Menu górne

REKLAMA

  • Reklama
Dziś jest 23 grudnia 2024 r., imieniny Sławomiry, Wiktorii



„Ósemka” zgodnie z planem

(Zam: 07.12.2016 r., godz. 11.13)

Jedna piąta prac została wykonana w ramach budowy drogi krajowej między Wyszkowem a węzłem w Porębie. To tyle, ile zakłada kontrakt podpisany między Generalną Dyrekcją Dróg Krajowych i Autostrad i firmą Skanska.

Od 10 miesięcy Skanska prowadzi intensywne prace na 13-kilometrowym odcinku krajowej „ósemki” między Wyszkowem a węzłem „Poręba”. To tu powstaje nowa droga ekspresowa wraz z infrastrukturą mostową oraz urządzeniami towarzyszącymi warte blisko 335 mln zł brutto. W tym tygodniu wykonawca zrealizował wymagane kontraktem 20 proc. prac.
Budowany przez Skanska odcinek drogi ekspresowej S8 to ważna i potrzebna inwestycja. To główna droga prowadząca w kierunku Podlasia oraz Warmii i Mazur. Skanska realizuje inwestycję dzięki wykorzystaniu nowoczesnych technologii, wśród których znajduje się m.in. wielowirnikowy system latający polskiej produkcji. Ten mały statek powietrzny wykonuje prace związane głównie z obliczeniami i inwentaryzacją terenu. Cyklicznie wykonuje również inwentaryzację fotograficzną i filmową budowy.
Skanska korzysta z drona już od początkowego etapu projektu. Bezzałogowiec umożliwił generalnemu wykonawcy wykonanie ortofotomap, które posłużyły w fazie planowania przyszłej inwestycji. W kolejnym etapie dron pomocny był przy pomiarach stanu zerowego, gdzie wykorzystany został do weryfikacji ilości robót ziemnych w stosunku do przedmiarów. W trakcie realizacji projektu stosowany jest do kontrolowania różnego rodzaju prac, w szczególności robót ziemnych. Skanska szacuje, iż do tej pory jej dron wykonał nad placem budowy S8 blisko 300 km.
– Użycie drona do tego rodzaju prac nie tylko znacząco poprawia wydajność, ale też daje szybką informację o stopniu zaawansowania naszych robót – mówi Tomasz Rylski ze Skanska. – Nalot takiej inwestycji jak S8 zajmuje około 5 godzin. Dla porównania pomiar klasyczny zajmuje około 6 dni roboczych i nie jest tak dokładny jak pomiar dronem. Podczas pomiaru klasycznego informacja rozciągnięta jest na kilka dni. W tym czasie codziennie z kopalni na budowę wyjeżdża do 13 000 ton piasku. Pomiar klasyczny jest więc obarczony dużym błędem obliczeniowym – podkreśla.
W biurze budowy S8 Skanska organizuje też, wraz z przedstawicielami Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad oraz Ministerstwem Infrastruktury i Budownictwa, warsztaty dotyczące wykorzystania innowacyjnych metod w zarządzaniu informacją i realizacją inwestycji. Celem spotkań jest wymiana wiedzy i doświadczeń.
Szczegółowy postęp prac można śledzić na stronie: http://s8.wyszkow-poreba.pl.
Oprac. J.P.
Na podstawie informacji Skanska

Napisz komentarz

Projekt witryny

Wykonanie: INFOSTRONY - Adam Podemski, e-mail: adam.podemski@infostrony.pl , Poczta