Antysmogowa inicjatywa radnego
(Zam: 05.03.2019 r., godz. 13.22)-
(fot. Justyna Pochmara)
Piotr Wykowski w minionych wyborach samorządowych po raz pierwszy uzyskał mandat i zajął miejsce w dziewiętnastoosobowej Radzie Powiatu. Będąc w tym gremium nie może inicjować uchwał wobec Rady Miejskiej, jako mieszkaniec może jednak skorzystać z prawa obywatelskiej inicjatywy uchwałodawczej zbierając co najmniej 300 podpisów pod projektem prawa miejscowego. Taką opcję Piotr Wykowski rozważa, choć jak na razie, czeka na reakcję miejskich radnych. Pismo, które do nich wystosował, pochodzi z 25 lutego.
„Naturalnie Wyszków” nie może być tylko pustym hasłem
– Analizowałem ustawy, przyglądam się rozwiązaniom zastosowanym w innych miastach. Na razie chcę zobaczyć, jak zareaguje samorząd wyszkowski. Moim celem jest przede wszystkim wywołanie dyskusji na temat smogu w naszym mieście – podkreśla Piotr Wykowski, który jest także prezesem klubu futbolu amerykańskiego Rhinos Wyszków. – Trenujemy na powietrzu, po treningu zauważyłem u siebie i innych zawodników duży kaszel. Są badania wskazujące na to, że smog powoduje alergię i inne choroby oraz jest przyczyną zgonu u co dziesiątego umierającego w Polsce obywatela. To poważny problem. W naszym mieście na razie nie ma poważniejszej dyskusji na temat smogu, nie widać działania ze strony miasta. Wiem, że z tym problemem nie poradzimy sobie z dnia na dzień, ale jeśli nie ruszymy, to nic w tym temacie nie będzie się działo przez kolejne lata.
„Taki fatalny stan powietrza nie jest wyjątkiem i stanem przejściowym, a niestety narastającą z czasem tendencją. Przez cały okres grzewczy wyszkowianie trują się smogiem” – pisze do radnych Piotr Wykowski. „Naturalnie Wyszków” nie może być tylko pustym hasłem. W ślad za nim powinny pójść konkretne i zdecydowane działania Rady Miejskiej, aby faktycznie był miejscem przyjaznym i zdrowym dla mieszkańców tych obecnych, jak i przyszłych. Kroki, jakie podejmiemy obecnie będą miały bezpośrednie przełożenie na jakość życia i zdrowia naszych najbliższych w przyszłości”.
Prócz podjęcia uchwały antysmogowej, Piotr Wykowski postuluje wdrożenie monitoringu jakości powietrza (stała sieć sensorów), prowadzenie kontroli dronem (analiza składu chemicznego dymu z kominów domów i firm), skuteczne działania straży miejskiej (pobór próbek popiołów do analizy chemicznej), kontrole warsztatów samochodowych i składów surowców wtórnych, gdzie może dochodzić do palenia śmieci. Dla Piotra Wykowskiego ważne są także działania informacyjne – podawanie komunikatów o jakości powietrza. Uważa, że w szkołach i przedszkolach powinno się kontrolować jakość powietrza i zakazać wychodzenia na spacer, jeśli urządzenia wykażą podwyższone stężenia substancji szkodliwych. Zdaniem radnego, samorząd powinien wysyłać informacje o prognozowanym zanieczyszczeniu przekraczającym normę, zwłaszcza m.in. do podległych placówek, szkół, przedszkoli, klubów sportowych trenujących na otwartym powietrzu, domów opieki nad seniorami i szpitala.
Całe osiedla owiane są trującą mgłą
Piotr Wykowski pisze w uzasadnieniu pisma skierowanego do Rady Miejskiej: „Niestety, w kwestii zanieczyszczeń powietrza, Polska należy do niechlubnej czołówki i nasze miasto nie jest w tej kwestii wyjątkiem. Do zanieczyszczeń powietrza w Wyszkowie i okolicach przyczynia się przede wszystkim ogrzewanie w sektorze komunalno-bytowym. Można to zaobserwować szczególnie w godzinach wieczornych i nocnych, gdzie całe osiedla owiane są trującą mgłą wypełnioną dymem z domów opalanych paliwami stałymi. W wielu miejscach w Wyszkowie zawartość pyłu zawieszonego w powietrzu wielokrotnie przekracza normy Światowej Organizacji Zdrowia (WHO). Zdarzały się dni, w których rekordowe stężenia notowane były porównywalne z najwyższymi odczytami w Pekinie, jednym z najbardziej zanieczyszczonych miast świata. Znaczna, jak nie większa w przypadku naszego miasta część emisji tych zanieczyszczeń pochodzi z pieców domowych, w których często pali się węglem o bardzo niskiej jakości czy wręcz, jak wspomniałem wcześniej, odpadami”.
Powołuje się przy tym na dane z czujnika należącego do sieci Airly znajdującego się przy ul. Pułtuskiej 27. Mierzy on w czasie rzeczywistym stężenie pyłów zawieszonych PM1, PM2.5 oraz PM10. „Na dzień opracowywania niniejszego wniosku stężenie pyłów wynosiło odpowiednio: PM10 206 % (103 µg/m³), PM2.5 (275 %) 69 µg/m³, czyli ponad 2-krotnie przekraczające polską normę, która i tak jest dużo zawyżona w stosunku do standardów przyjętych w Unii Europejskiej. Niestety, pomiary te nie są reprezentatywne dla całego miasta, gdyż czujnik umiejscowiony jest w stosunkowo „czystej” części miasta. Na osiedlach domów jednorodzinnych wskazania te byłyby o wiele większe. Nadmienię, że rekordowe stężenie niebezpiecznych dla życia i zdrowia pyłów zawieszonych zaobserwowane przeze mnie tej zimy ponad 7-krotnie przekroczyło normy”.
Piotr Wykowski wskazuje przede wszystkim na wpływ smogu na ludzkie zdrowie. „Faktycznie, udokumentowano związek między podwyższonym poziomem ekspozycji na zanieczyszczenia a zwiększoną częstością występowania uporczywego kaszlu, wielu chorób alergicznych, astmy, infekcji dróg oddechowych, przewlekłej obturacyjnej choroby płuc oraz niektórych nowotworów złośliwych, w tym raka płuc.
Ale zanieczyszczenie powietrza może też powodować dolegliwości ze strony układu krążenia, zwiększając m.in. ryzyko występowania zawału serca i udaru mózgu, nasilenia objawów niewydolności serca, zaburzeń rytmu serca i nadciśnienia tętniczego”.
Kontrole policji i straży miejskiej
Wyszkowska policja regularnie informuje o kolejnych odsłonach akcji „Smog” – mundurowi sprawdzają stan techniczny samochodów, zwracają uwagę na nieprawidłowości w zakresie emisji spalin. Policjanci przypominają kierowcom, że „przepisy prawa nakładają na kierowców obowiązek poruszania się sprawnym pojazdem. Artykuł 66. ust. 1 pkt 3 ustawy – Prawo o ruchu drogowym stanowi, że pojazd uczestniczący w ruchu ma być tak zbudowany, wyposażony i utrzymany, aby korzystanie z niego nie powodowało wydzielania szkodliwych substancji w stopniu przekraczającym wielkości określone w przepisach szczegółowych. W przypadku stwierdzenia lub uzasadnionego przypuszczenia, że pojazd narusza wymagania ochrony środowiska policjant, zgodnie z art. 132 ust. pkt 1 ustawy, zatrzyma dowód rejestracyjny pojazdu”.
Działania prowadzi też wyszkowska straż miejska. W 2018 r. skontrolowała 66 kotłowni przydomowych i paleniska podmiotów gospodarczych wykorzystujących paliwa stałe. Natrafiła na jeden przypadek palenia tworzyw sztucznych, właścicielka została ukarana mandatem. Żaden z właścicieli nie odmówił wpuszczenia strażników. W 2018 r. straż miejska nałożyła też 11 mandatów za palenie odpadów w ogniskach (liści, trawy, tworzyw sztucznych). Generalnie stwierdziła wiele przypadków spalania węgla słabej jakości, co karalne nie jest.
W tym roku strażnicy w trakcie kontroli pieców nie wykryli nieprawidłowości, a jeden mandat nałożyli za spalanie odpadów na wolnym powietrzu. Kontrole podejmowali na skutek zgłoszenia i z własnej inicjatywy, wyrywkowo.
Władze miasta rozważały zakup drona sprawdzającego jakość powietrza, ale jak mówi burmistrz Grzegorz Nowosielski, koszt jego nabycia jest niewspółmierny do rezultatów. Powołuje się na przykład Grodziska Mazowieckiego, którego samorząd nabył drona wyposażonego w aparaturę i kamerę za 230 tys. zł (była to cena preferencyjna udzielona przez lokalnego producenta, zawierająca m.in. bezpłatne szkolenie).
– Niestety, wyniki badania powietrza za pomocą dronów nie mają wartości dowodowej w sądzie – podkreśla burmistrz Grzegorz Nowosielski.
Według niego, mogą one być wykorzystywane do typowania budynków, czy obszarów do kontroli, ale ta i tak musi się odbyć na terenie posesji, czyli w sposób, jaki dokonują jej strażnicy miejscy. Dlatego gmina, póki co, ma zamiar stawiać przede wszystkim na kontrole straży miejskiej.
– Rozważaliśmy też wynajmowanie drona do przeprowadzania badania, ale koszt to 3-4 tys. zł za 40-godzinną sesję – informuje burmistrz. – Na pewno taki dron jest czymś co skupia uwagę, wpływa na świadomość mieszkańców, może odstraszyć od palenia niebezpiecznych substancji, ale strażnicy na dziś są zdania, że nie jest narzędziem koniecznym do prowadzenia kontroli – dodaje. – Cały czas technologia zmienia się, być może niedługo pojawią się drony tańsze, wyposażone w bardziej doskonałą technologię. W tym sezonie nie, ale być może w kolejnym będziemy korzystali z tych urządzeń. Jesteśmy otwarci na działania w kwestiach pomiaru jakości powietrza.
Burmistrz podkreśla, że problemem jest też badanie próbek popiołu, bo laboratoria nie chcą realizować badań jednorazowych, a zawierać umowy na prowadzenie wielu badań, co z kolei również wiąże się z kosztami.
– Radny Piotr Wykowski opisał szereg działań, które generalnie stosują dużo większe miasta niż Wyszków. Z całą pewnością tak jak np. w Warszawie tak i w Wyszkowie normy powietrza są przekroczone. Co jakiś czas badania są u nas prowadzone, mamy świadomość, jakiej jakości powietrze jest w naszym mieście. Wydaje mi się, że pomiary jakości powietrza są ważne w aspekcie uświadomienia ludziom, że na danej ulicy czy osiedlu jest zanieczyszczenie. Może ta wiedza skłoni nas do tego, że jako mieszkańcy wpłyniemy nawzajem na siebie, wytworzymy pewną presję, żeby się po prostu nawzajem nie truć – podkreśla Grzegorz Nowosielski.
Uważa, że edukacja ekologiczna mieszkańców jest jednym z ważniejszych działań do przeprowadzenia.
– Edukacji nigdy nie jest za wiele. Oczywiście najbardziej skuteczna jest ta prowadzona od przedszkola po szkołę, ale dorosłych też należy stale edukować, bo wielu z nas popada w rutynę i przez lata popełnia błędy dotyczące np. segregacji śmieci – podkreśla.
Gmina zamierza też skierować część swoich pracowników na szkolenie na temat zasad programu „Czyste powietrze” realizowanego przez Narodowy Fundusz Ochrony Środowiska.
– Stworzymy lokalnie biuro informacyjne, by jak najwięcej wniosków z Wyszkowa można było skutecznie złożyć. Jako samorząd zgłosiliśmy też swoje uwagi do programu, których wdrożenie, naszym zdaniem, poprawiłoby efektywność programu. Wiele osób deklaruje chęć skorzystania, ale kiedy się zapozna z warunkami, odstępuje od ubiegania się o wsparcie – podkreśla burmistrz.
M.in. w sprawie tego programu z samorządowcami z powiatu spotkał się niedawno minister środowiska Henryk Kowalczyk.
J.P.
Pismo radnego Piotra Wykowskiego do Rady Miejskiej w Wyszkowie
W imieniu mieszkańców Miasta i Gminy Wyszków na podstawie Ustawy z dnia 14 czerwca 1960 r. Kodeks postępowania administracyjnego (Dz.U. 1960 nr 30 poz. 168) wnoszę o podjęcie aktywnych działań oraz zajęcie stanowiska w sprawie poprawy jakości powietrza na terenie Miasta i Gminy Wyszków. Działania te powinny opierać się między innymi na:
1. Wprowadzeniu Uchwały Antysmogowej dla miasta i gminy. Wyszków powinien aktywnie wdrożyć przygotowanie prawnych podstaw programu poprawy jakości powietrza, który będzie opierał się na przepisach miejscowych. Surowe prawo to jest obecnie jedynym skutecznym orężem w walce ze smogiem. Rada Miejska powinna się domagać jak najszybszego przyjęcia Uchwały.
2. Wdrożeniu systemu monitoringu jakości powietrza (stała sieć sensorów jakości powietrza z danymi real-time) w celu stworzenia źródła rzetelnej informacji o jakości powietrza.
3. Współpracy z mediami lokalnymi poprzez tworzenie stałych rubryk z informacjami na stronach internetowych oraz w wydaniach papierowych. Możliwe jest wygenerowanie dla interesujących lokalizacji listy pomiarów (widgetów) lub umieszczenie mapy samorządu z warstwą zanieczyszczenia (iframe). Informację dla mieszkańców na profilach urzędach w mediach społecznościowych, stronach internetowych urzędu oraz organizacji i firm będących w stałej kooperacji z Urzędem Miasta i Gminy Wyszków.
4. Kontroli dronem do analizy składu chemicznego dymu z kominów domów jednorodzinnych oraz wielorodzinnych, zakładów i firm na terenie miasta i gminy.
5. Uskutecznienie działania Straży Miejskiej i przekazanie jej odpowiednich narzędzi pod kontem badania spalania odpadów, jakości spalanych paliw stałych – wprowadzić jako standard pobór próbek popiołów do analizy chemicznej pod kątem spalania śmieci, a także możliwość analizy próbek odpadów węglowych.
6. Zintensyfikować regularne kontrole warsztatów samochodowych i składów surowców wtórnych, gdzie bardzo często dochodzi do palenia śmieciami, w tym szczególnie niebezpiecznymi, jakimi są opony, przepracowany olej samochody, odpady meblowe.
7. Prowadzenie ochrony najmłodszych i najstarszych mieszkańców naszej gminy:
– w szkołach i przedszkolach wprowadzić obowiązek kontrolowania bieżącej i prognozowanej jakości powietrza. W razie podwyższonych stężeń, tj. przy zanieczyszczeniu powietrza przekraczającym 50 µg/m3 stężenia PM10 lub 25 µg/m3 stężenia PM2,5, zabronić wychodzenia z dziećmi/uczniami na zewnątrz, czy też odwołać zajęcia;
– wysyłać z urzędu informacje – zwłaszcza do podległych placówek, szkół, przedszkoli, klubów sportowych trenujących na otwartym powietrzu, domów opieki nad seniorami i szpitala przy prognozowanym zanieczyszczeniu przekraczającym normę dobową PM10, tj. 50 µg/m3.
Informacja ta powinna zawierać zalecane kroki postępowania w celu ochrony zdrowia, szczególnie osób najbardziej narażonych na działanie trującego powietrza (np. unikać przebywania na zewnątrz, nie wietrzyć mieszkań, czy nie uprawiać sportu na zewnątrz).
Jednocześnie zwracam się o udzielenie informacji publicznej na temat ilości i wyników dotychczasowych kontroli rodzaju i jakości spalanego paliwa w piecach mieszkańców oraz firm i zakładów na terenie naszego miasta i gminy.
Komentarze
Brawo!
Dodane przez M, w dniu 05.03.2019 r., godz. 14.20
Panie Wykowski, słuszną inicjatywę Pan podjął. Problem smogu w Wyszkowie istnieje od wielu lat. Pamiętam, gdy w młodości chodziłem do gimnazjum na Polonezie przez Osiedle Młodych i w okresie od listopada do marca można było się po prostu udusić...
Dodane przez M, w dniu 05.03.2019 r., godz. 14.20
Panie Wykowski, słuszną inicjatywę Pan podjął. Problem smogu w Wyszkowie istnieje od wielu lat. Pamiętam, gdy w młodości chodziłem do gimnazjum na Polonezie przez Osiedle Młodych i w okresie od listopada do marca można było się po prostu udusić...
ola
Dodane przez Anonim, w dniu 05.03.2019 r., godz. 16.52
popieram!
Dodane przez Anonim, w dniu 05.03.2019 r., godz. 16.52
popieram!
A może tak przejść na ogrzewanie gazowe!
Dodane przez Gosia, w dniu 05.03.2019 r., godz. 20.29
Bardzo dobra inicjatywa, ale może należy zacząć od najprostszych rozwiązań. Dlaczego np w Ślubowie nie ma gazu. Wiele osób chętnie zrezygnuje z palenia w piecu na rzecz ogrzewania gazowego, niestety takiej możliwości nie ma.
Dodane przez Gosia, w dniu 05.03.2019 r., godz. 20.29
Bardzo dobra inicjatywa, ale może należy zacząć od najprostszych rozwiązań. Dlaczego np w Ślubowie nie ma gazu. Wiele osób chętnie zrezygnuje z palenia w piecu na rzecz ogrzewania gazowego, niestety takiej możliwości nie ma.
Dodane przez Anonim, w dniu 05.03.2019 r., godz. 21.05
zdanie "prawo to jest obecnie jedynym skutecznym orężem w walce ze smogiem" wystarczy rzucić w google, żeby się dowiedzieć z jakich stron internetowych korzystał młody człowiek lub jego mentorzy. Polecam zapoznać się z definicją "smogu". A to już nie ma "dziury ozonowej" i "globalnego ocieplenia" ?
zdanie "prawo to jest obecnie jedynym skutecznym orężem w walce ze smogiem" wystarczy rzucić w google, żeby się dowiedzieć z jakich stron internetowych korzystał młody człowiek lub jego mentorzy. Polecam zapoznać się z definicją "smogu". A to już nie ma "dziury ozonowej" i "globalnego ocieplenia" ?
Dodane przez Bezwstyd, w dniu 05.03.2019 r., godz. 21.32
Dziwię się radnemu Wykowskiemu, że zgodził się na USTAWKĘ razem z burmistrzem. Zręcznie sklecone pisemko, krótka wymiana zdań z burmistrzem, szast prast i sprawa smogu odhaczona na daleką przyszłość. Opozycja może nam naskoczyć, my sprawę zaczęliśmy, nie da się nic zrobić i przenosimy problem na dalsze lata. Ładnie pan zarobił, a przy tym jaki super gość, superman, nowator w dziedzinie ekologii i walki z smogiem. My znamy wasze gierki pijarowe. Po co to nadmuchiwanie balonika? Pokrótce, gdyby radny Wykowski, trochę się smogiem zainteresował to zauważyłby, że wiele się w tej sprawie dzieje. Program CZYSTE POWIETRZE się rozkręca, minister Kowalczyk jest częstym gościem w Wyszkowie, ostatnio był 25 lutego, były też pytania o stan powietrza i mierzenie czystości powietrza, prasa to jednak przeoczyła, radnego Wykowskiego na spotkaniu nie było, mógł rozjaśnić problem, pewnie tworzył pisemko w ciepłym mieszkanku. Co do projektu uchwały to może i dobrze, że chce ją przygotować i zebrać 300 podpisów. Zobaczy, że to głupia uchwała i powinno być najwyżej 100 może 150 podpisów, żeby obywatele się uaktywnili, ale po co, lepiej niech siedzą przed telewizorem i się nie wtrącają jak radny Abramczyk rozdziela inwestycje, w tym w walkę z smogiem. Ile to koalicja radnego Wykowskiego zainwestowała w czyste powietrze i walkę z smogiem w ostatnich 10 latach ? Oho ho. A jak koalicja samorządowa rządząca w Wyszkowie walczy z korkami, które produkują największy smog ? Gdzie największe korki, tam gdzie zawsze czyli Kościuszki, Pułtuska i o dziwo Piłsudskiego. Panie radny Wykowski, ma pan prostszy sposób zrealizować uchwałę, wystarczy, ze ten projekt przedstawi wasz klub radnych burmistrza, może go przedstawić klub radnych kolegi Delugi, klub radnych PiS a jak będzie dobry to i klub radnych opozycyjnych też może zgłosić. Po co to pisać listy otwarte, żeby się tylko ośmieszyć. Młody, uśmiechnięty ale po co do Rady Powiatu to nieodgadnięte. Może lepiej panu wychodzi to prezesowanie klubowi. Jak rozgrywki się rozpoczną to będzie cieplutko, nie trzeba będzie palić w kopciuchach i powietrze będzie czyściejsze. Przy okazji duże podziękowanie dla CU, bo radny Wykowski nie wiedziałby, że mamy złe powietrze w Wyszkowie.
Dziwię się radnemu Wykowskiemu, że zgodził się na USTAWKĘ razem z burmistrzem. Zręcznie sklecone pisemko, krótka wymiana zdań z burmistrzem, szast prast i sprawa smogu odhaczona na daleką przyszłość. Opozycja może nam naskoczyć, my sprawę zaczęliśmy, nie da się nic zrobić i przenosimy problem na dalsze lata. Ładnie pan zarobił, a przy tym jaki super gość, superman, nowator w dziedzinie ekologii i walki z smogiem. My znamy wasze gierki pijarowe. Po co to nadmuchiwanie balonika? Pokrótce, gdyby radny Wykowski, trochę się smogiem zainteresował to zauważyłby, że wiele się w tej sprawie dzieje. Program CZYSTE POWIETRZE się rozkręca, minister Kowalczyk jest częstym gościem w Wyszkowie, ostatnio był 25 lutego, były też pytania o stan powietrza i mierzenie czystości powietrza, prasa to jednak przeoczyła, radnego Wykowskiego na spotkaniu nie było, mógł rozjaśnić problem, pewnie tworzył pisemko w ciepłym mieszkanku. Co do projektu uchwały to może i dobrze, że chce ją przygotować i zebrać 300 podpisów. Zobaczy, że to głupia uchwała i powinno być najwyżej 100 może 150 podpisów, żeby obywatele się uaktywnili, ale po co, lepiej niech siedzą przed telewizorem i się nie wtrącają jak radny Abramczyk rozdziela inwestycje, w tym w walkę z smogiem. Ile to koalicja radnego Wykowskiego zainwestowała w czyste powietrze i walkę z smogiem w ostatnich 10 latach ? Oho ho. A jak koalicja samorządowa rządząca w Wyszkowie walczy z korkami, które produkują największy smog ? Gdzie największe korki, tam gdzie zawsze czyli Kościuszki, Pułtuska i o dziwo Piłsudskiego. Panie radny Wykowski, ma pan prostszy sposób zrealizować uchwałę, wystarczy, ze ten projekt przedstawi wasz klub radnych burmistrza, może go przedstawić klub radnych kolegi Delugi, klub radnych PiS a jak będzie dobry to i klub radnych opozycyjnych też może zgłosić. Po co to pisać listy otwarte, żeby się tylko ośmieszyć. Młody, uśmiechnięty ale po co do Rady Powiatu to nieodgadnięte. Może lepiej panu wychodzi to prezesowanie klubowi. Jak rozgrywki się rozpoczną to będzie cieplutko, nie trzeba będzie palić w kopciuchach i powietrze będzie czyściejsze. Przy okazji duże podziękowanie dla CU, bo radny Wykowski nie wiedziałby, że mamy złe powietrze w Wyszkowie.
Dodane przez Lolo, w dniu 06.03.2019 r., godz. 08.05
Radny Wykowski jest w miejsce Kowalewskiej, startował z jej listy teraz jest w koalicji rządzącej miastem i powiatem, a listy do prasy pisze, które adresuje do swoich kolegów. Zastanawiam się czy wy naprawdę myślicie, że ludzie to tacy głupi czy wy już do reszty zglupieliscie.
Radny Wykowski jest w miejsce Kowalewskiej, startował z jej listy teraz jest w koalicji rządzącej miastem i powiatem, a listy do prasy pisze, które adresuje do swoich kolegów. Zastanawiam się czy wy naprawdę myślicie, że ludzie to tacy głupi czy wy już do reszty zglupieliscie.
Dodane przez Oberwujacy, w dniu 06.03.2019 r., godz. 08.09
Pnie Wykowski jeżeli Pan uważa, że karanie ludzi kontrolę i zamykanie warsztatów samochodowych może skupy jeszcze to gratuluję, widać u was młodzi jeszcze bardziej zadyfani od tych starych co w radzie siedzą. Brawo karać, karać a smog popusci.
Pnie Wykowski jeżeli Pan uważa, że karanie ludzi kontrolę i zamykanie warsztatów samochodowych może skupy jeszcze to gratuluję, widać u was młodzi jeszcze bardziej zadyfani od tych starych co w radzie siedzą. Brawo karać, karać a smog popusci.
Bicie piany
Dodane przez Panie Piotrze, w dniu 06.03.2019 r., godz. 10.19
Gardło boli? Idź do Goli.
Dodane przez Panie Piotrze, w dniu 06.03.2019 r., godz. 10.19
Gardło boli? Idź do Goli.
Odp... drogi lokalny anonimie Bezwstyd :)
Dodane przez Anna, w dniu 06.03.2019 r., godz. 10.32
Szanowny lokalny anonimie Bezwstyd:) i inni Tobie podobni zacznijcie aktywnie działać a nie tylko oczerniać ludzi - to typowo „POLACZKOWE” biadolenie i mielenie a zero konkretów!!!!! Jeśli krytyka to tylko KONSTRUKTYWNA wtedy ma sens!!!!! Zdecydowanie popieram inicjatywę radnego! Czekam na uchwałę i deklaruje podpis.
Dodane przez Anna, w dniu 06.03.2019 r., godz. 10.32
Szanowny lokalny anonimie Bezwstyd:) i inni Tobie podobni zacznijcie aktywnie działać a nie tylko oczerniać ludzi - to typowo „POLACZKOWE” biadolenie i mielenie a zero konkretów!!!!! Jeśli krytyka to tylko KONSTRUKTYWNA wtedy ma sens!!!!! Zdecydowanie popieram inicjatywę radnego! Czekam na uchwałę i deklaruje podpis.
Nie smog, tylko Smok Wawelski
Dodane przez Love, w dniu 06.03.2019 r., godz. 11.41
Taka sama bajka - ludzie w Latach 70 -80 ubiegłego wieku to było zadymienie. Więc nie przesadzajmy :). Ale do rzeczy i argumentów: po pierwsze, są rozwiązania dla pieców zasypowych - proste, tanie i skuteczne ! Coż, w poprzednim komentarzu podałem linki, ale moderator uznał że nie mogę tego robić, więc ograniczę się do hasłowego pokierowania, chętnych. Czyste powietrze z pieca na paliwo stałe: Marian Strzelczyk - Kwidzyń, tylko że to rozwiązanie, wogóle nie rozwiąże problemu. Ludzie, my zapominamy że do Polski przywiewa piach z Sahary (poszukać sobie tych informacji), tak samo jak powietrze z Chin, USA, Rosji czy Niemiec - największego truciciela w Europie zachodniej. I co Pan Radny zrobi? Ja proponuję pobudować, bańkę szklaną na granicach gminy Wyszków. KTO ZA ? Będziemy mieli najczystsze powietrze na świecie. ps. na hasło chemtrails - albo nie będzie reakcji, bo słowo nie funkcjonuje w "mediach gównego nurtu" albo mózg czytającego zombie - od razu wrzuci je do szufladki "teorie spiskowe". Tak czy siak - KAŻDY chce oddychać czystym powietrzem, ale nie poprzez KARY, szanowny Pan radny chyba się zagalopował.
Dodane przez Love, w dniu 06.03.2019 r., godz. 11.41
Taka sama bajka - ludzie w Latach 70 -80 ubiegłego wieku to było zadymienie. Więc nie przesadzajmy :). Ale do rzeczy i argumentów: po pierwsze, są rozwiązania dla pieców zasypowych - proste, tanie i skuteczne ! Coż, w poprzednim komentarzu podałem linki, ale moderator uznał że nie mogę tego robić, więc ograniczę się do hasłowego pokierowania, chętnych. Czyste powietrze z pieca na paliwo stałe: Marian Strzelczyk - Kwidzyń, tylko że to rozwiązanie, wogóle nie rozwiąże problemu. Ludzie, my zapominamy że do Polski przywiewa piach z Sahary (poszukać sobie tych informacji), tak samo jak powietrze z Chin, USA, Rosji czy Niemiec - największego truciciela w Europie zachodniej. I co Pan Radny zrobi? Ja proponuję pobudować, bańkę szklaną na granicach gminy Wyszków. KTO ZA ? Będziemy mieli najczystsze powietrze na świecie. ps. na hasło chemtrails - albo nie będzie reakcji, bo słowo nie funkcjonuje w "mediach gównego nurtu" albo mózg czytającego zombie - od razu wrzuci je do szufladki "teorie spiskowe". Tak czy siak - KAŻDY chce oddychać czystym powietrzem, ale nie poprzez KARY, szanowny Pan radny chyba się zagalopował.
Dodane przez do Anny, w dniu 06.03.2019 r., godz. 12.48
Szanowna Anno !!! Ja też czekam na uchwałę radnego Wykowskiego i co z tego pozytywnego wyniknie. Chcę zobaczyć tą minę burmistrza jak kilka milionów złotych wyrzucają w błoto. Jak ścigają właścicieli mających starsze samochody. Niech dołączy do tego kontrolę szczelności szamb, żeby sprawdzić efekt ekologiczny. Konkrety ? Oto jak pokazał Lolo konkretny przykład dlaczego nie należy głosować na ludzi Nowosielskiego- głosowali na Blondynę a dostali "ekologa" Wykowskiego, który chce ich walnąć po kieszeni, bo nie stać ludzi na drogie paliwo do nowych pieców. Ciekawe co zaproponuje jak stan powietrza będzie bardzo zły, może wypisze nam urząd zwolnienie z pracy albo otrzymamy bezpłatny przejazd komunikacją miejską ? Wycinają stare drzewa i z parku robią ogród botaniczny. Słabe to wszystko. Niech zrezygnuje prezes Wykowski z dofinansowania na futbol amerykański i przeznaczy na walkę z smogiem. Jak w takich warunkach uprawiać sport ?
Szanowna Anno !!! Ja też czekam na uchwałę radnego Wykowskiego i co z tego pozytywnego wyniknie. Chcę zobaczyć tą minę burmistrza jak kilka milionów złotych wyrzucają w błoto. Jak ścigają właścicieli mających starsze samochody. Niech dołączy do tego kontrolę szczelności szamb, żeby sprawdzić efekt ekologiczny. Konkrety ? Oto jak pokazał Lolo konkretny przykład dlaczego nie należy głosować na ludzi Nowosielskiego- głosowali na Blondynę a dostali "ekologa" Wykowskiego, który chce ich walnąć po kieszeni, bo nie stać ludzi na drogie paliwo do nowych pieców. Ciekawe co zaproponuje jak stan powietrza będzie bardzo zły, może wypisze nam urząd zwolnienie z pracy albo otrzymamy bezpłatny przejazd komunikacją miejską ? Wycinają stare drzewa i z parku robią ogród botaniczny. Słabe to wszystko. Niech zrezygnuje prezes Wykowski z dofinansowania na futbol amerykański i przeznaczy na walkę z smogiem. Jak w takich warunkach uprawiać sport ?
Kompromitacja
Dodane przez Wyszkowiak, w dniu 06.03.2019 r., godz. 13.21
Jaką kwotę przeznaczył Powiat Wyszkowski na walkę z smogiem, jaką kwotę przeznaczyła Gmina Wyszków na walkę z smogiem. Opublikujcie kwoty przeznaczone na ten cel, niech ludzie zobaczą czy radni z obozu Burmistrza i Starosty w Wyszkowie ograniczają się do tworzenia Inicjatyw i robienienie w BALONA wyborców.
Dodane przez Wyszkowiak, w dniu 06.03.2019 r., godz. 13.21
Jaką kwotę przeznaczył Powiat Wyszkowski na walkę z smogiem, jaką kwotę przeznaczyła Gmina Wyszków na walkę z smogiem. Opublikujcie kwoty przeznaczone na ten cel, niech ludzie zobaczą czy radni z obozu Burmistrza i Starosty w Wyszkowie ograniczają się do tworzenia Inicjatyw i robienienie w BALONA wyborców.
Dodane przez Obi1, w dniu 06.03.2019 r., godz. 13.26
Typowe polskie buractwo. Siedzi taki Janusz, nic nie robi i tylko narzeka. Wszędzie widzi układy, spiski. Człowiek ruszył temat, bo syf jest straszny, to od razu układ. Czemu nie ruszyłeś swojego wąsatego cielska Januszu i nie napisałeś sam do miasta. Młody jest to mu się chce, niech działa po to go wybrali.
Typowe polskie buractwo. Siedzi taki Janusz, nic nie robi i tylko narzeka. Wszędzie widzi układy, spiski. Człowiek ruszył temat, bo syf jest straszny, to od razu układ. Czemu nie ruszyłeś swojego wąsatego cielska Januszu i nie napisałeś sam do miasta. Młody jest to mu się chce, niech działa po to go wybrali.
Dodane przez Anka, w dniu 06.03.2019 r., godz. 16.28
Hasełko "Naturalnie Wyszków" to Nowosielski odstawił do lamusa panie Piotrze. Nie wie pan o tym? To pomysł burmistrza Adlera, więc przez gardło mu nie mogło dłużej przejść i wymyślił hasełko "Pokochaj Wyszków". Może wystąpi pan z pomysłem urządzenia tęczowej "Love parade" żeby przypodobać się tęczowej władzuni? Przecież o to właściwie chodzi. Nie o żadne czyste powietrze.
Hasełko "Naturalnie Wyszków" to Nowosielski odstawił do lamusa panie Piotrze. Nie wie pan o tym? To pomysł burmistrza Adlera, więc przez gardło mu nie mogło dłużej przejść i wymyślił hasełko "Pokochaj Wyszków". Może wystąpi pan z pomysłem urządzenia tęczowej "Love parade" żeby przypodobać się tęczowej władzuni? Przecież o to właściwie chodzi. Nie o żadne czyste powietrze.
do "bezwstyda"
Dodane przez Marcin, w dniu 06.03.2019 r., godz. 19.13
Panie Bezwstyd faktycznie nie masz Pan wstydu ale za to tupet. Minister Kowalczyk nie jest od rozwiązywania lokalnych problemów. Przedmiotowa problematyka związana z ekologicznym powietrzem scedowana jest na Samorządy. Zresztą sam minister przekierowywał podnoszone na ostatnim spotkaniu prowincjonalne problemy obecnym radnym. Notabene pomimo, że na spotkaniu podobno było 4 czy 5 wybrańców, do mandatu przyznał się jedynie jeden. Czyżby brak odwagi w obliczu przedstawiciela rządu. Przez grzeczność nie będę wymieniał nazwisk bo nie o to tutaj chodzi. Dlatego inicjatywa radnego Wykowskiego jest jak najbardziej słuszna i zasadna. Niezrozumiała jest krytyka pozbawiona merytoryki niejakiego "Bezwwstyda". Ciesz się człowieku, że ktoś ma pomysł i chce to zmienić. Niestety polską mentalność czyli wspomnianą "polaczkowośćĺ można skruszyć tylko przez kary i to dotkliwe. Przykład wszechobecni pijani polscy kierowcy.
Dodane przez Marcin, w dniu 06.03.2019 r., godz. 19.13
Panie Bezwstyd faktycznie nie masz Pan wstydu ale za to tupet. Minister Kowalczyk nie jest od rozwiązywania lokalnych problemów. Przedmiotowa problematyka związana z ekologicznym powietrzem scedowana jest na Samorządy. Zresztą sam minister przekierowywał podnoszone na ostatnim spotkaniu prowincjonalne problemy obecnym radnym. Notabene pomimo, że na spotkaniu podobno było 4 czy 5 wybrańców, do mandatu przyznał się jedynie jeden. Czyżby brak odwagi w obliczu przedstawiciela rządu. Przez grzeczność nie będę wymieniał nazwisk bo nie o to tutaj chodzi. Dlatego inicjatywa radnego Wykowskiego jest jak najbardziej słuszna i zasadna. Niezrozumiała jest krytyka pozbawiona merytoryki niejakiego "Bezwwstyda". Ciesz się człowieku, że ktoś ma pomysł i chce to zmienić. Niestety polską mentalność czyli wspomnianą "polaczkowośćĺ można skruszyć tylko przez kary i to dotkliwe. Przykład wszechobecni pijani polscy kierowcy.
czytnik KODów
Dodane przez Janusz, typowy polski burak, w dniu 06.03.2019 r., godz. 19.44
Siedzi taki zaKODowany na probówce przy POczęciu Obi1, po ojcu Obi, nic nie robi i tylko obraża. Przeczyta ze zrozumieniem każdy antysmogowy tekst, choćby i na papierze ściernym zapisany. "Młody jest to mu się chce."
Dodane przez Janusz, typowy polski burak, w dniu 06.03.2019 r., godz. 19.44
Siedzi taki zaKODowany na probówce przy POczęciu Obi1, po ojcu Obi, nic nie robi i tylko obraża. Przeczyta ze zrozumieniem każdy antysmogowy tekst, choćby i na papierze ściernym zapisany. "Młody jest to mu się chce."
Smog
Dodane przez Jonek, w dniu 06.03.2019 r., godz. 19.47
U nas jest kwestia dokończenia prac nad założeniem gazu. Jak narazie to Tylko skrzynka wisi, a kominy jak dymiły tak dymią. Panie Wykowski ja pierwsza się podpiszę na tą listę, byle by to coś dało. Pozdrawiam ☺
Dodane przez Jonek, w dniu 06.03.2019 r., godz. 19.47
U nas jest kwestia dokończenia prac nad założeniem gazu. Jak narazie to Tylko skrzynka wisi, a kominy jak dymiły tak dymią. Panie Wykowski ja pierwsza się podpiszę na tą listę, byle by to coś dało. Pozdrawiam ☺
Dodane przez Anonim, w dniu 06.03.2019 r., godz. 23.35
Bardzo dobrze, palisz śmieciem jesteś śmieciem wiec płacić ile wejdzie, budżet skoczy, będzie na drogi, które każdy kocha ponad życie. Płaczcie płaczcie, stać was na 15 letniego opla w dieslu to stać was i na piec 5 klasy tylko sąsiad nie będzie widział tak jak Opla czy BMW i nie będzie czym się pokazać w niedziele w kościele wiec szkoda Wam na to kasy i palicie śmieciowym węglem aby taniej
Bardzo dobrze, palisz śmieciem jesteś śmieciem wiec płacić ile wejdzie, budżet skoczy, będzie na drogi, które każdy kocha ponad życie. Płaczcie płaczcie, stać was na 15 letniego opla w dieslu to stać was i na piec 5 klasy tylko sąsiad nie będzie widział tak jak Opla czy BMW i nie będzie czym się pokazać w niedziele w kościele wiec szkoda Wam na to kasy i palicie śmieciowym węglem aby taniej
Dodane przez Bełkot, w dniu 06.03.2019 r., godz. 23.44
Ja to bym zaczęła karać za bluzganie na meczach, nie tylko rhinosów. Po stówie za słowa na k...., ch.... itp. no bo jeszcze ktoś pomyśli, że w Wyszkowie to Naturalne. Jest
Ja to bym zaczęła karać za bluzganie na meczach, nie tylko rhinosów. Po stówie za słowa na k...., ch.... itp. no bo jeszcze ktoś pomyśli, że w Wyszkowie to Naturalne. Jest
Jak tu się wylansować
Dodane przez Lansik, w dniu 07.03.2019 r., godz. 10.19
Ktoś tu wślizgnął się przypadkiem do rady i teraz chce przygwiazdorzyć, w końcu smog jest teraz bardzo modny ;)
Dodane przez Lansik, w dniu 07.03.2019 r., godz. 10.19
Ktoś tu wślizgnął się przypadkiem do rady i teraz chce przygwiazdorzyć, w końcu smog jest teraz bardzo modny ;)
do bełkota
Dodane przez Marcin, w dniu 07.03.2019 r., godz. 10.27
Nie bełkocz tylko wypowiedz się na temat. Nie mniej, masz rację, nie powinno się bluzgać, choć bluzganie i ubliżanie jest niestety w polaczkowym środowisku zjawiskiem wszechobecnym łącznie z elitami władzy. Kara i jeszcze raz kara to najskuteczniejsze i jedyne narzędzie w walce z niewydolnymi umysłowo. A jak ktoś mówi, że "nie stać" to trzeba zamieszkać w bloku i nie truć innych, jest to też jakieś rozwiązanie problemu. pozdrawiam
Dodane przez Marcin, w dniu 07.03.2019 r., godz. 10.27
Nie bełkocz tylko wypowiedz się na temat. Nie mniej, masz rację, nie powinno się bluzgać, choć bluzganie i ubliżanie jest niestety w polaczkowym środowisku zjawiskiem wszechobecnym łącznie z elitami władzy. Kara i jeszcze raz kara to najskuteczniejsze i jedyne narzędzie w walce z niewydolnymi umysłowo. A jak ktoś mówi, że "nie stać" to trzeba zamieszkać w bloku i nie truć innych, jest to też jakieś rozwiązanie problemu. pozdrawiam
Dodane przez Bezwstyd, w dniu 07.03.2019 r., godz. 12.13
Marcin oszczędź sobie wstydu i nie wypisuj głupot. To pisemko radnego Wykowskiego to jest ściema i nie ma co robić merytoryki. Posłuchaj co zamierza zrobić jego wódz, burmistrz Nowosielski : kontrola straży miejskiej (sprawdziłem praktycznie jak działa, niektórzy mówią że pracują do 19., nie chcę sie wypowiadać o tej strukturze), edukacja ekologiczna mieszkańców i wysłanie pracowników urzędu na szkolenie dotyczące programu "Czyste powietrze"i ewentualnie jesteśmy otwarci na działania w kwestiach pomiaru jakości powietrza. Oto reakcja burmistrza, szefa jego komitetu na pisemko radnego Wykowskiego czyli zabawna, więc dlaczego mam to traktować poważnie. A jak PEC, podlegający gminie, zachował się w stosunku do Składanowskiego, który chciał podłączenia szeregu budynków do sieci ciepłowniczej, oleli go, choć sam mam wątpliwości czy w budynkach prywatnych lepiej opłaca się ogrzewać gazem czy ciepłem z PEC Co do urządzeń badających czystość powietrza to nie jest to pustynia, różne miasta badają czystość powietrza np. Wejherowo zamontowało 6 czujników z montażem za 54 tysiące, gmina Marki pod Warszawą zamontowała 8 czujników Airly, gmina Piaseczno zamontowała 30 czujników smogu,w tym 11 w mieście itd. A ile gmina Wyszków, są otwarci, że hej. Więc działajcie a nie robicie ustawki jak pisałem, nie straszcie mieszkańców kontrolami. Jak już to pomiary czystości powietrza powinny wzmóc aktywność urzędu do działań w ramach programu Czyste Powietrze i nakłaniać ich do zmiany pieca, ocieplenia budynku, zmiany okien itp. Pijany Marcinie, minister Kowalczyk jest od spraw rozwiązywania problemów lokalnych bo program Czyste Powietrze to jest jego program realizowany przez wojewódzkie fundusze ochrony środowiska i gospodarki wodnej, on go promuje i mobilizuje samorządy, żeby pomagali ludziom, bo to dla ludzi program, a nie dla budynków urzędów, na 10 lat program, wydadzą z budżetu państwa ponad 100 miliardów. Ludzie powinni z tego skorzystać, bo inaczej po 10 latach zostaną zmuszeni karami finansowymi i na własny koszt. Zrobiono obwodnicę śródmiejską, powinni przekierować ruch Tirów na nią, a nie jadą dalej Kościuszki i w korkach tworzą smog. Wczoraj jechałem i z naprzeciwka jechały TiRy zagraniczne, dziś z rana podobnie. Powinni ustalić z Generalną Dyrekcją i zmienić organizację ruchu dla ruchu krajowego przez obwodnicę śródmiejską, od Serockiej do Białostockiej. Marcin, karać chłopie to możesz siebie, innym daj chwilę czasu żeby ruszyli zmodernizować swoje domy. Tych co notorycznie zanieczyszczają powietrze straż powinna pogonić ale to powinna być normalna robota a nie akcyjność.
Marcin oszczędź sobie wstydu i nie wypisuj głupot. To pisemko radnego Wykowskiego to jest ściema i nie ma co robić merytoryki. Posłuchaj co zamierza zrobić jego wódz, burmistrz Nowosielski : kontrola straży miejskiej (sprawdziłem praktycznie jak działa, niektórzy mówią że pracują do 19., nie chcę sie wypowiadać o tej strukturze), edukacja ekologiczna mieszkańców i wysłanie pracowników urzędu na szkolenie dotyczące programu "Czyste powietrze"i ewentualnie jesteśmy otwarci na działania w kwestiach pomiaru jakości powietrza. Oto reakcja burmistrza, szefa jego komitetu na pisemko radnego Wykowskiego czyli zabawna, więc dlaczego mam to traktować poważnie. A jak PEC, podlegający gminie, zachował się w stosunku do Składanowskiego, który chciał podłączenia szeregu budynków do sieci ciepłowniczej, oleli go, choć sam mam wątpliwości czy w budynkach prywatnych lepiej opłaca się ogrzewać gazem czy ciepłem z PEC Co do urządzeń badających czystość powietrza to nie jest to pustynia, różne miasta badają czystość powietrza np. Wejherowo zamontowało 6 czujników z montażem za 54 tysiące, gmina Marki pod Warszawą zamontowała 8 czujników Airly, gmina Piaseczno zamontowała 30 czujników smogu,w tym 11 w mieście itd. A ile gmina Wyszków, są otwarci, że hej. Więc działajcie a nie robicie ustawki jak pisałem, nie straszcie mieszkańców kontrolami. Jak już to pomiary czystości powietrza powinny wzmóc aktywność urzędu do działań w ramach programu Czyste Powietrze i nakłaniać ich do zmiany pieca, ocieplenia budynku, zmiany okien itp. Pijany Marcinie, minister Kowalczyk jest od spraw rozwiązywania problemów lokalnych bo program Czyste Powietrze to jest jego program realizowany przez wojewódzkie fundusze ochrony środowiska i gospodarki wodnej, on go promuje i mobilizuje samorządy, żeby pomagali ludziom, bo to dla ludzi program, a nie dla budynków urzędów, na 10 lat program, wydadzą z budżetu państwa ponad 100 miliardów. Ludzie powinni z tego skorzystać, bo inaczej po 10 latach zostaną zmuszeni karami finansowymi i na własny koszt. Zrobiono obwodnicę śródmiejską, powinni przekierować ruch Tirów na nią, a nie jadą dalej Kościuszki i w korkach tworzą smog. Wczoraj jechałem i z naprzeciwka jechały TiRy zagraniczne, dziś z rana podobnie. Powinni ustalić z Generalną Dyrekcją i zmienić organizację ruchu dla ruchu krajowego przez obwodnicę śródmiejską, od Serockiej do Białostockiej. Marcin, karać chłopie to możesz siebie, innym daj chwilę czasu żeby ruszyli zmodernizować swoje domy. Tych co notorycznie zanieczyszczają powietrze straż powinna pogonić ale to powinna być normalna robota a nie akcyjność.
Dodane przez Zenek, w dniu 07.03.2019 r., godz. 15.56
Tyle dyskusji na temat smogu.Wiekszosc uwaza,ze smog to jest zanieczyszczenie atmosfery poprzez palenie w piecach weglem,drewnem,koksem itp.Na zanieczyszczenie atmosfery wplywa tez pale nie gazem, spaliny samochodowe.Bardzo trujacy tez jest dym z przeprowadzanej kremacji zmarlych,a taka spalarnia jest u nas w Wyszkowie. Atak tylko na palacych w piecach jest krzywdzacy. Do tego ironiczne komentarze typu ,, jestes smieciem palisz smieciem" swiadcza o prymitywizmie,braku kultury piszacego. Nikt nie zastanawia sie,ze wiekszosc ludzi zyje biednie nie majac dochodow na zywnosci,lekarstwa,opal.Smog nie jest tak Grozny dla naszego zycia jak regularne opryski z samolotow,w ktorych zawarte sa nieznane? substancje a o ktorych sie milczy. Wlaczmy samodzielne myslenie,skoro walczy sie z palacymi w piecach,zmuszajac do zakazu,powinnismy tez zakazac jazdy samochodami,ale tez ogrzewania gazem ,ktorego spaliny sa nie widoczne a zarazem tosyczne. Skupienie sie na jednym przykladzie,nic nie wniesie dla poprawy czystosci powietrza.Do tego wiatry tez przynoszac rozne niezdrowe zanieczyszczenia nie widoczne golym okiem.
Tyle dyskusji na temat smogu.Wiekszosc uwaza,ze smog to jest zanieczyszczenie atmosfery poprzez palenie w piecach weglem,drewnem,koksem itp.Na zanieczyszczenie atmosfery wplywa tez pale nie gazem, spaliny samochodowe.Bardzo trujacy tez jest dym z przeprowadzanej kremacji zmarlych,a taka spalarnia jest u nas w Wyszkowie. Atak tylko na palacych w piecach jest krzywdzacy. Do tego ironiczne komentarze typu ,, jestes smieciem palisz smieciem" swiadcza o prymitywizmie,braku kultury piszacego. Nikt nie zastanawia sie,ze wiekszosc ludzi zyje biednie nie majac dochodow na zywnosci,lekarstwa,opal.Smog nie jest tak Grozny dla naszego zycia jak regularne opryski z samolotow,w ktorych zawarte sa nieznane? substancje a o ktorych sie milczy. Wlaczmy samodzielne myslenie,skoro walczy sie z palacymi w piecach,zmuszajac do zakazu,powinnismy tez zakazac jazdy samochodami,ale tez ogrzewania gazem ,ktorego spaliny sa nie widoczne a zarazem tosyczne. Skupienie sie na jednym przykladzie,nic nie wniesie dla poprawy czystosci powietrza.Do tego wiatry tez przynoszac rozne niezdrowe zanieczyszczenia nie widoczne golym okiem.
Dodane przez Joanna, w dniu 07.03.2019 r., godz. 21.39
Brawo Panie Piotrze. Popieram inicjatywę.
Brawo Panie Piotrze. Popieram inicjatywę.
cd do Pana Bezwstyd
Dodane przez Marcin, w dniu 08.03.2019 r., godz. 11.53
Szanowny Panie Bezwtydzie, Nie bardzo wiem czego miałbym się wstydzić a tym bardziej za co siebie karać. Jeżeli udzielają się Panu emocje i zaczyna pojawiać się może nie hejt ale agresja, to znaczy, że zaczyna brakować racjonalnych argumentów. Sprowokować się nie dam, natomiast szacunek dla Pana za ogólną znajomość zagadnienia. Teraz kilka sprostowań, albowiem mam wrażenie, że się nie rozumiemy a napewno chcielibyśmy tego samego - wspólnie osiągnąć zasadniczy cel, czyli korzystać ze świeżego i zdrowego powietrza. 1/ proszę nie mieszać tutaj lokalnej pseudopolityki - jak powtarzane nieustannie "ustawki" albowiem cel powinien być wspólny dla wszystkich, trudno nie oprzeć się wrażeniu, że to jakaś chyba Pana obsesja; 2/ rozumiem, że na obecnym etapie Panu Wykowskiemu chodzi o karanie wszystkich tych którzy w dalszym ciągu dalej będą spalać rzeczy ogólnie przyjęte za zakazane i niebezpieczne dla zdrowia, trudno się z tym nie zgodzić; 3/ interwencje Straży Miejskiej mało wnoszą albowiem dotychczasowe kary są powiedzmy sobie śmieszne i symboliczne; 4/ program "czyste powietrze" daje duże możliwości i ludzie powinni to wykorzystać dlatego jest to rozłożone na lata, dochodzi do tego jeszcze ulga termomodernizacyjna; 5/ dlatego pierwszym krokiem jest znaczne ograniczenie najlepiej zlikwidowanie spalania odpadami i śmieciami, stąd wspomniane dotkliwe kary. Niestety w ramach "normalności"ze strony SM nie da się tego zrobić bowiem znam przypadki, że ci którzy spalają odpady w tym np zużyte opony, jawnie mają to w poważaniu. Dlatego niezbędna jest "merytoryka' w postaci przedmiotowej uchwały, tzn dać SM skuteczne narzędzie w działaniu, w postaci możliwości wystawienia wysokiego, odczuwalnego dla delikwenta mandatu. Uczciwi obywatele nie mają się przecież czego obawiać, więc skąd ta panika; 6/ następnie mamy czas przejściowy powiedzmy do końca programu czyste powietrze, czyli wymiany kopciuchów i DOPIERO potem wracamy do karania tych którzy nie zrobili nic w tym zakresie; 7/ liczba punktów pomiarowych niczego w temacie nie zmienia a jedynie uświadamia jaka jest smutna rzeczywistość. Należy skasować zródło problemu. Aktualna lokalizacja punktu pomiarowego, tak jak pisze radny, znajduje się w miare, czystej części miasta, natomiast "to wszystko" od ulicy Dworcowej w kierunku na Leszczydół to istny dramat, proszę mi wierzyć; 8/ ma Pan oczywiście rację pisząc, że ruch pojazdów powinien być przekierowany na obwodnicę i należałoby to oczywiście implementować; 9/ w kwestii Ministra, oczywiście to jest sztandarowy jego program i dlatego propaguje go na różnych spotkaniach. Natomiast nie jest jego powinnością odwalać roboty za lokalną władzę. Gdyby tak miałoby być, zabrakłoby mu "25h" na dobę aby ogarnąć cały kraj. Od tego ma wspomniane FOŚiGW oraz organy samorządowe; 10/ w kwestii PEC, wspomniany temat, o ile pamięć mnie nie myli, poruszany był na spotkaniu wrześniowym i dedykowany był bezpośrednio do Ministra. Jeżeli mam rację, to również min. Kowalczyk nic z tym nie zrobił. Domyślam się, że liczył na skuteczne działanie ówczesnego samorządu, z jakim skutkiem to już wiemy. To tak na szybko tyle, pozdrawiam.
Dodane przez Marcin, w dniu 08.03.2019 r., godz. 11.53
Szanowny Panie Bezwtydzie, Nie bardzo wiem czego miałbym się wstydzić a tym bardziej za co siebie karać. Jeżeli udzielają się Panu emocje i zaczyna pojawiać się może nie hejt ale agresja, to znaczy, że zaczyna brakować racjonalnych argumentów. Sprowokować się nie dam, natomiast szacunek dla Pana za ogólną znajomość zagadnienia. Teraz kilka sprostowań, albowiem mam wrażenie, że się nie rozumiemy a napewno chcielibyśmy tego samego - wspólnie osiągnąć zasadniczy cel, czyli korzystać ze świeżego i zdrowego powietrza. 1/ proszę nie mieszać tutaj lokalnej pseudopolityki - jak powtarzane nieustannie "ustawki" albowiem cel powinien być wspólny dla wszystkich, trudno nie oprzeć się wrażeniu, że to jakaś chyba Pana obsesja; 2/ rozumiem, że na obecnym etapie Panu Wykowskiemu chodzi o karanie wszystkich tych którzy w dalszym ciągu dalej będą spalać rzeczy ogólnie przyjęte za zakazane i niebezpieczne dla zdrowia, trudno się z tym nie zgodzić; 3/ interwencje Straży Miejskiej mało wnoszą albowiem dotychczasowe kary są powiedzmy sobie śmieszne i symboliczne; 4/ program "czyste powietrze" daje duże możliwości i ludzie powinni to wykorzystać dlatego jest to rozłożone na lata, dochodzi do tego jeszcze ulga termomodernizacyjna; 5/ dlatego pierwszym krokiem jest znaczne ograniczenie najlepiej zlikwidowanie spalania odpadami i śmieciami, stąd wspomniane dotkliwe kary. Niestety w ramach "normalności"ze strony SM nie da się tego zrobić bowiem znam przypadki, że ci którzy spalają odpady w tym np zużyte opony, jawnie mają to w poważaniu. Dlatego niezbędna jest "merytoryka' w postaci przedmiotowej uchwały, tzn dać SM skuteczne narzędzie w działaniu, w postaci możliwości wystawienia wysokiego, odczuwalnego dla delikwenta mandatu. Uczciwi obywatele nie mają się przecież czego obawiać, więc skąd ta panika; 6/ następnie mamy czas przejściowy powiedzmy do końca programu czyste powietrze, czyli wymiany kopciuchów i DOPIERO potem wracamy do karania tych którzy nie zrobili nic w tym zakresie; 7/ liczba punktów pomiarowych niczego w temacie nie zmienia a jedynie uświadamia jaka jest smutna rzeczywistość. Należy skasować zródło problemu. Aktualna lokalizacja punktu pomiarowego, tak jak pisze radny, znajduje się w miare, czystej części miasta, natomiast "to wszystko" od ulicy Dworcowej w kierunku na Leszczydół to istny dramat, proszę mi wierzyć; 8/ ma Pan oczywiście rację pisząc, że ruch pojazdów powinien być przekierowany na obwodnicę i należałoby to oczywiście implementować; 9/ w kwestii Ministra, oczywiście to jest sztandarowy jego program i dlatego propaguje go na różnych spotkaniach. Natomiast nie jest jego powinnością odwalać roboty za lokalną władzę. Gdyby tak miałoby być, zabrakłoby mu "25h" na dobę aby ogarnąć cały kraj. Od tego ma wspomniane FOŚiGW oraz organy samorządowe; 10/ w kwestii PEC, wspomniany temat, o ile pamięć mnie nie myli, poruszany był na spotkaniu wrześniowym i dedykowany był bezpośrednio do Ministra. Jeżeli mam rację, to również min. Kowalczyk nic z tym nie zrobił. Domyślam się, że liczył na skuteczne działanie ówczesnego samorządu, z jakim skutkiem to już wiemy. To tak na szybko tyle, pozdrawiam.
Dodane przez Bełkot, w dniu 08.03.2019 r., godz. 15.36
Nie ma obowiązku wymiany kopciucha paliaczku, nawet za dopłatą z programu czyste powietrze. I co mi zrobisz jak mnie złapiesz?
Nie ma obowiązku wymiany kopciucha paliaczku, nawet za dopłatą z programu czyste powietrze. I co mi zrobisz jak mnie złapiesz?
...ale jaja
Dodane przez Wacek, w dniu 09.03.2019 r., godz. 06.37
Zenek nie rób sobie jaj, tutaj o poważnych sprawach się rozmawia. Przecież już Mikołaj Kopernik udowodnił, że Ziemia nie jest łaska,, nieprawdaż
Dodane przez Wacek, w dniu 09.03.2019 r., godz. 06.37
Zenek nie rób sobie jaj, tutaj o poważnych sprawach się rozmawia. Przecież już Mikołaj Kopernik udowodnił, że Ziemia nie jest łaska,, nieprawdaż
Zenek to jest GOŚĆ
Dodane przez Remek, w dniu 09.03.2019 r., godz. 11.15
Zenuś właśnie włączyło mi się samodzielne myślenie, zapomniałeś jeszcze w swojej wyliczance wymienić ilość gazów trawiennych wypuszczanych przez człowieka (średnio dziennie człowiek wytwarza około pół litra gazów, na które składa się około 14 regularnych bąków). Niestety, niewidoczne gołym okiem. Pomnożone przez ilość mieszkańców to jest tak naprawdę SMOG, co tam palenie w kopciuchach, nie wspomnę już o używkach nikotynowych.
Dodane przez Remek, w dniu 09.03.2019 r., godz. 11.15
Zenuś właśnie włączyło mi się samodzielne myślenie, zapomniałeś jeszcze w swojej wyliczance wymienić ilość gazów trawiennych wypuszczanych przez człowieka (średnio dziennie człowiek wytwarza około pół litra gazów, na które składa się około 14 regularnych bąków). Niestety, niewidoczne gołym okiem. Pomnożone przez ilość mieszkańców to jest tak naprawdę SMOG, co tam palenie w kopciuchach, nie wspomnę już o używkach nikotynowych.
bełkoty
Dodane przez Irek, w dniu 09.03.2019 r., godz. 11.29
bełkot, słabe to było, nikt nie będzie Ciebie łapał, po prostu wcześniej czy później dopadnie Ciebie jakaś choroba (nie życzę oczywiście). Albo niestety, będziesz jednym z tych 44%......... Sam się unicestwisz. UCHROŃ PANIE BOŻE, tak jak pisze Zenek włącz myślenie.
Dodane przez Irek, w dniu 09.03.2019 r., godz. 11.29
bełkot, słabe to było, nikt nie będzie Ciebie łapał, po prostu wcześniej czy później dopadnie Ciebie jakaś choroba (nie życzę oczywiście). Albo niestety, będziesz jednym z tych 44%......... Sam się unicestwisz. UCHROŃ PANIE BOŻE, tak jak pisze Zenek włącz myślenie.
Dodane przez jOla, w dniu 09.03.2019 r., godz. 12.09
O jaki Ty "Marcin" zorientowany... zupełnie jak ta propagandystka i misiewiczka na przerastającym ją stołku od Nowosielskiego.
O jaki Ty "Marcin" zorientowany... zupełnie jak ta propagandystka i misiewiczka na przerastającym ją stołku od Nowosielskiego.
Jestem za
Dodane przez Anonim, w dniu 09.03.2019 r., godz. 14.46
Nic nie robią źle, chcą coś zrobić źle...(układy, spiski, po co na co...) Bardzo dobrze, że Radny poruszył temat, od czegoś trzeba zacząć, przede wszystkim uświadamiać ludzi!!!! trzeba to zmienić, może nie od razu ale z czasem... Nie tylko narzekać i krytykować, bo to Polak potrafi najlepiej. Popieram inicjatywę. Zacznijmy działać, dla wspólnego dobra!
Dodane przez Anonim, w dniu 09.03.2019 r., godz. 14.46
Nic nie robią źle, chcą coś zrobić źle...(układy, spiski, po co na co...) Bardzo dobrze, że Radny poruszył temat, od czegoś trzeba zacząć, przede wszystkim uświadamiać ludzi!!!! trzeba to zmienić, może nie od razu ale z czasem... Nie tylko narzekać i krytykować, bo to Polak potrafi najlepiej. Popieram inicjatywę. Zacznijmy działać, dla wspólnego dobra!
Dodane przez Marcin, w dniu 09.03.2019 r., godz. 15.12
jOlu z całym szacunkiem ale nieskromnie odpiszę, że jestem trochę zorientowany i nie mam nic wspólnego z polityką.
jOlu z całym szacunkiem ale nieskromnie odpiszę, że jestem trochę zorientowany i nie mam nic wspólnego z polityką.
Dodane przez Anonim, w dniu 09.03.2019 r., godz. 17.38
Jak to się wszyscy martwią o nasze zdrowie. Jak wypalają stare opony, składują nielegalne, toksyczne odpady, ściągają z zagranicy nienadającą się do spożycia żywność to cicho sza. Ktoś na tym nieźle zarabia i z kim trzeba się dzieli. Zacząć od wprowadzenia zakazu produkcji i sprzedaży papierosów. Nie dość że dużo dymu, to jeszcze później trzeba palacza leczyć. Pewnie dużo więcej dymu produkują palacze przez cały rok niż piece w sezonie grzewczym.
Jak to się wszyscy martwią o nasze zdrowie. Jak wypalają stare opony, składują nielegalne, toksyczne odpady, ściągają z zagranicy nienadającą się do spożycia żywność to cicho sza. Ktoś na tym nieźle zarabia i z kim trzeba się dzieli. Zacząć od wprowadzenia zakazu produkcji i sprzedaży papierosów. Nie dość że dużo dymu, to jeszcze później trzeba palacza leczyć. Pewnie dużo więcej dymu produkują palacze przez cały rok niż piece w sezonie grzewczym.
Dodane przez ORMO, w dniu 10.03.2019 r., godz. 02.51
Radny zaczął od d... strony. Taki on inicjatywa. Zamiast od uświadamiania ludzi!!!! on od karania. Spalił młody na panewce.
Radny zaczął od d... strony. Taki on inicjatywa. Zamiast od uświadamiania ludzi!!!! on od karania. Spalił młody na panewce.
co Ty ORMO
Dodane przez antyORMO, w dniu 10.03.2019 r., godz. 12.18
Z dobrej strony zaczął, zobacz jaki stan umysłu jest u Bełkota. Odnośnie uświadamiania to są od tego media, które dzień w dzień o tym trąbią, a tutaj nie trzeba gadać tylko działać i to skutecznie. Mam nadzieję, że Ty z tych już uświadomionych jesteś............ choć ORMO to złowroga nazwa .
Dodane przez antyORMO, w dniu 10.03.2019 r., godz. 12.18
Z dobrej strony zaczął, zobacz jaki stan umysłu jest u Bełkota. Odnośnie uświadamiania to są od tego media, które dzień w dzień o tym trąbią, a tutaj nie trzeba gadać tylko działać i to skutecznie. Mam nadzieję, że Ty z tych już uświadomionych jesteś............ choć ORMO to złowroga nazwa .
Dodane przez Donald, malarz dymiących kominów, w dniu 10.03.2019 r., godz. 16.53
Sensory, drony, analizy? Wypuścić na miasto nosorożce. Bardzo dobrze rozpoznają zapachy, sforsują drzwi wszystkich domów i warsztatów samochodowych, będą atrakcją dla dzieci.
Sensory, drony, analizy? Wypuścić na miasto nosorożce. Bardzo dobrze rozpoznają zapachy, sforsują drzwi wszystkich domów i warsztatów samochodowych, będą atrakcją dla dzieci.
Dodane przez ZOO, w dniu 10.03.2019 r., godz. 22.57
no co Ty Donald, toć to nie zapachy tylko duszący smród, benzopiren chyba cancerowy. Poczytaj co to takiego, Nosorożce zawsze były atrakcją, nie tylko dla dzieci, zobacz w ZOO.
no co Ty Donald, toć to nie zapachy tylko duszący smród, benzopiren chyba cancerowy. Poczytaj co to takiego, Nosorożce zawsze były atrakcją, nie tylko dla dzieci, zobacz w ZOO.
Napisz komentarz
- Komentarze naruszające netykietę nie będą publikowane.
- Komentarze promujące własne np. strony, produkty itp. nie będą publikowane.
- Za treść komentarza odpowiada jego autor.
- Regulamin komentowania w serwisie wyszkowiak.pl