Sprawca podał się za pracownika banku
(Zam: 07.07.2022 r., godz. 14.00)We wtorek 5 lipca do mieszkanki powiatu wyszkowskiego zadzwoniła kobieta podająca się za pracownicę banku i poinformował ją, że ktoś usiłuje ukraść pieniądze z jej konta. W celu rzekomego zabezpieczenia rachunku oszustka poprosiła wyszkowiankę o podanie kodu BLIK, a następnie zatwierdzenie operacji. Ofiara tak zrobiła. Po wszystkim dzwoniąca kobieta rozłączyła się. Mieszkanka naszego powiatu dopiero następnego dnia zorientowała się, że została oszukana - sprawdziła stan konta bankowego, okazało się wtedy, że zniknęło ponad 1 000 złotych. Pieniądze zostały wypłacone w jednym z wrocławskich bankomatów.
Wyszkowska policja apeluje o zachowanie szczególnej ostrożności: „Prawdziwi pracownicy banków nie żądają od klientów podania loginu, hasła do konta ani tym bardziej kodów autoryzacyjnych. Jeśli dzwoni do nas osoba podająca się za pracownika banku i namawia do przekierowania środków na inne konto, wygenerowania i przekazania kodów płatności elektronicznych czy zainstalowanie oprogramowania na telefonie lub komputerze – z całą pewnością ROZMAWIAMY Z OSZUSTEM. Bądźmy bardziej wyczuleni na takiego typu informacje i powiadamiajmy o tym jak najszybciej Policję.”
Oprac. J.P.
Na podstawie informacji z KPP w Wyszkowie
Napisz komentarz
- Komentarze naruszające netykietę nie będą publikowane.
- Komentarze promujące własne np. strony, produkty itp. nie będą publikowane.
- Za treść komentarza odpowiada jego autor.
- Regulamin komentowania w serwisie wyszkowiak.pl