Menu górne

REKLAMA

  • Reklama
Dziś jest 21 kwietnia 2025 r., imieniny Anzelma, Bartosza



Chcą budować bulwary

(Zam: 09.09.2018 r., godz. 08.39)

- Do 2020 r. r. zbudujemy nadbużańskie bulwary - deklaruje kandydat na burmistrza Dariusz Andrzejewski. Komitet Masz Wybór optuje za wykorzystaniem rzek i trenów nadbrzeżnych w celach turystycznych i rekreacyjnych.

Konferencja prasowa kandydatów odbyła się 8 września w obrębie nieczynnej miejskiej plaży (nad Bugiem przy moście kołowym), w tym roku nieuruchomionej z powodu budowy kładki dla pieszych. W tym miejscu zakończył się spływ członków i sympatyków komitetu, który zorganizowali na rasie Brańszczyk-Wyszków.
- Chcieliśmy przetestować, to o czym będziemy mówili - podkreślił Adam Szczerba.
Kandydaci skupili się na nie tylko na możliwościach Bugu, ale też wspomnieli m.in. o Liwcu. Dariusz Andrzejewski podkreślił, że stworzenie bulwarów to jedno z podstawowych postulatów i zobowiązań komitetu. Miałyby być budowane na odcinku od terenów na wysokości Sanktuarium św. Idziego do okolic mostu kolejowego.
- Chcemy, by były wizytówką nowoczesnego miasta, by powstały do2020 r. I tętniły życiem - zaznaczył.
Kandydaci chcą po wyborach (o ile wynik będzie dla nich korzystny) rozpocząć prace projektowe i przeprowadzić konsultację z mieszkańcami.
- To duża inwestycja i duży ciężar finansowy, dlatego będziemy chcieli ściągnąć gros środków z zewnętrz - deklarował Dariusz Andrzejewski.
Jak podkreślił, trzeba skupić się w samorządzie na szerszym wykorzystywaniu dofinansowań, co pozwoli na wykonanie większej ilości inwestycji.
Masz Wybór jest też za organizowaniem co roku w Wyszkowie plaży miejskiej, wyposażonej w zaplecze socjalne. Według Dariusza Andrzejewskiego, w przypadku jej braku w tym roku, plażę należało stworzyć nad Liwcem w Kamieńczyku, gdzie Masz Wybór widzi również dobre miejsce na letni wypoczynek. Kandydaci chcą wykorzystać turystyczny potencjał miejscowości leżących w gminie, promować agroturystykę.
- Chcemy zadbać o stawy w Rybienku, przywrócić im przedwojenny blask - deklarował kandydat na burmistrza. - W naszym mieście wielu nocuje i pracuje, ale chcemy, by można było tu także żyć, by można było wychodzić na spacery z dziećmi, by były miejsca do spędzania czasu - zaznaczył. - Nie chcemy obiecywać gruszek na wierzbie, chcemy rozmów i obietnic realnych.
Uczestnicy konferencji wspomnieli też o konieczności pogłębienia rzeki.
Adam Szczerba wymienił kolejny postulat - potrzebę rozmów z właścicielem akwenu w Skuszewie, który można by wykorzystać na cele związane z żeglarstwem, plażę, minikąpielisko.
- Jednym z pomysłów, które usłyszeliśmy od mieszkańców, było stworzenie szkółki żeglarskiej - dodał. - Myślimy o Rybienku jako o terenie, który pierwotnie był projektowany jako ogród miejski. Chcemy przywrócić temu miejscu charakter, dać mu to, czego do tej pory mu brakowało - prócz inwestycji drogowych, komunikacyjnych chcemy wrócić do koncepcji otworzenia na społeczeństwo terenu przy Restauracji Baśniowa. Tam można by stworzyć boiska, tężnie solankowe, ścieżkę rekreacyjną itd.
Adam Szczerba powołał się na postulat mieszkańców, którzy zgłosili przedstawicielom komitetu m.in. potrzebę dostępu do rzeki od strony Latoszka, Rybienka, Drogoszewa, poprawy wizerunku plaży miejskiej, zadbania infrastukturę odprowadzającą wody opadowe z Rybienka, zadbania o rzekę Ruda i in.
Kandydaci poruszyli temat konieczności zabezpieczenia przeciwpowodziowego.
- Miejscowości położone na terenach zalewowych nie są zabezpieczone walem. Trzeba pamiętać o ludziach, którzy dostali tam pozwolenia na budowę - podkreśliła Paulina Stosio-Denis.
Masz Wybór postuluje przeprowadzenie audytu zabezpieczeń przeciwpowodziowych.
J.P.
















Komentarze

o rety, pasztety!
Dodane przez Lenia, w dniu 09.09.2018 r., godz. 21.57
To byłyby pieniądze wyrzucone w błoto a raczej w rzekę. Bug wylewa i zagarnia wszelkie budowle. Już kiedyś położono płyty chodnikowe i to były mini bulwary. Zrobiono to w latach 70. w czasie "banku miast". Coś po tym zostało? Widać, że nic. Jak się nie ma programu , wymyśla się bzdury . Tak jakby nie było w Wyszkowie innych ważniejszych problemów.
Bulwary i przystań czyli Bug, Humor i Mielizna.
Dodane przez Marek Eychler, w dniu 10.09.2018 r., godz. 11.09
Komitet Masz Wybór niema kompletnie pomysłu na to JAK to zrobić i ZA CO to zrobić. Ci ludzie opowiadają tylko bajeczki wyssane z palca (dłubiąc tym palcem wcześniej w nosie). Wybudują "jakieś bulwary" za "jakieś pieniądze z Unii, której nienawidzą albo za "jakieś" środki zewnętrzne. No i "jakąś" przystań jeszcze. Żadnych konkretów co do kształtu tego przedsięwzięcia, żadnego wskazania finansowania. Jak nas wybierzecie to do 2020 r. będą bulwary, (hahahaha) i przystań. No i jeszcze Bug pogłębią. Był już w poprzednich wyborach jeden taki kandydat co roztaczał podobne wizje - narysował bulwary, łódki, kajaczki i uśmiechniętych ludzi, i na tym koniec. Odleciał. Od samego robienia rysuneczków na komputerku i roztaczania wizji niczego nie przybędzie. Potrzebne jest jeszcze myślenie i realizm. Żeby nie było, że wyłącznie krytykuję, że nie przedstawiam żadnego własnego poglądu jak to zrobić przedstawię pokrótce mój zamysł, którym dzieliłem się już z wieloma osobami od kilku lat. W kwestii zbudowania normalnych i funkcjonujących bulwarów nadrzędną sprawą jest uniesienie tego terenu o ok. 3 m poprzez zbudowanie na wysokości starej główki muru oporowego wzdłuż rzeki i wypełnienie przestrzeni pomiędzy tym murem a skarpą - zasypanie. Potrzebne jest wcześniejsze przejęcie tego pasa nadrzecznego od państwa na rzecz gminy. Podobnie jak przejęto ul. Zakolejową od PKP, które pozbyło się tylko problemu z jej remontami. Po przekazaniu tego pasa (dł. ok 500-600 m, szer. ok 20-25 m, zmianie przeznaczenia i zbudowaniu muru oporowego, kamiennego, uniesieniu terenu i jego uzbrojeniu - wytyczenie 15 - 20 działek pod estetyczne kamieniczki ze z góry narzuconymi projektami ich elewacji i wyglądu oraz przeznaczenia pod działalność turystyczno - handlowo-gastronomiczną. Sprzedaż w przetargach tychże działek zwróci miastu poniesione nakłady na projekt, uzbrojenie terenu i jego "uniesienie". Sądzę, że nie tylko miasto nie dołoży na to własnego grosza, ale nawet na tym zarobi ze sprzedaży działek. Prywatni właściciele-inwestorzy zbudują bulwar za własne środki. Potrzebny jest tylko ruch początkowy ze strony miasta. Kwestia druga czyli przystań dla kajaków, małych łódek. Dziwi mnie zarówno robienie z tego powodu "wielkich pomysłów" przedwyborczych przez rozmaite komitety, jak i to, że do tej pory ani burmistrz ani rada miejska nie zrobili z tym kompletnie nic. Panie i panowie, zrobienie takiej przystani w kanałku obok dawnego LOK-u to jest kwestia 2 (słownie dwóch) telefonów i wyasygnowania śmiesznej dla miasta sumy ok. 30 tys. zł (cena na dziś pomostu z tworzywa 12 m X 2,40 m oraz slipu dla kajaków dł. 7 m). Pierwszy telefon do firmy sprzedającej pływające pomosty - termin dostawy ok. 2 tyg. Drugi telefon do miejscowego operatora TOY-TOY , który zwiezie odpowiedni kibel na miejsce gdzieś obok i będzie go obsługiwał. Wszystko. Czy do tego potrzeba programu wyborczego z hasłem w tle Bóg, Honor i Ojczyzna? Już prędzej Bug - Humor i Mielizna. A to ostatnie słowo to na cześć "pogłębiaczy" co nie mają pojęcia o czym w ogóle mówią. pozdrawiam.
pomysł dobry tylko.....
Dodane przez jasio małolat, w dniu 10.09.2018 r., godz. 11.13
temat bulwarów podejmowany był jeszcze za czasów poprzedniego burmistrza tylko ciągle brakowało kasy. Jak wspomniał Lenia Bug jest rzeką, która rokrocznie wylewa i zabiera to co na brzegu. Oczywiście istnieje możliwość zbudowania bulwarów pod warunkiem pogłębienia rzeki i zastosowania nowoczesnych, drogich technologi budowlanych. Czy Wyszków na to stać? Nie wiem, ale fajnie by było wykorzystać walory położenia miasta. W 2016 roku budowa bulwarów Wiślanych na odcinku ok 1 km kosztowała prawie 66mln zł, a ile może kosztować budowa bulwarów Nadbużańskich? Inicjatywę bardzo popieram, tylko przedstawcie szacunkowy kosztorys, żeby nie okazało się później, że nie ma na to kasy!;)
Czemu żaden z komitetów...
Dodane przez Wyszkowiak, w dniu 10.09.2018 r., godz. 11.54
nie weźmie poważnie pod rozwagę zaangażowania się w budowę obwodnicy Wyszkowa od strony SOMIANKI GDDKiA zarezerwowało już tereny pod tą inwestycję, ale wszystko stoi w miejscu! To jest gra wara świeczki! UGRAĆ NAM TEN KAWAŁEK DROGI KRAJOWEJ! Do tego trzeba mieć jednak sporo oleju w głowie i determinację. Wykonana obwodnica byłaby sukcesem do odciążenia miasta od większości tirów, a realizowana teraz śródmiejska obwodnica Wyszkowa służyłaby nam - mieszkańcom. Poza tym, to miejsca pracy w Wyszkowie twórzcie Panowie, miejsca pracy!. Inwestorów przyciągajcie! Bo jak ja do stolicy cały tydzień w tą i z powrotem kursuje od świtu do zmierzchu, to jako zwykły Waszkowiak nie będę miał zwyczajnie siły na spacery, na jakieś wasze bulwary!
Dodane przez gs, w dniu 10.09.2018 r., godz. 12.54
Jest termin, ale gdzie jest informacja ile to może kosztować oraz skąd wezmiecie pieniądze. Informacja, że pozykane z zewnątrz to za mało. Wiadomo, że trzeba mieć też wkład własny. Po za tym przydałaby się jakaś grafika, ponieważ bulwary to nie tylko chdonik do spacerów. A tzw. ogródki będą, miejsca do wypoczynku też, czy aby wypocząć to trzeba będzie przejść na drugą stronę rzeki? A na żeglastwo to chyba nie mamy miejsca, bo to jeziorko w Skuzszewie jest za małe.
Dodane przez Anonim, w dniu 10.09.2018 r., godz. 13.11
Panie Eychler, ci przedstawiciele komitetu, przepłynęli kajakiem po Bugu czyli widać można. Chcą coś zrobić przy Bugu to im chwała i aż dziw, że każdy maluch w Wyszkowie wie Wyszków leży nad rzeką Bug a władza i pan nie chce o tym słyszeć. W okolicach 2007 roku to przecież M. Głowacki naciskał na obiecane inwestycje nad Bugiem i coś tam zaczęto, szybko jednak zarosło i padło. Można pewnie tylko nie z taką motywacją jak u pana i Nowosiela. Andrzejewski : INWESTYCJE NAD BUGIEM Eychler : NIE Andrzejewski : DLACZEGO NIE ? Eychler : NIE, BO NIE. Taka tam rozmowa z zwolennikiem Nowosiela. A może tramwaj wodny ?
Majtek liderem wyszkowskiej PO!
Dodane przez Boki zrywać, w dniu 10.09.2018 r., godz. 14.02
Ejchlej, nie mów, że PO (Partia Oszustów) ci zaufała i bedzież jek KOD-owym kandydatem na listach. Nie mów, że Mróz dał Ci jedynkę... Buuuhahhhahahahahaaaaa
Dodane przez do gs, w dniu 10.09.2018 r., godz. 14.15
Masz gs rozmach. O to skąd Nowosiel wziął 5,5 miliona na zieleń i centrum rekreacji na Szpitalnej nie pytasz, O to skąd wziął 6,5 miliona na zagospodarowanie części placu miejskiego nie pytasz. A na obietnice Andrzejewskiego już chcesz widzieć pieniądze. Może masz rację, bo PiS dotrzymał obietnic a Dariusz z PiS się wywodzi.
Dodane przez Anonim, w dniu 10.09.2018 r., godz. 14.53
Jak to skąd wezmą pieniądze na bulwary? Dostaną, bo im się należy. Hahahahaboooooohahaha.
czy Wyszkó na to stać?
Dodane przez Ola, w dniu 10.09.2018 r., godz. 16.07
jasiu, biorąc pod uwagę że za Grześka Nowosielskiego wszystko w Wyszkowie kosztuje trzy razy drożej, a wykonawcami są jego koledzy, twoje pytania nabierą szczególnego sensu. Przypomnieć cuchnącą przekrętem inwetycję Nowosielskiego w tzw. kiosk obsługi interesantów w urzędzie gminy Wyszków. Kilka płyt karton/gips, kilka halogenów, trochę szkła za kwotę 100 tys ! zł. Pewnie dobrze wiesz, że inne inewstycje wyglądają podobnie. Tak więc odpowiedzią na twoje obawy jest zasada: wystarczy nie kraść, za te same pieniądze nowy, uczciwy burmistrz zrobi trzy razy więcej.
Eychler liderem Po?
Dodane przez Śmiechu warte, w dniu 10.09.2018 r., godz. 16.39
Przecież PO wyszkowska to NIEBOSZCZKA, głownie za sprawą takich gwiazd jak Mróz, Siekierski i Mariusz Kowalski.
Dodane przez gs, w dniu 10.09.2018 r., godz. 22.15
PiS dotrzymał obietnic? Których?
droga olu
Dodane przez jasio małolat, w dniu 11.09.2018 r., godz. 08.03
przy obecnych cenach materiałów budowlanych i galopującym wzroście cen usług budowlanych to szacując ostrożnie inwestycja ok 55mln zł, dochody budżetowe bieżące na 2018r ok 150mln zł czyli inwestycja = 1/3 dochodów bieżących 2018 roku. Z finansowania czego zrezygnujecie? lub jak zwiększycie dochody? jeżeli lwia część dochodów gminy pochodzi z podatków i subwencji ogólnej?. Subwencja pozostanie na podobnym poziomie i wydacie ją na cele, które należy z niej sfinansować, Ile otrzymacie dotacji i skąd weźmiecie udział własny na inwestycję? Pozostaje wam tylko podnieść podatki lub zaciągnąć kredyt. Jak zaciągniecie kredyt to czym spłacicie kredyt i odsetki od niego, trzeba podnieść podatki, koło się zamyka. Wydaje mi się, że zabrakło by wam około 30mln zł. Istnieje również inna możliwość pozyskania kapitału na inwestycje....... ;)
Pytanie do kandydata Andrzejewskiego
Dodane przez Marek Eychler, w dniu 11.09.2018 r., godz. 10.40
Mam pytanie do kandydata, ale może na nie odpowiedzieć również ten chwilowo schowany do szafy a aspirujący do sterowania w przyszłości miastem i burmistrzem z tylnego fotela, wiadomo o kogo chodzi. - Czy jako burmistrz w ramach polityki prorodzinnej poprze Pan sfinansowanie przez samorząd leczenia IN VITRO dla obywateli naszego powiatu lub samej gminy i w jakiej ilości rocznie?
Do Marka Eychlera
Dodane przez Wyszkowianka, w dniu 11.09.2018 r., godz. 11.24
Mam pytanie czy w kadencji obecnego burmistrza było finansowanie in vitro dla mieszkańców powiatu wyszkowskiego czy też gminy Wyszków? Jesli tak to na jaką sumę?.Dodam,że nie jestem przeciwniczką tego typu metody.
Doktor
Dodane przez Ola, w dniu 11.09.2018 r., godz. 11.31
A jaki ten "jasio" mądry, wykształcony, pewnie doktor z pułtuskiego kurnika - wylęgarni tęczowych talentów. Kowalską schowali, a "jasio" się produkuje. A jaki on w gminnych finansach Nowosielskiego zorientowany. Anetę Kowalską schowali - "jasio" coś dowali. Żałosna rola droga "jasiu". Popatrzcie tylko, jak kończy nedoszła, wypalona gwiazdka.
Dodane przez Dalek, w dniu 11.09.2018 r., godz. 11.35
Tak panie Eychler, poprzemy, a nawet zrzucimy się na pańskie leczenie. Może być IN VITRO, a nawet elektrowstrząsy. Naprawdę chcemy panu pomóc.
POmożecie, POmożemy!
Dodane przez POmoc Obywatelska, w dniu 11.09.2018 r., godz. 12.23
Dorzucę i ja swoje trzy grosze do leczenia Eychlera. Od ziarnka do ziarnka uzbiera sie miarka. Damy radę Panie Marku. Rokowania nie są zbyt optymistyczne, ale nie zostawimy Pana bez POmocy.
Wyszkowwscy DEMONkraci
Dodane przez Do roboty na wagony!, w dniu 11.09.2018 r., godz. 12.31
Następną konferencyjkę niech panowie Siekierski, Mróz i Kowalski zorganizują na schodach pod wyszkowskim sądem, koniecznie ze świeczkami. Publiczność w gratisie.
Bug, Humor, Mielizna
Dodane przez Marek Eychler, w dniu 11.09.2018 r., godz. 13.03
Ponawiam pytanie do kandydata co to chodzi boso po piachu na plaży, ale ze sztandarem Bug, Honor, Ojczyzna. Czy dbając o dobro obywateli tej Ojczyzny zapewni potrzebującym leczenie metodą IN VITRO? Czy potrafi tylko pieprzyć bzdury o Bogach i honorach udając nawiedzonego patriotę?
drogi Ola
Dodane przez jasio małolat, w dniu 11.09.2018 r., godz. 13.20
dajesz świadectwo swojej prostoty, nie potrafisz szanować innych, drwisz z ludzi, którzy ukończyli ten wg ciebie "pułtuski kurnik". BRAWO TY!!! Mam nadzieję, że swoją postawą nie reprezentujesz całego komitetu "MASZ WYBÓR", choć kto wie? A co do gminnych finansów to jest coś takiego jak BIP, gdzie każdy obywatel może sprawdzić sobie sprawy finansowe i nie tylko każdej gminy w Polsce. No tak, ale żeby to wiedzieć to niestety trzeba ukończyć przynajmniej, (z całym szacunkiem dla absolwentów i studentów AH w Pułtusku) ten "pułtuski kurnik". MASZ WYBÓR - bardzo dobre hasło i jakie życiowe;) Tak mili forowicze pamiętajcie, że MACIE WYBÓR!;)
Do Marka Eychlera
Dodane przez Anonim, w dniu 11.09.2018 r., godz. 13.56
A to już nie podołasz jako mężczyzna,że tak dopytujesz o In Vitro?
Ola
Dodane przez Obrażona jasio. Nerwy puszczają, a zwieracze trzymają?, w dniu 11.09.2018 r., godz. 14.24
BiP gminy Wyszków jest wyjątkowo kiepsko prowadzony. Cztery lata pierdzenia w stołek zastępcy burmistrza nie wystarczyło na zamieszczenie w nim wielu interesujących mieszkańców informacji. Jasne, że Mamy Wybór. Decyzja to: Wyszków Tak! kurnik Nie!
Dodane przez Anonim, w dniu 11.09.2018 r., godz. 22.14
widać że nerwy puszczają po obu stronach tylko co na to kandydaci,takich mają popleczników ze zal w dup.. sciska.jaśki i olki to nasze pachołki !
do 13.56
Dodane przez Anonim, w dniu 11.09.2018 r., godz. 23.32
Eychler ZAORANY.
Wyszków to nie Katowice!
Dodane przez Elka, w dniu 12.09.2018 r., godz. 07.57
Chcą zniszczyć skarpę! Zadłużyć miasto! Ogłosić upadłość !
do anonim 11.09.2018 r., godz. 22.14
Dodane przez jasio małolat, w dniu 12.09.2018 r., godz. 09.30
Nie byłem, nie jestem i nie mam zamiaru być niczyim "poplecznikiem" a z powyższych wpisów jasno widać, że to własnie wam puszczają nerwy i zwieracze bo Wy, w odróżnieniu do mnie, nie macie żadnego wyboru! Pan kazali to robimy co możem, a "jaki pan taki kram";)
Dodane przez Emeryci na emeryturę, nie do rządzenia!, w dniu 12.09.2018 r., godz. 12.40
Tak trzymać chłopaki i dziewczyny. Jesteście prawdziwą alternatywą na całej wyszkowskiej prawicy. Ojciec mój zagłosuje tradycyjnie na kogoś z PiS, ale już zastrzegł, że na pewno nie odda głosu na Sobczaka. PiS Tak, Sobczak Nie, ze względu na stan zdrowia. I nie jest to dyskryminacja z tego powodu, a wyrządzona mu przysługa. Jak zostanie z tyłkiem w domu to i nerwy oszczędzi, a przez to i zdrowie. Ojciec ma rację. Emeryci na emeryturę! Wnuki bawić, dzieciom pomóc!
do Marka Eychlera w dniu 10.09.2018 r., godz. 11.09
Dodane przez Anonim, w dniu 13.09.2018 r., godz. 00.05
Rzeczowa krytyka. Zgadzam się tyle, że Pan też trochę odlatuje ze swoimi "estetycznymi kamieniczkami ze z góry narzuconymi projektami ich elewacji". Niby kto miałby je projektować i kto miałby w nich mieszkać? Miałyby oddzielić park od rzeki ? A co z układem komunikacyjnym - dojazdami? Pan wybaczy ale to kompletna abstrakcja, na poziomie tego co sam Pan krytykuje. Przykładem jak podobnym pomysłem można upaskudzić przestrzeń o podobnym charakterze są Mikołajki. Tego Pan chce? Mam nadzieję, ze nie. Aha, "kamieniczki" wybudowano już kiedyś dokładnie vis a vis pańskiego domu rodzinnego przy Pułtuskiej. Podobają się Panu?? ps. o niby kamieniczkach w Serocku ze względów estetycznych już nie wspomnę
Dodane przez Zainteresowany, w dniu 18.09.2018 r., godz. 14.55
A może szacowny pan ładny finansista i ekonomista wypowie się : GDZIE JEST KASA Z BUGU WYSZKÓW???!!!

Napisz komentarz

Projekt witryny

Wykonanie: INFOSTRONY - Adam Podemski, e-mail: adam.podemski@infostrony.pl , Poczta