Wyszków nowoczesny, ale w symbiozie z Warszawą
(Zam: 24.02.2016 r., godz. 14.49)Program Rozwoju Gminy Wyszków na lata 2016-2020 to kontynuacja poprzedniej strategii obejmującej wcześniejsze lata. Samorząd stawia w nim na rozwój gospodarczy, ściąganie inwestorów, budowę dróg, poprawę jakości życia mieszkańców.
– Chcemy być miastem nowoczesnym, ale nie uciekamy od faktu, że jesteśmy satelitą Warszawy – wielu mieszkańców tam pracuje, wielu się tam przeprowadza – podkreślił Dariusz Korczakowski.
Stąd też w programie określono wizję rozwoju „Wyszków nowoczesnym ośrodkiem Obszaru Metropolitalnego Warszawy”. W dokumencie mowa jest o unikanej symbiozie aglomeracji warszawskiej z nowoczesnymi i rozwiniętymi obszarami wiejskimi i podmiejskimi. Wyszków ma być atrakcyjny dla mieszkańców i inwestorów poprzez rozwój przedsiębiorczości, wykorzystanie położenia geograficznego, rozwiniętą oświatę i kulturę oraz modernizowaną infrastrukturę. Celem nadrzędnym ma być rozwój gospodarczy i podniesienie atrakcyjności inwestycyjnej, co ma zapewnić poprawę życia mieszkańców.
– Nowe przedsiębiorstwa będą się wiązać z miejscami pracy, a także przyczynią się do wzrostu wpływów z podatków – przekonywał Dariusz Korczakowski. – Wiele mieszkańców wciąż nie ma dobrych dróg i chodników, a jeśli będzie dobrze rozwinięta komunikacja, przyciągnie to również inwestorów.
Zaznaczył, że mimo atrakcyjności turystycznej Wyszkowa, ta sfera nie będzie priorytetem samorządu, bo w jego ocenie nie przyczyni się do rozwoju gospodarczego.
– Minister Morawiecki mówi, że należy unikać metropolitalnych miejscowości, a w tym programie jest odwrotnie – stwierdził uczestnik spotkania Gerard Składanowski sugerując korektę programu w tym obszarze.
Miał też wiele innych sugestii co do możliwych kierunków rozwoju gminy Wyszków. Pytał m.in. o to, czy Przedsiębiorstwo Energetyki Cieplnej mogłoby zaopatrywać w energię domy jednorodzinne. Jak zauważył, zanieczyszczenie powietrza w mieście spowodowane opalaniem mieszkań m.in. węglem jest duże.
– Pan Mroczek (prezes PEC – przyp. red.) powiedział mi kiedyś, że nie opłaca się przyłączać odbiorców indywidualnych – zaznaczył.
Stwierdził też, że czynnikiem hamującym rozwój inwestycji w Wyszkowie są ograniczone możliwości dostarczenia energii elektrycznej o wysokiej mocy. Opowiedział się też za rozwojem komunikacji kolejowej.
– Jeśli chcecie, by Wyszków był metropolitarny to komunikacja z Warszawą powinna się odbywać koleją. 6 tys. ludzi codziennie dojeżdża z Wyszkowa do stolicy, a Koleje Mazowieckie odwróciły się od Wyszkowa zupełnie – zaznaczył.
Jego zdaniem, przy dworcu powinien powstać duży parking, gdzie korzystający z kolei mogliby pozostawić swoje samochody. Szans na rozwój Wyszkowa upatruje także w wykorzystaniu energii geotermalnej – to idea, którą w swojej kampanii wyborczej w 2014 r. promował komitet Masz Wybór.
– Komitet ściągnął tu prof. Kozłowskiego z AGH, który oświadczył, że Wyszków leży na jednym z największych geotermalnych źródeł, jak np. w Mszczonowie. Trzeba wywiercić otwór na głębokości 1,5 km, by pozyskiwać ciepło. Całe miasto mogłoby być ogrzewane – przekonywał.
– W Mszczonowie większość budynków jest ogrzewanych węglem – przekonywał Dariusz Korczakowski. – Informacje prof. Kozłowskiego były ogólne. Sam odwiert to koszt kilku milionów złotych bez gwarancji, że się osiągnie efekt. Sprawa jest skomplikowana, warto się jej przyjrzeć, ale realizacja to raczej odległa przyszłość.
– Wyszków jest zgazyfikowany, ale mieszkańcy opalają węglem, bo wynika to z oszczędności – zaznaczył burmistrz Grzegorz Nowosielski. – Przyłączenie do PEC-u też nie będzie dla nich tańsze – stwierdził. – Gdybyśmy w mieście chcieli zrobić spalarnię śmieci, mielibyśmy protesty. A my mamy tu taką spalarnię, tylko podzieloną na tysiące kominów i przechodzimy wszyscy nad tym do porządku dziennego. Ludzie palą nie tylko węgiel. Pracujemy w związku z tym nad rozwiązaniem pozwalającym kontrolować, jakie materiały mieszkańcy palą w swoich piecach.
Odnosząc się do kwestii zapewnienia inwestorom energii elektrycznej burmistrz Grzegorz Nowosielski zapewniał, że brał udział w rozmowach z przedstawicielami Polskich Sieci Elektroenergetycznych SA i PGE SA. Jak podkreślił, spółki chcą inwestować w swoją infrastrukturę, by do 2019 r. ograniczenia w dostawie energii były zniesione.
Burmistrz podczas spotkania zaapelował do uczestników o zgłaszanie uwag i propozycji odnoszących się do konkretnych zapisów w programie. Takie usłyszał od Pawła Zawadzkiego, który w imieniu rodziców uczniów Szkoły Podstawowej nr 2 upomina się o budowę przy placówce nowej sali gimnastycznej. W projekcie programu znalazł się zapis nieuwzględniający wprost budowy sal gimnastycznych: „W ramach modernizacji obiektów szkolnych planowane jest również pełne zagospodarowanie terenów przy obiektach oświatowych, w tym tworzenie nowych placów zabaw i gier oraz boisk przyszkolnych”.
– To słuszny wniosek – przyznał Dariusz Korczakowski. – Być może przez przeoczenie nie wpisaliśmy sal gimnastycznych. W zamyśle chodzi nam o rozwój całej infrastruktury sportowej wokół szkół.
By udowodnić, że gmina pamięta o potrzebach mieszkańców w tym zakresie burmistrz Grzegorz Nowosielski przypomniał, że w tym roku gmina planuje w Leszczydole Nowinach wybudować boisko, a także zaprojektuje salę gimnastyczną przy szkole w Leszczydole Starym.
Jako błędną strategię określił z kolei Grzegorz Gajewski.
– Jeśli stosować zawartą w niej filozofię, to coraz więcej osób będzie wyjeżdżało do Warszawy, by się tam realizować. Strategia ministra Morawieckiego polega na tym, by rozwój by zrównoważony – zaznaczył. – Rozumiem, że geotermia jest droga, ale może rozwinąć turystykę, która w programie jest właściwie pomijana.
Zarzucił też, że w dokumencie nie ma elementu innowacyjności (za taki czynnik uznał geotermię), a także źródeł finansowania.
– Mam dane, że źródło geotermalne na tym terenie nie nadaje się do eksploatacji. Z kolei uważam, że to nie gmina powinna prowadzić spa, sanatoria na bazie źródeł geotermalnych, ale biznes – zauważył burmistrz.
Zaznaczył też, że mieszkańcy podczas spotkań z przedstawicielami władz mówią przeważnie o potrzebie budowania dróg. I ten element jest ujęty w projekcie programu.
– Trudno nie odpowiadać na potrzeby mieszkańców – stwierdził.
Spotkanie, które odbyło się w ubiegłym tygodniu było elementem konsultacji na temat projektu programu, które potrwają do 29 lutego. W tym terminie można zgłaszać Urzędowi Miejskiego opinie i uwagi. Dokument dostępny jest na stronie internetowej Urzędu Miejskiego www.wyszkow.pl (zakładka „komunikaty i ogłoszenia”), w Biuletynie Informacji Publicznej www.bip.wyszkow.pl oraz w siedzibie Urzędu Miejskiego.
J.P.
Komentarze
Wyszków Warszawa, wspólna sprawa
Dodane przez Bank, w dniu 24.02.2016 r., godz. 17.43
Mieszkaj jednak za Wyszkowem, żeby mieć spokojną głowę.
Dodane przez Bank, w dniu 24.02.2016 r., godz. 17.43
Mieszkaj jednak za Wyszkowem, żeby mieć spokojną głowę.
Dodane przez ola, w dniu 24.02.2016 r., godz. 19.41
po co to ściągać ludzi z pomysłami ( pan Składanowski, pan Gajewski ) i planować budowę dróg i boisk szkolnych - to jest tak oczywiste, że nawet dziecko wie, że aby dojechać, trzeba mieć po czym a szkola ma zajęcia z wf - jak widać obecna władza nie może oderwać się od standardów życia w PRL-u - w sumie żałosne
po co to ściągać ludzi z pomysłami ( pan Składanowski, pan Gajewski ) i planować budowę dróg i boisk szkolnych - to jest tak oczywiste, że nawet dziecko wie, że aby dojechać, trzeba mieć po czym a szkola ma zajęcia z wf - jak widać obecna władza nie może oderwać się od standardów życia w PRL-u - w sumie żałosne
Dodane przez Leonardo, w dniu 24.02.2016 r., godz. 22.07
Panie Grzegorzu, powie Pan jak to z tym naprawdę jest?
Panie Grzegorzu, powie Pan jak to z tym naprawdę jest?
Profesor Kozłowski zapewnia, że Wyszków leży na jednym z największych geotermalnych żródeł w Polsce !
Dodane przez Elka, w dniu 25.02.2016 r., godz. 06.22
Burmistrz ochoczo odgrzał pomysł na spalarnię śmieci w Wyszkowie .Obawiam się że niebawem spalarnie śmieci będą znikać jedne za drugą jak eternit !Inwestowanie w geotermię to zbyt wielkie wyzwanie dla tego burmistrza no i szans na indywidualne korzyści brak ! Profesor Kozłoski zapewnia,że Wyszków leży na jednym z największych geotermalnych żrodeł i WIE CO MÓWI ! Burmistrz ma więc problem !
Dodane przez Elka, w dniu 25.02.2016 r., godz. 06.22
Burmistrz ochoczo odgrzał pomysł na spalarnię śmieci w Wyszkowie .Obawiam się że niebawem spalarnie śmieci będą znikać jedne za drugą jak eternit !Inwestowanie w geotermię to zbyt wielkie wyzwanie dla tego burmistrza no i szans na indywidualne korzyści brak ! Profesor Kozłoski zapewnia,że Wyszków leży na jednym z największych geotermalnych żrodeł i WIE CO MÓWI ! Burmistrz ma więc problem !
Dodane przez AWP, w dniu 25.02.2016 r., godz. 08.35
Panie Pawle, w SP@ jakaś sala jest, nowe boiska są. Nie jest źle.
Panie Pawle, w SP@ jakaś sala jest, nowe boiska są. Nie jest źle.
Moi drodzy !!!!
Dodane przez Anonim, w dniu 25.02.2016 r., godz. 09.35
Priorytetem są drogi,drogi,drogi i jeszcze raz drogiiii.Potem budujcie sobie nawet ratusz.
Dodane przez Anonim, w dniu 25.02.2016 r., godz. 09.35
Priorytetem są drogi,drogi,drogi i jeszcze raz drogiiii.Potem budujcie sobie nawet ratusz.
Dodane przez Grzegorz Gajewski, w dniu 25.02.2016 r., godz. 10.00
Spotkanie było ciekawe, dobrze to zrelacjonowała pni Justyna. Strategia jest dokumentem ogólnym, służącym jedynie do uzyskania funduszy zewnętrznych, podobnie jak wieloletnie plany finansowe do uzyskania kredytów. Trudno tu znaleźć nowe ciekawe elementy. Sądziłem, że burmistrz Grzegorz Nowosielski czy skarbnik pan Korczakowski przedstawią więcej szczegółów odnośnie strategii ale skoncentrowali się na negacji argumentów przedstawionych przez przybyłych. To trochę przykre jeśli pamiętamy, że obecnego burmistrza wspierało wiele komitetów wyborczych, gdzie więc są te pomysły, nowe rozwiązania itd. Podkreślę bardzo dobre przygotowanie do dyskusji pana Gerarda Składanowskiego, bardzo ciekawe wystąpienie. Ciekawsze stwierdzenie innych osób to stwierdzenie, że burmistrz wydaje dużo pieniędzy na drogi natomiast nowych, urządzonych dróg, nie przybywa.
Spotkanie było ciekawe, dobrze to zrelacjonowała pni Justyna. Strategia jest dokumentem ogólnym, służącym jedynie do uzyskania funduszy zewnętrznych, podobnie jak wieloletnie plany finansowe do uzyskania kredytów. Trudno tu znaleźć nowe ciekawe elementy. Sądziłem, że burmistrz Grzegorz Nowosielski czy skarbnik pan Korczakowski przedstawią więcej szczegółów odnośnie strategii ale skoncentrowali się na negacji argumentów przedstawionych przez przybyłych. To trochę przykre jeśli pamiętamy, że obecnego burmistrza wspierało wiele komitetów wyborczych, gdzie więc są te pomysły, nowe rozwiązania itd. Podkreślę bardzo dobre przygotowanie do dyskusji pana Gerarda Składanowskiego, bardzo ciekawe wystąpienie. Ciekawsze stwierdzenie innych osób to stwierdzenie, że burmistrz wydaje dużo pieniędzy na drogi natomiast nowych, urządzonych dróg, nie przybywa.
Dodane przez Grzegorz Gajewski, w dniu 25.02.2016 r., godz. 10.23
Szczegółowo należy się odnieść do wypowiedzi pana Gerarda bo na to zasłużył. Z tego co pamiętam, to najważniejsze tematy to komunikacja kolejowa do Warszawy i geotermia, która była jednym z elementów naszego programu, komitetu Masz Wybór. Co do komunikacji kolejowej to jest to zagadnienie, które pan Gerard przedstawia od wielu lat. Ważne, szczególnie, jak pan Gerard wie, że sieć jest zmodernizowana przez to szybko można dojechać do Warszawy, jest druga nitka metra nie ma korków w Lucynowie bo mamy obwodnicę. Oczywiście problemem jest przejazd przez miasto, jak widzimy modernizacja wiaduktu nad koleją wzdłuż Kościuszki nie spowoduje większej możliwości ruchu drogowego, gdyż nadal będzie tylko po jednym pasie jezdni w obu kierunkach. Szkoda, że nie ma po dwa pasy, takie wiadukty nie buduje się co kilka lat. Mniejsza przepustowość tego wiaduktu będzie miała wpływ na ruch w mieście, bo jeśli pociągów byłoby więcej to bardziej korkowałyby się przejścia kolejowe wzdłuż ul. Pułtuskiej i wzdłuż ulicy 3 Maja. Oczywiście tu rozwiązaniem będzie obwodnica śródmiejska, na które ma dostać burmistrz w ramach RITu, ale tu należy dobrze skomunikować tą obwodnicę z centrum np. poprzez ulicę Sowińskiego. Dlatego jak sprawy przejazdów byłyby rozwiązane to nie widzę problemu, dlaczego mówimy tu przy strategii bo jeśli się na to zdecydujemy to trzeba byłoby pomyśleć o szczegółowych rozwiązaniach w dziedzinie komunikacji drogowej w mieście.
Szczegółowo należy się odnieść do wypowiedzi pana Gerarda bo na to zasłużył. Z tego co pamiętam, to najważniejsze tematy to komunikacja kolejowa do Warszawy i geotermia, która była jednym z elementów naszego programu, komitetu Masz Wybór. Co do komunikacji kolejowej to jest to zagadnienie, które pan Gerard przedstawia od wielu lat. Ważne, szczególnie, jak pan Gerard wie, że sieć jest zmodernizowana przez to szybko można dojechać do Warszawy, jest druga nitka metra nie ma korków w Lucynowie bo mamy obwodnicę. Oczywiście problemem jest przejazd przez miasto, jak widzimy modernizacja wiaduktu nad koleją wzdłuż Kościuszki nie spowoduje większej możliwości ruchu drogowego, gdyż nadal będzie tylko po jednym pasie jezdni w obu kierunkach. Szkoda, że nie ma po dwa pasy, takie wiadukty nie buduje się co kilka lat. Mniejsza przepustowość tego wiaduktu będzie miała wpływ na ruch w mieście, bo jeśli pociągów byłoby więcej to bardziej korkowałyby się przejścia kolejowe wzdłuż ul. Pułtuskiej i wzdłuż ulicy 3 Maja. Oczywiście tu rozwiązaniem będzie obwodnica śródmiejska, na które ma dostać burmistrz w ramach RITu, ale tu należy dobrze skomunikować tą obwodnicę z centrum np. poprzez ulicę Sowińskiego. Dlatego jak sprawy przejazdów byłyby rozwiązane to nie widzę problemu, dlaczego mówimy tu przy strategii bo jeśli się na to zdecydujemy to trzeba byłoby pomyśleć o szczegółowych rozwiązaniach w dziedzinie komunikacji drogowej w mieście.
Dodane przez Grzegorz Gajewski, w dniu 25.02.2016 r., godz. 10.47
Druga sprawa poruszona przez pana Gerarda Składanowskiego to sprawa geotermii, która była także w programie naszego komitetu, Masz Wybór. To był element odróżniający nas od innych komitetów i na który zwracał uwagę nasz kandydat Marek Głowacki i główne osoby w komitecie. Przegraliśmy i tego pomysłu się nie realizuje, mimo, że pewnie w nowej transzy funduszy UE pieniądze, dotacje na takie inwestycje pewnie będą a wcześniej też takie dofinansowanie było. Wiemy, że na terenie Wyszkowa odwierty były, należy do wyników tych odwiertów dotrzeć, mieliśmy to w zamierzeniach zrobić i ocenić. Większość specjalistów uważa, że w Polsce ma 80% obszaru te źródła są korzystne, dlaczego by nie w Wyszkowie. Ważne to może być dla energetyki cieplnej bo taka energia byłaby tańsza, zmniejszyłaby zanieczyszczenie powietrza a także uatrakcyjniłaby turystykę i rekreację, które powinny być ważnym celem strategicznym naszej gminy. Oczywiście są to inwestycje kosztowne ale jeśli chcemy czymś pozytywnym się odróżniać na mapie Mazowsza, to trzeba brać to pod uwagę.Miejscowości Uniejów się udało i reklamują się wykorzystując produkty związane z źródłami geotermalnymi. Widzimy postawę obecnych władz Wyszkowa jak krytyczną wręcz wyśmiewającą ten pomysł. Bronią pomysłu, że PEC ma palić tylko węglem, bo to tanio. Zobaczymy jak długo tak będzie. Myślę, że Burmistrz zamiast mówić nie bo nie mógłby chociaż wystąpić do instytucji o wyniki ekspertyz dotyczących odwiertów geotermicznych wykonanych na terenie Wyszkowa, które są bezpłatne dla samorządów, wtedy każdy mógłby wyrobić sobie pogląd i ocenić szanse lub ich brak. Jeśli tego nie zrobi, to pewnie nasi przedstawiciele o te ekspertyzy wystąpią.
Druga sprawa poruszona przez pana Gerarda Składanowskiego to sprawa geotermii, która była także w programie naszego komitetu, Masz Wybór. To był element odróżniający nas od innych komitetów i na który zwracał uwagę nasz kandydat Marek Głowacki i główne osoby w komitecie. Przegraliśmy i tego pomysłu się nie realizuje, mimo, że pewnie w nowej transzy funduszy UE pieniądze, dotacje na takie inwestycje pewnie będą a wcześniej też takie dofinansowanie było. Wiemy, że na terenie Wyszkowa odwierty były, należy do wyników tych odwiertów dotrzeć, mieliśmy to w zamierzeniach zrobić i ocenić. Większość specjalistów uważa, że w Polsce ma 80% obszaru te źródła są korzystne, dlaczego by nie w Wyszkowie. Ważne to może być dla energetyki cieplnej bo taka energia byłaby tańsza, zmniejszyłaby zanieczyszczenie powietrza a także uatrakcyjniłaby turystykę i rekreację, które powinny być ważnym celem strategicznym naszej gminy. Oczywiście są to inwestycje kosztowne ale jeśli chcemy czymś pozytywnym się odróżniać na mapie Mazowsza, to trzeba brać to pod uwagę.Miejscowości Uniejów się udało i reklamują się wykorzystując produkty związane z źródłami geotermalnymi. Widzimy postawę obecnych władz Wyszkowa jak krytyczną wręcz wyśmiewającą ten pomysł. Bronią pomysłu, że PEC ma palić tylko węglem, bo to tanio. Zobaczymy jak długo tak będzie. Myślę, że Burmistrz zamiast mówić nie bo nie mógłby chociaż wystąpić do instytucji o wyniki ekspertyz dotyczących odwiertów geotermicznych wykonanych na terenie Wyszkowa, które są bezpłatne dla samorządów, wtedy każdy mógłby wyrobić sobie pogląd i ocenić szanse lub ich brak. Jeśli tego nie zrobi, to pewnie nasi przedstawiciele o te ekspertyzy wystąpią.
Dodane przez Grzegorz Gajewski, w dniu 25.02.2016 r., godz. 11.28
Co do innych elementów ogólnie. Sama nazwa strategii - Wyszków nowoczesnym ośrodkiem Obszaru Metropolitalnego Warszawy mówi, że jest to kontynuacja wcześniejszych rozważań teoretycznych a nie wizją przyszłościową. A przecież mówimy tu o strategii na lata 2016-2020. Pan Korczakowski bronił się, że Wyszkowianie i tak będą jeździć do pracy w Warszawie i okolicach, bo można tam więcej zarobić, bo są tam lepsze perspektywy rozwoju osobistego i w Wyszkowie takich wynagrodzeń i szans nie mają. Oczywiście jest to prawdą ale władzom samorządowym powinno zależeć aby Wyszków i okolice były jak najlepszym miejscem do życia a nie ...biednymi i wymarłymi przedmieściami Warszawy. Bardzo nisko w tej strategii znalazły się cele związane z turystyką i rekreacją, a to ważny element mogący mieć wpływ na rozwój Wyszkowa. Jeśli tak burmistrzowi zależy na nowych mieszkańcach to wielu rekreantów później przenosi się na stałe do naszego miasta i gminy. Dlatego plan działania wieloletniego powinien być przedmiotem wielkiej celebry bo dobrze skonstruowany i przedyskutowany miałby jedną wartość podstawową - byłyby podstawą stabilizacji na wiele lat, mimo zmieniających się władz. Co do porównania tej strategii z planem ministra rozwoju Morawieckiego to widzimy duże różnice. Plan Morawieckiego więcej czasu poświęca zrównoważonemu rozwojowi kraju, różnym możliwościom rozwoju. Plan ten będzie rozwijany i uszczegółowiany w kolejnych latach. Plan ten nie jest tylko dla przedsiębiorców ale i dla samorządów,szczególnie w ramach partnerstwa publiczno-prywatnego. Natomiast strategia burmistrza Nowosielskiego jest planem Wyszkowa jako sypialni Warszawy z różnymi pozytywnymi i negatywnymi ocenami takiej koncepcji. Widać też, że elementy o zrównoważonym rozwoju naszej gminy były tylko "kiełbasą wyborczą" obecnie rządzącej w Wyszkowie ekipy.
Co do innych elementów ogólnie. Sama nazwa strategii - Wyszków nowoczesnym ośrodkiem Obszaru Metropolitalnego Warszawy mówi, że jest to kontynuacja wcześniejszych rozważań teoretycznych a nie wizją przyszłościową. A przecież mówimy tu o strategii na lata 2016-2020. Pan Korczakowski bronił się, że Wyszkowianie i tak będą jeździć do pracy w Warszawie i okolicach, bo można tam więcej zarobić, bo są tam lepsze perspektywy rozwoju osobistego i w Wyszkowie takich wynagrodzeń i szans nie mają. Oczywiście jest to prawdą ale władzom samorządowym powinno zależeć aby Wyszków i okolice były jak najlepszym miejscem do życia a nie ...biednymi i wymarłymi przedmieściami Warszawy. Bardzo nisko w tej strategii znalazły się cele związane z turystyką i rekreacją, a to ważny element mogący mieć wpływ na rozwój Wyszkowa. Jeśli tak burmistrzowi zależy na nowych mieszkańcach to wielu rekreantów później przenosi się na stałe do naszego miasta i gminy. Dlatego plan działania wieloletniego powinien być przedmiotem wielkiej celebry bo dobrze skonstruowany i przedyskutowany miałby jedną wartość podstawową - byłyby podstawą stabilizacji na wiele lat, mimo zmieniających się władz. Co do porównania tej strategii z planem ministra rozwoju Morawieckiego to widzimy duże różnice. Plan Morawieckiego więcej czasu poświęca zrównoważonemu rozwojowi kraju, różnym możliwościom rozwoju. Plan ten będzie rozwijany i uszczegółowiany w kolejnych latach. Plan ten nie jest tylko dla przedsiębiorców ale i dla samorządów,szczególnie w ramach partnerstwa publiczno-prywatnego. Natomiast strategia burmistrza Nowosielskiego jest planem Wyszkowa jako sypialni Warszawy z różnymi pozytywnymi i negatywnymi ocenami takiej koncepcji. Widać też, że elementy o zrównoważonym rozwoju naszej gminy były tylko "kiełbasą wyborczą" obecnie rządzącej w Wyszkowie ekipy.
Strategia
Dodane przez Observator, w dniu 25.02.2016 r., godz. 11.37
To co przedstawił urząd to nie jest strategia rozwoju miasta czy całego bliższego regionu wokół niego ,ale początek kampanii wyborczej.Proste sprawy dla wyborcy- chodnik ,droga, sala gimnastyczna.Zadziwiające jest ,że Pan G.Składanowski człowiek już nie młody ma tak śmiałe i patrzące w przyszłość projekty zmian,które mogą zdecydowanie zmieć życie mieszkańców miasta na pokolenia.Natomiast Nowosielski choć młody i miał już tyle lat aby się wykazać ciągle tkwi w polityce ,którą ja nazywam polityką "bruku i chodnika". Wyszków pod jego rządami to kompletna stagnacja,cywilizacyjna czarna dziura i zaścianek . Ludzie prawicy w Wyszkowie mają naprawdę ciekawe pomysły cywilizacyjne i ekonomiczne, potrzeba jednak aby się wreszcie zjednoczyli i wygrali wybory lokalne. Masz Wybór był ciekawą propozycją programową, szkoda jednak ,że po ostatnich wyborach zniknął ze sceny= Pan Głowacki woli zajmować się sprawami centralnymi,publicystyką na tematy polityki historycznej zamiast tym co jest najbliższe.Miał swój program w ostatnich wyborach samorządowym = powinien go rozwijać,szukać partnerów i wsparcia,aby póżniej móc wygrać wybory.Inaczej dalej będzie polityka" bruku i chodnika" i postępująca zapaść Wyszkowa.
Dodane przez Observator, w dniu 25.02.2016 r., godz. 11.37
To co przedstawił urząd to nie jest strategia rozwoju miasta czy całego bliższego regionu wokół niego ,ale początek kampanii wyborczej.Proste sprawy dla wyborcy- chodnik ,droga, sala gimnastyczna.Zadziwiające jest ,że Pan G.Składanowski człowiek już nie młody ma tak śmiałe i patrzące w przyszłość projekty zmian,które mogą zdecydowanie zmieć życie mieszkańców miasta na pokolenia.Natomiast Nowosielski choć młody i miał już tyle lat aby się wykazać ciągle tkwi w polityce ,którą ja nazywam polityką "bruku i chodnika". Wyszków pod jego rządami to kompletna stagnacja,cywilizacyjna czarna dziura i zaścianek . Ludzie prawicy w Wyszkowie mają naprawdę ciekawe pomysły cywilizacyjne i ekonomiczne, potrzeba jednak aby się wreszcie zjednoczyli i wygrali wybory lokalne. Masz Wybór był ciekawą propozycją programową, szkoda jednak ,że po ostatnich wyborach zniknął ze sceny= Pan Głowacki woli zajmować się sprawami centralnymi,publicystyką na tematy polityki historycznej zamiast tym co jest najbliższe.Miał swój program w ostatnich wyborach samorządowym = powinien go rozwijać,szukać partnerów i wsparcia,aby póżniej móc wygrać wybory.Inaczej dalej będzie polityka" bruku i chodnika" i postępująca zapaść Wyszkowa.
Oby symbioza Wyszkowa i Warszawy nie polegała na spalaniu warszawskich śmieci !
Dodane przez Elka, w dniu 25.02.2016 r., godz. 11.58
Jestem pełna uznania dla wpisu p. G. Gajewskiego reprezentującego swoje ugrupowanie.Za panowanie aktualnego burmistrza powstawały pomysły i plany -nigdy nie oparte na raporcie o stanie aglomeracji Wyszkowa. Plany te są nie spójne i nijak się mają do potrzeb mieszkańców.Wszystko odbywa się dziwnie !
Dodane przez Elka, w dniu 25.02.2016 r., godz. 11.58
Jestem pełna uznania dla wpisu p. G. Gajewskiego reprezentującego swoje ugrupowanie.Za panowanie aktualnego burmistrza powstawały pomysły i plany -nigdy nie oparte na raporcie o stanie aglomeracji Wyszkowa. Plany te są nie spójne i nijak się mają do potrzeb mieszkańców.Wszystko odbywa się dziwnie !
Literat
Dodane przez Anonim, w dniu 25.02.2016 r., godz. 12.22
E, to tylko w takim ujęciu może się wydawać nierealne!
Dodane przez Anonim, w dniu 25.02.2016 r., godz. 12.22
E, to tylko w takim ujęciu może się wydawać nierealne!
Dodane przez anonim, w dniu 25.02.2016 r., godz. 13.11
Tak na Głowackiego nie najeżdżaj, ważne było, żeby do historii odszedł rząd PO-PSL, z Ewitą Kopacz na czele. Dobrze, że tego nie-rządu nie ma a dużą cegiełkę w Wyszkowie przyłożył do tego Marek Głowacki także tymi felietonami. Nowe, stare ekipy w gminie i powiecie też powinny dostać swoje 100 dni. Okazuje się, że to lenie i pazerni na kasę, trzeba w nich walić . Pierwsi do zwolnienia to Kowalewska w gminie i Mróz w powiecie. Niewiele z nich pożytku.
Tak na Głowackiego nie najeżdżaj, ważne było, żeby do historii odszedł rząd PO-PSL, z Ewitą Kopacz na czele. Dobrze, że tego nie-rządu nie ma a dużą cegiełkę w Wyszkowie przyłożył do tego Marek Głowacki także tymi felietonami. Nowe, stare ekipy w gminie i powiecie też powinny dostać swoje 100 dni. Okazuje się, że to lenie i pazerni na kasę, trzeba w nich walić . Pierwsi do zwolnienia to Kowalewska w gminie i Mróz w powiecie. Niewiele z nich pożytku.
Dodane przez Anonim, w dniu 25.02.2016 r., godz. 13.50
Co z tego, że buduje się nowe chodniki, jak zwłaszcza młodzi mieszkańcy gdyby tylko mogli wynieśliby sie z tego miasta. Brak miejsc pracy, a jak już jest to za grosze, wysokość opłat i podatki nieadekwatne do zarobków, korki. No właśnie jeszcze tylko brakuje spalarni śmieci w okolicy Wyszkowa. Spalarnia może nie zanieczyszcza powietrza, ale każdy słyszał jak są składowanie i przechowywanie śmieci.
Co z tego, że buduje się nowe chodniki, jak zwłaszcza młodzi mieszkańcy gdyby tylko mogli wynieśliby sie z tego miasta. Brak miejsc pracy, a jak już jest to za grosze, wysokość opłat i podatki nieadekwatne do zarobków, korki. No właśnie jeszcze tylko brakuje spalarni śmieci w okolicy Wyszkowa. Spalarnia może nie zanieczyszcza powietrza, ale każdy słyszał jak są składowanie i przechowywanie śmieci.
Dodane przez Jarek, w dniu 25.02.2016 r., godz. 22.35
Miernota z tego Nowosielskiego i tyle.
Miernota z tego Nowosielskiego i tyle.
Dodane przez kasia, w dniu 25.02.2016 r., godz. 22.36
Brakuje też Pekinów na ulicy Łącznej! Jest 2 to mało, trzeba wybudować więcej, ulokować w nich złodziei i wtedy będzie wesoło dla wszystkich mieszkańców. To dopiero puste głowy mają nasi włodarze.Be, jak barany!
Brakuje też Pekinów na ulicy Łącznej! Jest 2 to mało, trzeba wybudować więcej, ulokować w nich złodziei i wtedy będzie wesoło dla wszystkich mieszkańców. To dopiero puste głowy mają nasi włodarze.Be, jak barany!
Dodane przez Nowoczesna w Wyszkowie, w dniu 26.02.2016 r., godz. 12.02
Nowoczesności symbolem w naszym mieście jest KOLUMNA SANITARNEGO, której przeniesienie kilka lat temu obiecał wtedy wiceburmistrz dzisiaj wicestarosta Adam Mróz z PO.
Nowoczesności symbolem w naszym mieście jest KOLUMNA SANITARNEGO, której przeniesienie kilka lat temu obiecał wtedy wiceburmistrz dzisiaj wicestarosta Adam Mróz z PO.
Dodane przez Ekipa z klasą, w dniu 26.02.2016 r., godz. 13.07
Nowoczesny Wyszków, w którym ludzie z braku szaletu miejskiego obsikują różne kąty.
Nowoczesny Wyszków, w którym ludzie z braku szaletu miejskiego obsikują różne kąty.
Dodane przez nn, w dniu 26.02.2016 r., godz. 14.09
Wysokiej klasy cynikami są Nowosielski i Korczakowski, że poddają pod konsultację strategię zrobioną na kolanie. Czy myślą, że wszyscy w Wyszkowie są idiotami.Powinni przepuścić przez swoja radę miejską, zawsze Abramczyk, Rojek, Wróbel czy inny radny bezradny coś głupiego powie a główna bezradna oceni, że tylko my potrafimy robić strategie.
Wysokiej klasy cynikami są Nowosielski i Korczakowski, że poddają pod konsultację strategię zrobioną na kolanie. Czy myślą, że wszyscy w Wyszkowie są idiotami.Powinni przepuścić przez swoja radę miejską, zawsze Abramczyk, Rojek, Wróbel czy inny radny bezradny coś głupiego powie a główna bezradna oceni, że tylko my potrafimy robić strategie.
Ad. nn
Dodane przez Jacek, w dniu 26.02.2016 r., godz. 19.02
Świetna diagnoza
Dodane przez Jacek, w dniu 26.02.2016 r., godz. 19.02
Świetna diagnoza
Pan Mroczek (prezes PEC - przyp. red.) powiedział mi kiedyś, że nie opłaca się przyłączać odbiorców indywidualnych - zaznaczył.
Dodane przez k, w dniu 26.02.2016 r., godz. 19.33
Czy żeby mieszkańcy indywidualni mogli być podłączeni do sieci PEC, które jest majątkiem publicznym, musi się komuś opłacać? Komu? A czyste powietrze, to nie inwestycja?
Dodane przez k, w dniu 26.02.2016 r., godz. 19.33
Czy żeby mieszkańcy indywidualni mogli być podłączeni do sieci PEC, które jest majątkiem publicznym, musi się komuś opłacać? Komu? A czyste powietrze, to nie inwestycja?
PEC
Dodane przez Zaocznie, w dniu 27.02.2016 r., godz. 09.08
Spółka miejska, czyli nasza. Ale liczy się tylko geszeft na mieszkańcach. Jak się nie opłaca, to mieszkańca ma się w nosie. Tego, który już za Nowosa złożył się na inwestycję niewypał w PEC. Nikt nie pytał czy się to mieszkańcom opłaca.
Dodane przez Zaocznie, w dniu 27.02.2016 r., godz. 09.08
Spółka miejska, czyli nasza. Ale liczy się tylko geszeft na mieszkańcach. Jak się nie opłaca, to mieszkańca ma się w nosie. Tego, który już za Nowosa złożył się na inwestycję niewypał w PEC. Nikt nie pytał czy się to mieszkańcom opłaca.
Dodane przez Anonim, w dniu 27.02.2016 r., godz. 11.51
Targowica i Kolumna Sanitarna powinny być przeniesione.Nie w tym czasie to miejsce dla nich.
Targowica i Kolumna Sanitarna powinny być przeniesione.Nie w tym czasie to miejsce dla nich.
Obserwator
Dodane przez Do nn, w dniu 27.02.2016 r., godz. 12.02
Ci z rady miejskiej, którzy najmniej błyszczą inteligencją, to zawsze mają coś do powiedzenia (lepiej żeby się nie odzywali w ogóle).Ich poziom wypowiedzi jest na miernym poziomie. Po co tacy tam się pchają? Nie mówię, ze muszą wszyscy byc z wyższym wykształceniem, ale ludzie z piękną wymową i kulturą (do tego szkoła nie potrzebna).POrazka!
Dodane przez Do nn, w dniu 27.02.2016 r., godz. 12.02
Ci z rady miejskiej, którzy najmniej błyszczą inteligencją, to zawsze mają coś do powiedzenia (lepiej żeby się nie odzywali w ogóle).Ich poziom wypowiedzi jest na miernym poziomie. Po co tacy tam się pchają? Nie mówię, ze muszą wszyscy byc z wyższym wykształceniem, ale ludzie z piękną wymową i kulturą (do tego szkoła nie potrzebna).POrazka!
Dodane przez gs, w dniu 27.02.2016 r., godz. 13.36
Faktycznie jesteśmy satelitą Warszawy i od tego nie uciekniemy. Chcemy czy nie, trzeba brać to pod uwagę. Podobnie jak w relacjach z Niemcami. Chcemy czy nie, mamy z nimi największą wymianę handlową i musimy brać to pod uwagę jeżeli chcemy, aby gospodarka się rozwijała. Wg mnie takie warunki trzeba wykorzystywać zamiast się obrażać i odwracać. Moim zdaniem ciężko będzie spowodować, aby Wyszków stał się miastem atrakcyjnym dla przedsiębiorców. Mamy względnie daleko do trasy S8. Nie mamy terenów w takich miejscach jak np. Karpin. Mamy obszar przemysłowy Wyszkowa, ale kompletnie bez infrastruktury. To tam wg mnie trzeba zbudować dobry dojazd do S8. Nie wiem też ile tam jest ewentualnych terenów pod inwestycje. Niestety ja kompletnie nie dostrzegam faktu, że Wyszków jest miastem atrakcyjnym turystycznie. Nie ma tutaj nic to zwiedzania, nie ma zabytków, nie ma zabytkowego rynku. Rzeka Bug nie jest zagospodarowana. W Pułtusku przy Domu Polonii potrafili, a u nas nie. Minister Morawiecki nie jest wyrocznią i wg mnie program trzeba pisać pod konkretne warunki środowiskowe i je wykorzystywać. Jeżeli chodzi o kolej to zgadzam się, że powinno być dobre, a przede wszystkim szybkie połączenie kolejowe do Warszawy. Jeżeli np. pociągiem udałoby się dojechać w 30 min to wielu ludzi tak właśnie by dojeżdżało i nikt z Wyszkowa nie przeprowadzałby się do Warszawy. Kto wie, może wielu przeprowadzałoby się do Wyszkowa właśnie. Dziwi mnie fakt, że PKP nie widzi tutaj potencjału. Chociaż biorąc pod uwagę fakt, że PKP nadal jest państwowe to się już nie dziwię. Przy okazji była by konkurencja dla autobusów, gdzie bilet nadal kosztuje w znacznej większości 9zł mimo tak znacznej obniżki cen paliw. Nadal też niestety jakość niektórych pojazdów pozostawia wiele do życzenia. Nadal nie ma biletów ulgowych, nadal nie ma biletów miesięcznych, nadal nie można płacić kartą i nie ma rozkładu jazdy. A to wszystko przez fakt, że nie mają konkurencji. Świetnie Grzegorz, że w Waszym programie komunikacja kolejowa była, ale co stoi na przeszkodzie, abyście to zrealizowali? Macie swoich przedstawicieli we władzach Wyszkowa. Działajcie. Zamiast pisać, mówić zróbcie coś. Mówić, pisać każdy raczej potrafi. Czytam w komentarzach o Burmistrzu, że buduje tylko chodniki. Ale po co on ma coś robić, jeżeli nikt mu nie zagraża bo inni też nic nie robią. Gdyby zauważył, że konkurencja odnosi sukcesy to wtedy poczuje się bardziej zmotywowany. Ale musicie coś zrobić, to musi być sukces namacalny. Wtedy zyskacie też w oczach zwykłych ludzi i kto wie, może przy następnych wyborach zostanie to docenione. A tak, to nadal ja Was kojarzę niestety tylko z propagandą.
Faktycznie jesteśmy satelitą Warszawy i od tego nie uciekniemy. Chcemy czy nie, trzeba brać to pod uwagę. Podobnie jak w relacjach z Niemcami. Chcemy czy nie, mamy z nimi największą wymianę handlową i musimy brać to pod uwagę jeżeli chcemy, aby gospodarka się rozwijała. Wg mnie takie warunki trzeba wykorzystywać zamiast się obrażać i odwracać. Moim zdaniem ciężko będzie spowodować, aby Wyszków stał się miastem atrakcyjnym dla przedsiębiorców. Mamy względnie daleko do trasy S8. Nie mamy terenów w takich miejscach jak np. Karpin. Mamy obszar przemysłowy Wyszkowa, ale kompletnie bez infrastruktury. To tam wg mnie trzeba zbudować dobry dojazd do S8. Nie wiem też ile tam jest ewentualnych terenów pod inwestycje. Niestety ja kompletnie nie dostrzegam faktu, że Wyszków jest miastem atrakcyjnym turystycznie. Nie ma tutaj nic to zwiedzania, nie ma zabytków, nie ma zabytkowego rynku. Rzeka Bug nie jest zagospodarowana. W Pułtusku przy Domu Polonii potrafili, a u nas nie. Minister Morawiecki nie jest wyrocznią i wg mnie program trzeba pisać pod konkretne warunki środowiskowe i je wykorzystywać. Jeżeli chodzi o kolej to zgadzam się, że powinno być dobre, a przede wszystkim szybkie połączenie kolejowe do Warszawy. Jeżeli np. pociągiem udałoby się dojechać w 30 min to wielu ludzi tak właśnie by dojeżdżało i nikt z Wyszkowa nie przeprowadzałby się do Warszawy. Kto wie, może wielu przeprowadzałoby się do Wyszkowa właśnie. Dziwi mnie fakt, że PKP nie widzi tutaj potencjału. Chociaż biorąc pod uwagę fakt, że PKP nadal jest państwowe to się już nie dziwię. Przy okazji była by konkurencja dla autobusów, gdzie bilet nadal kosztuje w znacznej większości 9zł mimo tak znacznej obniżki cen paliw. Nadal też niestety jakość niektórych pojazdów pozostawia wiele do życzenia. Nadal nie ma biletów ulgowych, nadal nie ma biletów miesięcznych, nadal nie można płacić kartą i nie ma rozkładu jazdy. A to wszystko przez fakt, że nie mają konkurencji. Świetnie Grzegorz, że w Waszym programie komunikacja kolejowa była, ale co stoi na przeszkodzie, abyście to zrealizowali? Macie swoich przedstawicieli we władzach Wyszkowa. Działajcie. Zamiast pisać, mówić zróbcie coś. Mówić, pisać każdy raczej potrafi. Czytam w komentarzach o Burmistrzu, że buduje tylko chodniki. Ale po co on ma coś robić, jeżeli nikt mu nie zagraża bo inni też nic nie robią. Gdyby zauważył, że konkurencja odnosi sukcesy to wtedy poczuje się bardziej zmotywowany. Ale musicie coś zrobić, to musi być sukces namacalny. Wtedy zyskacie też w oczach zwykłych ludzi i kto wie, może przy następnych wyborach zostanie to docenione. A tak, to nadal ja Was kojarzę niestety tylko z propagandą.
"Wyszkow tonie"
Dodane przez Josek, w dniu 27.02.2016 r., godz. 19.09
Do powyzszej dyskusji, chcialbym dodac, ze zrodlem rozwoju Wyszkowa /Obecnie jednej z sypialni Warszawy/ moze byc konsekwentne tworzenie pozytywnego wizerunku miasta. Realizacja strategii wizerunkowej jest przedsiewzieciem dlugoterminowym i wymaga tez wspolpracy z opozycja samorzadowa. Prowadzenie dzialan, ktore podmioty prywatne lepiej lub gorzej wykonuja nie jest zadaniem wladz publicznych. Wazna sprawa jest, aby wladze wykonywaly prace, ktore nie sa i nie moga byc wykonywane przez nikogo innego. Dlatego mysle, ze od umiejetnosci polityki wizerunkowej zalezy skala realnych korzysci, jakie moze czerpac w przyszlosci miasto Wyszkow wraz z przyleglym regionem.
Dodane przez Josek, w dniu 27.02.2016 r., godz. 19.09
Do powyzszej dyskusji, chcialbym dodac, ze zrodlem rozwoju Wyszkowa /Obecnie jednej z sypialni Warszawy/ moze byc konsekwentne tworzenie pozytywnego wizerunku miasta. Realizacja strategii wizerunkowej jest przedsiewzieciem dlugoterminowym i wymaga tez wspolpracy z opozycja samorzadowa. Prowadzenie dzialan, ktore podmioty prywatne lepiej lub gorzej wykonuja nie jest zadaniem wladz publicznych. Wazna sprawa jest, aby wladze wykonywaly prace, ktore nie sa i nie moga byc wykonywane przez nikogo innego. Dlatego mysle, ze od umiejetnosci polityki wizerunkowej zalezy skala realnych korzysci, jakie moze czerpac w przyszlosci miasto Wyszkow wraz z przyleglym regionem.
Plan Morawieckiego (:
Dodane przez Gosc, w dniu 28.02.2016 r., godz. 10.54
Zdaniem Prof Kołodki plan Morawieckiego zakłada, że „wszystko dobrze pójdzie, ale nie za bardzo pokazuje, co ten rząd i następny ma zrobić, żeby dobrze szło”. - Wydawanie cudzych pieniędzy albo pieniędzy, których jeszcze nie ma i nie wiadomo, czy będą to umiejętność niektórych polityków, ale ja bym ich usadowił na niższej półce, a nie na wysokiej, do której na pewno mierzy minister Morawiecki - ocenił były minister finansów.
Dodane przez Gosc, w dniu 28.02.2016 r., godz. 10.54
Zdaniem Prof Kołodki plan Morawieckiego zakłada, że „wszystko dobrze pójdzie, ale nie za bardzo pokazuje, co ten rząd i następny ma zrobić, żeby dobrze szło”. - Wydawanie cudzych pieniędzy albo pieniędzy, których jeszcze nie ma i nie wiadomo, czy będą to umiejętność niektórych polityków, ale ja bym ich usadowił na niższej półce, a nie na wysokiej, do której na pewno mierzy minister Morawiecki - ocenił były minister finansów.
Nowoczesny Wyszków?
Dodane przez AWP, w dniu 28.02.2016 r., godz. 16.20
Na mojej ulicy będą budować dom. W jaki sposób miasto dba aby nowe chodniki nie zostały zniszczone przez tę budowę. Będzie musiała wjechać koparka, dojechać wywrotka itp. przy tym mnóstwo błota będzie na chodniku. W cywilizowanych miastach, ubłocony samochód nie ma prawa wyjechać z budowy na miasto.
Dodane przez AWP, w dniu 28.02.2016 r., godz. 16.20
Na mojej ulicy będą budować dom. W jaki sposób miasto dba aby nowe chodniki nie zostały zniszczone przez tę budowę. Będzie musiała wjechać koparka, dojechać wywrotka itp. przy tym mnóstwo błota będzie na chodniku. W cywilizowanych miastach, ubłocony samochód nie ma prawa wyjechać z budowy na miasto.
Do GS-Tylko po co ?
Dodane przez Elka, w dniu 29.02.2016 r., godz. 06.37
Programu wewnętrznie sprzecznego nie uda się zrealizować ! Można ciągle przepisywać to co się już zapodawało, tylko po co ? Radni nie mają możliwości prawidłowo ocenić panu , jeżeli przedtem nie dostali dokładnie opisanego stanu poprzedniego/raportu o stanie miasta/.Przypominam,że rozpatrywane są ewentualne założenie wieloletniego działania !
Dodane przez Elka, w dniu 29.02.2016 r., godz. 06.37
Programu wewnętrznie sprzecznego nie uda się zrealizować ! Można ciągle przepisywać to co się już zapodawało, tylko po co ? Radni nie mają możliwości prawidłowo ocenić panu , jeżeli przedtem nie dostali dokładnie opisanego stanu poprzedniego/raportu o stanie miasta/.Przypominam,że rozpatrywane są ewentualne założenie wieloletniego działania !
Według aktualnej informacji dyrektora Mazowieckiego Biura Panowania Regionalnego p. Piotra Brzeskiego-
Dodane przez Elka, w dniu 29.02.2016 r., godz. 08.50
Mazowsze wyda 4 miliardy zł na nowe inwestycje. Chce negocjować Kontrakt Terytorialny i wpisać do niego 39 nowych projektów,w tym m.in innymi energetycznych,środowiskowych i transportowych !Gmina Wyszków za dwadzieścia lat dalej zaściankiem ,symbiozą ,no może czołowym środowiskiem dla szczurów i wszelkiego robactwa ! W latach 50-tych udało się uchronić to miasto od pobudowanie w Wyszkowie ośrodka petrochemii.Powstała w Płocku .W Wyszkowie -dalej oddziaływanie ,w 21 wieku ,wszech-panującego towarzystwa wzajemnej adoracji wg. zasady/ kumie-chwalą was,kto ? wy mnie, a ja was?/Porażka ! Wieki czas na zapobieganie porażkom.Kto nie nadaje się może odejść!
Dodane przez Elka, w dniu 29.02.2016 r., godz. 08.50
Mazowsze wyda 4 miliardy zł na nowe inwestycje. Chce negocjować Kontrakt Terytorialny i wpisać do niego 39 nowych projektów,w tym m.in innymi energetycznych,środowiskowych i transportowych !Gmina Wyszków za dwadzieścia lat dalej zaściankiem ,symbiozą ,no może czołowym środowiskiem dla szczurów i wszelkiego robactwa ! W latach 50-tych udało się uchronić to miasto od pobudowanie w Wyszkowie ośrodka petrochemii.Powstała w Płocku .W Wyszkowie -dalej oddziaływanie ,w 21 wieku ,wszech-panującego towarzystwa wzajemnej adoracji wg. zasady/ kumie-chwalą was,kto ? wy mnie, a ja was?/Porażka ! Wieki czas na zapobieganie porażkom.Kto nie nadaje się może odejść!
Dodane przez ola, w dniu 29.02.2016 r., godz. 09.14
proszę przestać myśleć o stolicy, która da sobie radę - radni powiatowi i miejscy są tutaj i dla tego miejsca - od ich inwencji zależy jak wygląda miasto Wyszków i powiat wyszkowski - pchaliści się do władzy, to zabrać się do pracy a nie wykłócać o diety - wstyd!
proszę przestać myśleć o stolicy, która da sobie radę - radni powiatowi i miejscy są tutaj i dla tego miejsca - od ich inwencji zależy jak wygląda miasto Wyszków i powiat wyszkowski - pchaliści się do władzy, to zabrać się do pracy a nie wykłócać o diety - wstyd!
Dodane przez ela, w dniu 01.03.2016 r., godz. 09.20
Broń nas Panie Boże przed pomysłem gs w sprawie płacenia za przejazd autobusem kartą. Ja jak w kolejce w sklepie stoję i widzę jak nieporadnie wychodzi ludziom te wklepanie pin, to na myśl o przystanku gdzie stoi kilkanaście osób z gotowymi kartami, odechciewa mi się jeździć. A co z intymnością, gdzie na karku ma się całą kolejkę?
Broń nas Panie Boże przed pomysłem gs w sprawie płacenia za przejazd autobusem kartą. Ja jak w kolejce w sklepie stoję i widzę jak nieporadnie wychodzi ludziom te wklepanie pin, to na myśl o przystanku gdzie stoi kilkanaście osób z gotowymi kartami, odechciewa mi się jeździć. A co z intymnością, gdzie na karku ma się całą kolejkę?
Dodane przez Aszkenazy, w dniu 01.03.2016 r., godz. 09.22
Diet nie powinno być wcale, albo tylko symboliczne 550 zł. Zaraz to rządzenie by się większości znudziło.
Diet nie powinno być wcale, albo tylko symboliczne 550 zł. Zaraz to rządzenie by się większości znudziło.
Wstyd ola
Dodane przez Olaf, w dniu 01.03.2016 r., godz. 10.20
Wstyd to był, jak tak zaniedbane pod wieloma względami miasto i gmina szczyciła się aż 3 burmistrzami. Jak widać ilość nijak ma się do jakości.
Dodane przez Olaf, w dniu 01.03.2016 r., godz. 10.20
Wstyd to był, jak tak zaniedbane pod wieloma względami miasto i gmina szczyciła się aż 3 burmistrzami. Jak widać ilość nijak ma się do jakości.
Dodane przez :) :) :), w dniu 01.03.2016 r., godz. 11.16
Czy trzech, czy dwóch burmistrzów, to u nas i tak jest jedna wielka bryndza Olaf.
Czy trzech, czy dwóch burmistrzów, to u nas i tak jest jedna wielka bryndza Olaf.
Dodane przez gs, w dniu 01.03.2016 r., godz. 18.11
Elu, można płacić zbliżeniowo. A nawet telefonem.
Elu, można płacić zbliżeniowo. A nawet telefonem.
sala gimnastyczna przy SP2
Dodane przez paweł, w dniu 01.03.2016 r., godz. 21.15
Dwie moje córki są uczennicami w SP2 więc wiem jak niestety wyglądają zajęcia z W-F. Sala niby jest, i "prawie" spełnia swoją rolę :-( ale tu " prawie" robi dużą różnicę. Dzieci klas 1-3 których jest prawie 300, nie mają wstępu na salę ( poza jakimiś wyjątkami) a mają w tygodniu 3 godziny W-F przeważnie na betonowym korytarzu. Klasy 4-6 mają zajęcia po dwie klasy jednocześnie, a nie ma fizycznej możliwości żeby 50 dzieci ćwiczyło na raz, na sali o powierzchni 159 metrów kwadratowych, czyli wielkości niedużego domu, więc połowa dzieci ćwiczy na korytarzu lub tak jak w ten poniedziałek ćwiczy w kurtkach i czapkach ( lub bez) na boisku zewnętrznym tzw. " zimny chów". Skutek - przeziębione dzieci :-( . Gdzie polityka wspierająca prawidłowy rozwój fizyczny dzieci? Gdzie polityka wyrównywania szans edukacyjnych ? Jak Nasze dzieci mają rywalizować z dziećmi z "jedynki", " trójki" czy z "piątki" ? Co z uzdolnionymi sportowo uczniami z naszej szkoły którzy marnują swój talent? Jak ćwiczenia na korytarzu ,wyłożonym terakotą mają się do elementarnego zapewnienia bezpieczeństwa dzieciom na zajęciach sportowych ? Co powinno być piorytetem , budowa na stadionie trybun na 3000 miejsc ( a kiedy tylu ludzi tam było ? ) czy bezpieczeństwo i dobro naszych dzieci?
Dodane przez paweł, w dniu 01.03.2016 r., godz. 21.15
Dwie moje córki są uczennicami w SP2 więc wiem jak niestety wyglądają zajęcia z W-F. Sala niby jest, i "prawie" spełnia swoją rolę :-( ale tu " prawie" robi dużą różnicę. Dzieci klas 1-3 których jest prawie 300, nie mają wstępu na salę ( poza jakimiś wyjątkami) a mają w tygodniu 3 godziny W-F przeważnie na betonowym korytarzu. Klasy 4-6 mają zajęcia po dwie klasy jednocześnie, a nie ma fizycznej możliwości żeby 50 dzieci ćwiczyło na raz, na sali o powierzchni 159 metrów kwadratowych, czyli wielkości niedużego domu, więc połowa dzieci ćwiczy na korytarzu lub tak jak w ten poniedziałek ćwiczy w kurtkach i czapkach ( lub bez) na boisku zewnętrznym tzw. " zimny chów". Skutek - przeziębione dzieci :-( . Gdzie polityka wspierająca prawidłowy rozwój fizyczny dzieci? Gdzie polityka wyrównywania szans edukacyjnych ? Jak Nasze dzieci mają rywalizować z dziećmi z "jedynki", " trójki" czy z "piątki" ? Co z uzdolnionymi sportowo uczniami z naszej szkoły którzy marnują swój talent? Jak ćwiczenia na korytarzu ,wyłożonym terakotą mają się do elementarnego zapewnienia bezpieczeństwa dzieciom na zajęciach sportowych ? Co powinno być piorytetem , budowa na stadionie trybun na 3000 miejsc ( a kiedy tylu ludzi tam było ? ) czy bezpieczeństwo i dobro naszych dzieci?
Dodane przez Fan, w dniu 02.03.2016 r., godz. 00.17
Paweł, Ty się pod Olę nie podszywaj. Szkoda tylko, że kiedy z Koseckim, Bońkiem i całym PZPNem, forsowano projekt budowy nowego stadionu od podstaw i wielkiej hali, to Ci nie przeszkadzało. Teraz siejesz propagandę - trybuny albo sala. Jedno i drugie, ale najpierw trybuny i bieżnia na stadionie. Szkoła nr w 2015 r. dostała piękny kompleks zewnętrzny. A, że wiadomo, że trzeba takie inwestycje równoważyć, nie może być tak, że jeden obiekt dostaje tak duże inwestycje rok po roku. Kolejka potrzeb jest długa. Nowoczesny stadion powinien być wizytówką naszego miasta. Powinien służyć także zdolnym uczniom ze SP2 w szlifowaniu talentów. Frekwencja jest słaba, bo w ogóle życie sportowe na stadionie prawie nie istnieje, po za piłkarskimi rozgrywkami i jednorazowym spędem młodzieży. I zapewniam, że nie jest to wina samego stadionu. A tak na marginesie, to najwięksi mistrzowie swoje talenty wykuwali najczęściej w surowych, siermiężnych warunkach.
Paweł, Ty się pod Olę nie podszywaj. Szkoda tylko, że kiedy z Koseckim, Bońkiem i całym PZPNem, forsowano projekt budowy nowego stadionu od podstaw i wielkiej hali, to Ci nie przeszkadzało. Teraz siejesz propagandę - trybuny albo sala. Jedno i drugie, ale najpierw trybuny i bieżnia na stadionie. Szkoła nr w 2015 r. dostała piękny kompleks zewnętrzny. A, że wiadomo, że trzeba takie inwestycje równoważyć, nie może być tak, że jeden obiekt dostaje tak duże inwestycje rok po roku. Kolejka potrzeb jest długa. Nowoczesny stadion powinien być wizytówką naszego miasta. Powinien służyć także zdolnym uczniom ze SP2 w szlifowaniu talentów. Frekwencja jest słaba, bo w ogóle życie sportowe na stadionie prawie nie istnieje, po za piłkarskimi rozgrywkami i jednorazowym spędem młodzieży. I zapewniam, że nie jest to wina samego stadionu. A tak na marginesie, to najwięksi mistrzowie swoje talenty wykuwali najczęściej w surowych, siermiężnych warunkach.
Dodane przez AWP, w dniu 02.03.2016 r., godz. 10.50
No tak, pan Paweł nawet słowem nie zająknął się o nowych boiskach w dwójce.
No tak, pan Paweł nawet słowem nie zająknął się o nowych boiskach w dwójce.
Napisz komentarz
- Komentarze naruszające netykietę nie będą publikowane.
- Komentarze promujące własne np. strony, produkty itp. nie będą publikowane.
- Za treść komentarza odpowiada jego autor.
- Regulamin komentowania w serwisie wyszkowiak.pl