Volvo XC60 Recharge - szwedzki król segmentu premium
(Zam: 02.12.2022 r., godz. 21.33)Odzyskiwanie energii podczas hamowania
Energia wytwarzana podczas hamowania jest wykorzystywana i magazynowana w akumulatorze samochodu do wykorzystania w przyszłości. Pozwala to na znacznie płynniejszą, a przede wszystkim bardziej ekonomiczną i ekologiczną jazdę.
Koszty użytkowania
Wielu kierowców ładuje samochód korzystając przede wszystkim z ładowarek znajdujących się na firmowych parkingach oraz bezpośrednio w domu, np. dzięki instalacji fotowoltaicznej. Jeśli możesz dokonywać większości ładowania w tych miejscach, koszt energii elektrycznej potrzebnej do naładowania może być znacznie niższy niż koszt paliwa wymaganego do przejechania takiej samej odległości.
Zwiększona pojemność baterii i łącznej mocy silnika
W 2021 Volvo wprowadziło do produkcji baterie o zwiększonej pojemności i zwiększyło moc silników, dzięki czemu model XC60 Recharge po zmianach osiąga następujące parametry:
- XC60 T8 Recharge: 455 KM (310 + 145 KM),
- XC60 T6 Recharge: 398 (253 + 145 KM),
- wzrost pojemności nominalnej akumulatorów trakcyjnych – z 11,6 kWh do 18,8 kWh
- wydłużenie zasięgu w trybie elektrycznym z 68 km do 91 km (dane WLTP)
Spadła też oczywiście emisja CO2/km. Obecnie, w zależności od modelu, jest to zakres od 18 g do 29 g, a w modelu XC60 są to 24 g.
Samochody zyskały też wyraźnie na dynamice. Czas przyspieszania w trybie Pure (czyli na samym prądzie) do 80 km/h obniżono z 14 do 8,5 sekundy. Do 100 km/h rozpędzają się one w około 5-6 sekund. Sam silnik na prąd samodzielnie napędza pojazd do 140 km/h, podczas gdy przed modernizacją było to 125 km/h.
Hybrydy Volvo to:
- napęd elektryczny przez większość czasu
- napęd hybrydowy (elektryczny + spalinowy) gdy go potrzebujesz
Obecnie większość modeli Volvo posiada wersję Recharge (hybrydową):
- wszystkie 3 SUV-y: XC40, XC60, XC90
- sedany: S60, S90
- kombi: V60, V90
Wyjątkiem są jedynie modele V60 Cross Country i V90 Cross Country, a także modele C40 i EX90, które dostępne są wyłącznie w wersjach 100% elektrycznych.
Jak jeździć samochodem hybrydowym i elektrycznym?
- Staraj się przyspieszać i hamować w płynny sposób.
- Ograniczaj zimą straty energii do minimum (parkuj auto w garażu).
- Unikaj nadmiernego rozładowania.
- Nagrzewaj / schładzaj auto gdy jest podłączone do ładowania. Dopiero potem ruszaj w trasę.
- Nie ładuj baterii zbyt często do 100% pojemności.
- Unikaj całkowitego rozładowania baterii.
- Analizuj i optymalizuj swój wzorzec jazdy i ładowania.
- Pilnuj odpowiedniego poziomu ciśnienia w oponach.
- Zaplanuj swoją podróż tak, aby jechać równo i unikać jak najczęstszego zatrzymywania się i ruszania.
- Staraj się nie obciążać zbędnie auta. Nie przewoź ciężkich przedmiotów w bagażniku. Zdemontuj pojemnik dachowy jeśli go nie wykorzystujesz.
Materiał promocyjny
Napisz komentarz
- Komentarze naruszające netykietę nie będą publikowane.
- Komentarze promujące własne np. strony, produkty itp. nie będą publikowane.
- Za treść komentarza odpowiada jego autor.
- Regulamin komentowania w serwisie wyszkowiak.pl