Menu górne

REKLAMA

  • Reklama
Dziś jest 24 listopada 2024 r., imieniny Flory, Jana



Jakie oprogramowanie sprzedażowe sprawdzi się w barze lub restauracji?

(Zam: 09.03.2022 r., godz. 11.52)

Obsługiwanie klientów w lokalu gastronomicznym wiąże się z koniecznością sprawnego wykonywania różnych zadań. Istotne jest zarówno przyjmowanie zamówień od gości, jak i przekazywanie informacji do kuchni oraz późniejsze przyrządzanie i wydawanie potraw. Kluczowe w takich okolicznościach będą, rzecz jasna, kompetencje personelu. Warto jednak wiedzieć, że działania pracowników można istotnie wspomóc, decydując się na oprogramowanie sprzedażowe dla baru lub restauracji. Jakie konkretnie? I co jeszcze ma znaczenie przy wdrażaniu systemu do działalności gastronomicznej?

Rozwiązanie systemowe dla gastronomii – co to takiego?
Na wstępie warto zaznaczyć, że w ramach systemu dla gastronomii przedsiębiorca może zdecydować się na różne technologie sprzedaży. Każdy z elementów takiego rozwiązania będzie wtedy odpowiedzialny za wykonywanie nieco innych zadań. Natomiast podstawowymi ogniwami systemu dla gastronomii są zazwyczaj: urządzenie fiskalne online (kasa, drukarka lub kasoterminal), komputer POS oraz oprogramowanie sprzedażowe. Dodatkowo, przedsiębiorca może sięgnąć po tzw. technologie peryferyjne, czyli np. terminal płatniczy, czytnik kodów kreskowych, wagę elektroniczną, szufladę na pieniądze czy drukarkę zamówień kuchennych.

Finalnie „kształt” rozwiązania systemowego dla baru lub restauracji zależy zawsze od potrzeb konkretnego lokalu gastronomicznego. Jeżeli jednak przedsiębiorca zdecyduje się na oprogramowanie sprzedażowe i różne urządzenia, ważne jest m.in. to, żeby poszczególne elementy były kompatybilne i mogły ze sobą współpracować. W szczególności dotyczy to połączenia pomiędzy urządzeniem fiskalnym online, komputerem POS i programem do gastronomi.

Co konkretnie cechuje taki program sprzedażowy?
Na rynku rozwiązań technologicznych dla biznesu można obecnie znaleźć wiele programów sprzedażowych. Znaczące są jednak różnice np. pomiędzy oprogramowaniem sklepowym i gastronomicznym. Nawet pomimo tego, że w obydwu typach działalności prowadzi się przecież handel, a rozwiązanie systemowe dla firmy ma zapewniać sprawne obsługiwanie klientów. Dlatego przy poszukiwaniu odpowiedniego programu sprzedażowego dla baru lub restauracji w pierwszej kolejności warto zwrócić uwagę na oprogramowanie, które będzie pod każdym względem przystosowane do pracy w takim przedsiębiorstwie. Dobrym przykładem aplikacji spełniającej kryterium „dopasowania do gastronomii” jest zaś GoPOS.

Foto
GoPOS – program sprzedażowy do gastronomii.


Co konkretnie oferuje wspomniane oprogramowanie? Po pierwsze, GoPOS umożliwia graficzne odwzorowanie stolików i zdefiniowanie różnych punktów sprzedaży w lokalu. Po drugie, aplikacja zdecydowanie usprawnia modyfikowanie bieżących rachunków (zapewnia ich łatwe dzielenie lub łączenie) oraz gwarantuje płynną komunikację pomiędzy członkami personelu, m.in. szybkie przekazywanie zamówień do kuchni (np. w ramach rozszerzenia KDS). Po trzecie, GoPOS pozwala na wszechstronne zarządzanie asortymentem baru lub restauracji. Wszystkie potrawy i napoje, które są w menu lokalu, można nie tylko szczegółowo zdefiniować, ale także na bieżąco modyfikować czy łączyć w zestawy. Po czwarte, aplikacja jest przystosowana do obsługi za pomocą ekranów dotykowych, np. przy użyciu komputera POS lub tabletu, oraz gwarantuje zgodność z różnymi urządzeniami fiskalnymi online – zarówno z kasami, jak i z drukarkami rejestrującymi.

Narzędzia dla właściciela lub managera lokalu gastronomicznego
Oprogramowanie służące do zarządzania sprzedażą to tylko jedno z narzędzi informatycznych, po które można sięgnąć przy wdrażaniu systemu dla gastronomii. Równie ważne i przydatne okazują się aplikacje wykorzystywane przez właściciela lub managera lokalu. Kadra zarządzająca potrzebuje też często programu pozwalającego np. na wszechstronne nadzorowanie firmowego magazynu. Takie oprogramowanie okazuje się szczególnie pomocne w dużych barach lub restauracjach, jak również w przypadku sieci lokali gastronomicznych. A już zwłaszcza wtedy, gdy stanowi ono rozszerzenie wybranego wcześniej programu sprzedażowego.

Coś takiego zyskują osoby zarządzające działalnością gastronomiczną, które zdecydują się na wdrożenie programu GoPOS i jego magazynowego modułu, czyli GoStock. Pierwsze ze wspomnianych narzędzi pozwala wtedy na prowadzenie sprzedaży i bieżącą obsługę klientów. Natomiast drugie umożliwia m.in. kontrolowanie stanów magazynowych, lepsze gospodarowanie wykorzystywanymi składnikami, tworzenie raportów zakupów i dostaw czy bezbłędne przeprowadzenie inwentaryzacji. I co najważniejsze, obydwie aplikacje – GoPOS i GoStock – są ze sobą w pełni kompatybilne oraz opierają się na tym samym interfejsie użytkownika.

A to nadal nie wszystkie narzędzia, które można wdrożyć w ramach omawianego rozwiązania informatycznego. Ciekawą propozycją dla osób prowadzących lokal gastronomiczny jest też rozszerzenie GoManager. Funkcjonalność wspomnianego programu obejmuje przede wszystkim rozbudowane zarządzanie personelem. Aplikacja pozwala więc m.in. na wyliczanie czasu pracy, tworzenie raportów dotyczących wyników sprzedaży, przypisywanie stanowisk obsługi do danych osób czy też nadawanie uprawnień do konkretnych opcji w module sprzedażowym. W rezultacie, GoManager nie tylko ułatwia rozliczanie poszczególnych pracowników, ale także sprawia, że wszelkiego typu decyzje personalne są poparte szczegółowymi informacjami z oprogramowania dla baru lub restauracji.











Materiał promocyjny

Napisz komentarz

Projekt witryny

Wykonanie: INFOSTRONY - Adam Podemski, e-mail: adam.podemski@infostrony.pl , Poczta