Menu górne

REKLAMA

  • Reklama
Dziś jest 24 listopada 2024 r., imieniny Flory, Jana



Sprawca podał się za pracownika banku

(Zam: 07.07.2022 r., godz. 14.00)

Kolejny przypadek oszustwa w naszym powiecie. Tym razem mieszkanka straciła ponad 1 000 zł podając kod BLIK osobie podszywającej się za pracownika banku.

We wtorek 5 lipca do mieszkanki powiatu wyszkowskiego zadzwoniła kobieta podająca się za pracownicę banku i poinformował ją, że ktoś usiłuje ukraść pieniądze z jej konta. W celu rzekomego zabezpieczenia rachunku oszustka poprosiła wyszkowiankę o podanie kodu BLIK, a następnie zatwierdzenie operacji. Ofiara tak zrobiła. Po wszystkim dzwoniąca kobieta rozłączyła się. Mieszkanka naszego powiatu dopiero następnego dnia zorientowała się, że została oszukana - sprawdziła stan konta bankowego, okazało się wtedy, że zniknęło ponad 1 000 złotych. Pieniądze zostały wypłacone w jednym z wrocławskich bankomatów.

Wyszkowska policja apeluje o zachowanie szczególnej ostrożności: „Prawdziwi pracownicy banków nie żądają od klientów podania loginu, hasła do konta ani tym bardziej kodów autoryzacyjnych. Jeśli dzwoni do nas osoba podająca się za pracownika banku i namawia do przekierowania środków na inne konto, wygenerowania i przekazania kodów płatności elektronicznych czy zainstalowanie oprogramowania na telefonie lub komputerze – z całą pewnością ROZMAWIAMY Z OSZUSTEM. Bądźmy bardziej wyczuleni na takiego typu informacje i powiadamiajmy o tym jak najszybciej Policję.”
Oprac. J.P.
Na podstawie informacji z KPP w Wyszkowie

Napisz komentarz

Projekt witryny

Wykonanie: INFOSTRONY - Adam Podemski, e-mail: adam.podemski@infostrony.pl , Poczta