Menu górne

REKLAMA

  • Reklama
Dziś jest 28 marca 2024 r., imieniny Anieli, Sykstusa



Konkurencja nie zdeklasowała PSS-ów

(Zam: 23.04.2014 r., godz. 17.05)

W całej swojej działalności Powszechna Spółdzielnia Spożywców „Społem” w Wyszkowie odnotowała wzrost obrotów. Jak stwierdzili członkowie zarządu podczas zebrania w restauracji „Wyszkowianka”, „cel został zrealizowany” i stawiając sobie nowy, przedstawili plany na 2014 r. W zebraniu uczestniczył burmistrz Grzegorz Nowosielski.

Prezes zarządu PSS w Wyszkowie Jadwiga Tofel w sprawozdaniu dotyczącym 2013 r. zaznaczyła, że okoliczności do prowadzenia działalności nie były sprzyjające – w minionym roku sieć Kaufland otworzyła sklep w Wyszkowie, agresywną politykę sprzedaży towarów w promocyjnych cenach prowadziły też: Tesco, Biedronka i Lidl. Zaznaczyła, że w związku z tym „Społem” postawiło na promocję towarów świeżych, mięsa, drobiu i wędlin oraz markę własną zaproponowaną przez Krajową Platformę Handlową „Społem”, pod którą dostępne są przetwory owocowe, wyroby wędliniarskie, chemia i kosmetyki oraz produkty AGD.
– Postawiliśmy na klienta o dynamicznym stylu życia, któremu zaproponowaliśmy gotowe wyroby garmażeryjne do szybkiego sporządzenia posiłków, wyprodukowane w restauracji „Wyszkowianka” – mówiła Jadwiga Tofel. – Chcemy mieć w swojej ofercie dobre jakościowo towary.
Jak przypomniała prezes, pod koniec 2013 r. powstał nowy lokal sprzedażowy pod społemowską nazwą „Lux-mini” z asortymentem spożywczym. W 2013 r. spółdzielcy włączyli się w ogólnopolską akcję edukacyjną promującą patriotyzm zakupowy „590 powodów, aby kupować polski produkt”. Z bilansu sporządzonego pod koniec ubiegłego roku wynika, że średnio obrót miesięczny w sklepach „Społem” wzrósł o 65 100 zł w stosunku do roku poprzedniego, co dało sumę brutto 27 795 224 zł. Z działalności piekarni produkującej pieczywo i wyroby cukiernicze wartość sprzedaży wyniosła 1 547 513zł – również rosnąca w porównaniu z 2012 r. Piekarnia wypracowała dodatni wynik finansowy wynoszący 26 795 zł. Z działalności restauracji „Wyszkowianka” wartość sprzedaży wyniosła 844 293 zł, a dynamikę sprzedaży oszacowano na 105,7 proc. Na zaopatrzenie własnych sklepów, „Społem” wyprodukowało wyroby garmażeryjne warte 186 817 zł. Spółdzielnia zainwestowała też w wizerunek placówek oraz w jakość obsługi. Zmodernizowała budynek byłej masarni, gdzie uruchomiła sklep „Lux-mini”, przeprowadziła remont piekarni. Na wykonane prace przeznaczyła 491 000 zł. Okresowo Spółdzielnia korzystała z kredytu na rachunku bieżącym – 250 000 zł. Ilość członków Spółdzielni zwiększyła się o 10 osób, łącznie liczy ona teraz 225 osób. W 2013 r. średnie zatrudnienie wynosiło 131 osób. Średnia płaca to 2 469 zł/mies. Z całokształtu działalności Spółdzielnia wypracowała 66 774,61zł zysku. Plan wykonała w 133 proc.

Plany na 2014 rok
By wzmocnić pozycję „Społem” na rynku w 2014 r., zarząd Spółdzielni zamierza pracować nad wzrostem swojej sprzedaży detalicznej, produkcji piekarskiej oraz rozwijać sprzedaż gastronomiczną. Zapowiada intensywne działania marketingowe pod hasłem „Blisko i tanio”, przekształcenie użytkowanych gruntów z prawa użytkowania wieczystego w prawo własności. Chce podnosić kwalifikacje pracowników poprzez szkolenia finansowane głównie z Unii Europejskiej. Do planów wyszkowskiego „Społem” na rok 2014 należy stworzenie przed sklepem w Rybienku Leśnym miejsc wypoczynkowych przed lokalem, gdzie będzie można wypić kawę, czy zjeść produkty oferowane przez Spółdzielnię.
– Gratuluję, że poradziliście sobie kolejny rok na tak konkurencyjnym rynku. Z całą pewnością nie będzie on łatwiejszy, bo z tego, co mi wiadomo sieci, które nie są jeszcze obecne w naszym mieście, bardzo chętnie by na nasz teren weszły – mówił burmistrz Grzegorz Nowosielski, który zdradził, że gruntami na terenie Wyszkowa interesuje się m.in. sieć sklepów Intermarche. – Prędzej czy później tych supermarketów będzie przybywać, a państwo musicie się bronić, wymyślać kolejne dobre rozwiązania, usprawniać swoje funkcjonowanie, żeby być konkurencyjnym. Życzę kolejnego równie udanego roku i rzeszy klientów.
P.D.

Komentarze

mały komentarz
Dodane przez handlowiec, w dniu 25.04.2014 r., godz. 20.06
Jeśli PSS ma 12 sklepów - to średni zysk roczny ze sklepu to 5000 PLN rocznie czyli 400 PLN miesięcznie. Gdyby PSS oddały np.w dzierżawę największy sklep przy 11 Listopada to z samego czynszu zarobiłoby więcej niż zysk wszystkich pozostalych sklepów. Ale nie ma co wybrzydzać - nasz wyszkowski PSS to solidny pracodawca i płatnik dostawcom towaru.
Dodane przez Boos, w dniu 26.04.2014 r., godz. 13.23
Może ktoś przyjży się warunkom pracy w tych inwestycjach zagranicznych w nasz wyszkowski handel. Człowiek jest tam traktowany jak śmieć.
do handlowiec
Dodane przez KAJA, w dniu 27.04.2014 r., godz. 12.34
Uważasz,że tym co wynajmują lokal manna spada z nieba.Też muszą zarabiać,wiele lokali stoi pustych,a perspektywa nowych supermarketów nie jest zachęcająca do inwestowania.

Napisz komentarz

Projekt witryny

Wykonanie: INFOSTRONY - Adam Podemski, e-mail: adam.podemski@infostrony.pl , Poczta