Dał się nabrać „konsultantom”, stracił 30 tys. zł
(Zam: 23.06.2021 r., godz. 13.52)Oszuści (kobieta i mężczyzna) mający wschodni akcent (tak zapamiętał ich okradziony mieszkaniec) kontaktowali się z ofiarą telefonicznie. Kobieta poinformowała o rzekomym podejrzanym przelewie z konta w wysokości 500 złotych. Poinformowała o możliwości unieważnienia transakcji poprzez zainstalowanie odpowiedniej aplikacji, która dodatkowo miała zapewnić bezpieczeństwo finansowe przed kolejnymi kradzieżami pieniędzy z konta. Oszukany mężczyzna pobrał wskazaną aplikację i postępował zgodnie ze wskazówkami kolejnego „pracownika banku”. Tym sposobem z kilku kont ofiary zniknęło około 30 tys. złotych.
Policjanci prowadzą czynności mające na celu wyjaśnienie sprawy oraz ustalenie i zatrzymanie sprawcy. Ostrzegają też przed oszustami podającymi się za pracowników banku. Scenariusz procederu jest za każdym razem podobny. Oszust dzwoni do konkretnej osoby i podaje się za konsultanta bankowego. Numer telefonu, z którego się łączy, jest oficjalnym numerem banku, który można potwierdzić na stronie internetowej. Dzwoniący informuje o niepokojących transakcjach na koncie ofiary. Aby zapobiec i unieważnić przelewy „konsultant” poleca zainstalowanie aplikacji (dostępnej w sklepie internetowym danej sieci komórkowej), która umożliwia mu wykonywanie zdalnych działań na smartfonie lub komputerze rozmówcy. W ten sposób oszust uzyskuje dostęp do urządzenia ofiary i tym samym konta, z którego dokonuje przelewów, wypłaca zgromadzone środki, a nawet próbuje zaciągnąć kredyt na konto ofiary.
Oprac. J.P.
Na podstawie informacji z KPP w Wyszkowie
Napisz komentarz
- Komentarze naruszające netykietę nie będą publikowane.
- Komentarze promujące własne np. strony, produkty itp. nie będą publikowane.
- Za treść komentarza odpowiada jego autor.
- Regulamin komentowania w serwisie wyszkowiak.pl