Menu górne

REKLAMA

  • Reklama
Dziś jest 29 marca 2024 r., imieniny Eustachego, Wiktora



Stanowisko Klubu Gazety Polskiej w Wyszkowie w sprawie pomnika Stanisława Wolskiego.

(Zam: 04.03.2018 r., godz. 08.22)

Wobec zamiaru uhonorowania przedwojennego burmistrza Wyszkowa poprzez ufundowanie mu pomnika przesyłamy stanowisko Klubu Gazety Polskiej w Wyszkowie w tej sprawie.



Pochwalamy zamiar ufundowania pomnika przedwojennemu burmistrzowi. Jednocześnie uważamy zaproponowany tryb postępowania za niewłaściwy. Mamy do czynienia z niepotrzebnym pośpiechem w tej sprawie. Uważamy, że powinien zostać powołany Społeczny Komitet Budowy pomnika, który rozpisze konkurs na pomnik. Wygrać powinna najciekawsza koncepcja. W tym momencie społeczny komitet powinien zacząć zbierać fundusze na budowę pomnika. Taki tryb postępowania umożliwiłby upowszechnienie wiedzy na temat postaci przedwojennego burmistrza wśród wyszkowian. Fundowanie pomnika w całości z kasy miejskiej uważamy za niewłaściwe, podobnie jak propagowanie na siłę koncepcji jednego środowiska politycznego. Najodpowiedniejszym miejscem w naszej ocenie dla pomnika przedwojennego burmistrza byłby teren przyległy do Urzędu Miejskiego. W centrum placu Wyzwolenia, którego nazwę proponowalibyśmy przy okazji zmienić ze względu na jej sowieckie konotacje, powinien stanąć pomnik marszałka Piłsudskiego zgodnie z wcześniejszymi postulatami środowiska wyszkowskich piłsudczyków, które niniejszym pragniemy wesprzeć. Uważamy za niewłaściwe, żeby dominującym elementem pomnika była Gwiazda Dawida, symbol państwa Izrael. Burmistrz Stanisław Wolski powinien reprezentować raczej ciągłość państwa polskiego. I to właśnie symbole naszego państwa, np. orzeł w koronie, powinny być eksponowane na takim pomniku, fundowanym w 100-lecie odzyskania niepodległości.

W imieniu Klubu Gazety Polskiej w Wyszkowie
Marek Głowacki

Komentarze

Pomniki
Dodane przez SpyGlass, w dniu 04.03.2018 r., godz. 13.06
Nie podzielam wielu poglądów reprezentowanych przez środowisko Gazety Polskiej,ale akurat w sprawie pomnika przedwojennego Burmistrza zgadzam się z nimi.Przede wszystkim pomnik ten powinien stanąć w okolicach Urzędu Miejskiego ,najlepiej przy wejściu do parku miejskiego.Po drugie-eksponowanie gwiazdy Dawida na tego typu postumencie kompletnie odwraca uwagę od głównych zasług tego człowieka i idei której był wierny całe życie- czyli wierności Niepodległej Polsce i samorządności loklanej.Przyglądając się pomnikowi, według przedstawionej wersji, większość będzie zwracała uwagę na tę gwiazdę,nie zaś na postać osoby uhonorowanej .Komentarze będą dotyczyć gwiazdy, nie zaś szanownego jubilata.Do autorów koncepcji pomnika i urzędników : uratowanie dwóch żydowskich istot to rzecz piękna i chwalebna. Jeśli chcecie to podkreślić to umieście gwiazdy Dawida na ubraniach tych uratowanych dzieci .Gwiazda Dawida nie powinna być centralnym elementem pomnika ,tak jak tego chce Chodkowski.Ten człowiek nie ma poczucia żadnej estetyki i wyobrażni.Natomiast z pewnością kieruje się własnym interesem i polityczną porawnością ,a nie interesem polskiej prawdy historycznej. Co do propozycji uhonorowania Mrszałka Piłsudskiego – jak najbardziej się zgadzam.Wyszków za sprawą Proboszcza Mieczkowskiego ma miejsce w historii walk o odzysknie i utrzymanie Niepodległości Polski , a Marszałek był postacią,która najlepiej zasłużyła się w tych bardzo trudnych dniach Bitwy Warszawskiej.Jeśli Wyszków chce godnie i pięknie upamiętnić 100 lecie odzyskania Niepodległości to postawienie pomnika Marszałkowi jest najlepszym pomysłem.Pominę milczeniem następny chory pomysł Chodkowskiego i PO czyli targanie do Gdańska i z powrotem masztu o wysokości czy też długości 18 metrów.Plac tzw Wyzwolenia( chyba tylko dla komunistów) bo reszta narodu polskiego żyła pod okupacją sowiecką ,powinien być przemianowany na PLAC NIEPODLEGŁOŚCI a centralnym elementem na nim powinien być POMNIK MARSZAŁKA spoglądającego na kościół św Idziego.
Dodane przez ..., w dniu 04.03.2018 r., godz. 18.12
Popieram SpyGlass! Mądre rozwiązania, wyważone.
Dodane przez Anonim, w dniu 04.03.2018 r., godz. 19.07
Popieram
Dodane przez ~(), w dniu 05.03.2018 r., godz. 06.44
wybory się zbliżają więc trzeba szybko coś zrobić, nawet coś głupiego
@SpyGlass
Dodane przez roms, w dniu 05.03.2018 r., godz. 08.26
Nie ma potrzeby przemianowania nazwy skwerku lecz po prostu formalnego nadania mu nazwy. Od 40 lat funkcjonuje potoczna nazwa pl.Wyzwolenia, stosowana często zamiennie z pl.Zwycięstwa albo pl.Wolności. Wolność jest pojęciem szerszym niż niepodległość zatem usankcjonowanie określenia "Plac Wolności" uważam za właściwsze.
Dodane przez k, w dniu 05.03.2018 r., godz. 10.20
jak juz chca koniecznie postawic pomnik zyda to niech bedzie pry cmentarzu zydowskim
Dodane przez Anonim, w dniu 05.03.2018 r., godz. 10.39
Nie ma potrzeby zmieniać wszystkiego na "modłę" pisowską.Jest PILNA zmiana nazwy gazety na "Gazeta Pisowska".Nie macie prawa używać nazwy "Polska" Nie reprezentujecie stanowiska ani interesu Polaków !!! Wręcz przeciwnie.Doprowadzacie do dalszych podziałów poprzez prowadzenie BARDZO jednostronnej "polityki" popieranej przez około 15% społeczeństwa.
Dodane przez Anonim, w dniu 05.03.2018 r., godz. 13.38
Nie ma potrzeby zmieniać wszystkiego na "modłę" jednego Anonima. Co nie jest zabronione jest DOZWOLONE. Gazeta POLSKA wydawana była już w roku 1826 czyli w czasach gdy Polski nie było na mapie. W tej informacji reprezentowane jest stanowisko grupy obywateli naszego miasta, co świadczy o ich aktywności i obywatelskości i nie jest wymierzone przeciwko komukolwiek. Podziały są pojęciem względnym, głosy oponentów mogą być spojrzeniem z innej perspektywy. Zjednoczona prawica, z premierem Mateuszem Morawieckim, prezydentem Andrzejem Dudą i naczelnikiem Jarosławem Kaczyńskim reprezentują politykę Polski i są popierane przez ponad 50% społeczeństwa. Środowisko klubu Gazety Polskiej w Wyszkowie kocha Wyszków, kocha Polskę.
hehehe
Dodane przez brecht, w dniu 05.03.2018 r., godz. 16.20
Fiu, fiu... naczelnik Jarosław Kaczyński... jakaś nowa funkcja? O czymś Naród nie wie?
do Glowacki 13.38.
Dodane przez Anonim, w dniu 05.03.2018 r., godz. 20.41
WyPISuj sobie co chcesz Głowacki ale nie pod szyldem "Polska" Ten tytuł musicie zmienić a rok 1826-ty nijak się ma do 2018-tego !! Aktywność katofaszystkowska ucieka pod skrzydła kościoła i nazw narodowych !!! Nie może tak być i kiedyś Wam zostanie to odebrane.Nie "podpinaj" Głowacki aktywności grupy pisowców pod obywatelskość.Podziały nie są pojęciem względnym.To co robi Pis to najgorsze zło i podziały,jakich Polska nie widziała a do autorów fakt ten nie dociera.Nie macie nawet 40% poparcia społeczeństwa.To są oczywiste fałszerstwa i nie fanatukuj z tą miłością do kaczyńskiego,maciarewicza,szydło,pawłowicz,tarczyńskiego i innych aparatczyków i sobiedawców.Ta pseudo szczujnia zniknie kiedyś z tym tytułem bo NIE MACIE ABSOLUTNIE PRAWA UŻYWAĆ NAZWY !!
Dodane przez Marek Głowacki, w dniu 05.03.2018 r., godz. 21.05
Romsie, to ciekawa informacja. Dzięki. Na jednym z planów Wyszkowa, który posiadam jest w tym miejscu napis pl. Wyzwolenia. Dla mnie kluczowe w tej sprawie jest, żeby ta nazwa nie była dalej powielana. W tym miejscu stał jeszcze niedawno komunistyczny pomniczek. I nazwa, jak twierdzisz zwyczajowa nawiązuje do "wyzwolenia" z 1944 roku, które było jedynie kolejną okupacją. Określenie to jest jednym z bardziej trwale wbitym w ludzkie głowy sowieckim sloganem propagandowym. Co oznaczało to "wyzwolenie"? Masowy terror, niszczenie polskiego kościoła, wywózki na Syberię, skrytobójcze morderstwa na polskich patriotach.
Dodane przez Marek Eychler, w dniu 05.03.2018 r., godz. 22.50
Ja, niżej podpisany obywatel RP/niżej podpisany, oświadczam, że zbrodni na Żydach – m.in. w Radziłowie, Szczuczynie, Jedwabnem, Rajgrodzie, Goniądzu, Rutkach, Grajewie i ponad 250 innych miejscowościach – dokonali Polacy. Uważam, że istniały powiaty, miasta, miasteczka i wsie, w których Polacy, przedstawiciele narodu polskiego, z inspiracji bądź bez inspiracji nazistów, w sposób spontaniczny lub zorganizowany, uczestniczyli w pogromach dokonywanych na ich współobywatelach, na ich żydowskich sąsiadach. Masowe denuncjacje i popełnione w czasie II wojny światowej zbrodnie były w moim przekonaniu przejawem współuczestnictwa Polaków w Holocauście, aktem kolaboracji wpisującym się w zbrodnie nazistowskie, których się dopuściła III Rzesza Niemiecka. Przypisywanie inspiracji okupantowi nie zmniejsza, a wręcz zwiększa ciężar tych haniebnych aktów, za które my jako Polacy, jako przedstawiciele narodu polskiego, również ponosimy odpowiedzialność. Wypierając się polskiej odpowiedzialności lub współodpowiedzialności, powiększamy rozmiar tamtych zbrodni, a jednocześnie umniejszamy bohaterstwo tych Polaków, którzy z narażeniem życia udzielali prześladowanym pomocy. Ponieważ obecny prezes IPN uznaje za fakt, że »za zbrodnię w Jedwabnem w pełni odpowiadają Niemcy«, a »fakt« ten ma obecnie osłonę rangi ustawowej i próba jego podważenia jest zagrożona karą więzienia, zdaję sobie sprawę, że wygłoszonymi przed chwilą słowami popełniłem przestępstwo. Nie uciekając zatem od odpowiedzialności, a odwołując się do zwykłej ludzkiej przyzwoitości oraz do zasady, że prawdę ustalają historycy, nie politycy, a także mając na względzie postulat otwartości debaty wokół trudnej historii stosunków polsko-żydowskich, czekam spokojnie na zawiadomienie o popełnieniu przeze mnie w sposób publiczny przestępstwa na podstawie art. 55a ust. 1. Ustawy z dnia 18 grudnia 1998 roku o Instytucie Pamięci Narodowej. No do roboty panowie i panie z Klubu jakiejś tam gazety.
do Anonima z 13.38
Dodane przez Wyszkowianin od pokoleń, w dniu 05.03.2018 r., godz. 23.20
Co Ty bredzisz? Jaki "naczelnik Kaczyński"? Coś się koledze pomieszało. Naczelnikiem to był Piłsudski, a Kaczyński jest tylko szeregowym posłem. Nie wmawiaj sobie i innym, że 50% polskiego społeczeństwa sprzedało się. Jeśli już to 18%, co pokazały wybory. Inna sprawa, że środowisko tzw. Gazety Polskiej w Wyszkowie to w większości ludzie napływowi, nie znający lub nie chcący znać historii Wyszkowa. To samo dotyczy obecnych władz miejskich. Naczelny działacz wyszkowskiej GP od lat ma parcie na utworzenie w Wyszkowie muzeum Bitwy Warszawskiej. Tylko do końca nie wiadomo co miało by tam być pokazywane? Nie ma czym się chwalić, że w Wyszkowie komuniści przez kilka nocy mieszkali na plebanii i pewnikiem chlali wódę i rozmyślali co dalej. Gdyby ktoś nie wiedział, to Bitwa Warszawska była pod Ossowem, a nie Wyszkowem. U nas imprezowali z księdzem Dzierżyński, Kohn i Marchlewski. Aby pozyskać jakiś pamiątki po nich, trzeba by chyba do ruskich jechać? Oczywiście w rejonie Wyszkowa przed bitwą, jak i po bitwie miało miejsce kilka incydentów zbrojnych, ale bitwą nazwać ich nie można. Dla przekory proponuję więc pomnik generała Rozwadowskiego. Przecież to on wygrał Bitwę Warszawską, bo Piłsudski uciekł z Warszawy uprzednio złożywszy dymisję na ręce Witosa. Przecież to jest udokumentowane. Został aresztowany i zamordowany na polecenie piłsudczyków, a naczelnik osobiście zakazał jego sekcji zwłok.
Dodane przez Marek Głowacki, w dniu 06.03.2018 r., godz. 08.38
Bełkot seledynowego oczywiście nie dziwi. Znamy to od lat. Ludzie o mentalności urbanowo-palikotowej chamokomuny stali się niestety dziedzictwem systemu, w którym rządzili Bierut, Gomułka, Gierek i Jaruzelski i ważnym składnikiem życia publicznego w III RP. Problemem jest to, że taki człowiek staje się wyrazicielem poglądów naszej wyszkowskiej władzy gminnej, której eksponowaną osobą jest np. Marek Siekierski publicznie wspierający Seledyna.
do Wyszkowianina od pokoleń
Dodane przez Marek Głowacki, w dniu 06.03.2018 r., godz. 08.55
Prosiłbym o niepopisywanie się taką pseudo wiedzą historyczną. To po prostu żałosne. Niech pan się nie ośmiesza. Bitwa Warszawska nie odbyła się pod Ossowem. Rozgrywała się na dużym obszarze. O rozległości w kierunku płn.-płd. ok. 200 km, a w kierunku wsch.- zach. ok. 100 km. najważniejsze walki to rzeczywiście obrona na tzw. przedmościu warszawskim, której jedynie jednym z elementów była walka pod Ossowem, ale także walki nad Wkrą oraz manewr znad Wieprza. Walki na północ i płn.-wsch. od Wyszkowa były jednak bardzo ważne i nie były jakimś nieznaczącym epizodem, skoro w celu ich omówienia do Wyszkowa przyjechał dowódca armii gen. Jędrzejewicz. Stworzona została specjalna grupa operacyjna, którą dowodził generał Żeligowski licząca ok. 10 tys dobrze uzbrojonego wojska, która miała za zadanie zatrzymać bolszewików do 10 sierpnia. Było to związane z koniecznością przygotowania obrony stolicy. Sztab gen. Żeligowskiego był na wyszkowskim dworcu kolejowym. Zadanie to zostało wykonane. Wówczas Wojsko Polskie wycofało się do dalszych zadań.
Dodane przez Anonim, w dniu 06.03.2018 r., godz. 10.17
Panie Eychler, to ma być pomnik burmistrza Wolskiego a nie pomnik ofiar Holocaustu. Mnie to LOTTO pana sympatie do Żydów i budowy im pomnika w Wyszkowie. Co do Wyszkowianina od pokoleń, to Piłsudski się panu nie podoba, Kaczyński się panu nie podoba, a ci co głosują na PiS to się sprzedało. To głupia teoria i brak wiary w Polaków. Co panu się nie podoba w muzeum Bitwy Warszawskiej w Wyszkowie ? Jeżeli ma pan inne pozytywne zdarzenie z historii Wyszkowa to niech pan to opowie Mirkowi Powierzie z Biblioteki Miejskiej, który zajmuje się historią naszych terenów w ramach swojej pracy zawodowej. Wyszków leży w strategicznym miejscu i zawsze się coś działo. Jeśli się panu nie podoba historia to niech pan działa dla dobra w przyszłości, dla swoich dzieci i wnuków a nie tylko zrzędzi.
Dodane przez Anonim, w dniu 06.03.2018 r., godz. 10.43
O wojnie polsko- bolszewickiej pisał Marek Głowacki w Wyszkowiaku nr 32 z 12 sierpnia 2014 r. Felieton kończy się następująco : "I wreszcie trzecia istotna sprawa. Siedmiodniowa okupacja Wyszkowa pokazuje jak w małej pigułce mentalność komunistów oraz ich metodykę działania opartą na potwornym terrorze i kłamstwie. Podstawowe wydarzenia związane z okupacją, m.in. straszliwy mord w Rybienku Leśnym nad Bugiem, powoływanie tzw. rewkomów, czyli zalążków władzy bolszewickiej, niszczenie wszystkiego co związane z naszą cywilizacją łacińską oraz polską państwowością, bezczeszczenie polskich dworów, zdrada Polski przez liczną grupę ludności żydowskiej, a w szczególności utworzenie milicji ludowej przez żydowską młodzież tworzą obraz reprezentatywny dla okupacji bolszewickiej w ogóle. Podobnie wyglądało to również w innych miejscach. Na przykładzie Wyszkowa można więc modelowo opisywać tamte niezwykle dramatyczne dla Polski i świata wydarzenia, a jednocześnie pokazywać zjawisko komunizmu jako takiego i jego metody.
Przestępcy pod sąd.
Dodane przez Ed., w dniu 06.03.2018 r., godz. 10.52
Panie Eychler dokonał pan naruszenia prawa kopiując oświadczenie O.RP. i podpisując się pod nim. Mam nadzieję, że dotrze pan przed oblicze sądu.
Dodane przez Marek Eychler, w dniu 06.03.2018 r., godz. 14.17
Panie Ed, ja jestem członkiem Obywateli RP od początków tej organizacji i mam gdzieś (głęboko w poważaniu ) pańskie insynuacje.
Wstrzymajmy się z nazwą!
Dodane przez Plac Wyzwolenia A.D. 2018, w dniu 06.03.2018 r., godz. 14.31
Żałosne, że po czterech okupcyjnych kadencjach Nowosielski za jedynego żołnierzyka ma seledynowego pod wieloma nickami. Nic dziwnego, bo sam Nowosielski to typek bez poczucia lokalnej historii. Napływowa w latach 50/60/70 trochę wiocha, trochę gawiedź. Człowiek bez tożsamości z postkomunistycznym zapleczem sprzedajnych obywateli. Jeden żebrze na festiwalik i jakieś punkty musi łapać u gawiedzi przy korycie, drugi żebrze na rejsik wisłą i na regaty. Każdy komentarz na wagę złota. Handel wymienny znany od dawna. Wśród Żydów szczególnie. Nie ma nic za darmo.
Dodane przez Pwena śmierć, w dniu 06.03.2018 r., godz. 14.33
Jesteś ORMOwcem, donosicielem. Nie chciałbym być Żydem za okupacji twoim sąsiadem.
Dodane przez Pała, w dniu 06.03.2018 r., godz. 14.58
Chcą samorządowca nech samorządowcy zrzekną się swoich samorządowych apanaży. Panie Nowosielski poszukaj pieniędzu u radnych. Pani Sosnowska coś może POradzi?
Dodane przez gawiedzi, w dniu 06.03.2018 r., godz. 16.21
W Kurierze W napisane, że na Piłsudskiego Nowosielski może przeznaczy 100 tysięcy. Na żydowską gwiazdę 200 tysięcy, a wcześniej na mural obiecał pseudoartyście 90 tysiecy 3x30 na trzy watpliwej jakości murale. Zdążył już zrealizować jedno arcydzieło z przyklaskiem Piotra co nazywa ludzi "gawiedzi". Panie szczery, ta gawiedź ma więcej poczucia wstydu za wyrzucone w błoto pieniądze od pana. pan bublowi przyklasnął, a gawiedź się dziś z was elito wyszkowska śmieje. Miłego samozaparcia. Wytatuuj sobie pan tę gwiazdę na... gdzie chcesz, ale za własne pieniądze.
buuu
Dodane przez blleee, w dniu 06.03.2018 r., godz. 19.01
A może pan M.E ma korzenie żydowskie i dlatego ma takie a nie inne stanowisko w tej sprawie(wpis z 05.03)?
do wszystkich zwalczających sie grup w tym temacie
Dodane przez ****, w dniu 06.03.2018 r., godz. 21.19
Lotto mi co wy postawicie w tej "mieścinie", ale żebyście tak nie ujadali na siebie - proponuje : zamieńcie gwiazdę na flage Polski na której stoją dziewczynki zydowskie, chronone przez Burmistrza Polaka.Wszyscy pogodzeni.
badacze klubowi
Dodane przez Antoni, w dniu 07.03.2018 r., godz. 05.52
Możesz mu zbadać korzeń. Myślę że dla zaspokojenia ciekawości klubowicza okarze Ci dowód w sprawie....
Dodane przez Anonim, w dniu 07.03.2018 r., godz. 08.58
OBywatele RP czy KOD to są bojówki Platformy Obywatelskiej a nie instytuty badawcze zajmujące się historią. Ich wiedza historyczna jest na poziomie "Wyszkowianina od pokoleń". Ponieważ sprawy polsko-żydowskie są delikatne wypowiadajmy się "w punkt" bo zaraz ktoś poleci na policję i będzie oskarżał nas o antysemityzm. Nowosielski wysłał głupi pomysł i przez Eychlera chce podgrzać atmosferę przed wyborami.
Dodane przez jasio małolat, w dniu 07.03.2018 r., godz. 09.12
"prostota cechą całej prawdy"!;)
Dodane przez Anonim, w dniu 07.03.2018 r., godz. 10.11
Jasio Kowalewski się odezwał. Brawo Janinko.
Dodane przez Anonim, w dniu 07.03.2018 r., godz. 14.09
Jasiu przejawiasz cechy schizofrenika !
Dodane przez Marek Eychler, w dniu 07.03.2018 r., godz. 14.18
Głowacki, będziesz teraz musiał to swoje "stanowisko" przekazać Prezydentowi Dudzie bo jemu się pomnik spodobał i ma przyjechać na odsłonięcie.
Dodane przez Marek Głowacki, w dniu 07.03.2018 r., godz. 20.37
Na razie stykam się z wieloma głosami wsparcia ze strony osób, które zapoznały się ze stanowiskiem Klubu Gazety Polskiej w Wyszkowie w sprawie pomnika. Za wsparcie wyrażane drogą telefoniczną i mailową dziękuję. Jesteśmy w okresie kłamliwego ataku ze strony środowisk żydowskich na Polskę. Spirala kłamstw, budowana pieczołowicie od lat ( przykładem są : makabryczny bajkopisarz, udający historyka, niejaki Jan Tomasz Gross, powstające za nasze pieniądze antypolskie filmy typu Pokłosie, czy też robienie młodzieży żydowskiej, przyjeżdżającej do Polski prania mózgu przez wyspecjalizowane w tym komórki państwa Izrael ) osiągnęła swoje apogeum. W III RP nie tylko nie przeciwstawiano się kłamstwom o "polskich obozach koncentracyjnych", ale wręcz budowano podobną kłamliwą narrację. Sprytnie działa tu żydowska 5 kolumna. Czy jednak jesteśmy w stanie dziś obronić się przed tymi plugawymi atakami zarówno od wewnątrz ( Cimoszewicze, Michniki, Urbany i inni pogrobowcy komuny, jak np. UBywatele RP) jak i z zewnątrz (jadowicie antypolskie środowiska żydowskie, w tym najwyżsi przedstawiciele państwa Izrael) ? To się okaże. Myślę jednak, że ten plugawy atak na Polskę, rozpoczęty przez premiera Izraela i ambasadora tego kraju w Polsce wielu ludziom otworzył oczy.
Dodane przez Marek Głowacki, w dniu 07.03.2018 r., godz. 20.55
Dziękuję za wpis z 6 marca 10.43. Warto rzeczywiście w tym momencie przypomnieć zachowanie znaczącej części Żydów w Wyszkowie podczas najazdu bolszewickiego z 1920 roku. Świadectwa są jednoznaczne i można je znaleźć w publikacji "Wojna polsko-bolszewicka na Ziemi Wyszkowskiej". Czy jakikolwiek przedstawiciel państwa Izrael przeprosił za te zbrodnie, a sytuacja wyglądała podobnie w innych miejscach ? Albo za masowe żydowskie zbrodnie na polskich Kresach po 17 września 1939 roku ? Albo za zbrodnie żydowskich UBeków na narodzie polskim po 1944 roku ? Doprowadzono natomiast do sytuacji, że my, Polacy mamy przepraszać za zbrodnie niemieckie w czasie II Wojny Światowej. To absurd, wspierany jednak przez polskich zdrajców różnej prowiencji, przeważnie z komunistycznymi powiązaniami, choć nie tylko. Nie brakuje też tzw. pożytecznych idiotów, którzy kupują każdą bajkę np. napisaną przez makabrycznego bajkopisarza, niejakiego J.T. Grossa.
Dodane przez Marek Eychler, w dniu 08.03.2018 r., godz. 07.12
Głowacki, twój problem ma trochę inne podłoże, po prostu ludzie przestali kupować każdą bajkę pisaną przez miejscowego bajkopisarza, niejakiego Głowackiego, człowieka chorego z nienawiści do wszelkich innych nacji, ludzi, obyczajów czy wierzeń. Twoje kłamstwa tu wygłaszane o rzekomych żydowskich mordercach i sprawcach pogromów na Polakach podpadają nawet pod tę głupowatą pisowską ustawę, o której ostatnio tak głośno. Ale nie obawiaj się, właśnie ten twój NIErząd wycofuje się z niej rakiem jak nadepnięta glizda do nory tłumacząc się całemu światu, że nie to mieli na myśli itp., itd. Sumując, nie potrafisz już żyć i funkcjonować bez wroga, a to w koło komuniści, a to uchodźcy czy Żydzi. Sam za to jawisz się jako mesjasz, zbawca no i oczywiście nieżyt.
Dodane przez Anonim, w dniu 08.03.2018 r., godz. 09.37
Panie Eychler, jesteś za taki pomnikiem i w tym miejscu? Bo ja oprócz twojego podgrzewania emocji nie znam twojego klarownego stanowiska w tej sprawie.
Dodane przez Frajer., w dniu 08.03.2018 r., godz. 10.27
Już zarobiłeś majtku na balji na rejsik z masztem. Jesteś donosicielem jak niegdyś ORMO
dla klubowiczów
Dodane przez dojna zmiana, w dniu 08.03.2018 r., godz. 18.58
Lekcja pokory Panie Głowacki. Na samym farmazonie Panie nie pojedziesz
Dodane przez ..., w dniu 09.03.2018 r., godz. 09.09
Wstyd i Boruta??? O co chodzi???
Dodane przez Anonim, w dniu 09.03.2018 r., godz. 14.14
Stanowisko klubu Gazety Polskiej podobnie jak SpyGlassa jest jasne, zwięzłe, sensowne i nie konfrontacyjne. Nie dziwię się także, że takie stanowiska prawicowe są atakowane przez grupy trolli, którzy podgrzewają niepotrzebnie opinie w każdej sprawie.Takie agresywne kontr-komentarze są nieprzyjemne. Co do zachowania burmistrza Nowosielskiego to jego zachowanie jest niegodne i traktujące wyszkowian jak niewykształcony tłum, który wszystko kupi. Co do tego placu Wyzwolenia to trudno ocenić jego obecne wykorzystanie. Ani to teren zielony, ani to teren odpoczynku bo jest wielki ruch na Kościuszki, wielki hałas i zanieczyszczone powietrze ani miejsce estetyczne. Od strony Kościuszki i ronda, plac powinien być odgrodzony szpalerem wysokich drzew.
dojna zmiana
Dodane przez fred, w dniu 09.03.2018 r., godz. 17.02
Tak sobie powtarzajcie, będzie mniej bolało
Dodane przez Marek Głowacki, w dniu 09.03.2018 r., godz. 22.01
Norman Finkelstein opisał w swojej książce "Przedsiębiorstwo Holokaust" mechanizmy wyłudzania przez międzynarodowe organizacje żydowskie pieniędzy od różnych krajów. Jednym z elementów takiej akcji jest zawsze wcześniejsza zmasowana propaganda. Mamy z nią właśnie do czynienia w stosunku do Polski. Akcja została dobrze przygotowana. Najpierw zaczęto opowiadać, że Polacy byli obojętni na zagładę Żydów. Kolejnym etapem było twierdzenie, że byli współodpowiedzialni. Dziś mówi się, że byli gorsi od Niemców. Atak jest brutalny, prymitywny i kłamliwy, ale czy kiedykolwiek propaganda była finezyjna ? Najbardziej zdumiewające jest to, że jest wielu Polaków, uważających się za inteligentów, którzy w tej plugawej, antypolskiej propagandzie z radością uczestniczy.
Głowackiemu do główki
Dodane przez Marek Eychler, w dniu 10.03.2018 r., godz. 11.43
W wielu przypadkach byli gorsi od Niemców. Np. masowe morderstwa Żydów przez Polaków na Podlasiu, Suwalszczyźnie. W Goniądzu, gdzie w lipcu 41-go r. nie było ani jednego Niemca w mieście doszło do sytuacji takiej, że po tygodniu jawnego i w biały dzień mordowania Żydów przez Polaków resztka ocalałych zebrała pieniądze i kosztowności i wydelegowała swoich przedstawicieli z tą łapówką do stacjonujących w pobliskim Osowcu Niemców z błaganiem o ochronę. Niemcy po przybyciu na miejsce wyłapali polskich morderców i 17-tu z nich rozstrzelali, ale nie za to, że zamordowali Żydów lecz za to, że rozkradli ich majątek. Takich miejsc i sytuacji było setki, i kłamstwami swoimi nie zatrzesz pamięci o tym Głowacki.
Na bieżco łeb za łeb do bólu i nie da się tego ukryć
Dodane przez Czytelniczka, w dniu 10.03.2018 r., godz. 17.21
Frajerze - po co już wcześniej to ukartowałeś? ( Hubert) Co chcesz teraz ukryć pisząc ,że jestem donosicielem? Logika wskazuje ,że jesteś nieuczciwy. W kwestii niszczenia mojej osoby od dawna szło i idzie ci to bardzo dobrze. Ja wiem ,że do frajera ci daleko i dużo jest wokół ciebie bezprawia . Inni też ci nie wierzą. Bronię się, nie dam się zastraszyć . Jest to proste gdyż od lat to przerabiam. Co jeszcze wymyślisz? Nie mam też ochoty robić jak sam napisałeś za frajera. Jeżeli toniemy to w większości, może sprawi ci to przyjemność. Sumując , to się nie da, zbyt proste! Na temat swojej przeszłości w ORMO sam sobie bezokolicznik wstaw, jeśli wiesz co to jest. Szoruj kible i tak codziennie jak powiedział schizofrenik Sergiusz .Co ty , wy chcecie przez to osiągnąć ?! Efekty z mojej strony już widać.
Dodane przez Marek Głowacki, w dniu 11.03.2018 r., godz. 07.13
Mechanizm, który doprowadził do wymordowania Żydów przez Niemców przedstawiła Hannah Arendt w swojej książce "Eichman w Jerozolimie". Książka jest krytykowana przez wiele środowisk żydowskich, ponieważ pokazuje zbyt wiele prawdy o tamtej strasznej zbrodni. Przede wszystkim o tym, jak kulturalni Niemcy zorganizowali tę przerażającą machinę. Ale również o zorganizowanym współudziale samych Żydów w tym straszliwym procederze. H. Arend napisała m.in. słynne zdanie - "Dla Żydów rola, jaką przywódcy żydowscy odegrali w unicestwieniu własnego narodu, stanowi niewątpliwie najczarniejszy rozdział całej tej ponurej historii"" I szeroko to rozwija opisując konkretne zachowania szefów Judenratów np. z Warszawy i Łodzi.

Napisz komentarz

Projekt witryny

Wykonanie: INFOSTRONY - Adam Podemski, e-mail: adam.podemski@infostrony.pl , Poczta