Menu górne

Dziś jest 13 sierpnia 2022 r., imieniny Diany, Heleny



Spółdzielnia nieprzeciętna i aktywna

(Zam: 27.08.2019 r., godz. 14.37)

„Społem” w Wyszkowie ma zaufanie klientów, zwiększa obroty i planuje dalszy rozwój. Kolejny rok z rzędu zanotowało zysk.



W należącej do PSS „Społem” restauracji „Wyszkowianka” odbyło się zebranie przedstawicieli, podczas którego uczestnicy zapoznali się ze sprawozdaniem zarządu z działalności spółdzielni za 2018 r., wykonaniem uchwał o wniosków podjętych na zebraniu w ubiegłym roku. Wysłuchali też sprawozdania finansowego i sprawozdania z działalności rady nadzorczej. Omówili plan działania na 2019 r.
PSS „Społem” w minionym roku zrealizowało plan, który zakładał wzrost obrotów we wszystkich rodzajach działalności – handlowej, gastronomicznej, ciastkarsko-piekarskiej. Oferta PSS „Społem” cieszy się więc coraz większym zainteresowaniem klientów.
- To kolejny rok działalności detalicznej, kiedy powiększamy sprzedaż, a dzięki temu możemy realizować dalsze nasze zadania – podkreśliła prezes Jadwiga Tofel.
W działalności piekarskiej, jak podkreśliła, był to wyjątkowo dobry rok. PSS postawił na pieczywo tradycyjne, zmieniając asortyment dostępny na sklepowych półkach. Wprowadził nowe, tradycyjne ciasta. Postawił na jakość, co docenili konsumenci, którzy sięgnęli po pieczywo ze „Społem” niezawierające polepszaczy. Dzięki wzrostowi sprzedaży spółdzielnia mogła zainwestować w modernizację piekarni.
Restauracja „Wyszkowianka” także cieszyła się wzrostem obrotów. Jej produkty garmażeryjne, dostępne w sklepach „Społem”, to jeden z segmentów działalności, które spółdzielnia chce rozwijać. Konsumenci coraz częściej kupują gotowe i smaczne pierogi, kotlety, pasztet itp. „Wyszkowianka” również przeszła modernizację, unowocześnianie obiektów to bowiem jeden z priorytetów wyszkowskiego „Społem”. W placówkach mających duże magazyny część z tej powierzchni spółdzielnia przeznacza na dodatkową powierzchnię handlową. Inwestuje w chłodnie do przechowywania m.in. warzyw i owoców. Modernizacji została poddana elewacja sklepu nr 8. To tylko niektóre przykłady działań, które w najbliższych latach spółdzielnia będzie kontynuować.
- Dzięki dobrej dynamice obrotów mogliśmy ponieść te nakłady i cieszymy się z tego, że dalej jesteśmy nowocześni – zaznaczyła Jadwiga Tofel.
Pracownicy „Społem” regularnie biorą udział w szkoleniach. PSS prowadzi wobec klientów działania marketingowe, które opierają się na promocji dobrych jakościowo produktów sprzedawanych w niskich cenach. „Społem” szczyci się też markami własnymi.
- Działań prowadzimy wiele. Szukamy źródeł, gdzie możemy dostać towary w niskich cenach, dzięki czemu naszym klientom możemy zaoferować promocje. Prowadzimy analizę cen u konkurencji. W każdym tygodniu jesteśmy w ich sklepach – stwierdziła prezes. – Postawiliśmy na SMS-y wysyłane do klientów informujące o promocjach, mamy prawie 4 500 klientów korzystających z kart lojalnościowych.
„Społem” buduje pozytywny wizerunek także w mediach społecznościowych i na lokalnym rynku współpracując z samorządem, grupami takimi jak Oberek, Sylaba. Co roku organizuje Wyszkowski Festiwal Latawcowy.
Rozwój, wzrost obrotów daje spółdzielni perspektywę na wzrost wynagrodzeń. Kierownictwo dzięki trafnym posunięciom kadrowym, przemyślanej wizji doprowadziło do rozwoju, który w rezultacie dał w 2018 r. PSS zysk.
W 2019 r. Spółdzielnia zamierza nadal skupiać się na uzyskaniu wzrostu sprzedaży detalicznej, piekarskiej i gastronomicznej, intensywnych działaniach marketingowych, oferowaniu produktów dobrej jakości w korzystnych cenach, podnoszeniu kwalifikacji załogi, modernizacji obiektów.
Wyniki wyszkowskiego „Społem” chwalił zastępca prezesa Zarządu Krajowego Związku Rewizyjnego Spółdzielni Spożywców Szymon Fabisiak.
- To spółdzielnia nieprzeciętna i aktywna, zauważalna w regonie i kraju – zaznaczył. – Dziękuję za tak dobry wynik i dbałość o markę „Społem” – dodał. – Spółdzielczość to nie tylko ekonomia, to także wszelkiego rodzaju działania na rzecz lokalnej społeczności – one mają duży wpływ na budowanie wizerunku lidera, który sprzyja lokalnej społeczności. Jestem pełen podziwu z osiąganych wyników, bo działalność detaliczna jest trudna. Są duże koszty, trudno jest osiągnąć zysk. Wy go macie, jesteście w czołówce spółdzielni, które osiągają sukcesy w konkurencji z rynkiem lokalnym i ogólnopolskim. Często pokutuje opinia wśród klientów, że w „Społem” jest drogo. Ale sięgając po fakty trzeba przyznać, że dzięki naszym promocjom jesteśmy często bardziej konkurencyjni od innych sklepów. Sam jestem klientem sklepów spółdzielczych, korzystam z promocji i robiąc analizy wiedziałem, że ceny u konkurencji są wyższe niż u nas. Jesteśmy atrakcyjni cenowo, choć nie mamy takich środków jak duże sieci, by zbudować wizerunek poprzez reklamę. Jesteście spółdzielnią perspektywiczną – stwierdził. – Dziękuję za tradycyjne wyroby, które są synonimem spółdzielczości. Wszelkiego rodzaju sieci szukają oszczędności kosztem jakości, u nas wyprodukowanie chleba trwa wiele godzin, a dzięki temu jest dobry i zdrowy.
Uczestnicy zebrania udzieli absolutorium członkom zarządu Jadwidze Tofel i Markowi Kędzierskiemu, i zatwierdzili roczne sprawozdanie z działalności oraz sprawozdanie finansowe.
J.P.

Napisz komentarz

Dane teleadresowe

Wydawca: Tygodnik Informacyjno-Reklamowy "Wyszkowiak" S.C.

Redakcja: Justyna Pochmara, Hubert Morka, Irena Prusińska, Hanna Zielińska (kolportaż).

Adres redakcji:
ul. Gen. J. Sowińskiego 61, 07-202 Wyszków, tel./fax (0-29) 742-07-05,
e-mail: redakcja@wyszkowiak.pl

Nr konta: IdeaBank 20 1950 0001 2006 0617 8079 0002

Redakcja zastrzega sobie prawo skracania nadesłanych materiałów i nie odpowiada za treść reklam oraz listów do redakcji.

Tekstów nie zamówionych nie zwracamy. Reklamy przyjmowane są w siedzibie redakcji.

REKLAMA

  • Reklama
  • Reklama
  • Reklama

Projekt witryny

Wykonanie: INFOSTRONY - Adam Podemski, e-mail: adam.podemski@infostrony.pl