Menu górne

REKLAMA

  • Reklama
Dziś jest 22 lipca 2024 r., imieniny Marii, Magdaleny



Berberyna – wszystko, co musisz o niej wiedzieć

(Zam: 08.08.2023 r., godz. 20.12)

Berberyna najczęściej występuje w formie żółtego, bezwonnego proszku o wyjątkowo gorzkim smaku. Ten składnik był powszechnie wykorzystywany w tradycyjnej medycynie chińskiej i indyjskiej. Obecnie ze względu na swoje cenne właściwości berberyna jest często sprzedawana jako skuteczny suplement diety na różnego rodzaju dolegliwości. Co jeszcze warto o niej wiedzieć?

Berberyna to naturalna substancja o działaniu przeciwzapalnym i antyoksydacyjnym, która należy do alkaloidów. Możesz ją znaleźć w składzie wielu roślin leczniczych. Berberyna w formie suplementu poprawia profil lipidowy organizmu, przyspiesza metabolizm i wspiera pracę układu krążenia. Sprawdź, kiedy warto ją przyjmować i co możesz w ten sposób zyskać!

Berberyna – właściwości i działanie


Berberynę pozyskuje się z kory, korzenia, łodyg i kłączy różnych roślin, w tym między innymi: berberysu zwyczajnego, mahonii pospolitej i korkowca chińskiego. W ostatnich latach ten składnik został poddany licznym badaniom, które potwierdziły jego korzystny wpływ na ludzki organizm. Berberyna ma właściwości:

- antyoksydacyjne,
- przeciwzapalne,
- przeciwdrobnoustrojowe.

Dodatkowo berberyna obniża poziom cukru we krwi, przyczynia się do obniżenia stężenia cholesterolu i trójglicerydów oraz może powodować redukcję ciśnienia tętniczego krwi. Ten składnik jest z powodzeniem stosowany przez osoby cierpiące na cukrzycę, otyłość, choroby układu krążenia, PCOS i choroby wątroby. Berberyna spowalnia procesy związane z rozwojem demencji oraz pozytywnie wpływa na układ odpornościowy. Dzięki niej Twój organizm będzie lepiej funkcjonował i łatwiej poradzi sobie ze stanami zapalnymi.

Jak poprawnie stosować berberynę?


Berberyna słabo rozpuszcza się w wodzie, dlatego najczęściej jest stosowana w formie pochodnej: dihydroberberyny, chlorowodorków lub siarczanów. Berberyna jako suplement diety zwykle jest dostępna w postaci wygodnych kapsułek, które są wchłaniane z przewodu pokarmowego do układu krwionośnego, a następnie docierają do wszystkich komórek ciała i łączą się z wybranymi cząsteczkami.

Ta substancja może modyfikować pracę komórek, a jej działanie jest bardzo zbliżone do działania leku. Dlatego to ważne, aby nie przekraczać dziennej zalecanej dawki berberyny, która wynosi od 200 do 1000 mg w zależności od wieku, wagi i innych, indywidualnych predyspozycji. Dodatkowo warto pamiętać, że berberyna jest składnikiem o stosunkowo niskiej trwałości, co oznacza, że jest szybko usuwana z krwiobiegu. Aby uzyskać widoczny i trwały efekt, warto ją przyjmować 2-3 razy dziennie.

Suplementy diety z berberyną są bardzo bezpiecznie, a jedyne działania niepożądane, jakie mogą się pojawić w wyniku jej stosowania to drobne dolegliwości ze strony układu pokarmowego.

Berberyna to skuteczny sposób na wzmocnienie organizmu. Poprawę możesz odczuć już po zażyciu pierwszej dawki, jednak w przypadku niektórych schorzeń rezultaty mogą być widoczne dopiero po 4 miesiącach regularnego stosowania. Ponadto suplementy diety z berberyną często są wzbogacane również o inne aktywne składniki o działaniu prozdrowotnym.







Materiał zewnętrzny

Projekt witryny

Wykonanie: INFOSTRONY - Adam Podemski, e-mail: adam.podemski@infostrony.pl , Poczta