Menu górne

• Reklama
Dziś jest 20 kwietnia 2024 r., imieniny Agnieszki, Teodora

Weekend na Podlasiu

(Zam: 09.10.2013 r., godz. 10.30)

Trzydziestu niepełnosprawnych intelektualnie z powiatu wyszkowskiego odbyło wycieczkę do Białegostoku i jego okolic. Opiekowało się nimi piętnastu wolontariuszy. Przedsięwzięcie organizowane przez koło Polskiego Stowarzyszenia na rzecz Osób z Upośledzeniem Umysłowym współfinansował samorząd powiatowy.

Pierwszego dnia wycieczki zwiedziliśmy w Jurowcach Jurajski Park Dinozaurów, następnie posileni obiadem w Dino Barze udaliśmy się na zwiedzanie Białegostoku. Podziwialiśmy m.in. Kościół św. Rocha, Pałac Nowika, Sobór św. Mikołaja Cudotwórcy, pomnik Ludwika Zamenhofa, Kościół Farny i Katedrę pw. Wniebowzięcia NMP, Rynek z Ratuszem, Pałac Branickich i wiele innych atrakcji turystycznych. Pełni wrażeń wieczorem zakwaterowaliśmy się w schronisku, gdzie wspólnie przygotowaliśmy kolację.
Następnego dnia po śniadaniu uczestniczyliśmy w prawosławnym nabożeństwie w cerkwi św. Mikołaja. W godzinach przedpołudniowych pojechaliśmy do Tykocina położonego na lewym brzegu Narwi. Pobyt tam rozpoczęliśmy od udziału w mszy świętej w kościele p.w. Trójcy Świętej. Po Tykocinie oprowadzał nas ksiądz Jarosław, który rok temu pełnił posługę w parafii św. Wojciecha w Wyszkowie. Zwiedziliśmy także synagogę. Na zakończenie wycieczki skorzystaliśmy z kuchni żydowskiej w restauracji Tejsza.
Marek Rosłoniec, Oprac. J.P.

Serdecznie dziękujemy osobom, które bezpłatnie w ramach wolontariatu przyczyniły się do realizacji tego przedsięwzięcia.
PSOUU Koło w Wyszkowie realizowało zadanie publiczne z zakresu wspierania osób niepełnosprawnych pn. „Weekend na Podlasiu – wycieczka krajoznawcza dla osób niepełnosprawnych”. Zadanie to otrzymało dotację z Powiatu Wyszkowskiego w wysokości 2 600 zł.

Projekt witryny

Wykonanie: INFOSTRONY - Adam Podemski, e-mail: adam.podemski@infostrony.pl , Poczta