Menu górne

REKLAMA

  • Reklama
Dziś jest 24 listopada 2024 r., imieniny Flory, Jana



Nie dostali zamówionego towaru - kolejne oszustwa w internecie

(Zam: 06.04.2022 r., godz. 11.12)

W poniedziałek 4 kwietnia policjanci z Komendy Powiatowej Policji w Wyszkowie przyjęli dwa zawiadomienia dotyczące oszustw w internecie. W obu przypadkach kupujący nie otrzymali zamówionego towaru. Po przelaniu pieniędzy na wskazane konta bankowe, kontakt ze sprzedającymi się urywał.

Wyszkowscy policjanci przypominają, aby zakupy w sieci dokonywać bezwzględnie w sprawdzonych, autoryzowanych i zarejestrowanych sklepach internetowych. „Przed przesłaniem pieniędzy sprawdźmy dokładnie, czy firma oferująca nam produkty i usługi w ogóle istnieje. Prześledźmy komentarze i opinie o sprzedającym bezpośrednio w serwisie sprzedażowym oraz w wyszukiwarce internetowej. Zweryfikujmy, czy posiada on numer polskiej sieci telekomunikacyjnej i czy pojawia się on w wyszukiwarce, a także jakie wpisy się do niego odnoszą. Być czuć się bezpieczniej, zawsze można też wykonać telefon do sprzedającego przed zakupem. Warto sprawdzić również od kiedy posiada on konto w serwisie sprzedażowym. Unikajmy robienia zakupów od nowych użytkowników lub takich, którzy mają dużo negatywnych komentarzy. Sprawdźmy, gdzie zarejestrowana jest domena strony, np. poprzez wyszukiwarkę http://centralops.net/co/ oraz przeczytajmy regulamin sklepu, a także oceńmy wizualnie profesjonalizm wykonania strony  internetowej.” - informuje wyszkowska Policja. „W razie możliwości dokonujmy przelewu środków poprzez usługę PayU, unikając płatności bezpośrednio na rachunek bankowy, gdyż w tej drugiej sytuacji nie obejmuje nas program ochrony kupujących. W przypadku wątpliwości należy poprosić sprzedającego o nadanie przesyłki za pobraniem. Brak zgody może być dla nas sygnałem o spotkaniu na swojej drodze oszusta internetowego.
Pamiętajmy, aby nie przesyłać pieniędzy na poczet kosztów wysyłki. W przypadku przesyłki za pobraniem wymuśmy od sprzedającego zaznaczanie opcji przeglądu towaru przy odbiorze. Odmowa kuriera z uwagi na niezaznaczenie takiej opcji powinna także dać nam do myślenia. W przypadku wątpliwości można zaniechać odbioru zakupionego towaru.
Zwróćmy także uwagę na cenę. Przedmioty sprzedawane w sieci są z reguły tańsze o około 10-20%, niż w sklepach stacjonarnych.  Wszelkie inne tańsze oferty powinny wzbudzić w nas niepokój i zastanowienie, gdyż oszuści zawsze zwracają na siebie uwagę kupujących, nadzwyczajnie atrakcyjną ofertą.”

Oprac. J.P.
Na podstawie informacji z KPP w Wyszkowie

Napisz komentarz

Projekt witryny

Wykonanie: INFOSTRONY - Adam Podemski, e-mail: adam.podemski@infostrony.pl , Poczta