Menu górne

REKLAMA

  • Reklama
Dziś jest 29 marca 2024 r., imieniny Eustachego, Wiktora



Rewolucja, czy bałagan?

(Zam: 15.05.2013 r., godz. 10.30)

Gdyby rządził PiS, to niedawno zakończona, długa zima trwałaby jeszcze dłużej – żart ten wyśmiewa głupkowate tłumaczenie własnej nieudolności przez rządzącą nami od sześciu lat koalicję PO-PSL. We wszystkich dziedzinach widać rażącą niekompetencję, brak wizji, skuteczności, kolesiostwo, bałagan. Tak jest również w sprawach związanych z gospodarką śmieciami.

Po uchwale Rady Miejskiej w sprawie śmieci z końca ubiegłego roku pan burmistrz Mróz raczył poinformować mieszkańców naszej gminy, że oto będziemy mieli w Wyszkowie „rewolucję śmieciową”. Jak powszechnie wiadomo, rewolucje niczego dobrego nie przynoszą. I tak będzie również w tym przypadku. W sprawach śmieci nie jest nam bowiem potrzebna żadna rewolucja. Wręcz przeciwnie, potrzebne są mądre, przemyślane i długofalowe zmiany ewolucyjne.
Skąd wzięła się więc ta „rewolucja”? Po prostu miłościwie nam panująca koalicja PO-PSL przez kilka lat swoich wspaniałych, oświeconych rządów nie dotknęła tego tematu i wreszcie rządzący nami chłoptasie musieli się pospieszyć, ponieważ grożą nam poważne sankcje unijne. Od pierwszego lipca tego roku bowiem powinniśmy składować maksymalnie 50 % śmieci. Reszta powinna być w jakiś sposób zagospodarowana (recykling, kompostowanie, spalanie….). W tej chwili państwa, w których gospodarka śmieciami jest dobrze zorganizowana, składują jedynie kilka procent wytwarzanych śmieci. W Polsce wg różnych danych jest to na poziomie 80-85 %. Nie ma żadnych szans, żebyśmy od początku lipca tego roku doszli do oczekiwanego poziomu. Nie jest zorganizowany przemysł wykorzystujący w taki, czy inny sposób zgromadzone śmieci. Społeczeństwo nie jest wdrożone do nowych rozwiązań i nie wie tak naprawdę, co je czeka. Takich rzeczy nie robi się w ciągu kilku tygodni, ani miesięcy, ale rządzący nami chłopcy w krótkich spodenkach, specjaliści od haratania w gałę tego nie wiedzieli i zajmowali się raczej realizacją neomarksistowskich wytycznych ideologów nowego, wspaniałego świata – likwidacją „przemocy” w rodzinie, związkami partnerskimi, promocją homosiów i innymi ważnymi tematami. O śmieciach przypomnieli sobie w ostatniej chwili. I stąd niepotrzebna nikomu „rewolucja”.
Ustawa uchwalona w ubiegłym roku przez sejm wprowadza w rzeczywistości jedno z głupszych możliwych rozwiązań. Co bowiem nas spotyka? Otóż za zorganizowanie odbioru śmieci od pierwszego lipca będą odpowiadały samorządy, które mają zatrudniać w celu nadzoru nad procesem specjalnych urzędników – rośnie biurokracja. Rządząca koalicja zatrudniła w czasie swoich dotychczasowych rządów już ok. 100 tys. nowych urzędników. W ramach obsługi systemu administrowania śmieciami zostanie zatrudnionych dodatkowo co najmniej kilka tysięcy różnych „kolesi”. Tryb wyłaniania odbiorców śmieci doprowadzi do likwidacji wielu firm, dotychczas się tym zajmujących, zwyciężać będą duże firmy, które w szybkim czasie osiągną pozycję monopolisty na danym terenie. Zwiększa się korupcjogenność tego sektora – wcześniej o wyborze firmy decydował producent śmieci, dziś będzie to urzędnik. A co najważniejsze, związek opłaty za odstawiane śmieci z ich ilością jest bardzo luźny. Bowiem gminy określają uchwałą metodę naliczania. Ale muszą wybrać jedną z czterech metod – od gospodarstwa, od domu, od metrażu, lub ilości zużytej wody, a nie od ilości produkowanych śmieci, natomiast podmioty odbierające śmieci będą rozliczać się z punktami ich odbioru wg wagi!!! Kto zapłaci za to wszystko? Za brak konkurencji, za dodatkowych urzędników, za korupcjogenne układy, a także za tych, co nie będą chcieli wnosić opłat? Oczywiście każdy tzw. szary, uczciwy obywatel – właściciel posesji, mieszkania itp. Stąd ceny za odbiór śmieci radykalnie rosną, w niektórych przypadkach nawet o 200, 300% !!! Interesujące jest również, kto będzie płacił te kary za niespełnienie wymogów UE – państwo czy samorząd ? Niezależnie od tego, czy będzie to obciążało budżet państwa, czy samorządów w ostatecznym rachunku zapłaci oczywiście ta sama osoba, co trzy linijki wyżej, czyli szary obywatel.
Bałagan z góry przenosi się w dół, do samorządów. Pomimo, że w naszej lokalnej prasie było naprawdę sporo informacji na ten temat, nikt nie wie, co w praktyce oznacza segregacja śmieci, to znaczy jak należy się do tego przygotować zarówno merytorycznie (na proste pytanie, czy karton po mleku to papier, dziś większość wyszkowian odpowie, że tak), jak i materialnie (czy potrzebne mi będzie dodatkowe miejsce, pojemniki itp.)? Trudno sobie wyobrazić nadzór nad segregacją w spółdzielniach i wspólnotach mieszkaniowych. Wysoka różnica między odpadami segregowanymi a niesegregowanymi (wg mnie jak najbardziej logiczna) będzie skutkować automatycznymi deklaracjami mieszkańców o oddawaniu śmieci segregowanych. Co będzie lądować w pojemnikach na śmieci segregowane, jeżeli nikt nie wie, na czym polega segregacja? Nigdzie nie spotkałem informacji dla właścicieli domów i gospodarstw w jakich kolorach worków będą umieszczane osobno papier, szkło, plastik. Jak wyglądać będzie organizacja sposobu odbioru odpadów organicznych? Nowy system, ta zapowiadana przez burmistrza Mroza „rewolucja” wchodzi już za półtora miesiąca. Tymczasem brak odpowiedzi na podstawowe pytania związane z funkcjonowaniem systemu każą nam raczej przypuszczać, że będziemy mieli do czynienia z olbrzymim bałaganem.

Marek Głowacki

Komentarze

Dodane przez 123, w dniu 15.05.2013 r., godz. 18.54
A czy przypadkiem Radni z PIS-u w Wyszkowie, nie głosowali podobnie jak PO i PSL ?
Proszę mi odpowiedzieć, Panie Głowacki,
Dodane przez monk, w dniu 15.05.2013 r., godz. 19.16
ile bilionów długu mają Polacy do spłaty i w jaki sposób PiS z Kaczyńskim na czele chce to zrobić.
Dodane przez Bożena, w dniu 15.05.2013 r., godz. 19.41
Panie "monk", proszę mi POwiedzieć o ile w ciągu swoich nierządów zadłużyła Polskę PO? Najdroższe w Europie autostrady i stadiony buble, na które trzeba będzie teraz wykładać niemniejsze pieniądze na ich utrzymanie...
Bożena
Dodane przez monk, w dniu 15.05.2013 r., godz. 19.47
Ja nie pytam o PO, jacy oni są, każdy widzi.
o czym dyskutować ?
Dodane przez Marek Głowacki, w dniu 15.05.2013 r., godz. 19.58
Panie monk. Nie zamierzam odpowiadać na pytania, których jedynym celem jest umiejętna zmiana tematu. Mam nadzieję na spokojną, merytoryczną dyskusję na tematy okołośmieciowe. Jestem przekonany, że to tematy bardzo ważne. Będą one z pewnością nie raz wracać, ponieważ przed nami jako społeczeństwem, a także przed naszymi reprezentantami we władzach z pewnością w tych sprawach jeszcze wiele decyzji, zmian i zaskakujących odkryć.
Temat wyżej opisany, to ważny temat.
Dodane przez monk, w dniu 15.05.2013 r., godz. 20.10
Nie zamierzam go zmieniać. Dyskutujcie sobie na temat śmieci. Nie odpowie mi Pan, ponieważ tak jak Kaczyński i cała reszta, tak, jak stoicie, od lewej do prawej, nie macie zielonego pojęcia jaka jest sytuacja. Sytuacja za którą wszyscy odpowiadacie. Wy i Wasi wyborcy.
Nigdy nie ufaj nagiemu kierowcy autobusu!
Dodane przez RóżaL., w dniu 15.05.2013 r., godz. 21.39
Jak widzimy nasz "kierowca" jest nagi. Wiezie to miasto na manowce. Sam sobie przeczy, bo wcześniej mówił np., że na wsiach gdzie gospodarstwa są rozciągnięte a przez to droga zbioru śmieci jest wydłużona, bardziej kosztowna od miasta gdzie wszystko jest w kupie. Okazuje się jednak, że gminy wiejskie zapłacą 1/3 tego co mu w Wyszkowie. Dlatego: Nigdy nie ufaj nagiemu kierowcy autobusu!
Dodane przez Urzędniczka niższego szczebla, w dniu 15.05.2013 r., godz. 21.52
Od jakiegoś czasu w urzędzie na "śmieciowej" POsadce leni się koleś, syn przewodniczącego Biernackiego. Ta "śmieciowa" POsadka nie jest bynajmniej "umową śmieciową".
Dodane przez Marek Głowacki, w dniu 15.05.2013 r., godz. 21.57
Drażliwą sprawą zarówno dla monka, jak i quatro jest fakt, że chłoptasie z PO opowiadali niedawno, iż "ciepła woda w kranie" czytaj proste, codzienne sprawy Polaków są najważniejsze,a w jednej z takich codziennych spraw - w organizacji odbioru śmieci polegli na całej linii. Przede wszystkim wprowadzone zostały rozwiązania, powiększające biurokrację, co stoi w sprzeczności z ideą tzw. taniego państwa. Było więc to jedynie hasełko wyborcze PO dla ciemniaków. W bardzo wielu sprawach zresztą nastąpiła taka weryfikacja. Ale nawet te kiepskie rozwiązania wprowadzone zostały zdecydowanie zbyt późno. Będzie bałagan i kary finansowe. Ale nie zgadzam się z Panem, panie monk, że każdy widzi, jakie towarzycho nami rządzi.
Dodane przez Golem, w dniu 15.05.2013 r., godz. 22.05
Mróz i jego iście SENATORSKIE POmysły. Śmiać się mam czy płakać. Tośmy sobie POścielili w skali kraju i gminy. Panie Marku, czy POlegli? nie wiem, ale mam nadzieję, ze POlegną!
Panie Głowacki,
Dodane przez monk, w dniu 15.05.2013 r., godz. 22.16
jeśli potrafiłby Pan mi odpowiedzieć, zrobiłby to Pan w pierwszym poście i po temacie. Moje pytanie jest związane z artykułem. Czekam na odpowiedź.
Dodane przez O.N.A., w dniu 15.05.2013 r., godz. 22.20
Od czasu obserwuję, jak monk -monci. Monk chłopie Bożena zadała ci pytanie, Potrafisz na nie odpowiedzieć? A może pańskim Asem w rękawie jest Janusz KM?
O.N.A.
Dodane przez monk, w dniu 15.05.2013 r., godz. 22.28
W którym miejscu mące? Zadałem konkretne pytanie. PiS rwie się do władzy, więc niech mi którykolwiek z nich odpowie. PO to ja mam na tej samej wysokości co PiS. Ty mi odpowiedz z Bożeną, skoro Głowacki nie potrafi.
Dodane przez Bożena, w dniu 15.05.2013 r., godz. 22.33
Ile bilionów długu mają Polacy do spłaty i w jaki sposób PO z Tuskiem na czele chce to zrobić. Czy w ogóle chce? Czy może jak to zauważyła O.N.A. POmysł na to ma Korwin? A poza tym nie zawracajmy sobie monkiem głowy. Chcesz odpowiedzi POszuklaj w Wikipedii.
Śmiech na sali!
Dodane przez monk, w dniu 15.05.2013 r., godz. 22.38
Nie zawracajcie sobie mną głowy. Bo zadam kolejne niewygodne pytanie i zamiast odpowiedzi poleci ślina w moim kierunku.
Dodane przez O.N.A., w dniu 15.05.2013 r., godz. 22.57
Niewygodne pytanie... Śmiech na sali. Nawet nie chcę już wiedzieć co Nowa Prawica ma w tym temacie do POwiedzenia. Jej teorie odzwierciedlają się w sondażach. Wracając do tematu: "...W ramach obsługi systemu administrowania śmieciami zostanie zatrudnionych dodatkowo co najmniej kilka tysięcy różnych "kolesi". W taki sposób zatrudniony został młody Biernacki (syn kolegi). Rzucił dla tych śmieci dobra POsadę w strukturach Lidla.
I co, kolejna łata.
Dodane przez monk, w dniu 15.05.2013 r., godz. 23.16
Nowa Prawica mnie też nie interesuje teraz. Moje pytanie nie odbiega bardzo od tematu. Ta wysoka opłata jest związana z długiem. Czekam na odpowiedź.
nonk niczego nie wnosisz, robisz się za to żałosny, tak kolejna łatka :)
Dodane przez Iza, w dniu 15.05.2013 r., godz. 23.34
Mój dług będzie jeszcze większy, za sprawą kolejnych POdwyżek jakie Nowosielski, Mróz i cała ta szałajda nam serwują. Też mam nadzieję, że na tym śmierdzącym temacie towarzystwo POlegnie. Król jest nagi
Dodane przez Kazik, w dniu 15.05.2013 r., godz. 23.47
PiS pnie się w górę i w tym nasz nadzieja. Rząd PO/PSL jest zbankrutowany i obcy. Miejmy nadzieję, że również w Wyszkowie dojdzie do "rewolucji", ale nie tej śmieciowej a tej z nieudolną władzą.
Dodane przez EkoOko, w dniu 16.05.2013 r., godz. 00.04
Dziwne, że tzw. letnicy na działkach mają specjalne przywileje.
Powodzenia...
Dodane przez monk, w dniu 16.05.2013 r., godz. 00.44
Jeszcze coś ode mnie. Według najbardziej ''drastycznych'' wyliczeń długu mamy kilka bilionów (dług wew. i zew.). Politycy w Waszym imieniu zadłużać się już nie będą. Wierzyciel, od którego dostaliście pieniądze z ''drukarki'', powoli żąda spłaty. Nie jesteście w stanie spłacić tego pieniędzmi. Można pozbyć się wierzyciela, bądź oddać kraj. Trwa oddawanie kraju razem z niewolnikami. Tyle tylko, że im nie potrzeba tylu niewolników. Podobna sytuacja była przed II WW. Mam nadzieję, że równie ochoczo będziecie przelewać krew za tych, na których głosujecie, bo zdrowiem już płacicie. Możecie teraz popluć na ''żałosnego'' monka.
Dodane przez Zdzich, w dniu 16.05.2013 r., godz. 08.54
Monk, dobrze gadasz, napisz list do redakcji dotrzesz do większej ilości osób. Oddaliśmy władzę w ręce ludzi głodnych i niekompetentnych i wrogich. W samorządach "kolesie" pokroju Mroza i Nowosielskiegoo "rządzą" i POmiatają naprawdę wartościowymi i wykształconymi ludźmi. Wstyd mi, że daliśmy się taj szałajdzie uwieść. Czas na zmiany.
Dodane przez observer, w dniu 16.05.2013 r., godz. 10.05
Jeśli już wytykacie niekompetencję, nepotyzm, kolesiostwo, itp. lokalnej władzy to nie zapominajcie o drugim wiceburmistrzu Adamie Warpasie. Wszak to członek PiS, partii która rządzi w mieście razem z PO i Wspólnotą Samorządową a więc w takim samym zakresie ponosi odpowiedzialność za to co się dzieje w tym mieście. Nie róbcie mu przykrości. Wszak on ma głowę pełną świetlanych pomysłów co pokazał już wielokrotnie.
Dodane przez Zdzich, w dniu 16.05.2013 r., godz. 10.43
Ależ oczywiście. Racjonalizator uważany jest tu za zbędnego statystę.
Niezwykla solidarnosc i krycie winnych !
Dodane przez Durnowaty ?, w dniu 16.05.2013 r., godz. 10.49
Oni placa podwyzszone nieuzasadniono stawki oplat za wode i scieki, za centralne ogrzewanie , za smieci wywozone. Oni placa , jezeli - dzieki pozycji w gminie lub radzie sie bogaca .Oni lub ich rodziny zasiadaja w radach nadzorczYch spolek miejskich .
Dodane przez Józef, w dniu 16.05.2013 r., godz. 11.42
Observer, możesz uściślić zarzuty. Bo jak spotkałem jednego z PiSu to twierdził, że PiS w Wyszkowie jest bardzo aktywną organizacją, najlepszą, są bardzo aktywni, organizują spotkania, rozwiązują sprawy przez biuro posła Kowalczyka, podejmują różne inicjatywy, biorą udział w uroczystościach, dobrze współpracują z burmistrzem i gdyby nie Trzaska, Głowacki i inni którzy podburzają, rozbijają i podważają jedność to byłoby jeszcze lepiej. Ja im także nie ufam ale jak jest. Działalność pana Głowackiego uważam za wszech miar pożyteczną i odważną. Warpas jest burmistrzema także jest 4 radnych i także odpowiadają za wysokie koszty związane z tym segregowaniem śmieci. Komu wierzyć?
Równość
Dodane przez Sebastjan, w dniu 16.05.2013 r., godz. 14.27
Panie wszechwiedzący MARKU może w swojch komentarzach zająłby się pan drakońskim podatkiem WAT i 50% ZUSem a nie tylko pluje pan na decyzje samorządowców wynikające z uwarunkownań prawnych .Dla Mnie jest pan typowym aparatczykiem mylnie tylko nazywanym prawicowcem.
Dodane przez Jan4P, w dniu 16.05.2013 r., godz. 16.52
A dla mnie pan Sebastian jest wynajętym klakierem opcji rządzącej. Naiwny panie, takie same uwarunkowania prawne obowiązują w sąsiedniej gminie Brańszczyk i tam można było ustalić stawki na POziomie 1/3 wyszkowskich. O czym chce pan jeszcze takimi argumentami dyskutować?
200, 300% podwyżki?
Dodane przez MAR, w dniu 16.05.2013 r., godz. 17.48
U mnie to jest 1800% !!! Tak 1800% to nie żart!!
Wyszkowski PIS
Dodane przez 123, w dniu 16.05.2013 r., godz. 17.51
Ludzie, czy Wy nie potraficie czytać ? Opluwacie lokalnych radnych z PO i Wspólnoty, kiedy Wyszkowscy radni z PIS-u również głosowali na czele z V-ce Warpasem za wysokimi stawkami za śmieci, wszyscy są siebie warci, powinni dostać "czerwoną kartkę" od mieszkańców w referendum, dość nieróbstwa i kpin z mieszkańców. PS. A Pan Głowacki to jaką partię reprezentuję, bo się pogubiłem, czy nie wyszkowski PIS ?
Dodane przez Zen, w dniu 16.05.2013 r., godz. 18.36
W jakim referendum, przepraszam bo nie jestem w temacie?
do Sebastiana i 123
Dodane przez Marek Głowacki, w dniu 16.05.2013 r., godz. 19.56
Napisałem felieton o śmieciach. Zaraz jeden mnie przepytuje o zadłużenie, drugi rozkazuje zająć się ZUSem. Oczywiście wszystko to jest również ważne, ale równie dobrze gdybym zajął się ZUSem mógłbym usłyszeć - co ty o tym ZUSie, napisz lepiej o śmieciach. Panie Sebastjanie i 123. Nikogo nie opluwam. Mam jednak przekonanie, ze te opowieści o rewolucji to jedynie zasłona dymna. To takie mrugnięcie okiem do społeczeństwa - patrzcie, jacy jesteśmy odważni. Robimy rewolucję. Tymczasem ani te zmiany sensowne, ani przygotowane. No i tak w ogóle dużo za późno. Nie mam wątpliwości, że będzie bałagan i kary. Odpowiada za to miłościwie nam panująca od 6 lat koalicja PO - PSL. Koalicja nierobów i obiboków. Bałagan schodzi w dół i na koniec dorzuciłem zaniedbania naszego samorządu. Mam prawo. Jak się nie zgadzacie to powiedzcie po prostu, gdzie się mylę.
Wyszków też się bawi.
Dodane przez zyg zac, w dniu 16.05.2013 r., godz. 21.00
A kto powiedział, że bronimy PiS ? Mniej się w tym temacie wypowiadają i dobrze. To Mróz powiedział, że to sejm uchwalił tą ustawę a jego wina żadna. Tylko zapomniał, że PO tą ustawę spłodziło w takiej formie i przeprowadziło z PSL przez parlament a wielki niedźwiedź podpisał.
Dodane przez bebe, w dniu 16.05.2013 r., godz. 21.43
Czasami mam wrażenie, że wszyscy powinni bić brawo lokalnej władzy (gminnej i powiatowej). Cokolwiek by nie zrobili i nie napisali należy siedzieć cicho. Dowalili opłatę śmieciową - klaskać należy i cieszyć się, że nie ustalili jeszcze większej. Drogi się rozpadają - cieszyć się trzeba, że tylko 3 km, mogło wszystko. Badziewne skrzynki na I AWP postawili - cieszcie się, że tylko tam mogli wszędzie. Każda krytyka władzy wywołuje gniew tych, którzy korzyści z takich układów czerpią. Dzisiaj władza ma w nosie swoich wyborców. Zacznie o nas dbać za kilkanaście miesięcy. Wtedy być może stawki za śmieci nagle się zmniejszą, skrzynki pod ziemię się schowają i dobrą technologię do remontów dróg zastosują. Listy pochwalne dla władzy można pewnie do redakcji przesłąć i pewnie je wydrukują. Może nawet będzie można je komentować. Chętnie poczytam o konkretnych dokonaniach władz gminnych i powiatowych, pod warunkiem że sami listów pochwalnych sobie nie wystawią.
Dodane przez Wanda, w dniu 16.05.2013 r., godz. 21.52
Jan4P słusznie zauważył, że mamy w powiecie straszne różnice w stawkach. Z czego to wynika? Ja nie wiem, ale będą Jajka jeśli okaże się, że ta sama firma "X", w sąsiednich gminach będzie zbierała śmieci za 1/3 ceny, którą płacić będziemy w Wyszkowie i nadal będzie się jej opłacało. Jak się z tego wytłumaczy nasza "władza", ja nie wiem.
Dodane przez $$$, w dniu 16.05.2013 r., godz. 23.04
Skoro Podatki można płacić w dowolnym mieście a nawet za granicą w "rajach podatkowych", to powinniśmy mieć możliwość zawierania umów z firmami operującymi w sąsiednich gminach na tamtych zasadach.
Gratulacje
Dodane przez Bezrobotny, w dniu 16.05.2013 r., godz. 23.23
Świetny tekst Panie Marku. Strzelił Pan w samo sedno. Cały czas trzeba ostrzeliwać ta bolszewicką twierdzę aż w końcu runie. Brawo za artykuł. Szanowni czytelnicy, dzisiaj tą bolszewicką twarz ma PO i PSL. Niszczą kraj, w d...ie mają zwykłych ludzi, gardzą nimi, robia co chcą. Sprawa ze śmieciami jest jedną z wielu, wielu spraw ukazująca jak ta kasta zarządza państwem.Tutaj lokalnie, Nowosielskiego i Mroza przyjdzie czas wymieciemy a górę partyjną, tą z Wa-wy wyślemy do pierdla bo tam ich miejsce. Tylko PiS może uratować ten kraj. Ludzie zacznijcie w końcu interesować się Ojczyzną a nie tylko własnym ego.
Panie Głowacki, to znowu ja...
Dodane przez monk, w dniu 17.05.2013 r., godz. 01.51
Skoro zabrałem już głos w dyskusji to ''pomącę'' jeszcze. Czy mógłby Pan z Kaczyńskim napisać kolejny artykuł na temat całkowitego (dług wew. i zew.) zadłużenia kraju i tego, w jaki sposób PiS chce to spłacić? Tylko nie interesują mnie bajki opowiadane przez Kaczyńskiego, interesuje mnie czysta matematyka. Konkretne liczby, dokładne wyliczenia.
do Bezrobotny
Dodane przez Ja, w dniu 17.05.2013 r., godz. 10.57
PIS ma tyle wspólnego z Ojczyzną i patriotyzmem co ty Bezrobotny z pracą.
Dodane przez Bożena, w dniu 17.05.2013 r., godz. 11.59
Panie monk, jak chcesz matematyki to zapisz się na korki do Korczakowskiego, razem zajmiecie się długami naszej gminy :) Panie Marku, bałagan - mają nadzieję nasi nieudacznicy z Al.Róż, pomoże im w maksymalnym zagmatwaniu, pomieszaniu i odwróceniu uwagi. Niestety sprawy zaszły zbyt daleko a mnie pociesza fakt, że niezadowolenie społeczne z nierządów tej szałajdy przybiera nowe formy. Coraz więcej niezależnie działających od siebie środowisk wyraża swoje niechęć do grandy głodomorów takich jak Mróz. (ile koryt pan obrabia?)
jakie są?
Dodane przez alternatywy, w dniu 17.05.2013 r., godz. 12.26
zgadzam się z Tobą Marek. To jest kolejne działanie władzy lokalnej w kierunku niszczenia tej gminy. Mydlenie oczu mieszkańcom, że oni nic nie mogą. Wszystko wina tych z sejmu itd. Ale to nie sejm zamykał szkoły, zlikwidował kuchnie, zatrudnił kolesi w urzędzie, odblokował możliwość brania diet mimo absencji, dowalił nam podatek śmieciowy, zaprzepaścił pieniądze na dalszą budowę tzw. Obwodnicy. A ile jest zaniechań? Po co nam dwóch wiceburmistrzow? I mimo, że nie jestem zwolennikiem Mroza to pierwszego pogonilbym Warpasa. Człowiek nie kompetentny, podpial się pod PiS i jest zadowolony. Ktoś nazwal PiS lokomotywą: ale maszynista który kieruje w Wyszkowie raczej nadaje się co najwyżej do drezyny . I to trzeba zmienić. Układ który powstał w Wyszkowie będzie trudny do obalenia. Po tylu latach jest bardzo mocny zaleznosciami i bez mobilizacji wyborców - mieszkańców nic się nie zmieni. A mieszkańcy muszą czuć , że mają lidera a kto nim będzie?
Dodane przez knom, w dniu 17.05.2013 r., godz. 13.44
Tak monk stałem się twoim lustrzanym odbiciem. Będę zadawał lustrzane pytania do tych, których koledzy "rządzą" naszym krajem. Zaczynamy: "...Czy mógłby Pan z Tuskiem napisać artykuł na temat całkowitego (dług wew. i zew.) zadłużenia kraju i tego, w jaki sposób Platforma Obywatelska chce to spłacić? Tylko nie interesują mnie bajki opowiadane przez Rostowskiego, interesuje mnie czysta matematyka. Konkretne liczby, dokładne wyliczenia..." Do pomocy może pan zaangażować Mroza i Korczakowskiego, a i dyrektora Kowalskiego.
Dodane przez Asia, w dniu 17.05.2013 r., godz. 14.57
dobry pomysł "knoma" :) W stolicy mamy zegar Balcerowicza odmierzający polski dług. Jeszcze nami trochę POrządzi ekipa Tuska, więc zasadne jest skierować pytanie właśnie do nich. Wcześniej "monk" wydawał mi się rozsądnym gościem teraz, jak mu się nudzi, nich odpowie na zadane mu pytanie, mnie też nie interesują bajki, te oPOowie pan Mrozowi i Nowosielskiemu.
Panie Głowacki,
Dodane przez monk, w dniu 17.05.2013 r., godz. 15.17
to jak? Zbierze Pan do pomocy tych co plują i kolejne łaty przyklejają, fanatyków partyjnych. Zobaczymy czy wszyscy dacie radę, skoro się rwiecie do rządzenia.
Do Pana "ja"
Dodane przez Bezrobotny, w dniu 17.05.2013 r., godz. 16.19
Najpierw koleś upewnij się, podkreślam Upewnij się czy masz pojęcie co mówisz tzn czy PIS ma coś wspólnego z Ojczyzną i co za tym idzie z patriotyzmem a póżniej dopiero zacznij się muuundrzyć. Poszukaj informacji w alternatywnych żródłach informacyjnych ( tych ostatnio jest coraz więcej i to cieszy) jak ludzie z PiSu a także ludzie orbitujących wokół PISu uczestniczą i wspierają różnego typu uroczystości patroityczne. Z TVP1, Polsatu, TVNu, Gazety Wyborczej napewno się tego nie dowiesz bo oni ukrywają prawdę. Przekonaj się sam.
Dodane przez knom, w dniu 17.05.2013 r., godz. 17.22
To jak panie monk-Mróz, pan już POkazał swoją skuteczność, POżal się Boże senatorze. Jaki ma pan POmysł na zadowolenie klientów. Kolejny żłób dla swojego partyjnego kolesia? Kto w kolejce zasłużony hejter monk?
Nie bierzcie tego wszyscy do siebie:
Dodane przez monk, w dniu 17.05.2013 r., godz. 17.30
Tak głupi ''naród", nie ma prawa istnieć.
Dodane przez TD, w dniu 17.05.2013 r., godz. 22.33
Minister Rostowski pierwszy do wymiany. "Nie tylko zadłużył Polskę na pokolenia, ale osiągnął mistrzostwo w ukrywaniu długów"
pytanie o odpowiedzialność
Dodane przez Marek Głowacki, w dniu 18.05.2013 r., godz. 05.43
Przewija się pytanie o odpowiedzialność za bałagan i wysokie opłaty. Trzeba tu rozdzielić te sprawy. Za kwestie opisane przeze mnie na końcu felietonu np. nieokreślenie zasad segregacji odpowiada niewątpliwie bezpośrednio wiceburmistrz Mróz. To kwestie wykonawcze i oraganizacyjne. Za wysokie opłaty odpowiada rada miejska, a w niej przede wszystkim wiodąca siła tzn. Wspólnota Samorządowa, która o ile dobrze pamiętam wprowadziła 8 radnych. PSL, PiS, czy PO to jedynie niewiele znaczące przybudówki.
do Bezrobotny
Dodane przez Ja, w dniu 18.05.2013 r., godz. 07.28
Twoje wyobrażenie o patriotyzmie jest rodem z bajek Sienkiewicza. Wam, szanowni narodowcy wydaje się, że ciągle żyjecie w wieku XIX.Wasze natrętne pokazywanie się do zdjęcia z flagami podczas każdej mozliwej uroczystości, tylko w celach waszej własnej autoreklamy, zamieszczanie potem tych zdjęć w prawicowych, narodowo-socjalistycznych pisemkach żadnego nowego zwolennika wam nie przysporzy, prócz oczywiście was samych, wzajemnego nakręcania się. Patriotyzmem nie jest szerzenie nienawiści rasowej czy narodowościowej, homofobii i nietolerancji z czego wy czynicie wręcz cnotę. Dziś patriotyzmem jest segregacja śmieci, dbanie o ekologię, czyste otoczenie, dbanie o to aby nas Polaków szanowano i lubiano w Europie i na świecie, to otwarcie na innych, tolerancja. A wy jesteście tego wszystkiego zaprzeczeniem.
Dodane przez Kong, w dniu 18.05.2013 r., godz. 09.24
Pisze pan, że wspólnota ma 8 radnych i jest wiodąca siłą, ale reszta tzw. przybudówek PSL, PiS, PO gdyby się POstawiły wyjdzie, że to one miałyby większość. Jest jeszcze jedna sprawa, nawet gdy słuszna sprawa jest z góry przesądzona, że nie przejdzie, to od porządnych radnych PiSu oczekiwałbym głosowania zgodnie z moim interesem. Miałbym wtedy szacunek do 4 ludzi, którzy swoją postawą zagłosowaliby przeciw. Zostaliby przegłosowani, ale widziałbym w nich godnych reprezentantów. Tymczasem okazuje się, że za wszystkimi kontrowersyjnymi uchwałami panowie ci głosowali. Wanda ma rację kiedy pisze, że w JOW tacy ludzie POlegną.
Dodane przez Jacek, w dniu 18.05.2013 r., godz. 17.53
POlegną tacy i inni jak Chodkowski, Dziubłowski i Sosnowska. W sołtysowie też nastąpi rewolucja. Ze stołka burmistrza wyleci Mróz, Warpas i Nowosielski.
ja ME
Dodane przez MEy, w dniu 18.05.2013 r., godz. 18.55
...Dziś patriotyzmem jest segregacja śmieci...tak należy zacząć od śmietnika w samorządzie i POsprzątać!
Dodane przez Spacerowicz, w dniu 19.05.2013 r., godz. 01.24
Trzeba wywalić i rozliczyć Pana Chodkowskiego który nieźle cwaniaczy tam w radzie, Pana Warpasa kolejnego cwaniaka co nie miara. A Tych arcycwaniaków, Panowie: Mróz i Nowosielski należy odprawić w społeczny niebyt i nakazać zwrot pensji którą brali ze swych stołków. Ci Panowie myślą sobie, że dzięki właśnie ich działaniom mieszkańcom żyje się lepiej. Panowie - Żegnamy już!
Do Pana "ja"
Dodane przez Bezrobotny, w dniu 19.05.2013 r., godz. 11.08
Po części masz rację że pariotyzm to np szacunek do natury przez segregację śmieci, do polskiej ziemi. Trzeba o nią dbać. Nie jestem Narodowcem tylko sympatykiem PISu. Nie odpowiedziałeś na moją tezę, oskarżyłeś PIS że nie ma nic wspólnego z Ojczyzną i patriotyzmem.Masz na tym polu 0,0 wiedzy, mi sie tu muuundrzysz co to patriotyzm. Czyli PIS ma gdzieś Ojczyznę w Twoim mniemaniu.Odpowiedz na to!!!! A nie Ty mi prawisz o tym jak widzisz patriotyzm. Poza tym plujesz też na Ruch Narodowy w szerokim tego słowa znaczeniu nazywając ich faszystami. Wiesz kto nazywał Narodowców faszystami??? To zbrodniarze Z UB, PPR i NKWD ich tak nazywało.Te bolszewickie bestie co im po '44 zrywali paznokcie kombinerkami i bili drutem kolczastym po całym ciele nazywali Narodowców faszystami.Za to że staneli do walki i chcieli zgnieść to bolszewickie ścierwo. Wszystkich którzy walczyli z tym ścierwem nazywali faszystami, bo z definicji faszyzm jest antydemokratyczny a Narodowcy walczyli pewnie wtedy z demokracją. Z demokracją z kombinerkami u Golberga w ręku. Pisz mi koleś konkretnie skąd w Twej głowie zalęgło się pojęcie faszyzm do Narodowców?
opinia
Dodane przez maja, w dniu 19.05.2013 r., godz. 11.13
Jestem mieszkanką Wyszkowa. Uważam, że opłata za śmieci powinna być naliczona od całego gospodarstwa domowego, a nie za każdego domownika. Rozumucie to Panie Mróz i Nowosielski ???
dajcie juz na luz z tymi smieciami
Dodane przez ank, w dniu 19.05.2013 r., godz. 19.14
energia elektryczna drozeje zywnosc droga jak cholera dwoje pracuje i sie ledwo wyrabia z oplatami miejsc w przedszkolach brak a wy tylko smieci i smieci
Dodane przez Golem, w dniu 19.05.2013 r., godz. 19.40
Wykładnią patriotyzmu niech będzie dla nas postawa dzięki, której doprowadzimy do wyboru najlepszej z możliwych władzy. Bez nijakich statystów, którzy za stołki w radach, zarządach czy komisjach przychylają się do antyspołecznych decyzji naszej władzuni. Bądźmy patriotami i zacznijmy dbać o nasz wspólny szeroko pojęty interes.
Maja, zamiast pleść bzdury, pokaż
Dodane przez rodak zza buga, w dniu 20.05.2013 r., godz. 10.29
gdzie w Europie jest kraj, w którym jest żywność tańsza niż w Polsce?
Czy to już?
Dodane przez Nice, w dniu 20.05.2013 r., godz. 13.09
Niejaki Głowacki już chyba rozpoczął kampanię...?
Przepraszam, chodziło mi o Ank, a nie o Maję
Dodane przez rodak zza buga, w dniu 20.05.2013 r., godz. 15.03
No proszę, czekam na odpowiedź, w którym kraju jest żywność tańsza niż w Polsce, skoro twierdzisz, że w Polsce jest "żywność droga jak cholera" ??? Tylko poproszę o wypowiedź merytoryczną, a nie - że gdzieś jest tańsza wódka, gdzieś tam papierosy, gdzieś pizza czy owoce morza. Porównaj sobie "koszyk produktów spożywczych podstawowych", ale i bez tego powinnaś wiedzieć, że to do Polski przyjeżdżają na zakupy obywatele wszystkich 7 państw ościennych. Przyjeżdżaliby kupować jeśli byłoby w Polsce drożej?
Nigdy nie ufaj nagiemu kierowcy autobusu
Dodane przez RóżaL., w dniu 20.05.2013 r., godz. 17.36
Do Nice. Nie piszemy niejaki tylko nijaki, ale taki "nijaki" jest właśnie Nowosielski. Jeśli chodzi o kampanię, to trzeba będzie zadbać, aby kandydaci rzetelnie i sumiennie przedstawili swoje atuty. Mnie interesuje ich wykształcenie, to czym zajmowali się w młodości, jakie reprezentują postawy względem patriotyzmu, uczciwości i kultury osobistej. Osobiście wybiorę tego, który w swoim życiu, kieruje się głębokimi zasadami moralnymi. Po prostu jest uczciwy, kropka.
Aut dla gminy
Dodane przez Zenobiusz, w dniu 21.05.2013 r., godz. 03.36
Wysokosc oplat za smieci swiadczy o tym . ze gmina to chciwy i bezwzgledny posrednik .
do rodaka zza buga
Dodane przez bebe, w dniu 21.05.2013 r., godz. 20.03
to nie chodzi o licytowanie ile gdzie co kosztuje. Może zamiast porównywać ceny za chleb należy popatrzeć na nasze zarobki. Coraz mniejsze zakupy za coraz większe pieniądze. Felieton dotyczy opłaty za śmieci, które są zbyt wysokie dla mieszkańców Wyszkowa. Mamy prawo być niezadowoleni. Mamy prawo chcieć zmiany opłaty. Jeśli jednak opłaty będą szły dalej tak szybko w górę, to wkrótce nie będzie problemu z opłatami za śmieci - nie będziemy mieli za co kupować
A mnie ubawiła
Dodane przez Córuś, w dniu 21.05.2013 r., godz. 22.36
Zemsta dziecioroba z kamerką. Dowiedzmy się więcej o tej flancowanej POstaci.
Dodane przez jelonek ROGACZ, w dniu 21.05.2013 r., godz. 23.18
Alimenty zapłacone?
Dodane przez Bożena, w dniu 22.05.2013 r., godz. 06.52
Gadzinówki w służbie władzy za marne ochłapy z pańskiego stołu. Nie od dziś daje się wyczuć szczególną zależność jednych od drugich. Taki układ publiczno-prywatny. To nawet nie system kija i marchewki. Do Nici: Głowacki to gość, który jeśli tylko zechce wygraną ma w kieszeni murowaną. Na nic przechwałki burmistrza, że wygrał z dobrym wynikiem, po prostu nie miał przeciwnika. Zdzisław Bocian - folklor PSL (w Wyszkowie to nie przejdzie), Justyna Garbarczyk (ale to już było...), Agnieszka Londzin czarny koń - jej czas dopiero nadejdzie. Nowosielski (ale to już było i nie wróci więcej...) Negatywna kampania w wykonaniu flancowanego typa, prędzej czy później obróci się przeciwko jego panu. Jestem o to spokojna.
Dodane przez Cień, w dniu 22.05.2013 r., godz. 11.54
Na łamach wyszkowskiego portaliku pojawił się felieton autorstwa Marka Ś. traktujący o referendum. Mało znane są sympatie córki pana Ś, i do jakiej partii należy. Nie od dzisiaj krąży po Wyszkowie pogłoska, że pan Ś ma aspiracje polityczne, by na stanowisku burmistrza zastąpić Nowosielskiego.
Uzupełnienie
Dodane przez Urzędniczka niższego szczebla, w dniu 22.05.2013 r., godz. 16.31
... Nie od dzisiaj krąży po Wyszkowie pogłoska, że pani Ś ma aspiracje na większą władzę, by na stanowisku naczelnika zastąpić Stępkowską

Napisz komentarz

Projekt witryny

Wykonanie: INFOSTRONY - Adam Podemski, e-mail: adam.podemski@infostrony.pl , Poczta