Menu górne

REKLAMA

  • Reklama
Dziś jest 29 marca 2024 r., imieniny Eustachego, Wiktora



Ryzyko przekroczenia norm trujących pyłów w Wyszkowie

(Zam: 10.02.2016 r., godz. 12.35)

Wojewódzkie Centrum Zarządzania Kryzysowego wydało ostrzeżenie w związku z ryzykiem przekroczenia dopuszczalnych poziomów substancji szkodliwych w powietrzu. W 2016 r. mogą zostać przekroczone normy jakości powietrza dla benzo(a)pirenu na obszarze całego województwa, a pyłów zawieszonych PM10 i PM2,5 i dwutlenku azotu w niektórych miastach i gminach.

Ogłoszony alert I poziomu nie oznacza, że w tym momencie lub najbliższym czasie należy się spodziewać wysokiego stężenia zanieczyszczeń. Wskazuje on, aby zwłaszcza osoby z grupy wrażliwej czy uprawiający sport na zewnątrz były bardziej świadome, że mogą występować dni, w których należy unikać wychodzenia na zewnątrz. Pogorszenie jakości powietrza prognozowane jest w okresie zimowym (możliwe wczesną wiosną i późną jesienią). Bieżące informacje dotyczące jakości powietrza są publikowane na stronie Wojewódzkiego Inspektoratu Ochrony Środowiska w Warszawie, który zajmuje się pomiarem poziomów zanieczyszczeń występujących w powietrzu. Wyniki pomiarów ze stacji automatycznych można śledzić na stronie http://sojp.wios.warszawa.pl.
W przypadku wystąpienia podwyższonych stężeń szczególną ostrożność powinny zachować kobiety w ciąży, dzieci, seniorzy, alergicy oraz osoby z chorobami układu krążenia. Zaleca się im ograniczenie czasu spędzanego na powietrzu.
Jak podaje Mazowiecki Urząd Wojewódzki, samorządy dysponują narzędziami służącymi do przeciwdziałania zbyt wysokim stężeniom substancji szkodliwych – są to na przykład: rozwój i modernizacja systemu transportu publicznego czy czyszczenie ulic na mokro w okresie wiosenno-letnim. Mieszkańcy mogą wesprzeć te działania wybierając komunikację miejską, lepsze jakościowo paliwo do ogrzewania domów czy ograniczając użycie spalinowego sprzętu ogrodowego.
Obowiązują poziomy alertów (w zależności od poziomu zanieczyszczenia): I – ryzyko przekroczenia poziomu dopuszczalnego lub docelowego substancji w powietrzu, II – przekroczenie poziomu dopuszczalnego lub docelowego substancji w powietrzu, III – ryzyko przekroczenia poziomu alarmowego substancji w powietrzu, IV – przekroczenie poziomu alarmowego substancji w powietrzu (po przekroczeniu poziomu alarmowego, w wyniku krótkotrwałego narażenia mogą wystąpić od razu negatywne skutki zdrowotne).
J.P.
Na podstawie informacji Mazowieckiego Urzędu Wojewódzkiego

Komentarze

Dostatecznie!
Dodane przez Bardzo dobrze!, w dniu 10.02.2016 r., godz. 13.42
Od jutra ciepłownia miejska będzie grzała co drugi dzień a samochody będą jeździły na zmianę: w dni parzyste te z numerem tablicy parzystym a w dni nieparzyste te z tablicą nieparzystą. Musicie ludzie się z tym pogodzić skoro chcecie ekologii.
Dodane przez Anonim, w dniu 10.02.2016 r., godz. 15.15
Mamy rozwiniętą sieic gazociągową, a domy ogrzewamy węglem i to jak najtańszym. Wielu mieszkańców nie stać na ogrzewanie gazem. Ceny za gaz są z kosmosu. Niby za m3 cena nie wzrosła, ale tyle dodatkowych opłat doliczyli, że mało kto z niego korzysta. Ktoś może się pomądrzyć, że zanieczyszczamy środowisko, ale co mają robić rodziny, których nie stać na opłaty, a dzieci marzną.
Dymiarz na swej zagrodzie równy wojewodzie
Dodane przez Monter, w dniu 10.02.2016 r., godz. 16.44
Najgorszymi trucicielami są dymiarze - domy, gdzie pali/kopci się byle czym. Nie piszę o żadnej ekologii tylko o truciu. To truje nas wszystkich. Jeden mały dom potrafi stworzyć taki dym na całej ulicy, jak by była mgła. Smród taki że nie można otworzyć okna. Elektrociepłownia czy jakieś zakłady przemysłowe łatwo jest kontrolować (łatwiej nakazać jakiś filtr czy dopalacz), a takich prywatnych dymiarzy nikt dzisiaj nie kontroluje. Można tylko wdychać i pokutować, że się taki sprowadził. Ja nie jestem bogaty ale używam gazu. Czysto, wygodnie i nie truje. Nie dajmy się takiemu głupiemu gadaniu, że kogoś nie stać. Stać. Tak samo jak stać na czystą wodę w kranach, a nie wodę z rzeki. Czy argument że ktoś jest za biedny pozwala na wywożenie śmieci lub szamba do lasu? To czemu mamy pozwalać na szambo w powietrzu?
Dodane przez Kola, w dniu 10.02.2016 r., godz. 17.39
A widzicie też problem z Tirami? W Wyszkowie są wszędzie. Na osiedlach domków, między blokami. Cały Wyszków rozjechany przez biedronki, lidla, flotę miejscowych transportowców, tranzyt z Pułtuska, Serocka, Ostrowi, Węgrowa, Warszawy.
Dodane przez JAGER, w dniu 10.02.2016 r., godz. 19.41
Najbardziej to chyba palą śmieciami na ul. Pogodnej i SŁOWICZEJ.
Do Monter
Dodane przez Aleksander, w dniu 10.02.2016 r., godz. 20.30
Zgadzam się z Tobą. Miesięczny koszt ogrzewania domu z instalacji gazowych jest porównywalny z ogrzewaniem węglowym. Tona węgla w zależności gdzie się kupi to 700-800 złotych, za taką cenę ogrzeje się z gazu ziemnego, a jaka wygoda, nie wspomnę. Mało tego, większość ludzi spala w zwykłym piecu wszystko co się da, łącznie z plastikami, wyjść nie można wówczas na zewnątrz, a nawet w domu czuć tym syfem. A potem worków z plastikami i pozostałymi jest przez miesiąc pół woreczka, a gdzie gazowe dużo więcej, przy liczbie osób zamieszkałych większej. W takim wypadku kontrolować.
Brednie
Dodane przez Bredzisław, w dniu 11.02.2016 r., godz. 07.18
Koszt ogrzania domku jednorodzinnego gazem jest 3x wyższy niż węglem! Czy na prawdę macie ludzi za idiotów którzy robią sobie na złość paląc węglem? Ja palę węglem najgorszej jakości czyli miałem węglowym a jeśli przyjdzie do mnie jakiś kontroler z urzędu miasta to go nie wpuszczę do domu! Dość już tych represji urzędników!
Dodane przez Tik tak, w dniu 11.02.2016 r., godz. 08.13
do Monter i Aleksander to jest postawa godna naśladowania i rola spoleczeństwa obywatelskiego, nie można powiedzieć tego o Bredzisławie. choć aspekt ekonomiczny jest na miejscu.
Dodane przez Kos, w dniu 11.02.2016 r., godz. 09.37
Gdyby koszty opalania gazem były choć trochę porównywalne do kosztów opalania węglem, to komu by się chciało szykować drzewo, kupowac węgel, codziennie palić i wynosić popiół?. Tiry nie dość, że zanieczyszczają środowisko spalinamy (najlepiej przekonać się stojąc na przejściu dla pieszych, kiedy przejedzie tir), to jeszcze niszczą ulice. Ludzie palą w okresie zimowym, bo muszą, tiry jeżdżą cały rok i całodobowo.
Dodane przez Do Aleksandra, w dniu 11.02.2016 r., godz. 09.56
Jaki masz metraż domu, ze koszt ogrzewania 700-800 zl i to gazem? Myślę ze 70 m nie więcej. Mozna ogrzac gazem dom w tej cenie, ale temp.w mieszkaniu będzie wynosila 15-16 stopni.Mowiac, ze cena ogrzania domu gazem jest porownywalna do węgla jest żartem! Mówią to ci, co nie mają porównania. Grzalismy węglem i gazem, to wiem coś na ten temat. Owszem jest wygoda i czysto, ale nie wszystkich stać na taki komfort. Nawet jesli bylaby to różnica 300-400zl, to dla niektorych to spora suma
Dodane przez Zołza, w dniu 11.02.2016 r., godz. 10.58
To wina Nowosielskiego i jego cyrków w ciepłowni PEC. Gdzie tania energia z kongregacji, gdzie tanie podłączenia dla odbiorców indywidualnych. Dlaczego nowych TBS na Łącznej miasto nie podłączy do ciepłowni, tylko maja być ogrzewane prądem? Czas na zmiany.
Dodane przez Anonim, w dniu 11.02.2016 r., godz. 11.27
Jest bardzo prosty sposób na czyste powietrze.PODATEK VAT OD GAZU RÓWNY ZEROOOO !!!! i będzie czyste powietrze bo gaz stanieje aż o 23%.Czyli ekologia kosztem państwa a nie ledwo wiążącego koniec z końcem obywatela.
Krótka piłka
Dodane przez leser, w dniu 11.02.2016 r., godz. 12.41
Ludzie chcecie popierać polski przemysł to opalajcie polskim węglem. Jeśli chcecie popierać Putina to dalej opalajcie domy ruskim gazem.
Dodane przez Anonim, w dniu 11.02.2016 r., godz. 13.03
A dym z papierosów nie zanieczyszcza powietrza? Ile paszek (legalnych i nielegalnych) dziennie jest sprzedawane? Podatki, akcyzy to zysk dla państwa, a dym w powietrzu dla obywateli.
czy czyszczenie ulic na mokro w okresie wiosenno-letnim.
Dodane przez Czytelnik, w dniu 11.02.2016 r., godz. 13.59
Gdzie można złożyć skargę na Anetę Kowalewską (kompetencje) za sprzątanie ulic i chodników na sucho za pomocą dmuchaw? W biały dzień w samo południe w centrum miasta. Przez cały sezon.
Dodane przez Popieram Bredzislawa, w dniu 11.02.2016 r., godz. 14.59
Co za sens maja klamac ci co pisza nonsensy, ze ogrzewanie weglem i gazem to te same koszta. Absolutna bzdura. Opalalam gazem,czesto byl przeplyw malo energetyczny,mimo podnoszenia temperatury nie bylo cieplo. Przeszlam na ogrzewanie weglem i drewnem a koszta sa nie wspolmiernie nizsze i tak jak napisal wczesniej Bredzislaw sa 3 a nawet 4 krotnie nizsze i o wiele,wiele cieplej ogrzewany dom. Uczepiliscie sie ogrzewania weglem,a przeciez to jest znikomym powodem zanieczyszczen powietrza. Jak bylismy truci sola przemyslowa ktora byla uzywana w przemysle spozywczym ( przy produkcji wedlin) ktora jest toksyczna i rakotworcza to jakos cisza i nikt nie poniosl odpowiedzialnosci. Wladze nie mysla o tym,ze wiekszosc ludzi doprowadzono do biedy,to co maja nie ogrzewac i zamarznac,bo jakiemus przeszkadza zapach. Skupmy sie teraz na tym,zeby ta klika rzadzaca PSL i PO ktora dbala tylko o siebie,swoich poplecznikow i swoje wygody odeszla,a ich miejsce zajeli ludzie dla ktorych ta funkcja niesie wielka odpowiedzialnosc z mysla o naszym miescie i o nas.
do "leser"
Dodane przez 123, w dniu 11.02.2016 r., godz. 18.33
Bez ruskiego węgla, Polskie kopalnie by padły, bo Polski Węgiel posiada zbyt wysokie stężenie siarki i aby spełnił Europejską normę, dopuszczającą do sprzedaży, musi być mieszany z Ruskim o niskim stężeniu, taka jest prawda.
KOD rosnie w "spodnie"
Dodane przez Josek, w dniu 11.02.2016 r., godz. 19.24
Dobrze, ze KODziarze protestuja w Warszawie przynajmniej w Wyszkowie nie zatruwaja powietrza. Oni czesto puszczaja baki, bo zajadaja sie czosnkiem i cebula.
Dodane przez Aleksander, w dniu 11.02.2016 r., godz. 23.43
Żeby mieć koszt ogrzewania domu jednorodzinnego w tej kwocie co opisałem, należy mieć dobry piec i nową instalację. Wówczas to właśnie koszty są w tej cenie. A jeśli ktoś pyta to mam dom o powierzchni użytkowej ok 150 m i temperaturę 21-22, wystarczająca dla prawidłowego funkcjonowania organizmu.
Najwyższy komin na wsi
Dodane przez Boryna, w dniu 12.02.2016 r., godz. 08.24
Wszyscy myślą, że piec co pochłonie wszystko bez konsekwencji. Mam piec węglowy, którego szkoda niszczyć śmieciami. O kominie już nie wspominając. Palenie śmieci jest utylizacją ich na twój własny koszt. Ciepła z tego nie ma więcej a mniej, bo trzeba węgla żeby się spaliły. Wizyty kominiarza, czyszczenie samego pieca.
Dodane przez anonim, w dniu 12.02.2016 r., godz. 09.22
Bredzisław ty na pewno bredzisz, że koszty opalaniem węgla jest 3 razy mniejszy niż gazem. Ogrzewanie gazem to jest koszt, w okresie grzewczym, ok. 2,5 tysiąca złotych nie licząc ogrzewania wody. Czy na ogrzewanie węglem przez 6 miesięcy kosztuje 850 zł czyli 1 tona węgla. Bzdura.
Zagęszczenie
Dodane przez MaddoG, w dniu 12.02.2016 r., godz. 12.42
Moim zdaniem na osiedlach z dużym zagęszczeniem zabudowy (np. os. młodych, gdzie dom stoi obok domu) ogrzewanie węglem jest bardzo ryzykowne dla zdrowia mieszkańców. Zwłaszcza, że do pieców wpada nie tylko węgiel. Wieczorem gdy wszyscy rozpalają w piecach po powrocie z pracy robi się "Czarnobyl". My to wdychamy, nasze dzieci to wdychają... a później skąd się biorą astmy, alergie i inne choróbska? Co innego w rzadszej zabudowie, na wsiach czy małych osiedlach. Stężenie szkodliwych gazów jest znikome po wszystko idzie w pola.
Do wszystkich
Dodane przez Observator, w dniu 12.02.2016 r., godz. 16.36
Dyskutowanie o tym czy taniej jest ogrzewać dom gazem ,węglem, drewnem jest kompletnym nieporozumieniem.Nikt nie próbuje się zastanowić jak jest prawdziwa cena spalania paliw generujących smog i zanieczyszczenie powietrza.Tą ceną jest zdrowie i życie dziesiątków tysięcy ludzi zmuszanych do życia w tak zatrutej atmosferze. Według danych medycznych ponad 46 tys Polaków umiera wskutek chorób wywołanych przez tzw smog czyli spaliny wszelkiego rodzaju od samochodowych po te najgrożniejsze generowane spalaniem węgla,drewna i wszelkiego rodzaju śmieci. To tak jakby z powierzchni Polski znikało w ciągu roku jedno miasto powiedzmy wielkości Legionowa.Ten ,który rozważa ze względów ekonomicznych czy palić gazem, węglem ,drewnem kompletnie ignoruje cenę jaką płaci sam czy sąsiedzi ,czyli swoje zdrowie i życie, a to jest przecież bezcenne.Przeciętnemu obywatelowi wydaje się ,że spalanie drewna czy też liści na przydomowym ognisku jest ekologiczne i nie będące zatruwaniem środowiska.Otóż w obu przypadkach wydziela się benzopiren będący jedną z najgrożniejszych substancji powodujących zmiany genetyczne a w konsekwencji choroby nowotworowe.To ,że ludzie palą w swoich kotłach byle czym jest w dużej części winą nieudolnej miejscowej administracji - weszła w życie ostatnio ustawa antysmogowa nakładająca na samorządy walkę z ta plagą i dająca im stosowne instrumenty .Nałożony jeden 500 zł,a potem drugi wyższy mandat dla truciciela stałby się odpowiednim argumentem - od razu okazałoby się ,że spalanie gazu jest najtańszym sposobem ogrzewania domu.Ponieważ władza samorządowa w Wyszkowie dba wyłącznie o siebie , a nie o interes publiczny trudno oczekiwać ,że truciciele będą odpowiednio potraktowani i nie będą więcej odbierać zdrowia i życia swoim sąsiadom.
Dodane przez Jątek, w dniu 12.02.2016 r., godz. 18.16
Zlikwidujmy kopalnie, bo stoczni już nie mamy. Potem uprawy rolnicze, bo nawozy z deszczem wypłukiwane są do rzek i jezior. Przenikają do wód gruntowych, same świństwo. Pijemy tę wodę i jemy wyrosłe na pestycydach płody.
Myjemy ręce
Dodane przez Fa, w dniu 13.02.2016 r., godz. 09.31
mydełkiem!
Dodane przez kc, w dniu 13.02.2016 r., godz. 11.28
Ja mam dom 200 metrów opalam gazem, koszt miesięcznie max 800 zl. Przy tych temperaturach wynosi 500. Problemem tak naprawdę jest nie to czym ktoś opala ale jaką ma instalację gazową, piec, ocieplenie. O tym warto pomyśleć aby nie truć.
Dodane przez AWP, w dniu 13.02.2016 r., godz. 14.46
Węgiel mocniej dymi w pierwszym etapie spalania, później rozżarzony pali się prawie bez dymu.
Dodane przez Do kc, w dniu 13.02.2016 r., godz. 15.37
Może nie ogrzewasz całego domu? Nikt mi nie wmówi, ze da się ogrzać gazem 200 m dom za 800 zl a przy tych pogodach za 500.minimalny koszt ogrzania takiej powierzchni to 1000-1200 zl i w domu nie za ciepło . dodam, ze nowa instalacja i bardzo dobrze ocieplony budenk.mam dużo znajomych, ktorzy potwierdzą moją opinię, bo mają tak samo.wlasnie jedni ze znajomych zrezygnowali z tej przyjemności i założyli piec na węgiel
Dodane przez Kazik z Sowińskiego, w dniu 13.02.2016 r., godz. 15.55
Lepiej węglem niż plastikiem, a niech się później komin zapali.
Dodane przez Anonim, w dniu 13.02.2016 r., godz. 16.09
Nie wiesz co jesz, nie wiesz czym oddychasz, nie wiesz od czego tyle chrób: rak, cukrzyca, astma, alergie. Cywilizacja pełną parą. W domach naszych dziadków opalano trociniakami, gdzie często przy rozpalaniu cały dom był pełen dymu i ludzie byli zdrowsi niż obecnie. Dziś nawozy sztuczne w uprawach, antybiotyki w hodowli zwierząt, środki konserwujące, utwardzające, polepszacze smaku stosowane do produkcji żywności. Wszystko sprzyja zagładzie gatunku ludzkiego. Najlepszym wyjściem byłoby zamieszkać w głuszy, z dala od cywilizacji.
kozy
Dodane przez Anonim, w dniu 15.02.2016 r., godz. 17.58
tak nazywano trociniaki, żadnych raków nie było a i jest co powspominać.
Dodane przez Henryka, w dniu 15.02.2016 r., godz. 19.54
Komentarz z 16.09 wyjasnia jaka jest prawda. Znalazl sie jakis gosc,co chce nam wmowic jak to ekonomiczne jest ogrzewanie gazem, moze tyle kosztuje go jak chce byc na ,,gazie" Mialam ogrzewanie gazowe,gaz byl chyba nie kaloryczny,dom nigdy nie byl cieply. Przeszlam na ogrzewanie drewno i wegiel i wreszcie mam cieplutko w domu,a koszta zmniejszyly sie bardzo. Problemy schorzen nie sa przyczyna opalania weglem,trociniakiem. Problem jak wczesniej napisano to zywnosc,ktora nie jest zdrowa w ktorej znalezc mozna tyle trucizn,ze biora dreszcze. Prawdopodonie ktos z Rzadu podpisal umowe na okreslona dostawe gazu a pobor jest o wiele nizszy,a za okreslona w umowie nalezy placic. Dlatego jeszcze za rzadow PO ,PSL zrobiono larum jak opalanie weglem jest trujace.
Dodane przez wawa, w dniu 15.02.2016 r., godz. 21.02
W rurę dmuchną Nam trochę gazu zmieszanego z powietrzem i licznik się kręci.Pawlak (PSL) podpisał umowę o której wszyscy zainteresowani wiedzą i płacimy za gaz jak za złoto.Koszt ogrzewania dużych powierzchni (200 i powyżej m2) w czasie dużych mrozów do temp.wewn około 22 stopnie to nawet 100 złotych dziennie.Morsy nastawiają na 18 i dzieci wożą do lekarzy.Z tego powodu mamy zimowe kolejki u doktorstwa.
Dodane przez Anonim, w dniu 16.02.2016 r., godz. 12.06
Co z obwodnicą Wyszkowa? Sezon na ogrzewanie już się zakończy na ok. 8 miesięcy, spaliny samochodowe i korki bez przerwy. Kogo mamy za taki stan obwiniać? Zimą większość czasu spędzamy w pomieszczeniach, latem dużo czasu spędzamy na "świerzym" powietrzu.
Dodane przez Anonim, w dniu 16.02.2016 r., godz. 13.43
Jak ktoś napisał.Nowosielski ma do wiaduktu i obwodnicy tyle co do Wawelu
Dodane przez ;), w dniu 16.02.2016 r., godz. 15.57
Dlaczego tylko w ciągu 8 miesięcy liczysz uciążliwość TIR-ów? One trują 12 miesięcy na rok.
Dodane przez Kaszmir, w dniu 16.02.2016 r., godz. 18.04
Przez co najmniej 4 m-ce trują oba źródła

Napisz komentarz

Projekt witryny

Wykonanie: INFOSTRONY - Adam Podemski, e-mail: adam.podemski@infostrony.pl , Poczta