Za zakupy zapłacił, towaru nie dostał
(Zam: 09.02.2021 r., godz. 10.25)Oszukany mężczyzna zgłosił sprawę wyszkowskiej Policji w poniedziałek 8 lutego.
Poinformował, że za pośrednictwem jednej z popularnych platform sprzedażowych postanowił kupić stal zbrojeniową. Przelał gotówkę na wskazane przez sprzedającego konto, ale nie dostał zamówionego towaru ani zwrotu pieniędzy. Stracił ponad 9 tys. zł, a kontakt ze sprzedającym się urwał.
Dalsze postępowanie w tej sprawie prowadzą policjanci z ostrołęckiego wydziału do walki z przestępczością i korupcją.
Policja przypomina, że podczas zakupów w internecie powinniśmy stosować zasadę ograniczonego zaufania, zwracać uwagę, czy sklep podaje swój adres i numer telefonu (w razie wątpliwości należy zadzwonić do takiego sklepu). Najbezpieczniejszą formą jest płatność za pobraniem. „Znajdując, nawet znaną nam dobrze firmę, sprawdźmy dokładnie jej dane, czy np. numer NIP, czy numer konta na które mamy przelać gotówkę jest taki sam, jak na oficjalnej stronie danej firmy. Często oszuści podszywają się pod znane marki, czy witryny zmieniając jednak np. numer konta, na które ma być przelana gotówka.” - przypomina Policja.
Oprac. J.P.
Na podstawie informacji z KPP w Wyszkowie
Napisz komentarz
- Komentarze naruszające netykietę nie będą publikowane.
- Komentarze promujące własne np. strony, produkty itp. nie będą publikowane.
- Za treść komentarza odpowiada jego autor.
- Regulamin komentowania w serwisie wyszkowiak.pl