Menu górne

REKLAMA

  • Reklama
Dziś jest 22 grudnia 2024 r., imieniny Honoraty, Zenona



Zaniepokojeni proponowanymi zmianami

(Zam: 22.11.2018 r., godz. 20.03)

Ten list jest wyrazem naszego zaniepokojenia co do planowanej zabudowy na terenach objętych planem – podkreśla w imieniu mieszkańców nasza Czytelniczka, która skierowała do redakcji list. Chcą w nim przedstawić swój punkt widzenia na zmiany zaproponowane przez Urząd Miejski. Między innymi nie chcą mieć w swoim sąsiedztwie zabudowy wielorodzinnej (planowanej np. między ul. Szpitalną a Komisji Edukacji Narodowej).

Trwają prace nad projektem miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego dla wybranych działek przy ul. 11 Listopada, Pułtuskiej, Sowińskiego, Ratuszowej, Komisji Edukacji Narodowej, Szpitalnej, Zapole, Złotych Kłosów, 3 Maja, al. Róż. Do 9 listopada mieszkańcy mogli zgłaszać swoje uwagi do dokumentu (wcześniej odbyła się publiczna dyskusja nad założeniami projektu). Do ich treści nawiązuje list, który trafił do naszej redakcji. Za jego pośrednictwem mieszkańcy chcą dotrzeć z informacją na temat planowanych zmian do szerokiego grona wyszkowian. Jak podkreślają, nowa zabudowa wpłynie na życie nie tylko mieszkańców sąsiadujących działek.
Poniżej list mieszkańców.

„Ulica Szpitalna najładniejsza? Nie na długo...
Szeroki chodnik, siłownie na wolnym powietrzu, dużo zieleni i domki jednorodzinne to krajobraz, który zapewne kojarzy każdy, kto lubi spacerować lub uprawia jogging. Taka właśnie jest nasza ulica – cudo! Aż dziwne, że ten ogrom pracy włożony w wygląd ulicy może zostać zaprzepaszczony. W zeszłym tygodniu złożyliśmy wraz z mieszkańcami ulicy uwagi, do tego co jest proponowane w najbliższej przyszłości dla nas, wszystkich mieszkańców miasta a zapisanego w projekcie planu miejscowego. Zdajemy sobie sprawę, że zagospodarowanie przestrzenne to nie jest gra w Eurobiznes, w której domki można stawiać, gdzie tylko chcemy. Miasto od wielu lat się rozwija, przybywa rodzin i mieszkań, ale to nie znaczy, że nowopowstające budynki mogą być zlokalizowane, gdzie się żywnie podoba w skali naruszającej krajobraz i zasady ładu przestrzennego. Wszystko powinno mieć swój sens. Należy pamiętać że ostatecznymi odbiorcami będą wszyscy mieszkańcy miasta a nie tylko właściciele działek objętych planem. Wczytując się w zapisy projektu, możemy odczytać pomysły na przestrzeń publiczną, z którymi zapewne większość z Państwa by się nie zgodziła. Dla przykładu pomiędzy ulicą Szpitalną, a ul. KEN plany dopuszczają zabudowę aż do 8 kondygnacji, co jest obce dla krajobrazu tego miejsca. Dla zobrazowania tego jak Organ wyobraża sobie tą przestrzeń, można na wzór przywołać tort weselny, którego obwód maleje, a wysokość rośnie z każdą następną kondygnacją. Logika wskazuje, że ośmiopiętrowy tort, wśród domków jednorodzinnych nie będzie wyglądał ładnie. Poza tym to jawne złamanie zasady dobrego sąsiedztwa. Przy ulicy Szpitalnej a także ulicy Złotych Kłosów wprowadzono zapisy, które zezwalają na wprowadzenie zabudowy szeregowej na terenach już zajętych przez zabudowę jednorodzinną ale wolnostojącą. Zmieniono zapis o wysokości budynków z 10m na 12m,. Spodziewać się możemy powstania gęstej zabudowy wznoszącej się niczym mur wśród niskiej zabudowy jednorodzinnej. Do podobnej sytuacji może dojść również na ul. Zapole gdzie wyznacza się działki pod zabudowę wielorodzinną. Problem w tym że działki te już są zabudowane – stoją na nich domy jednorodzinne. Wyobraźmy sobie że jeden z właścicieli zechce zrealizować budynek wielorodzinny a drugi na taki krok, w najbliższej przyszłości, się nie zdecyduje. Co uzyskamy? Przestrzenny dysonans gdzie mały zakleszczony zostanie w objęciach dużego. Kolejny temat warty poruszenia to plany zabudowy wielorodzinnej i usługowej na wysokim brzegu rzeki. Nikt nie ma wątpliwości że tereny te z uwagi na położenie są wyjątkowo atrakcyjne. Widok z okna na rzekę to pewnie marzenie niejednego z nas. Miasto widzi możliwość realizowania zabudowy do 4 i więcej kondygnacji. Co ciekawe na sąsiadujących ze sobą działkach ogranicza wysokość zabudowy do 10m wysokości by na drugiej zezwolić na dominantę 20m. Jaka jest wizja zabudowy w tym miejscu? Trudno jednoznacznie stwierdzić. Z planu wynika że i nisko i wysoko jest dobrze. Wcześniejsze regulacje gwarantowały 50% udział powierzchni biologicznie czynnych na działkach objętych planem a obecnie ten parametr obniżony zostaje do 20%. Czy rzeczywiście mniej zieleni – drzew, krzewów to piękniejsze miasto? Analiza zapisów planu pozwala domniemywać że na większości jeśli nie wszystkich obszarach planu nowa zabudowa będzie realizowana w dużym stłoczeniu i zagęszczeniu przy minimalnym udziale terenów zielonych.
Czytając nowe regulacje, ma się nieodparte wrażenie że w głównej mierze kierunek kształtowania przestrzeni miejskiej opiera się o względy ekonomiczne gdzie najważniejszym kryterium jest relacja ceny do metra kwadratowego. Zastanawiające jest, że w omawianym przez nas planie zmienia się regulacje dla małych wycinków obszarów obejmujących czasem tylko dwie działki. Tym sposobem wcześniejszy jednolity, harmonijny plan dziurawiony jest niczym ser szwajcarski. Nasuwa się porównanie ze sklepem gdzie niezadowolony klient, zwraca towar i otrzymuje zamiennie ten bardziej mu odpowiadający. Niezbyt ładna sukienka sąsiadki nie popsuje nam tak humoru, jak należący do niej budynek który swoimi gabarytami przysłania czy też ogranicza dostęp światła dziennego do naszej posesji. Nie sprowadzajmy zatem planu miejscowego do roli błahego towaru. W stosunku do zmian, które zaproponował nam Organ przedstawiliśmy pisemnie kilka uwag, ale liczymy także na spotkanie z panem Burmistrzem. Myślimy, że wszystkim nam w równym stopniu zależy, aby Wyszków dalej się rozwijał, ale także zyskiwał pod względem estetycznym. Wierzymy, że nasze uwagi i wskazówki zostaną uwzględnione.”

Komentarze

Dodane przez Adam, w dniu 22.11.2018 r., godz. 20.58
Mieszkańcom ul. Szpitalnej czytaj. Wdzięcznych pacjętów chyba "sufit na łeb się zawalił". To są tereny miejskie a nie prawatne. Budować. Budować...
plan zabudowy
Dodane przez Mieszkaniec Wyszkowa, w dniu 23.11.2018 r., godz. 09.08
Wszyscy wiemy, że mieszkań w Polsce brakuje ale to co się dzieje z zabudową Wyszkowa ostatnimi czasy jest co najmniej dziwne. Odnoszę wrażenie, że nikt nie ma planu jak Wyszków ma wyglądać i w konsekwencji "wrzucane" są bloki gdziekolwiek. Natomiast to, że skarpa nadbużańska jest przeznaczona do zabudowy blokami to już skandal. Czy takie tereny nie powinny być własnością wszystkich mieszkańców z wolnym dostępem. A wracając do planu zabudowy terenu pomiędzy KEN a Szpitalną to już współczuję obecnym mieszkańcom. Patrząc na plan zagospodarowania to tam wyrośnie nowe miasto z tysiącami mieszkańców. Z pewnością, każdy ma świetne pomysł na rozwój Wyszkowa ale na prawdę nie możemy rozrzucić zabudowy blokowej, nie mamy gdzie budować? Czy takie tereny jak skarpa nie powinny być "zielone"? I na koniec, to rozumiem deweloperów z ich chęciami zabudowy centrum miasta, ale czy władze Wyszkowa muszą tak bezkrytycznie spełniać ich "zachcianki"? Zastanawiające.
Dodane przez +, w dniu 23.11.2018 r., godz. 09.21
Wątpie aby coś to dało.. "oni" już mają wizję i nie liczą się z mieszkańcami. Ciekawe czemu nie chcą stawiać obok swoich domków jednorodzinnych ?
Dodane przez anonim, w dniu 23.11.2018 r., godz. 09.53
Uwagi mieszkańców złożone w urzędzie nie mówią o tym by bloków nie budować. Chodzi o to by zaplanować przestrzeń tak by bloki stanęły w odpowiednim oddaleniu od domów i by ich gabaryty nie przytłaczały istniejącej zabudowy. Jak można proponować blok 4 kondygnacyjny na granicy z działkami gdzie stoją domy jednorodzinne? Przecież taka zabudowa ograniczy dostęp światła dziennego do posesji. Jak tak można?! Jakby tego było mało plan pozwala na jeszcze wyższe bloki bo nawet 6 i 8 kondygnacyjne. Te będą trochę dalej ale nie da się zaprzeczyć że widok z 8 piętra da wgląd we wszystkie działki. Teren który wcześniejszym planem był przewidziany pod zabudowę wielorodzinną został powiększony kosztem terenów które wcześniej przeznaczone były pod zabudowę jednorodzinną. W tym przypadku tylko interes jednej strony jest brany pod uwagę.
Dodane przez Anonim, w dniu 23.11.2018 r., godz. 11.37
Zastanawiące jest przede wszystkim sprzyjanie władz miasta konkretnym inwestorom. Zmiany w planie miejscowym są bardzo kosztowne. Miasto zamiast odpowiednio przygotować duży teren pod zabudowę wielorodzinną przekształca pojedyncze działki znajdujące się na osiedlach domów jednorodzinnych nie dbając przy tym o interesy w szczególności właścicieli działek bezpośrednio z nimi sąsiadujących. Nam wszystkim powinno zależeć na tym, żeby Wyszków stawał się coraz bardziej atrakcyjny, również wizualnie. Racjonalność wydawania środków publicznych jest również w naszym interesie. A na marginesie: bloki wiążą się z problemem parkingów. Deweloperzy nie przeznaczają odpowiednio dużych parkingów. Zaparkowane samochody będą na chodnikach. Wszędzie.
Skarpa
Dodane przez Adi, w dniu 23.11.2018 r., godz. 11.47
Pamiętajmy kto jest właścicielem działki na skarpie - jeśli w centrum miasta udało się rozbudować Galeo i postawić budynek od strony 11 listopada (jakoś nie widzę tam zieleni i nie wydaje mi się że jest odpowiednia ilość miejsc parkingowych) to myślicie że tutaj nie przejdzie ? W tym skorumpowanym mieście, gdzie każdy każdego ma w kieszeni wszystko jest możliwe. Jak nie teraz to za dwa lata, jak nie za dwa to za pięć. Idealny przykład targowica na Dworcowej, mieli przenieść - podniósł się lament. Więc powoli powstał jeden budynek, potem kolejne, miejsc parkingowych ubywa i zaraz się okaże że miejsca dla handlu coraz mniej i dla dobra sprzedawców i tak zostanie przeniesiona. Jedyne pocieszające że stadionu nie ruszyli, ale na jak długo - czas pokaże.
Dodane przez Rybles, w dniu 23.11.2018 r., godz. 13.47
Glosowaliście za tym , czyli za burmistrzem. Powstanie w tym miejscu bloków to skandal na miare bloki na stadionie miejskim. a już zabudowa skarpy to powinna być prokuratura
Dodane przez Anonim, w dniu 23.11.2018 r., godz. 18.13
Teren pomiędzy Szpitalną i KEN już w planach z lat 80-tych przeznaczony był pod zabudowę wielorodzinną. Nie został zabudowany tylko dlatego, że na początku lat 90 został na wiele lat zablokowany przez roszczenia rodziny Skarżyskich. Jeżeli mieszkańcom położonych tam domów jednorodzinnych tak przeszkadza sąsiedztwo bloków, to czemu się tam pobudowali ? Deweloper jest właścicielem terenu, a prawo własności jest święte. Niech właściciele domów kupią te grunty i wtedy będą decydować.
Dbajmy o charakter zabudowy
Dodane przez Gość, w dniu 23.11.2018 r., godz. 18.48
Zmiany w planie są bardzo złe - mieszkańcy mają rację. Argumenty: 1) zmniejszenie powierzchni biologicznie czynnej powoduje, że będzie mało zieleni i powstanie taka pustynia jak na osiedlu młodych. 2) Bloki mogłyby powstać, ale kameralne maksymalnie 3-4 piętrowe. 3) A po co zabudowa szeregowa na ul. Złotych Kłosów to już nie rozumiem ??? Przecież tam już znaczna część jest zabudowana domami wolnostojącymi ... Może Pani Naczelnik Kozon wie coś czego nie wiedzą inni ???
Dodane przez p, w dniu 23.11.2018 r., godz. 22.57
A co dopiero o wybudowaniu bloku na działce przy ulicy Zapole? Gdzie tu jakaś logika ? Obok stoi dom jednorodzinny... a oni już szykują zmiany przeznaczenia działki - dobrze, że właściciel się nie zgadza i oby wytrwał w tym do końca. A Pan, który nabył działkę obok - niech tylko na swojej wybuduje a nie dla niego chcą zmienić obecny plan zagospodarowania tj. zabudowa jednorodzinna.
plan zabudowy
Dodane przez anonim, w dniu 24.11.2018 r., godz. 09.40
Do Adama-mieszkańcom przy ul.Szpitalnej sufit na głowę się nie zawali,ale może spaść samolot. Kolejne komentarze merytoryczne,zgadzam się w pełni.
Dodane przez Anonim, w dniu 24.11.2018 r., godz. 11.46
Po ile za m2 opchnęli mu tą działkę? Święty mu chyba nie pomogł tej działki kupić.
Dodane przez Anonim, w dniu 24.11.2018 r., godz. 13.28
Miasto musi się rozwijać. Nie może być tak, że mieszkańcy domów jednorodzinnych będą wszystko blokować. Zawsze będzie jakieś sąsiedztwo, które komuś może się nie podobać. Teren pomiędzy ulicami Szpitalną i KEN jest bardzo dobry pod duże osiedle mieszkaniowe. Miasto to nie tylko domy jednorodzinne.
Dodane przez wr, w dniu 24.11.2018 r., godz. 16.38
Próbuje wmówić się ludziom że mieszkańcom chodzi o to by bloków nie budować. A to nieprawda! Chodzi o zachowanie odpowiedniej odległości i dobranie właściwych parametrów intensywności i wysokości nowej zabudowy. Inną ważną rzeczą jest że władzom miasta powinno zależeć na dużym społecznym udziale przy tworzeniu nowych regulacji i angażowaniu różnych grup, również w sytuacji sprzeczności interesów pomiędzy nimi. Na tym polega planowanie przestrzenne. Miasto jest dla wszystkich!
Do Rybles
Dodane przez Fred, w dniu 24.11.2018 r., godz. 17.24
To gdzie powinno się budować nowe bloki ?
Dodane przez Mieszkaniec, w dniu 24.11.2018 r., godz. 19.00
Ludzie czytajcie ze zrozumieniem teksty a nie tylko nagłówki. Przecież mieszkańcy tamtego terenu nie chcą przyblokować bloki tylko zmniejszyć ilość kondygnacji. Gmina nie pierwszy raz chce wcisnąć bloki pomiędzy zabudowę jednorodzinną. Mieszkańcy osiedla Bajkowego zablokowali całkowicie budowę bloków. Mieszkańcy ul. Szpitalnej chcą tylko zmniejszenia ilości kondygnacji. Widać że mają wolę negocjacji. Wyszków jest brzydkim miastem niestety, a taką sytuację powodują takie działania gminy, nie ma spójności w planowaniu. Koszmar za koszmarem.
Dodane przez Anonim, w dniu 24.11.2018 r., godz. 20.11
Niech się przeprowadzą do Somianki, tam nie będzie bloków.
do ADAM
Dodane przez Pedro, w dniu 24.11.2018 r., godz. 21.09
to nie są tereny miejskie. To własność prywatna. Nastąpiła zamiana działek i szybkie ich przekształcenie
Dlaczego 6 piętrowe bloki
Dodane przez Anonim, w dniu 24.11.2018 r., godz. 22.00
Oczywiście miasto musi się rozwijać - ale dlaczego bloki mają mieć po 6 pięter a powierzchnia biologicznie czynna 20% ? Dla mnie to jest nie do przyjęcia bo potem będzie jak przy bloku na akacjowej, czy Lipowej, gdzie nie będzie jak przejechać ?
Dodane przez Do Fred, w dniu 24.11.2018 r., godz. 23.33
A czy ktoś mówi że tam mają nie powstać bloki czy żeby powstały niższe nie osiem kondygnacji. I żeby było więcej terenów zielonych, teraz to tam będzie tylko kostka i beton. A potem tylko płacz i lament bo po większej ulewie mini powódź, a gdzie to wszystko ma wsiąkać jak nie ma nawet skrawka trawnika.
Dodane przez Zatroskany, w dniu 24.11.2018 r., godz. 23.49
Nasza gmina to jest gorsza niż specustawa. Gdyby deweloper kierował się jej przepisami to w mieście do 100 000 mieszkańców w takim miejscu mógłby wybudować max 4 kondygnacje a mając w sąsiedztwie bloki 3 kondygnacyjne nie dalej niż 500 m tylko 3 kondygnacje. Zabrania się także zabudowy wielorodzinnej na terenach chronionych: a takim terenem jest Skarpa Nadburzańska. A tak: proszę, chce Pan 8 kondygnacji to pan będzie miał. Chce Pan pobudować bloki na skarpie, nie ma problemu. W naszym grajdołku niestety wszystko jest do "załatwienia".
Niekorzystne zmiany dla większoście mieszkańców
Dodane przez 123, w dniu 25.11.2018 r., godz. 01.27
Szanowni Państwo, róbcie referendum jak Miasto uchwali Plan nie uwzględniając Państwa uwag, dla dobra wybranych w tym wypadku Pana Borka. W Rybienku Leśnym parę lat temu, zrobił to samo, dla dobra jednostki doprowadził do zmiany planu na bardzo niekorzystny, ze szkodą dla prawie całego osiedla. Teraz już by taki numer nie przeszedł. Może warto jeszcze zainteresować odpowiedzenie służby umorzonymi postępowaniami za nielegalną wycinkę drzew i zasypywanie terenu na tyłach ulicy Kolejowej, dlaczego sprawy zostały zamiecieone
Dodane przez Anonim, w dniu 25.11.2018 r., godz. 10.17
Zdziwienie- w mieście budują bloki. Chyba nie na wsi jest ich miejsce.
Dodane przez Anonim, w dniu 25.11.2018 r., godz. 11.42
Najwyższe budynki 7 - 5 piętrowe mają być tylko w środkowej części projektowanego osiedla, w dużej odległości od domów jednorodzinnych. Na obrzeżach mają być niższe 3 piętrowe. Studium zagospodarowania przestrzennego dopuszcza w Wyszkowie zabudowę do 8 kondygnacji, a więc wszystko jest zgodne z prawem.
Dodane przez anonim, w dniu 25.11.2018 r., godz. 14.41
W studium zagospodarowania dla miasta jest mowa że powierzchnia biologicznie czynna na działkach inwestycyjnych nie może być mniejsza niż 20% tym samym spokojnie może być WIĘKSZA. Te 20% to minimum od planu zależy ile będzie wynosić w danym przypadku. Podobnie z wysokością - max jest 27m ale to plan określa badając warunki szczególne jaka wysokość jest właściwa dla danego obszaru. To kolejny dowód na brak dobrej woli i chęci wsłuchania się w głos mieszkańców.
Quo vadis, Wyszków?
Dodane przez M, w dniu 25.11.2018 r., godz. 15.55
Obszar od ul. Szpitalnej do ul. KEN (między szpitalem a tzw. "Pekinem") absolutnie nie powinien być w przyszłości terenem dla bloków-wieżowców. Zupełnie to nie pasowałoby do charakteru tej części miasta. Tak samo zabudowa pięknych terenów przy skarpie między dawnym mostem pontonowym a Pałacem Skarżyńskich. To skarb Wyszkowa, o który warto zadbać. I tak już mocno ogołocono omawianą przestrzeń w ostatnich latach, choćby z powodu budowy lądowiska dla helikopterów. W latach 90. czy 00. było tam po prostu ładniej. Rosły m.in. akacje przy Mlekovicie czy brzozy i sosny, które ostatnio wycięto niedaleko Wodbudu. Ale to się tyczy przecież całego miasta. Coraz mniej zieleni, coraz więcej kostki brukowej i znaków drogowych...
Dodane przez Anonim, w dniu 25.11.2018 r., godz. 22.14
W Wyszkowie jest dużo terenów przeznaczonych pod budownictwo jednorodzinne, natomiast zaczyna brakować pod wielorodzinne. Ilość mieszkań, która jest budowana w ostatnich latach przez deweloperów, ale też przez spółdzielnię mieszkaniową i TBS, świadczy, że jest duże zapotrzebowanie. Deweloperzy będą więc dążyć do zwiększania intensywności zabudowy i wysokości budynków. Zadaniem urzędu miasta powinno być przygotowanie większej ilości terenów pod budownictwo wielorodzinne.
Dodane przez Anonim, w dniu 26.11.2018 r., godz. 08.52
Mieszkańcy tego terenu niewiedzą z kim mają do czynienia. Jeśli chcecie zachować swój teren to musicie wziąć dobrych prawników, adwokatów spoza Wyszkowa, bo wyszkowscy odmówią, prowadzić musicie bardzo aktywna politykę medialną, żeby was nie zastraszyli i trzymać się w kupie, bo każdego będą urabiać oddzielnie. Przypominam akcję w stosunku do radnego Osika, gdzie z błahego powodu uwalono go żeby nie był przewodniczącym osiedla, ośrodek władzy i prawdopodobnie osoby z spółdzielni, a tu biznes jest bardziej widoczny, że można wygrać pokazali inni. Jeśli wy wygracie to inni też dołożą swoja cegiełkę. Inaczej z bloków będą wam zaglądali na wasze posesje, jak wasze kobiety czy dziewczyny będą się przechadzały w strojach luźnych czy będą naruszać waszą prywatność. Nie jest tak, że sąsiedzi nie mają nic do powiedzenia co się dzieje obok a ten deweloper nie zapłacił za teren pod bloki tylko pewnie za teren pod zabudowę mieszkaniową jak wasza.Niech stawia budynki jednorodzinne jak jest w obecnym planie a nie wydziwia, widziały gały co brały. Trzymam za was kciuki, zwyciężycie.
Dodane przez Anonim, w dniu 26.11.2018 r., godz. 09.51
Oczywiście nie można budować bloków bezpośrednio przy granicy z domami jednorodzinnymi bo to jest po prostu świństwo. Tak się nie robi i miasto na to nie może dać przyzwolenia. Musi być zachowana odległość. Natomiast miejsce jest idealne na osiedle wielorodzinne z budynkami od 3 do 6 kondygnacji. Sam bym tam kupił mieszkanie. Inna sprawa dlaczego ruszono ten temat dopiero po wyborach?
Dodane przez Anonim, w dniu 26.11.2018 r., godz. 09.56
"Było tam ładnie"- chyba ktoś sobie żartuje. Od wielu lat tamtędy przejeżdzam. I dopiero Nowosielski zrobił tam trochę porządku. Owszem właściciele prywatnych działek dbali o swoje, ale reszta to były krzaczony, przerośnięte chwasty i samosiewy różnego rodzaju. Strach było tamtędy przejść wieczorem, bo menele urząszali libacje. Pies jak tam uciekł, to trzeba było interwencji weterynarza, bo oblazly go kleszcze. Ja na przykład chętnie kupię mieszkanko dla dziecka w wieżowcu w tak atrakcyjnym miejscu. Dlaczego w takim miejscu na powieżchni 1000m2 ma mieszkać jedna rodzina, kiedy może przynajmniej16? Buduje jakiś tam Borek znajomy Nowosielskiego? Co z tego, gdyby wygrał wybory ktoś inny te tereny "obsiadłby"jego "znajomek" lub on sam. Taki mamy klimat. Grabie nigdy nie grabiły od siebie.
Dodane przez Gość, w dniu 26.11.2018 r., godz. 11.46
Zgadzam się jak najbardziej z przedmówca, ze wieżowce nie będą pasowały do charakteru tej części wyszkowa,ktoś robi komuś dobre nie zwracając uwagi na dobro mieszkańców, którzy całkowicie nie zgadzają się z inwestycją, to samo z blokami na skarpie, niedługo może tez na wodzie...; ja jakoś tego nie widzę i nie czuję, niegdyś miało tu być miejsce na lądowanie śmigłowców; było tam fajne miejsce do gry w piłkę....teraz gdzie się nie spojrzy stawiają się bloki jeden po drugim.
Dodane przez Anonim, w dniu 26.11.2018 r., godz. 17.58
Odległości jakie powinny być zachowane od granicy sąsiednich działek reguluje prawo budowlane. W wielu miejscach w Wyszkowie i w innych miastach bloki stoją blisko budynków jednorodzinnych. Dlaczego mieszkańcy ulicy Szpitalnej mają być uprzywilejowani ?
Dodane przez Wyszkowianin, w dniu 26.11.2018 r., godz. 21.00
Ja też chcę kupić mieszkanie w wieżowcu przy Szpitalnej z pięknym widokiem na rzekę. Dlaczego takie miejsce ma być zarezerwowane tylko dla nielicznej grupki właścicieli istniejących tam domów ? Potencjalnych nabywców mieszkań jest znacznie więcej. Zgadzam się z jednym z przedmówców, że do niedawna wcale tam nie było ładnie. Była to bardzo zaniedbana, zarośnięta krzaczorami i chwastami, część miasta.
Dodane przez Referendum, w dniu 26.11.2018 r., godz. 22.26
Proponuję już zbierać podpisy pod wnioskiem o referendum, jak uchwalą wtedy składajcie, niech GBurmistrz i radni czują Wasz oddech na plecach, niech nastąpi zjednoczenie i zakończmy działanie Gminy Wyszków i Burmistrza dla dobra jednostki, wbrew woli większości mieszkańców. Sprawę w dodatku powinniście nagłośnić medialnie, ściągnąć telewizję, niech Polska się dowie co się dzieję w Wyszkowie, jak to mieszkańcy po miesiącu od wyborów chcą odwołać Burmistrza i radnych, czyżby kolejną kadencję mieli okazać się bezradnymi i nic nie mieli do gadania ? Opozycja gdzie Wy jesteście, Panie Głowacki, Andrzejewski, Turek do roboty, na wynik wyborczy pracuję się parę lat, a nie kilka miesięcy przed wyborami, macie pole do popisu.
Dodane przez anonim, w dniu 26.11.2018 r., godz. 23.16
Obszar pomiędzy KEN a Szpitalną w dużej mierze (okolicy domów przy Szpitalnej) przewidziany jest pod zabudowę jednorodzinną. W obowiązującym planie tylko część tego obszaru przewidziana jest pod zabudowę wielorodzinną i wielorodzinną z usługami (znacznie mniej niż w tym nowym planie, który na siłę próbuje się przepchnąć). Parametry bloków określone są na 14 m wysokości max i 4 kondygnacje max. Powierzchni biologicznie czynnej ma być od 30-50%. Wszystko to jest dostępne na stronie urzędu -można sprawdzić. Cena za działki na pewno była adekwatna do zapisów planu narzucających możliwości zabudowy. Plan jest, można zgodnie z nim bloki budować.
Dodane przez Anonim, w dniu 27.11.2018 r., godz. 08.50
W Wyszkowie, w gminie i powiecie jest koalicja głuchego z niemową, nieczuła na opinię publiczną. Takie listy do redakcji mają ograniczone znaczenie. Tu trzeba ściągnąć telewizję i pokazać szkodliwą politykę władzy w Wyszkowie i zaprzyjaźnionych biznesmenów, nie na pojedynczym przykładzie tylko na wielu. Jest wiele programów interwencyjnych, w wielu telewizjach. Nie poradzicie sobie z lokalnym watażką i jego świtą a KO czy PiS mają podobną wrażliwość czyli bliską zera.
Dodane przez Anonim, w dniu 27.11.2018 r., godz. 10.08
Ale afera w mieście chcą stawiać wieżowce.
Dodane przez Anonim, w dniu 27.11.2018 r., godz. 10.22
Mieszkam od urodzenia na wsi. Od kilku lat w pobliżu mojej zagrody nowobogaccy pokupowali działki i stawiają wille. Odkąd jeden lekarz się wprowadził mam wizyty straży miejskiej lub policji. Powodem interwencji jest skarga, że im śmierdzi- hoduję krowy. Jeśli stawiam dom to muszę się liczyć z sąsiedztwem. Stawiam w mieści mogę mieć bloki, stawiam na wsi mogę mieć smród z obory. Najlepiej w lesie.
plan zabudowy
Dodane przez Mieszkaniec Wyszkowa, w dniu 27.11.2018 r., godz. 11.05
Zgodnie z nowym planem zagospodarowania, uwzględniając parametry w zbudowanych blokach może zamieszkać 12000 mieszkańców (wyliczenia fachowców). Wg informacji od włodarzy miasta ma powstać 2000 mieszkań to daje 6 tyś. do 8 tyś. mieszkańców. To dużo czy mało? A ile mieszkańców liczy cały Wyszków????
Dodane przez Kr, w dniu 27.11.2018 r., godz. 11.05
To juz do mostu ciezko bedzie dojechac.
Dodane przez mieszkaniec miasta, w dniu 27.11.2018 r., godz. 12.45
Mieszkam od urodzenia w mieście. Na spokojnym osiedlu gdzie zgodnie z prawem działki sąsiednie są przeznaczone pod budowę domków jak mój. Zjawia się inwestor który kupił działki jeszcze wolne i stwierdził że domu to on nie chce woli blok najlepiej 8 kondygnacji. Nie ma sprawy powiedzieli w urzędzie. Nie musisz liczyć się z sąsiedztwem. Masz pieniądze to je pomnażaj a ludźmi się nie przejmuj.
Referendum, Referendum, Referendum
Dodane przez Referendum, w dniu 27.11.2018 r., godz. 12.54
Odwołujemy Burmistrza i Radnych, ledwie miesiąc po wyborach, a niezadowolonych jest wielu mieszkańców.
Dodane przez Do Wyszkowianin, w dniu 27.11.2018 r., godz. 12.58
To skoro jest teraz ładnie to trzeba wp.... ć wieżowiec. A na przyszły rok zarezerwować kasę na rewitalizację tego obszaru - sprawdźcie sobie budżet gminy na przyszły rok. Widać czarno ma białym, że o grubą kasę idzie. Dlaczego nie pobudują bloków zgodnie z istniejącym planem ? Bo się dogadali. Ja myślę, że nie tylko telewizja by tu się przydała, ale i odpowiednie służby.
Dodane przez Dariusz, w dniu 27.11.2018 r., godz. 13.08
Wydaje mi się, że tu na kilometr śmierdzi aferą. Mój znajomy sprzedał zbyt szybko ziemię po uchwaleniu planu to musiał zapłacić 30 % wzrostu wartości ziemi do urzędu miasta. Czy tu zapłacą za zmianę planu 30% do urzędu miasta ? Trwają prace nad projektem miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego dla wybranych działek przy ul. 11 Listopada, Pułtuskiej, Sowińskiego, Ratuszowej, Komisji Edukacji Narodowej, Szpitalnej, Zapole, Złotych Kłosów, 3 Maja, al. Róż. Mają rozmach chłopaki.
Dodane przez Anonim, w dniu 27.11.2018 r., godz. 14.21
Rozmachać pozwolili wyborcy, czyli my. Ty na kogo głosowałeś?
Dodane przez Drogi Wyszkowiaku, w dniu 27.11.2018 r., godz. 18.04
Takie zainteresowanie a na Facebooku artykułu nie zobaczysz. Jak sibue gratulowali wygranych wyborów to buziaczki były, jak ich krytykują to nie ma. Czyżbyście się bali się tak mocnej krytyki obecnej władzy ?
Dodane przez anonim, w dniu 27.11.2018 r., godz. 19.19
Za zmiaę przeznaczenia terenów pod budownictwo Leper o mało nie skończył w więzieniu,aż się biedczyna powiesił?
Dodane przez anonim, w dniu 27.11.2018 r., godz. 19.20
Bardzo pochwalamy koalicję sprawiedliwego PiS-u z partia Burmistrza
Dodane przez anonim, w dniu 27.11.2018 r., godz. 19.23
Czy ktoś ma znajomego w CBA?
Dodane przez Anonim, w dniu 27.11.2018 r., godz. 22.13
a po co znajomości w CBA?wystarczy że zna się Jarosława a to jemu podlegają wszystkie służby i instytucje Państwowe w tym kraju
Dodane przez Anonim, w dniu 27.11.2018 r., godz. 22.23
I bardzo dobrze ,taki dobry gospodarz nam jest potrzebny. Koalicja PiS i burmistrz Nowosielski w poprzednich latach likwidowała szkoły, stołówki szkolne, majątek gminy wyprzedawali za bezcen, zmieniali plany zagospodarowania przestrzennego z godziny na godzinę.dla potrzeb naszych z........ . Może pisiory na czele z Sobczakiem odbudują stołówki szkolne, które zniszczyli i czas zainteresować naczelne władze PiSu.
Do referendum
Dodane przez Anonim, w dniu 27.11.2018 r., godz. 22.34
A co mają do tego nowi radni?sami się o tym dowiedzieli z prasy.(to było uknute w poprzedniej kadencji).Wyborcy dali mandat zaufania burmistrzowi i jego świcie,to o co teraz pretensja?21 października mogły nastąpić zmiany,ale wyborcy woleli siedzieć na d.... w domu
Dodane przez Anonim, w dniu 28.11.2018 r., godz. 11.38
Najlepszy burmistrz i po temacie. Przeszedł w pierwszej turze. Rywali wykasował. Dajcie mu działać dla dobra Wyszkowa. Po każdych wyborach płacz i lament. Umiał przekonać do siebie wyborców? Inni nie przekonali.
Dodane przez Anonim, w dniu 28.11.2018 r., godz. 12.24
Nowym prezesem ciepłowni ma zostać Chodyna, a Mroczek na bruk , takie pogłoski chodzą po Wyszkowie, czy to prawda.
Referendum
Dodane przez Anonim, w dniu 28.11.2018 r., godz. 13.14
To maja nowi radni, ze jeżeli nie uwzglednia uwag mieszkancow i uchwała nowy niekorzystny dla mieszkańców plan, to będą tak samo winni jak i Burmistrz. Borek chce niech buduje, ale zgodnie z aktualnym planem, Max 4 kondygnacje i 50% powierzchni biologicznie czynnej, a nie 90.
Dodane przez Idealista, w dniu 28.11.2018 r., godz. 14.33
Głosowałem na burmistrza jak większość w Wyszkowie. Trudno nie widzieć dobrych rzeczy, które zostały za jego kadencji zrobione. Mam nadzieję, że ostatnia kadencja nie zaprzepaści tego dorobku. Chciałbym wierzyć że to nadgorliwość urzędników stworzyła taką sytuację. Panie Burmistrzu, jeszcze jest czas i można się wycofać z tych dziwnych działań. Proszę pamiętać że miasto jest dla wszystkich również tych z Witosa, Złotych Kłosów, Szpitalnej itd. a twarz ma się jedną.
tzw lotnisko
Dodane przez ekolog, w dniu 28.11.2018 r., godz. 15.53
Czy ktoś brał pod uwagę czynnik biologiczny tego terenu? Przecież tam żyją całe rodziny bażantów, stada kuropatw a nawet sarny i lisy. Czy ktoś wie gdzie można to zgłosić?
projekt zmiany planu
Dodane przez Wyszkowianin, w dniu 28.11.2018 r., godz. 17.00
Nic nie mam do zagospodarowania terenu pomiędzy "Pekinem", Serocką a szpitalem wg obowiązującego planu zakładającego wysokość bloków do 14m, do 4 kondygnacji i min 30% powierzchni czynnej biologicznie i z zachowaniem granic działki pod zbudowę wielorodzinną. Porównajcie dotychczasowy plan z projektem jego zmiany - już nie 4 a 8 kondygnacji, już nie 14m a nawet 27m, już nie 30% a 20% minimalnej powierzchni czynnej biologicznie, już działka z wielorodzinnym nie w takiej a dużo większej powierzchni. Jak mieszkańcy pozwolą na to, by te zmiany przeszły to po wybudowaniu wieżowców ta część miasta z tą olbrzymią ilościa nowych mieszkańców, intensywnością ruchu pojazdów itd. będzie sparaliżowana dokładnie
deweloper
Dodane przez max, w dniu 28.11.2018 r., godz. 17.08
zaraz, zaraz. czy ja śnię? toż to projekt budowlany dewelopera a nie plan zagospodarowania przestrzennego. tu 8 pięter, dalej 6 potem cztery. Tu dominanta, tam coś innego. jak nic plan pisany pod konkretnego dewelopera na podstawie pomysłu zagospodarowania terenu przez dewelopera. to widać, słychać i czuć ...
czyj to interes?
Dodane przez mama, w dniu 28.11.2018 r., godz. 17.15
Ludzie, wystarczy sprawdzić czyich działek dotyczą zmiany planu. bore., księża, bore., księża. Znacie te nazwiska? Czym to pachnie? CBA koniecznie i to natychmiast
Dodane przez Jojo, w dniu 28.11.2018 r., godz. 17.58
W CBA to Wyszków jest lepiej znany, niż w kraju po piosence Kuby Sienkiewicza.
żenada
Dodane przez niezadowolony, w dniu 29.11.2018 r., godz. 07.02
Dlaczego Wyszków nie zatrudnia "prawdziwego" architekta lub urbanisty przynajmiej na część etatu. Komu jest to "na rękę" Szkoda tego miasta.
Dodane przez Abdul, w dniu 29.11.2018 r., godz. 12.47
Jechałem dzisiaj obwodnicą śródmiejską. Jak się wiedzie na wiadukt to się załamać można. Takiego bałaganu wokół to ja już długo nie widziałem. Ludzie zadbajcie o wygląd podwórek, domów, placów przed firmami i poza nimi. Wstyd.
Dodane przez Anonim, w dniu 29.11.2018 r., godz. 14.11
Prawdziwy archtekt nie podłoży "łba pod topór" dla układów biznesowych
Dodane przez Anonim, w dniu 29.11.2018 r., godz. 14.45
Owszem niech budują, ale trzeba się zastanowić , czy zostały uwzględnione szkoły, przedszkola dla tych małych nowych mieszkańców. uzbrojenie terenu w podstawowe sieci- wodociągowej kanalizacji sanitarna ,deszczowej sieci cieplnej, energii elektrycznej ,chodniki, ulice.Czyli jednym słowem zostaną nam podniesione podatki w cenie wody, kanalizacji ,ciepła oraz podatku gruntowego i od powierzchni handlowych.Ale co się nie robi dla swoich.: PiS łapki do Góry : Czas zapłacić za stanowiska rodziny panie sobczak.
brak urbanisty
Dodane przez anonim, w dniu 29.11.2018 r., godz. 15.30
brak urbanisty jest na rękę tym, którzy wnioskują o zmiany w planie na działki które już mają albo zamierzają mieć. pod konkretne zamierzenie budowlane związane z budową bloków. taki modny od kilku lat w wyszkowskim grajdołku pomysł na biznes, który kopiują od siebie wyszkowscy biznesmeni. nazwiska - ktoś wyżej wymienił choć nie wspomniał o Obuchowiczu który chce zabudować blokami róg Serocka/Zapole kosztem mieszkającego za płotem sąsiada i ludzi z domów jednorodzinnych po drugiej stronie ulicy Zapole
Urbanista
Dodane przez Anonim, w dniu 30.11.2018 r., godz. 11.48
Przecież mamy architekta i urbanistę w UG -Iwonę Kozon
Dodane przez Anonim, w dniu 01.12.2018 r., godz. 09.43
Wszystkie jezdnie pozwężane do granic możliwości A tu osiedle na 12 tyś.?
Dodane przez Akuku, w dniu 01.12.2018 r., godz. 21.28
Po kiego narzekacie, miesiąc temu głosowali, a teraz płacz.
Dodane przez Anonim, w dniu 02.12.2018 r., godz. 16.51
Skąd się wzięła liczba 12 tysięcy mieszkańców ?
Dodane przez Anonim, w dniu 02.12.2018 r., godz. 20.00
W 2011 roku zmieniono plan zabudowy w sposób równie nieprzyjazny dla istniejących zabudowań i nikt się nie awanturował, dlatego z taką niefrasobliwością, usłużnie dla dewelopera kontynuowano "dobre planowanie". Mam nadzieję, że tym razem to się nie uda. To miasto jest również nasze i proszę akceptować nasze prawa. Mieszkańcu Wyszkowa, dzisiaj ulica Szpitalna, Zapole i Złotych Kłosów jutro skarpa a pojutrze to Tobie mogą zmienić plan zabudowy i postawić blok. Myślisz że to nie możliwe? Tak samo myśleli mieszkańcy ul. Zapole.
Miasto burmistrza
Dodane przez Ja, w dniu 03.12.2018 r., godz. 19.41
To miasto nie jest nasze, tylko burmistrza, a w tym wypadku także pani Kozon. Tylko i wylacznie Hahaha Czy jakas inwestycja była zmieniona choć w niewielkiej części do oczekiwań mieszkańców ? W swoim spocie wyborczym burmistrz mówi o rozmowach z mieszkańcami, słucha ludzi i chce żeby to miasto było dla wszystkich bal bal bla ... puste słowa. Zmienia plan zagospodarowania bo w miedzyczasie obiecal coś komuś. Poczatkowo planowane zabudowania nie miały być wyższe niż 4 piętra, a nagle plan przedstawia kondygnacje 8 piętrowe. Niech się z tego wytłumaczy skąd ta zmiana.
dziś tobie, jutro jej/jemu
Dodane przez zatroskana, w dniu 13.12.2018 r., godz. 17.04
Dobrze ktoś powyżej napisał. Blok mogą Wam postawić tam gdzie się go nie spodziewacie. Jeśli mieszkasz sobie w domu na osiedlu domów jednorodzinnych to rozejrzyj się wokół czy nie masz w promieniu do 500 m jakiejś większej działki - to potencjalne ryzyko zabudowy wielorodzinnej, które bezpośrednio Ciebie dotyczy. Powiesz - e tam, 500 m ode mnie to daleko i mnie nie dotyczy. Głupiś. Malutki blok 4 piętrowy i 4 klatkowy, o powierzchni zabudowy zaledwie 500m2 to statystycznie 150 nowych mieszkańców, którzy dojeżdżają do pracy, szkoły, sklepu i poruszają się 40 pojazdami. Mieszkaniec Wyszkowa musi być czujny i musi śledzić non stop stronę www urzędu miejskiego czy aby nie planuje się jakiejś zmiany planu zagospodarowania nieopodal. Nie śpij, bo Cię okradną!(z marzeń o mieszkaniu na spokojnym osiedlu domków jednorodzinnych). W tym mieście nie poddaje się takich zmian pod ogólną debatę mieszkańców, konsultacje społeczne to fikcja. Mieszkańcom nie tłumaczy się z czym wiąże się dla nich projektowana zmiana w planie zagospodarowania przestrzennego i liczy się na brak z ich strony zainteresowania lub zrozumienia tematu. Zmiany ogłasza się cichutko i odlicza dni od opublikowania do końca okresu w którym można złożyć zastrzeżenia. A bierny lud potem narzeka, że nic nie wiedział i że gdyby wiedział to by zaprotestował ...
dyskusja publiczna
Dodane przez Małgorzata Bajowska, w dniu 22.06.2019 r., godz. 12.44
Przed nami czwarte wyłożenie do publicznego wglądu projektu MPZP miasta Wyszkowa dla tego obszaru. Dyskusja publiczna nad rozwiązaniami przyjętymi w projekcie planu miejscowego zostanie przeprowadzona w dniu 27 czerwca 2019 r., w Sali Konferencyjnej (parter) Urzędu Miejskiego w Wyszkowie, początek o godz. 17.00.
Dodane przez do pani Bajowskiej., w dniu 24.06.2019 r., godz. 09.27
Plany powinny być na wiele lat a nie pod widzimisię kilku osób. Bez dobrych prawników, służb i zdecydowanych działań to pani Małgorzato możecie powoli umierać. Wasze dzieci nie będą chciały mieszkać na obrzeżach Chinatownu a budowa wielkopiętrowców to nie będzie muzyka dla waszych uszu. Pani Małgorzato ta ekipa rozumie tylko argument siły. Widziała pani sesję, na której ktoś z Masz Wybór zaproponował poprawkę, żeby pieski zamiast do schroniska wcześniej wstawić do internetu, może się znajdzie nowy właściciel, burmistrz namawiał na to rozwiązanie a jego radni bezradni i tak zagłosowali za uchwałą jak im wcześniej przedstawiono. Czy widziała pani, żeby ktoś z radnych koalicji zabrał głos? Oni nikogo innego nie słuchają oprócz siebie. Nie może pani liczyć na demokratyczne rozwiązanie.
Dyrektor szpitala odchodzi
Dodane przez Lekarz, w dniu 24.06.2019 r., godz. 17.55
Wróble ćwierkają, że 26 września na emeryturę odchodzi obecna dyrektor - P. Domżała. Ciekawe kogo ześle Powiatowa władza..?

Napisz komentarz

Projekt witryny

Wykonanie: INFOSTRONY - Adam Podemski, e-mail: adam.podemski@infostrony.pl , Poczta