Menu górne

REKLAMA

  • Reklama
Dziś jest 02 maja 2024 r., imieniny Eugeniusza, Zygmunta



Srebrne szkoły

(Zam: 09.01.2020 r., godz. 11.30)

I Liceum im. C.K. Norwida w Wyszkowie i Zespół Szkół nr 3 im. Jana Kochanowskiego w Wyszkowie kolejny rok z rzędu mogą się poszczycić wyróżnieniem przyznanym w rankingu portalu perspektywy.pl.

Zgodnie z najnowszym zestawieniem portalu perspektywy.pl w wojewódzkim rankingu liceów ogólnokształcących I Liceum im. C.K. Norwida w Wyszkowie zajęło 80 miejsce (na 208 sklasyfikowanych, w tym 184 wyróżnione) zdobywając znak jakości - Srebrna Tarczę. W kraju daje mu to 368 miejsce (na tysiąc placówek, którym przyznano tarczę złotą, srebrną lub brązową). I LO jest liderem wśród liceów z terenu podległego delegaturze ostrołęckiej Kuratorium Oświaty.
W rankingu głównym techników 178 pozycję (na 500 wyróżnionych) ma Zespół Szkół nr 3 im. Jana Kochanowskiego w Wyszkowie, które również otrzymało srebrną tarczę. W skali województwa daje to 28 miejsce na 133. wymienione. W rankingu maturalnym techników ma 52 pozycję (na 200).
To kolejny bardzo dobry wynik placówek, zyskały prawo posługiwania się Odznaką „Srebrna szkoła 2020”.
Jak podaje portal perspektywy.pl „Zgodnie z postanowieniem Kapituły, technika zostały ocenione za pomocą czterech kryteriów. Są to: sukcesy szkoły w olimpiadach, wyniki matury z przedmiotów obowiązkowych, wyniki matury z przedmiotów dodatkowych oraz wyniki egzaminu zawodowego. Do sporządzenia rankingu wykorzystano dane ze źródeł egzogenicznych (zewnętrznych) wobec ocenianych szkół. Źródłem danych były protokoły komitetów głównych olimpiad, zestawienia okręgowych komisji egzaminacyjnych (OKE) z wynikami matur oraz egzaminów zawodowych oraz System Informacji Oświatowej. W zestawieniach zostały zaprezentowane jedynie szkoły, które uzyskały najlepszą pozycję rankingową.”. W przypadku rankingu liceów ogólnokształcących „zostały ocenione za pomocą trzech kryteriów. Są to: sukcesy szkoły w olimpiadach, wyniki matury z przedmiotów obowiązkowych oraz wyniki matury z przedmiotów dodatkowych. Do sporządzenia rankingu wykorzystano dane ze źródeł egzogenicznych (zewnętrznych) wobec ocenianych szkół. Źródłem danych były protokoły komitetów głównych olimpiad, zestawienia okręgowych komisji egzaminacyjnych (OKE) z wynikami matur z przedmiotów obowiązkowych i przedmiotów dodatkowych oraz dane Systemu Informacji Oświatowej. W zestawieniach zostały zaprezentowane jedynie szkoły, które uzyskały najlepszą pozycję rankingową.”.
J.P.

Komentarze

Jest super
Dodane przez Monster, w dniu 09.01.2020 r., godz. 13.06
80 miejsce to sukces ?!?
Dodane przez Elżbieta Lucyna, w dniu 09.01.2020 r., godz. 23.55
Wspaniale!!! Jestem maturzystką z 1960 r.naszego srebrnego liceum.Moim wychowawcą,przez cztery lata, był P.Adam Grudzień-wspaniały Człowiek i nauczyciel.Chyba przeszedł z nami chrzest bojowy. Może nie było bardzo żle,bo został w tym zawodzie do KOŃCA...Faktem jest,że nie byliśmy aniołami,ale.... w porównaniu z póżniejszymi latami i akt.czasami,postrzegam nas (prawie) jak aniołów....Ze względu na brak sentymentu do przedmiotów ścisłych,powiem jeszcze TAK:mieliśmy świetną nauczycielką rosyjskiego:Panią Wiszową. Zdawałam na maturze rosyjski i do tej pory mogę czytać i pisać w tym języku.....Pozdrawiam serdecznie Wszystkich nauczycieli i wychowanków mojego L I C E U M : poprzednich roczników i aktualnych.
80 miejsce to porażka
Dodane przez John Galt, w dniu 10.01.2020 r., godz. 10.04
Dlaczego 80 miejsce w województwie to porażka? Wyobraź sobie najlepsze licea w Warszawie. No ile ich jest ? Ze 20 to maksimum. Potem dodaj najlepsze licea w każdym powiecie woj. mazowieckiego. Jest ich ze 20. Potem dodaj słabsze troche licea z Warszawy, dużo ich, no ze 20. Potem dodaj słabsze licea z każdego powiatu, łącznie dwadzieścia. I Liceum Ogólnokształcące w Wyszkowie jest gorsze od ich wszystkich. Wszystkich. Tylko w województwie mazowieckim licząc szkoły
Dodane przez inez, w dniu 11.01.2020 r., godz. 00.15
Czym się szczycić? Korki u koleżanek z rady albo w Warszawie u profesorów! Bo inaczej nie da rady!
Dodane przez Anonim, w dniu 11.01.2020 r., godz. 10.47
Nauczyciel to misja, czy zawód?
Dodane przez Pll, w dniu 11.01.2020 r., godz. 11.36
Gdzie są ci olimpijczycy, nigdy o nich nie slyszalam Żeby uczniowie pozostałych szkół zainwestowali tyle pieniędzy w korepetycje, to też byłyby srebrne tarcze. Proszę zrobić badanie na temat pobierania korepetycji przez wyszkoskich uczniów, to zobaczymy które szkoły będą w czołówce. Zobaczymy gdzie pracują nauczyciele, a gdzie przypisują sobie nie swoje zasługi. Ponadto uczniów przeciętnych w atmosferze życzliwości też ktoś musi uczyć. Mimo wszystko cieszę się z sukcesu. Gratuluję
Dodane przez WW, w dniu 11.01.2020 r., godz. 12.10
Rzetelna ocena..., uczniowie uczą się tylko na korepetycjach, w szkole tylko są na liście obecności... A co to za specjaliści uczą na tych korepetycjach? To nauczyciele, którzy uczą także w szkołach i tam mają też takie sukcesy jak na korepetycjach? Jak sukces, to korepetytora, jak porażka to tylko wina szkoły. Właśnie zajrzyjmy do badań dotyczących polskich szkół i wtedy oceniajmy pracę innych.... Mimo wszystko także gratuluję.
Dodane przez Anonim, w dniu 11.01.2020 r., godz. 16.07
Jeśli uczeń nie ma ochoty się uczyć, to żaden nauczyciel cepem mu wiedzy nie wybije do głowy. Uczniowie chodzą do szkoły, bo muszą. Jak jakieś egzaminy to na korki. Po ukończeniu szkoły jeśli rodzice mają " plecy" to załatwia pracę w budżetówce, opłaca zaoczniak i jakoś życie zleci. Jeśli znajomości nie mają to pozostają magazyny dyskontow, pomoc operatora u Quadzie lub za ladą w galerii i też życie jakoś zleci.
refleksja
Dodane przez anonim, w dniu 11.01.2020 r., godz. 19.54
Prawda jest taka, że reforma oświaty niczego nie naprawiła. Wystarczyło wprowadzić progi przy rekrutacji uczniów do szkół średnich. W tej chwili do techników i liceów idą wszyscy, także ci, którzy nie umieją czytać, pisać i liczyć. Nic dziwnego, że później muszą korzystać z korepetycji. Wszyscy mają świadomość tego, ąle ta sytuacja tak naprawdę wszystkim odpowiada; rodzicom, bo mogą się pochwalić, że dziecko, chodzi do liceum, dowartościowanym uczniom, nauczycielom, bo mają więcej godzin i jeszcze pieniądze z korepetycji, rządowi, bo taka była wola ludu. Tylko do czego to doprowadzi?Przecież ci niedouczeni młodzi ludzie kończą prywatne uczelnie i pomimo, że dalej nie potrafią czytać, liczyć i pisać, zostają nauczycielami, lekarzami, prawnikami, słowem - kim tylko chcą. Biedni my, ale większość tak chciała...

Napisz komentarz

Projekt witryny

Wykonanie: INFOSTRONY - Adam Podemski, e-mail: adam.podemski@infostrony.pl , Poczta