Menu górne

REKLAMA

  • Reklama
Dziś jest 10 października 2024 r., imieniny Franciszka, Pauliny



A. Sosnowska i T. Michalik w drugiej turze

(Zam: 14.08.2013 r., godz. 10.30)

Agnieszka Sosnowska i Tadeusz Michalik spotkają się za dwa tygodnie w drugiej turze przedterminowych wyborów wójta gminy Zabrodzie. Daleko w tyle pozostawili pozostałych kandydatów – Ewę Bartosiewicz-Piskorską z KWW „Adwokat Naszej Gminy” popieraną przez Prawo i Sprawiedliwość oraz Piotra Gajcego wystawionego przez Sojusz Lewicy Demokratycznej.

Foto
Głosowanie w poszczególnych obwodach

W tym roku uprawnionych do głosowania było 4 576 osób, z czego do lokali wyborczych poszło 2 442 wyborców. Spośród nich 52 osoby oddały głosy nieważne. Frekwencja wyniosła więc 53,37 proc., co jest niemałym zaskoczeniem zważywszy, że termin wyborów został wyznaczony na przypadające w sierpniu żniwa, a wielu mieszkańców wybrało się też na pielgrzymkę na Jasną Górę. Wszystko to pokazuje jednak, że wyborcom nie jest obojętny los gminy.
Żadnemu z czterech kandydatów nie udało się zdobyć ponad połowy wymaganych ważnych głosów (czyli 1 196), by zostać wójtem już w pierwszej turze. Najwięcej głosów zebrała obecna sekretarz gminy Agnieszka Sosnowska – 992, tuż za nią znalazł się Tadeusz Michalik, wieloletni pracownik Urzędu Gminy i radny powiatowy – 876, na trzeciej pozycji uplasowała się Ewa Bartosiewicz-Piskorska prawnik z Mostówki – 415. Zaledwie 107 głosów udało się zdobyć Piotrowi Gajcemu, prywatnemu przedsiębiorcy i sołtysowi ze wsi Przykory, wystawionemu przez Sojusz Lewicy Demokratycznej. Zapytaliśmy kandydatów, jak oceniają swoje wyniki i czas kampanii wyborczej.

Agnieszka Sosnowska: - Zwycięstwo w pierwszej turze głosowania jest dla mnie olbrzymim sukcesem. Moi główni konkurenci: pan Tadeusz Michalik i pani Ewa Bartosiewicz-Piskorska to doświadczeni w wyborach politycy, dla nich to był już kolejny start w wyborach, kolejne kampanie. Ja jestem wyborczą debiutantką, po raz pierwszy startowałam w wyborach, jako kandydatka niepartyjna, wyłącznie z wsparciem samorządowym i mieszkańców i tym bardziej mnie cieszy to pierwsze zwycięstwo – szczególnie, że przyszło mi się mierzyć z kandydatami partyjnymi, za którymi stoją silne partie polityczne: PSL i PiS, udzielające im poparcia i wsparcia organizacyjnego. Gratuluje również moim kontrkandydatom. Teraz będę starała się przekonać mieszkańców, że kobieta może być równie dobrym wójtem, gospodarzem gminy co mężczyzna. Będę podkreślać swoje najważniejsze atuty: wiedzę, kompetencje, wykształcenie, doświadczenie zawodowe. Czeka mnie jeszcze dwa tygodnie codziennych spotkań z mieszkańcami, odpowiadania na ich pytania i wątpliwości, przekonywania do mojego programu wyborczego. To wczorajsze, to oczywiście zwycięstwo i ono ogromnie mnie cieszy, ale to także dopiero początek drugiego etapu tej drogi, w której zabiegam o zaufanie większości mieszkańców mojej gminy. Wszystkim, którzy mi zaufali z głębi serca dziękuję i proszę ich, by uczynili to jeszcze raz w drugiej turze głosowania, 25 sierpnia.

Tadeusz Michalik: - Bardzo dobrze oceniam swój wynik, jestem z niego bardzo zadowolony. Na pewno jest to konsekwencja ciężkiej pracy, która została włożona w tę kampanię wyborczą. Z całą odpowiedzialnością mogę powiedzieć, że kampania, przynajmniej z mojej strony, była czysta, rzeczowa i na pewno nikogo nie uraziłem. Gratuluję oczywiście pani Agnieszce Sosnowskiej. Przez najbliższe dwa tygodnie zamierzam pracować w takim systemie, jak do tej pory, tzn. odwiedzając mieszkańców, rozmawiając z nimi i próbując przekonać, tych niezdecydowanych.

Piotr Gajcy: - Uważam, że mój wynik jest dobry, jak na osobę prawie zupełnie nieznaną w gminie. W porównaniu do innych kandydatów nie mam też takiego doświadczenia politycznego. Poza tym uważam, że kampania była zbyt krótka, nie miałem dostatecznie dużo czasu, by spotkać się i porozmawiać ze wszystkimi mieszkańcami. Uważaliśmy, że dobrym posunięciem w tej kampanii będzie odwiedzanie mieszkańców w domach, przekazywanie ulotki i rozmowa z nimi. Teraz, kiedy pierwsze emocje już opadły i można z dystansem spojrzeć na sprawę, to sądzę, że z naszej strony zabrakło większych spotkań organizowanych we wsiach. Uważam, że wtedy miałbym lepszą okazję do przedstawienia się i zaprezentowania swojego programu. Wyborcy zdecydowali, że w drugiej turze chcieliby widzieć panią Agnieszkę Sosnowską i pana Tadeusza Michalika, dlatego serdecznie im tego wyniku gratuluję.

Wydaje się, że największą przegraną tegorocznych wyborów jest Ewa Bartosiewicz- Piskorska. Częste spotkania z mieszkańcami, a nawet zaangażowanie w kampanię znanych przedstawicieli Prawa i Sprawiedliwości – Arkadiusza Czartoryskiego, Henryka Kowalczyka, Krzysztofa Tchórzewskiego i Krystyny Pawłowicz nie zaowocowały pozytywnym skutkiem. 415 głosów, które uzyskała E. Bartosiewicz to nawet nie połowa wyniku Tadeusza Michalika, któremu udało się wejść do drugiej tury. Niestety, do czasu zamknięcia numeru nie udało nam się nawiązać kontaktu z kandydatką, by zapytać jak ocenia swój wynik. W dzień wyborów oceniła jednak kampanię wyborczą.
- Był to czas intensywnej pracy, niemalże dzień w dzień. Kampania była krótka i bardzo intensywna – to na pewno. Każdy podchodził do niej po swojemu. Jedni skupiali się na walce, inni – tak jak ja – żeby wyjść do ludzi i zaprezentować swój program. Moje plakaty znikały błyskawicznie, jeszcze w piątek powiesiliśmy jeden, a w sobotę nie było już po nim śladu – mówiła. –Ci, co najbardziej podpierali się sytuacją w gminie i tym, że wybory odbywają się w specyficznych okolicznościach, najbardziej agresywnie traktowali całą kampanię. Warunki też nie były uczciwe i równe dla wszystkich kandydatów, związane chociażby z faktem nieudostępnienia lokali na przeprowadzenie spotkań z wyborcami. Dopiero po interwencjach poselskich te lokale zostały udostępnione, ale odpłatnie. Nie podobało mi się, że za pieniądze unijne pani Sosnowska robiła sobie reklamę w prasie i informowała, że to dzięki jej staraniom gmina podpisała umowę na realizację projektu finansowanego z Kapitału ludzkiego.
Którą z dwóch kandydatur w drugiej turze zamierzają poprzeć PiS i SLD, i czy w ogóle mają to w planach, jeszcze nie wiadomo.
- Jak na razie nie zapadła żadna decyzja. To już będzie zależało od pani Ewy Bartosiewicz- Piskorskiej – powiedział w poniedziałek po południu Jan Fornal, szef terenowych struktur Prawa i Sprawiedliwości w Zabrodziu. – Ten poniedziałek, świeżo po wyborach zostawiamy sobie na przemyślenia.
Podobne głosy dobiegają ze strony Sojuszu Lewicy Demokratycznej.
- Musimy podsumować całość kampanii i wyborów. O dalszych działaniach stwierdzi rada powiatowa Sojuszu – powiedział Radosław Oleksiak, przewodniczący wyszkowskiego SLD.
A.B.

Foto
Poparcie dla kandydatów

Komentarze

Dodane przez Anonim, w dniu 14.08.2013 r., godz. 21.40
Doskonale widać na kogo gdzie głosowano. Potwierdza się teoria, że "stołeczne" Zabrodzie twardo trzyma się władzy, i pilnuje swoich interesów (posadek). Co na to reszta?
Dodane przez Golem, w dniu 14.08.2013 r., godz. 22.00
Gratulacje składam przede wszystkim Piotrowi Gajcowi. Jako sołtys niewielkiej wsi odważył się na konfrontację z politycznymi wyjadaczami.
Dodane przez Zen, w dniu 15.08.2013 r., godz. 09.34
Dziwna sprawa z tym nieudostępnianiem lokali na spotkania. Jeśli to prawda, stawia to władzę w niekorzystnym świetle. Pozostaje pytanie czy pani Agnieszka za swoje spotkania płaciła z pieniędzy swojego komitetu?
Dodane przez Mostowiak, w dniu 15.08.2013 r., godz. 16.28
Tak, zresztą jak zwykle, za wszystko...
Dodane przez Jan4P, w dniu 15.08.2013 r., godz. 18.22
Ja bym się tak nie emocjonował aż tak bardzo. Po roku prawda o wszystkich wyjdzie do wierzchu. Będzie możliwa korekta.
Dodane przez Zen, w dniu 15.08.2013 r., godz. 18.44
Nuda moi Państwo. To już druga tura, a niewiele słychać o układzikach kto kogo i przez kogo :) Długi weekend ?
Dodane przez i..., w dniu 15.08.2013 r., godz. 21.33
Raczej ciężki weekend (co dla niektórych). Na pewno jakieś starania są prowadzone. Zgadzam się z 4jankiem, rok w Zabrodziu upłynie pod presją wyborów. Może na koniec wyjdzie tak, że tam gdzie się dwóch bije tam trzeci skorzysta?
Dodane przez Bożena, w dniu 15.08.2013 r., godz. 23.15
Ewa Bartosiewicz, nawet za rok nie będzie miała większych szans na posadę wójta. Co do Agnieszki Sosnowskiej, to proszę nie składać broni. Pozdrawiam.
Dodane przez Demokratyczne wybory a efekt niewielki., w dniu 16.08.2013 r., godz. 08.46
Zabrodzie to nie Wyszków. To biedna gmina gdzie niedużo się dzieje. Wójt Ołdak miał trochę chęci aby coś zrobić. Jednak teraz wraca to na stare tory. W kampanii Sosnowskiej widać rękę Nowosielskiego. Te jego reklamy, że kandydatkę popierają radni, wszyscy sołtysi i kandydaci pozostałych komitetów. Okaże się, że Sosnowską popiera PSL a nie Michalika. Igrzyska się skończą a później Zabrodzie zacznie dryfować pod okiem coraz większej liczby POlitycznych urzędników.
Święta racja
Dodane przez Grześ, w dniu 16.08.2013 r., godz. 09.49
Nie pozwólcie żeby Wasza gmina zamieniła się w coś w rodzaju - wyszkowskiego zgniłego dworu Nowosielskiego. Za POparcie POzatrudniał wielu POlitycznych, a dziś żeby ich wszystkich wykarmić musi mieszkańcom ciągle POdnosić Podatki.
Dodane przez Obiektywnie, w dniu 16.08.2013 r., godz. 11.00
Jednak brak planu zagospodarowania przestrzennego gminy Zabrodzie, wszystkich was stawia w nieciekawym świetle. Bez tego na nic wasze powielane obietnice. Dlaczego jeszcze takiego planu niema? Pytanie do Sosnowskiej.
Dodane przez Zdzich, w dniu 16.08.2013 r., godz. 12.15
też sobie wybrała TOWARZYSTWO. Może Burmistrz Wyszkowa zainwestuje u was w nowiusieńką spalarnię śmieci? Były już takie POmysły.
Dodane przez O.N.A., w dniu 16.08.2013 r., godz. 20.27
Wzór do naśladowania. Początkowo narzucił mieszkańcom najwyższe w regionie opłaty za odbiór śmieci, zatrudnił trzeciego burmistrza. Jest tego wiele...
Szok
Dodane przez Asia, w dniu 16.08.2013 r., godz. 23.15
Pamiętam, był pomysł zbudowania wyszkowskiej spalarni śmieci na wrzosowiskach w Mostówce.
Dodane przez Jan4P, w dniu 17.08.2013 r., godz. 18.57
To również burmistrz, który prawie nam wepchnął do Wyszkowa PŁATNE PARKINGI. Pamiętacie ten szalony pomysł?
Przewietrzyć te układy.
Dodane przez Grześ, w dniu 18.08.2013 r., godz. 09.49
Nie znam kandydatów, ale Sosnowska POdpierając się niepopularnym w Wyszkowie Nowosem, strzeliła sobie w kolano. Wyszków ma leni z POczty Polskiej, a Zabrodzie z Tłuszcza.
Dodane przez Anonim, w dniu 18.08.2013 r., godz. 11.41
Po wykresach widać, że im dalej od urzędowego koryta, POparcie dla sekretarz spada. Znaczy się, że POtwierdza się, że na Sosnowską głosuj martwiący się om swoje żłoby urzędnicy.
Z
Dodane przez Ziom, w dniu 19.08.2013 r., godz. 09.50
A no tak to jest jak zwykle ekipa z centrum gminy próbuje utrzymać się przy władzy. Getka, Krzeczkowski, Garbarczyk pilnują swoich interesów. Dziwi mnie że rada godzi się na takie żady, choć jak już dla swoich dzieci pozałatwiali posady to co się będą martwic o innych. Resztę posad mogą objąć znajomi Sosnowskiej i spadochroniarze z Tłuszcza. Nawet boisko Orlik otwiera i zamyka człowiek z Tłuszcza z naszej gminy nikt nie jest godny.
Dodane przez Kaz, w dniu 19.08.2013 r., godz. 10.05
Wolicie Michalika, starego lenia, trwacza? Trwał i nic nie robił za Gołaszewskiwego, trwał i nic nie robił za Ołdaka chociaż ten w krótkim czasie zrobił dla gminy wiecej niż kazdy z jego porzedników. Teraz też będzie trwał ale dla gminy z pewnoscią nie zrobi nic albo niewiele czyli tyle co robił dotej pory
Dodane przez Anonim, w dniu 19.08.2013 r., godz. 10.46
Wolę mniej pazernego :) Michalika
Dodane przez Kaz, w dniu 19.08.2013 r., godz. 11.22
Michalik nie jest pazerny ale stoi za nim Bocian a o tym osobniku tego nie da się już powiedzieć. Właściwie to chyba nie ma takich osób, które powiedzą coś dobrego o Bocianie
Dodane przez Bul, bul, w dniu 19.08.2013 r., godz. 14.36
Jestem pewna, że nie ma. Może poza panią naczelnik i "osobistą" sekretarką :)
Dodane przez Adelajda, w dniu 19.08.2013 r., godz. 17.57
Bocian, ma tu znaczenie trzeciorzędne. Za Sosnowską POstawiła się cała wyszkowska "śmietanka" z Nowosielskim na czele. To jest dopiero wzór do naśladowania (3 burmistrzów, śmieciarnie, spalarnie, krematoria, cynkownie... Najdroższe opłaty.
Dodane przez onyks, w dniu 19.08.2013 r., godz. 18.28
No cóż elita idzie za elitą. BY ŻYŁO SIĘ LEPIEJ - elitom.
do Adelajdy
Dodane przez Dżuma, w dniu 19.08.2013 r., godz. 19.58
Co ty pleciesz? W Zabrodziu na pewno nie powstanie ani spalarnia ani cynkownia a opłaty ustala rada gminy a nie wójt! W Zabrodziu potrzebne są inwestycje tak jak to jest w sąsiedniej Dąbrówce, która świetnie wykorzystała podobny potencjał co Zabrodzie. Za kadencji Ołdaka wszystko zmierzało w dobrym kierunku ale pod rządami (?) Michalika, którym niewątpliwie steruje i będzie chciał sterować Bocian gmina zrobi krok wstecz. Wystarczy popatrzeć na dokonania Bociana w starostwie i posłuchać czym "zasłynął" do tej pory.
Dodane przez Adelajda, w dniu 19.08.2013 r., godz. 21.23
W Wyszkowie burmistrz i rada to jedna klika co nazywają ją szałajda. Likwidują szkoły, kuchnie, zwalniają sprzątaczki. Robią oszczędności na najbiedniejszych. Michalik i jak mówisz Bocian będą mieli rok na własna obronę.
do Adelajdy
Dodane przez Dżuma, w dniu 19.08.2013 r., godz. 22.11
Szanowna Adelajdo, zastanów się: co ma piernik do wiatraka czyli co ma Wyszków do wyborów w Zabrodziu? Wybierany będzie wójt Zabrodzia, przez mieszkańców gminy Zabrodzie a nie mieszkańców Wyszkowa. Rada już jest wybrana. Obydwoje kandydaci pracują w urzędzie i obydwoje są znani. Oceniajmy ich na podstawie ich pracy i z tego co zrobili. Naprawdę uważam Michalika za bardzo porządnego człowieka ale czy nadaje się na to stanowisko? A do tego ma takiego promotora, że jeśli życzysz sobie rozpasania, nepotyzmu i pijaństwa - twoja wola. Ja wolę kandydata przygotowanego, co do którego będzie pewność że przez najbliższy rok coś zrobi a nie będzie się "bronił"
Patrzmy w przyszłość
Dodane przez Obserwator, w dniu 20.08.2013 r., godz. 00.26
Tu nie tylko idzie o to, żeby wybrać Michalika. Tu też chodzi o to , żeby nie wybrać Sosnowskiej. Michalik jak widać do wszystkiego podchodzi normalnie i tak samo podejdzie do kampanii za rok. Nie jest mściwy. Jeśli zostanie wybrany, bez złości umożliwi normalne przeprowadzenie kampanii i podda się osądowi wyborców w przyszłym roku. Co innego Sosnowska, która tylko na dwa miesiące dostała upoważnienie Ołdaka do podpisywania dokumentów i już się czuje jakby stanowisko jej się należało. Pamiętam, że w ostatniej kampanii Ołdak, poprzedni Wójt nie miał zbyt dużo rywali i długo zastanawiałem się dla czego? Niczego wielkiego nie dokonał. Trafił akurat na czas kiedy były pierwsze środki unijne dla gmin, i coś tam udało mu się z tego wykorzystać, ale w sumie jednak w porównaniu z innymi gminami było tego niewiele Jak wiadomo wcześniej, przed Ołdakiem, środków unijnych nie było wcale co mogło wprowadzić ludzi oceniających jego dokonania (na podstawie wcześniejszego okresu) w błąd. Teraz dochodzę do wniosku, że wtedy kandydaci mogli obawiać się konsekwencji zgłoszenia do wyborów, tak jak dzisiaj Michalik i wszyscy pozostali, którzy po apelu radnych i deklaracji Sosnowskiej o kandydowaniu, się nie zgłosili, bo nie chcieli ryzykować konfliktu lub utraty pracy w wypadku przegranej. W sumie to Sosnowska jest teraz kadrową dla całej gminy. Dla tego ludzie znowu się boją. Cieszmy się więc, że mamy choć jedną alternatywę w postaci Michalika. Do kabin wyborczych nikt za nami nie wejdzie, żeby się dowiedzieć na kogo głosowaliśmy. To tylko nasz głos i nikt nam prowadzić ręki nie będzie. Możemy zrobić to co chcemy. Nie możemy jednak doprowadzić do tego, żeby za rok kandydatów znowu nie było. Jeśli zagłosujemy na Sosnowską kandydatów znowu nie będzie i nie będzie na kogo głosować. Sosnowska tak jak teraz, przez najbliższy rok będzie się lansować w gazetach i zajmować się przygotowaniami do wyborów za nasze pieniądze. Tak jak teraz zrobi wszystko nie dla naszej przyszłości tylko dla siebie i w celu pozbycia się pozostałych kandydatów. Gmina dalej pozostanie bez przyszłości. Jeśli wybierzemy Michalika, to za rok spokojnie każdy w wyborach będzie mógł kandydować i zmierzyć się z jego rocznym dorobkiem bez oglądania się na konsekwencje. Pan Tadeusz po prostu jest dobrym, mądrym i doświadczonym człowiekiem i wiele rzeczy jest w stanie zrozumieć. Nikogo nigdy nie skrzywdził. Chodzi mu o dobro Gminy a nie o własne ambicje. W związku z tym nie poświęca całego swojego czasu na lansowanie w gazetach choć wiadomo, że wyborcy i przyszłość gminy są dla niego najważniejsze.
Dodane przez Adelajda, w dniu 20.08.2013 r., godz. 01.05
Nie gorączkuj się tak. Pani Sosnowska szczyci się poparciem Nowosielskiego (gdybyś nie wiedziała - burmistrza Wyszkowa), promotora, że jeżeli życzysz sobie rozpasania (jak w Wyszkowie, 3 burmistrzów), nepotyzmu...
Dodane przez do obesrwatora, w dniu 20.08.2013 r., godz. 08.45
chyba spadles z drabiny? Michalik i moze dobry czlowiek ale nie wojt, za grosz oglady, i niby jakie doswiadczenie w czym??? co on wie? jak sie dzialalnosc zaklada i jak sie dzwoni zeby psa wylapali??? a on sie nie lansuje w gazetach bo mu kasy szkoda wydawac, a nic nie mowi o programie o wizji gminy- to tak sie czlowiek reklamuje ktory chce byc wojtem????nie ma pojecia o niczym, nie umie nawet pisac i wyliczac w exelu, zapytajcie sie czy w ogole wie co to jest??? aaaa taaakiii uczony wielce i doswiadczony....w staniu przed sklepem chyba!
do Obserwatora
Dodane przez Dżuma, w dniu 20.08.2013 r., godz. 10.24
Akurat to Tadeusz Michalik najbardziej lansuje się w gazetach. W każdej ogłoszenia na całe strony. Sosnowska takich plakatów w gazetach nie ma
do Adelajdy
Dodane przez Dżuma, w dniu 20.08.2013 r., godz. 10.35
A ty znów o 3 burmistrzach w Wyszkowie... Nowosielski nie prowadzi kampanii Sosnowskiej a miszkańcy Zabrodzia chocby chcieli to nie bedą na Nowosielskiego ani na jego zastępców głosować. W starostwie z którego działa promotor T. Michalika jest 1 starosta, 1 wicestarosta i 1 płatny (!!) członek zarzadu - de facto drugi wicestarosta. Razem trójca - jak w gminie Wyszków. Tylko po co? Niewiadomo bo zadań i pracy mają w starostwie znacznie mniej niż w gminie. Głównym, jest chyba zatrudnianie na etatach całych rodzin. Komentując moją wypowiedź jakoś nie skomentowałaś pijaństwa, dodam że rozpustnego i bezkarnego. Przeoczyłaś tę kwestię?
Dodane przez Sąsiad, w dniu 20.08.2013 r., godz. 10.38
Panie chroń naszą gminę przed pazernością Tłuszczy
do Sąsiada
Dodane przez Dżuma, w dniu 20.08.2013 r., godz. 11.23
Bez obaw. Zabrodzia do Tłuszcza na pewno nie przyłączą :) a wstydu takiego jak promotor z wyszkowskiego starostwa nikt inny też nie przyniesie
Dodane przez Adelajda, w dniu 20.08.2013 r., godz. 12.38
Od razu widać, że jedna niewiasta ma osobisty uraz do pana Bociana. Dwoi się i troi zmieniając pseudonimy... Sosnowska też ma promotora w Wyszkowie. Może po prostu o tym nie wiesz, albo nie chcesz przyjąć tego do wiadomości. Co reprezentuje ten promotor? Poczytaj komentarze. P.S. Pani Sosnowska ma już świetną pracę i chyba to dziś wszystko na co ją stać.
do Adelajdy
Dodane przez Dżuma, w dniu 20.08.2013 r., godz. 14.35
Czytam komentarze ale czy to coś zmieni w twojej ocenie moralności ( o ile to pojęcie cię nie śmieszy) i pijaństwa (rozumiem, że nie widzisz problemu) tego pana? Bronisz go dla zasady, czy masz do niego osobistą słabość? Też, jak Sosnowska ma świetną, nawet lepszą pracę ale wyłącznie dzięki partyjnym plecom. Jakie takie wykształcenie zdobył dopiero będąc "na urzędzie". W młodości, równolegle ze swoimi rówieśnikamii nasz as jakoś nie dał rady...Typowa kariera partyjnego aparatczyka - ograniczonego ale ambitnego. Co gorsza są teraz "uczelnie", które takich "naukowców", za pieniadze hurtowo nawet doktoryzują! Na Ukrainie i Białorusi ale papier jest :). Nowosielski przynajmniej studia skończył uczciwie a nie przez polityczne poparcie. A w ogóle to ciekawe, że od poczatku zamiast o kandydatach o wymieniamy się głównie uwagami o ich promotorach :)
Dodane przez Adelajda, w dniu 20.08.2013 r., godz. 16.01
Dżumo tak, bronię Bociana dla zasady, jak adwokat z "urzędu". Ciągle czytam tylko o jednym promotorze Bocianie. A wychodzi, że i Nowosielski bardziej jest zaangażowany w kampanię Sosnowskiej, niż się oficjalnie mówi. Ale o nim sza. Proponuję zostawmy Wyszków wyszkowianom, a skupmy się na zabrodzkich problemach.
Dodane przez bebe, w dniu 20.08.2013 r., godz. 18.32
Kandydaci swój rzekomo program przedstawili. Dyskusja o tych podczepionych promotorach toczy się zapewne dlatego że każdy się zastanawia kto kogo za sznurki bedzie pociągał. Kto bedzie rządził czy bocian czy nowosielski. Ktorys na pewno. Tylko który?
do bebe
Dodane przez Anonim, w dniu 20.08.2013 r., godz. 21.26
Ja wiem jedno: jeżeli wygra Michalik to prawdziwym wójtem Zabrodzia zostanie wójt Długosiodła. Będzie stamtąd rządził Zabrodziem za pomocą swojego namiestnika Bociana z Wyszkowa. To będzie Niby-Gmina Zabrodzie z siedzibą w Długosiodle - filia zamiejscowa w Zabrodziu.
Dodane przez Mostowiak, w dniu 20.08.2013 r., godz. 22.16
Dlaczego Bocian a nie Jastrzębski? Średni burmistrz Wyszkowa z dwoma Pomagierami nie POtrafi ogarnąć własnego Podwórka, Zabrodzie niech sobie odpuści.
Dodane przez LEM, w dniu 20.08.2013 r., godz. 22.29
Nowosielski ma dwie gminy i zrobi wszystko, żeby tak zostało. Potrzebuje tych gmin dla Mroza, który znowu szykuje się na fotel starosty. Bocian potrzebuje tej gminy tak samo tylko z nieco innych pobudek. Musi utrzymać się na stanowisku, bo trzeba spłacić kredyty za ładny samochodzik i codzienne polewanie. A to gwarantuje mu następna gmina PSL-owa. Bocian wie, że po przejęciu władzy przez Mroza i Nowosielskiego nie dostanie pracy w tym mieście.
do LEM
Dodane przez Anonim, w dniu 20.08.2013 r., godz. 22.47
Następna gmina PSL-owa? Zabrodzie? Czyli następna gmina zastopowana w rozwoju, niepotrafiąca przyciagnąć inwestorów. Gmina pod rządami marionetkowego wójta - kukiełki na sznurkach pociąganych z Długosiodła. Patrz: przykład Somianki i Rząśnika. Na terenie wyszkowskiego powiatu jedynymi gminami wiejskimi , którym udawało się cokolwiek z inwestorami z zewnątrz były Brańszczyk i Zabrodzie. Po zwycięstwie PSL, czyli Michalika zostanie już tylko Brańszczyk
do Anonim
Dodane przez Roch, w dniu 21.08.2013 r., godz. 08.28
Ludzie nie są tacy głupi na jakich wyglądają. Są dużo głupsi!
Dodane przez observer, w dniu 21.08.2013 r., godz. 09.00
Nie demonizujmy Bociana czy Nowosielskiego. Ci nie są w stanie nic zrobić. Bociana pogonił z Długosiodła Wójt Stanisław Jastrzębski i w starostwie się nie sprawdza a Nowosielskiego pogonimy w najbliższych wyborach. Ołdak starał się i był niezłym Wójtem, natomiast ani Sosnowska ani Michalik go nie zastąpią. Przy Sosnowskiej jest to niebezpieczeństwo, że może Zabrodzie jak Tłuszcz, Klembów i Dąbrówka odłączyć się się od naszego powiatu i nasz powiat zostanie rozwiązany a Wyszków zmarginalizowany. Nie wiem po co w to gra Nowosielski, wtrącając się .
Boki zrywać!
Dodane przez Czapla siwa, w dniu 21.08.2013 r., godz. 09.56
Starostwo dla "senatora" buuuuhahhha, buuuuhahhha! Narzekacie na PSL w powiecie, POmyślcie o Mrozie, co ścieżek rowerowych nie POtrafi dopilnować (leń od inwestycji) musicie teraz płacić za ich POprawki. Senator starostą buuuuhahhha, buuuuhahhha. a Eychler rzecznikiem prasowym buuuuhahhha. Boki zrywać!
chora ta ambicja strażnika miejskiego
Dodane przez POwiat, w dniu 21.08.2013 r., godz. 10.34
Czego mielibyśmy się PO tym sPOdziewać, takich platformianych speców jak dyrektor Hutnika? Zabrodzie nie musi się oglądać na Wyszków, niema na co...
Dodane przez Dżuma, w dniu 21.08.2013 r., godz. 11.01
Moim zdaniem w takiej sytuacji jaka sie wytworzyła po I turze wyborów mieszkańcy Zabrodzia powinni sami zdecydować czy bliżej im do Wyszkowa czy do Długosiodła. Wybór ten moze zdecydować o kierunku rozwoju lub stagnacji gminy na długie lata. A co do sytuacji w starostwie i ewentualnych zmian w tym urzedzie to myślę, że ktokolwiek nowy obejmie władzę w powiecie nie będzie w stanie rządzić gorzej niż obecny, skostniały i zacofany psl-owski układ rodzinno - alkoholowy
Dodane przez Adelajda, w dniu 21.08.2013 r., godz. 11.16
Straszycie Długosiodłem, ale kiedy porównuję tę miejscowość do Zabrodzia, to złudzeń nie mam żadnych. Zabrodzie jest daleko za murzynami. Nawet już nie przekonują mnie te (przereklamowane) środki unijne. Tymczasowe mydlenie oczu, a prawdziwe problemy nadal w lesie.
do Adelajdy
Dodane przez Dżumo, w dniu 21.08.2013 r., godz. 11.43
Zabrodzie faktycznie nie wyglada tak jak Długosiodło ale za to rozwój gminy był do tej pory zrównoważony. Długosiodło nie sciagnęło żadnych inwestorów. Dochody w budżecie im się nie zwiększają. Budują dużo, to prawda (ostatnio basen) ale to wszystko za pieniądze unijne. Po roku 2020 pieniadze z UE się skończą i wtedy pęknie ta cała nadmuchana bańka bo okaże się, że nie bedą mieli pieniedzy na utrzymanie tego wszystkiego, nawet na czystą wodę do basenu :) Efektowna ale krótkowzroczna polityka inwestycyjna sprawi, że Długosiodło może skończyć jak Detroit. Czy tego właśnie chcemy u siebie? Zabrodzie ma o niebo większy potencjał i położenie. Sasiednia Dabrówka umiała to wykorzystać. Wykorzystajmy i my
Dodane przez Do Siwej czapli, w dniu 21.08.2013 r., godz. 17.16
Widzę, że nie za bardzo jesteś w temacie. Do przejęcia władzy w starostwie przez Mroza brakowało jednego mandatu. A tak naprawdę mieli ten mandat przez parę godzin. W ostatniej chwili wycofała sie Trzaska bo miała na pieńku z Sobczakiem. Cudem PSL utrzymał powiat w rękach. Teraz muszą zdobyć Zabrodzie bo inaczej stracą go bezpowrotnie. I pomyśl o Bocianie co pudruje drogi. Nie jest lepszy od Mroza a nawet śmiem twierdzić, że gorszy. Swą butą i arogancją przebił go o głowę.
Dodane przez Iza, w dniu 21.08.2013 r., godz. 17.39
Długosiodło jest centrum dla kilkudziesięciu wsi czego nie można powiedzieć o Zabrodziu. Dobre położenie sprawia, że wszyscy zaopatrują się pod Warszawą. Bawią się w Mokrej Wsi, Edenie, a w Zabrodziu nie utrzymała się nawet knajpa. W Gaju straszy niedokończona inwestycja. Długosiodło da sobie radę dzięki ludziom z inicjatywą. Kwitnie tam kultura, powstały pracownie rzeźbiarskie, rękodzielnicze. stadniny koni. Pierwsze w powiecie boisko ze sztuczną nawierzchnią. Są tenisowe korty tenisowe i turnieje, teraz jest jeszcze basen. Gdyby działa się tam krzywda, ludzie nie wybieraliby po raz kolejny tego samego wójta. Człowieka, który startując z leśnej wsi na senatora zdobył ponad 20 tysięcy głosów. Ludzie są tam w większości rolnikami, gospodarują, mają dopłaty, dają radę, są przedsiębiorczy. "Ofiarą losu" jest tu zdecydowanie Zabrodzie.
Dodane przez Czapla siwa, w dniu 21.08.2013 r., godz. 19.39
wicegburmistrz jest jednym z największych głodomorów w powiecie. To co było już nie wróci, jak fotel senatora.
do Izy
Dodane przez Anonim, w dniu 21.08.2013 r., godz. 20.45
Piszesz i chyba sama nie czytasz tego co piszesz. Cytuję: "pracownie rzeźbiarskie, rękodzielnicze, stadniny koni." I z tego mają wyżyć np młodzi ludzie po szkole? To ma być sposób na zwiększenie dochodów gminy? Dalej piszesz: "ludzie są tam rolnikami (...) mają dopłaty, dają radę" No świetnie! Dodaj jeszcze, ze prężnie działa tam Caritas, opieka społeczna, WOŚP i inne formy rozdawnictwa pieniędzy dla "przedsiębiorczych" i jak widać "zamożnych" mieszkańców gminy Długosiodło. To ma być model do naśladowania? Dziękuję za taki przykład! Dopłaty unijne fajne są ale pamiętaj, że to też datek a nie wypracowany dochód gminy. A już na koniec, piszesz też o inwestycji w Gaju. "Inwestycja" ta to przekręt - temat dla organów ścigających przestępczość
Nie samym owsem człowiek żyje.
Dodane przez Iza, w dniu 22.08.2013 r., godz. 09.11
Piszę o marazmie w Zabrodziu, i o tym, że nie samym owsem człowiek żyje. Porównuję aktywność mieszkańców i POdmokła wieś Zabrodzie wydaje mi się dziurą zabitą deskami. Piszę o kulturze, skansenie, grzybobraniu. Długosiodło się wyróżnia. Zabrodzie jak sama nazwa wskazuje zawsze będzie za - wszystkimi. Nudzę się czytając, ze to czy tamto nie nakarmi mieszkańców. Ty ich też nie nakarmisz, każdy ma ręce i musi zadbać o to samemu. Co do firm zarejestrowanych w Długosiodle, to i tu bije ono Zabrodzie na głowę.
do Izy
Dodane przez Dżuma, w dniu 22.08.2013 r., godz. 11.43
Nudzi cię czytanie o "owsie", widocznie masz pracę i nie masz zmartwień. A nie wszyscy tak mają i od rozwiązania takich kwestii jest min wójt. Myślę, że dopadło cię czarnowidztwo. Pewnie trudno jest porównywać Zabrodzie i Długosiodło pod względem ilości zarejestrowanych firm bo jest to ilość zarejestrowanych podmiotów gospodarczych a więc i jednoosobowych działalnosci zwiazanych z tzw samozatrudnienie no i wiadomo: im większa miejscowość tym ma wiecej takich podmiotów. To oczywiste. Aby uzyskać rzeczywisty obraz trzeba by porównać dwa wskaźniki: wartość dochodów własnych pochodzacych z PIT i CIT w stosunku do całkowitej wartości budżetu gminy oraz stopień zadłużenia gminy. Ten pierwszy wskaźnik najlepiej sprawdzić na wykonanym już budżecie z roku 2012, ten drugi chyba lepiej na budżecie bieżącym. No a na koniec po raz kolejny potórzę: patrzmy na Dąbrówkę, to przykład najlepszy bo namacalny, po sąsiedzku a co najważniejsze przykład prawdziwego sukcesu inwestycyjnego, na który i Zabrodzie ma wielką szansę :)
do Izy - uzupełnienie
Dodane przez Dżuma, w dniu 22.08.2013 r., godz. 11.56
Pewna władczyni, w pewnym kraju, podobnie jak ty znudzona tematem tak przyziemnym jak dbałość o karmienie swoich poddanych zaproponowała im ciastka zamiast chleba, którego bezczelnie się domagali. Moze przypominasz sobie jak to sie skończyło? Skończyło sie taką "imprezą" przy której kultura, skansen, grzybobrania, dożynki i inne igrzyska w Długosiodle to drobnostka :) Obyśmy teraz przypadkiem nie wybrali sobie w Zabrodziu takiego "władcy" :)
Dodane przez Iza, w dniu 22.08.2013 r., godz. 23.57
To jak tak dobrze jesteś POinformowana, to wskaż nam chociaż jedną w pełni osobistą zasługę pani Sosnowskiej. jakiś POmysł, inwestycję... Mnie odraża jej pazerność, wy nazywacie to "zaradność" :) i tu się nie dogadamy. Pa!
do Izy
Dodane przez Dżuma, w dniu 23.08.2013 r., godz. 14.51
Odpowiem ci cytatem "wskaż nam chociaż jedną w pełni osobistą zasługę" Pana Michalika "jakiś pomysł, inwestycję...". Nie oczekuję na odpowiedź :) Pomysł na przeżycie poprzez branie dopłat unijnych mnie nie interesuje. Nie żyję z rolnictwa Pa!

Napisz komentarz

Projekt witryny

Wykonanie: INFOSTRONY - Adam Podemski, e-mail: adam.podemski@infostrony.pl , Poczta