35 tys. miejsc pracy na Narwi i Bugu
(Zam: 14.10.2015 r., godz. 16.34)Poseł może dużo gadać i obiecywać. Znacznie trudniej jest przedstawić swoje zdanie przed całym Sejmem, ministrami i rządem. Przepracowałem ciężko ostatnie cztery lata. Zadbałem o budowę dróg, Internetu, mostów, węzłów autostradowych i przejazdów kolejowych. Pomogłem stworzyć wiele miejsc pracy. Ludzie często nie wiedzą, na czym polega praca posła.
Jak się odwiedzi miasto, które nie ma posła czy senatora, różnice widać gołym okiem. Skończyła się kadencja – dużo udało się osiągnąć, byłem jednym z najaktywniejszych posłów w Sejmie. Na ostatnim posiedzeniu zamknąłem dwa wielkie projekty legislacyjne związane z przyszłością Pułtuska, Wyszkowa, Ostrołęki, Makowa czy Ostrowi. Przyszłość naszego regionu to przyszłość naszych rzek. Rzeki to transport, turystyka, miejsca pracy i rozwój regionu. Nie będę więcej pisał, poniżej zamieszczam stenogram z mojego ostatniego wystąpienia w Sejmie:
„Wypowiedzi na posiedzeniach Sejmu”
Posiedzenie nr 102 w dniu 08-10-2015 (1. dzień obrad) 3 punkt porządku dziennego:
Poseł Bartłomiej Bodio:
Panie Marszałku! Wysoka Izbo! Pani Minister! Wydajemy miliardy na ochronę środowiska, i dobrze, bo ochrona środowiska to ważna rzecz. Warto jednak pamiętać, że w tym wszystkim najważniejszy zawsze jest i musi być człowiek. Polskie rzeki z powodu naszej troski o ptaszki czy robaczki mają najniższe kategorie żeglowności, bobry zżerają polskie nadbrzeżne lasy, dziki niszczą uprawy, biegają po ulicach, powodują wypadki. My ciągle uważamy, że to jest dobra droga. Może czas najwyższy powiedzieć, że to nie jest najlepsza droga?
Niemcy, Austria czy Holandia to nie są kraje niszczące środowisko, to są liderzy ochrony środowiska. Te kraje to również liderzy żeglugi śródlądowej. Ekologia i transport wodny mogą i muszą iść w parze, bo transport wodny jest najbardziej ekologiczny i najtańszy ze wszystkich środków transportu. W Europie trwają wielkie inwestycje w śródlądowe drogi wodne. Unia Europejska finansuje 95% kosztów rewitalizacji rzek.
My w Polsce w 2014 r. wydaliśmy ponad 1 mld zł w ramach „Programu dla Odry – 2006”. Odra odgrywa kluczową rolę w transkontynentalnym śródlądowym połączeniu Bałtyku z basenem Dunaju, nazywanym drogą wodną E30. Przyszłość polskiej żeglugi śródlądowej to także droga wodna E40: Bałtyk-Wisła-Narew-Bug-Dniepr-Morze Czarne, a także E70: Odra-Wisła-Nogat-Zalew Wiślany.
Sama Odra po rewitalizacji wiąże się z ponad 50 tys. nowymi miejscami pracy. Wisła, Narew, Bug i Nogat to kolejne 35 tys. nowych miejsc pracy. Rewitalizacja rzek to rozwój turystyki i transportu. Żegluga śródlądowa to transport blisko 1 mln kontenerów rocznie bez szkody dla środowiska. Żegluga śródlądowa to rozwój regionów nad Narwią, miast takich jak Ostrołęka, Różan czy Pułtusk. Rewitalizacja rzek i żegluga śródlądowa to rozwój regionów nad Bugiem: Wyszkowa, Ostrowi, Broku, Małkini czy Włodawy. Żegluga śródlądowa to rozwój gospodarki. Żegluga śródlądowa to także ekologia i ochrona środowiska jednocześnie. To paradoks, że chroniąc środowisko, pozbawiamy się żeglowności naszych polskich rzek, bo rzeki to jest nasz skarb. Musimy dbać o Odrę, Wisłę, Bug, Narew i wszystkie inne polskie rzeki.
Program z 2006 r., który dzisiaj podsumowujemy, definiuje priorytety. Po pierwsze, budowa czynnego i biernego zabezpieczenia przeciwpowodziowego, po drugie, ochrona środowiska, czystość wód, po trzecie, usuwanie szkód powodziowych, po trzecie, renaturyzacja ekosystemów, po piąte, zwiększenie lesistości, dopiero po szóste, utrzymanie i rozwój żeglugi śródlądowej i po siódme, energetyczne wykorzystanie rzek.
Posłowie w 2006 r. potraktowali rzeki jako zagrożenie, stąd też takie właśnie priorytety: żeglowność znalazła się dopiero na szóstym miejscu, energetyka na siódmym. Dziś w wyniku działania tego programu znacznie zminimalizowaliśmy zagrożenie. Dzisiaj musimy widzieć w rzekach nie tylko zagrożenie, ale również szansę. To się musi uzupełniać.
Jako przewodniczący podkomisji do spraw żeglugi śródlądowej rekomenduję przewartościowanie priorytetów w kolejnych programach, bo polskie rzeki to wielka szansa na rozwój regionów. Traktujmy rzeki kompleksowo, bo warto – dla gospodarki i dla ochrony środowiska. Dziękuję bardzo. (Oklaski)”
Droga Wodna E 40 Bałtyk, Wisła, Narew, Bug, Dniepr, Morze Czarne to przyszłość naszego regionu. Zróbmy to razem.
Bartłomiej Bodio
poseł na Sejm
„Wypowiedzi na posiedzeniach Sejmu”
Posiedzenie nr 102 w dniu 08-10-2015 (1. dzień obrad) 3 punkt porządku dziennego:
Poseł Bartłomiej Bodio:
Panie Marszałku! Wysoka Izbo! Pani Minister! Wydajemy miliardy na ochronę środowiska, i dobrze, bo ochrona środowiska to ważna rzecz. Warto jednak pamiętać, że w tym wszystkim najważniejszy zawsze jest i musi być człowiek. Polskie rzeki z powodu naszej troski o ptaszki czy robaczki mają najniższe kategorie żeglowności, bobry zżerają polskie nadbrzeżne lasy, dziki niszczą uprawy, biegają po ulicach, powodują wypadki. My ciągle uważamy, że to jest dobra droga. Może czas najwyższy powiedzieć, że to nie jest najlepsza droga?
Niemcy, Austria czy Holandia to nie są kraje niszczące środowisko, to są liderzy ochrony środowiska. Te kraje to również liderzy żeglugi śródlądowej. Ekologia i transport wodny mogą i muszą iść w parze, bo transport wodny jest najbardziej ekologiczny i najtańszy ze wszystkich środków transportu. W Europie trwają wielkie inwestycje w śródlądowe drogi wodne. Unia Europejska finansuje 95% kosztów rewitalizacji rzek.
My w Polsce w 2014 r. wydaliśmy ponad 1 mld zł w ramach „Programu dla Odry – 2006”. Odra odgrywa kluczową rolę w transkontynentalnym śródlądowym połączeniu Bałtyku z basenem Dunaju, nazywanym drogą wodną E30. Przyszłość polskiej żeglugi śródlądowej to także droga wodna E40: Bałtyk-Wisła-Narew-Bug-Dniepr-Morze Czarne, a także E70: Odra-Wisła-Nogat-Zalew Wiślany.
Sama Odra po rewitalizacji wiąże się z ponad 50 tys. nowymi miejscami pracy. Wisła, Narew, Bug i Nogat to kolejne 35 tys. nowych miejsc pracy. Rewitalizacja rzek to rozwój turystyki i transportu. Żegluga śródlądowa to transport blisko 1 mln kontenerów rocznie bez szkody dla środowiska. Żegluga śródlądowa to rozwój regionów nad Narwią, miast takich jak Ostrołęka, Różan czy Pułtusk. Rewitalizacja rzek i żegluga śródlądowa to rozwój regionów nad Bugiem: Wyszkowa, Ostrowi, Broku, Małkini czy Włodawy. Żegluga śródlądowa to rozwój gospodarki. Żegluga śródlądowa to także ekologia i ochrona środowiska jednocześnie. To paradoks, że chroniąc środowisko, pozbawiamy się żeglowności naszych polskich rzek, bo rzeki to jest nasz skarb. Musimy dbać o Odrę, Wisłę, Bug, Narew i wszystkie inne polskie rzeki.
Program z 2006 r., który dzisiaj podsumowujemy, definiuje priorytety. Po pierwsze, budowa czynnego i biernego zabezpieczenia przeciwpowodziowego, po drugie, ochrona środowiska, czystość wód, po trzecie, usuwanie szkód powodziowych, po trzecie, renaturyzacja ekosystemów, po piąte, zwiększenie lesistości, dopiero po szóste, utrzymanie i rozwój żeglugi śródlądowej i po siódme, energetyczne wykorzystanie rzek.
Posłowie w 2006 r. potraktowali rzeki jako zagrożenie, stąd też takie właśnie priorytety: żeglowność znalazła się dopiero na szóstym miejscu, energetyka na siódmym. Dziś w wyniku działania tego programu znacznie zminimalizowaliśmy zagrożenie. Dzisiaj musimy widzieć w rzekach nie tylko zagrożenie, ale również szansę. To się musi uzupełniać.
Jako przewodniczący podkomisji do spraw żeglugi śródlądowej rekomenduję przewartościowanie priorytetów w kolejnych programach, bo polskie rzeki to wielka szansa na rozwój regionów. Traktujmy rzeki kompleksowo, bo warto – dla gospodarki i dla ochrony środowiska. Dziękuję bardzo. (Oklaski)”
Droga Wodna E 40 Bałtyk, Wisła, Narew, Bug, Dniepr, Morze Czarne to przyszłość naszego regionu. Zróbmy to razem.
Bartłomiej Bodio
poseł na Sejm
Komentarze
Dodane przez BUG, w dniu 14.10.2015 r., godz. 19.27
Panie Bodio, ośmieszasz się Pan po raz kolejny, przez 4 lata nic Pan nie zrobił w temacie rzeki BUG a teraz olśnienie i wielkie GADANIE, Panu już dziękujemy, swoją szanse i mandat zaufania mieszkańców Wyszkowa Pan wyczerpał.
Panie Bodio, ośmieszasz się Pan po raz kolejny, przez 4 lata nic Pan nie zrobił w temacie rzeki BUG a teraz olśnienie i wielkie GADANIE, Panu już dziękujemy, swoją szanse i mandat zaufania mieszkańców Wyszkowa Pan wyczerpał.
Dodane przez Prosperity :), w dniu 14.10.2015 r., godz. 20.24
Na temat turystyki na Bugu i wielkich płynących z tego kokosów niech opowie posłowi jego kolega partyjny Maro Kamiński z Kamieńczyka.
Na temat turystyki na Bugu i wielkich płynących z tego kokosów niech opowie posłowi jego kolega partyjny Maro Kamiński z Kamieńczyka.
Dodane przez Sąsiad, w dniu 14.10.2015 r., godz. 20.54
Kamyk, nie jest z PSL, a tym bardziej od Palikota. Jest z PO.
Kamyk, nie jest z PSL, a tym bardziej od Palikota. Jest z PO.
Narwią do Wisły, a Wisłą do Gdańska...
Dodane przez Pirx, w dniu 14.10.2015 r., godz. 22.24
Składamy się na balię?
Dodane przez Pirx, w dniu 14.10.2015 r., godz. 22.24
Składamy się na balię?
Dobra, wypraktykowany pomysł
Dodane przez Anonim, w dniu 15.10.2015 r., godz. 13.27
w ten sposób można zajechać nawet do Paryża!
Dodane przez Anonim, w dniu 15.10.2015 r., godz. 13.27
w ten sposób można zajechać nawet do Paryża!
Dodane przez Rajmundo, w dniu 15.10.2015 r., godz. 14.21
Bodzio to zabawny gość. Marzy mu się druga kadencja w parlamencie ale nic z tego.
Bodzio to zabawny gość. Marzy mu się druga kadencja w parlamencie ale nic z tego.
Dodane przez Anonim, w dniu 15.10.2015 r., godz. 14.31
Na Bugu i Narwi daleko nie POpłynie. To rzeki niedochodowe.
Na Bugu i Narwi daleko nie POpłynie. To rzeki niedochodowe.
Żegnaj "zielona zarazo"
Dodane przez A.Z., w dniu 15.10.2015 r., godz. 14.46
To już koniec balu panie B.B. Koniec darmowej kasy za pasożytnictwo. Chyba nikt nie będzie pana żałował. Pa, pa "zielona zarazo". Gdyby tak jeszcze pozbyć się innych członków "zielonej zarazy" Kalinowskiego, Jastrzębskiego, Pągowskiego i im podobnych.
Dodane przez A.Z., w dniu 15.10.2015 r., godz. 14.46
To już koniec balu panie B.B. Koniec darmowej kasy za pasożytnictwo. Chyba nikt nie będzie pana żałował. Pa, pa "zielona zarazo". Gdyby tak jeszcze pozbyć się innych członków "zielonej zarazy" Kalinowskiego, Jastrzębskiego, Pągowskiego i im podobnych.
Dodane przez Przytomny, w dniu 15.10.2015 r., godz. 16.02
A w zamian wstawić kogo? Mroza, Wiśniewskiego Zbyla, Bociana - z deszczu pod rynnę.
A w zamian wstawić kogo? Mroza, Wiśniewskiego Zbyla, Bociana - z deszczu pod rynnę.
BEZA , BEZA ME MUCIO już bliżej jak dalej
Dodane przez Anonim, w dniu 15.10.2015 r., godz. 16.06
BEZE MNIE MŁÓCĄ - HURA !
Dodane przez Anonim, w dniu 15.10.2015 r., godz. 16.06
BEZE MNIE MŁÓCĄ - HURA !
KONICZYNKA
Dodane przez Anonim, w dniu 15.10.2015 r., godz. 16.14
na szczęście !
Dodane przez Anonim, w dniu 15.10.2015 r., godz. 16.14
na szczęście !
Dodane przez alex77, w dniu 15.10.2015 r., godz. 18.32
.... to pan Borek kupi ze sto barek zamiast cieżarówek hehehehe burmistrz po kadencji bedzie miał robotę na kapitana barki na trasie Małkinia-Gdańsk Bodio dobrze kombinuje,wszystko to pod nich czy to spisek hehehehehe
.... to pan Borek kupi ze sto barek zamiast cieżarówek hehehehe burmistrz po kadencji bedzie miał robotę na kapitana barki na trasie Małkinia-Gdańsk Bodio dobrze kombinuje,wszystko to pod nich czy to spisek hehehehehe
Ludzie muszą mieć duży żal
Dodane przez Anonim, w dniu 16.10.2015 r., godz. 14.37
Skoro publicznie cieszą się ze spadu stonki.
Dodane przez Anonim, w dniu 16.10.2015 r., godz. 14.37
Skoro publicznie cieszą się ze spadu stonki.
Miecio schodzi rakiem
Dodane przez Anonim, w dniu 16.10.2015 r., godz. 14.45
Żegnaj Pysiu Misiu
Dodane przez Anonim, w dniu 16.10.2015 r., godz. 14.45
Żegnaj Pysiu Misiu
Dodane przez Kuntakinte, w dniu 16.10.2015 r., godz. 21.36
Nad np. Renem mieszka kilkadziesiąt milionów ludzi w takich państwach jak Szwajcaria (Bazylea), Francja (Strasburg), Niemcy (Kolonia, Bonn) Holandia (Rotterdam). Jest to zarazem jeden z najbardziej uprzemysłowionych regionów w Europie, a Rotterdam jest największym portem w Europie. Tam żegluga śródlądowa ma sens panie Bodio. Dlaczego za wszelką cenę chce pan topić miliony Euro w pomysły, które nie mają ekonomicznego uzasadnienia. To rzeczywiste topienie pieniędzy. Jest pan beznadziejny.
Nad np. Renem mieszka kilkadziesiąt milionów ludzi w takich państwach jak Szwajcaria (Bazylea), Francja (Strasburg), Niemcy (Kolonia, Bonn) Holandia (Rotterdam). Jest to zarazem jeden z najbardziej uprzemysłowionych regionów w Europie, a Rotterdam jest największym portem w Europie. Tam żegluga śródlądowa ma sens panie Bodio. Dlaczego za wszelką cenę chce pan topić miliony Euro w pomysły, które nie mają ekonomicznego uzasadnienia. To rzeczywiste topienie pieniędzy. Jest pan beznadziejny.
Dodane przez Anonim, w dniu 17.10.2015 r., godz. 16.37
Zatrudnij pan sobie do tego POgłębiania polskiego długu na Bugu i Narwi panią premier Kopacz, wystarczy, że do spółki z Palikotem przekopią rzeki na metr w głąb.
Zatrudnij pan sobie do tego POgłębiania polskiego długu na Bugu i Narwi panią premier Kopacz, wystarczy, że do spółki z Palikotem przekopią rzeki na metr w głąb.
Dodane przez Anonim, w dniu 17.10.2015 r., godz. 22.50
Czy już nagrywają "przetargi" na pogłębianie i regulowanie Bugu? Mają już wyłonioną firmę, która więcej odpuli?
Czy już nagrywają "przetargi" na pogłębianie i regulowanie Bugu? Mają już wyłonioną firmę, która więcej odpuli?
Dodane przez ~(), w dniu 19.10.2015 r., godz. 20.25
czekam aż ten osobnik "popłynie"
czekam aż ten osobnik "popłynie"
Do !()
Dodane przez Torzuca, w dniu 20.10.2015 r., godz. 14.04
Głodnemu chleb na myśli.
Dodane przez Torzuca, w dniu 20.10.2015 r., godz. 14.04
Głodnemu chleb na myśli.
I z jakiego powodu nastąpił
Dodane przez ~*, w dniu 20.10.2015 r., godz. 14.11
WYBUCH !
Dodane przez ~*, w dniu 20.10.2015 r., godz. 14.11
WYBUCH !
Dodane przez Sekretarz, w dniu 20.10.2015 r., godz. 20.38
Marek Kamiński z Kamieńczyka bogobojny PiSowiec, teraz jest zadeklarowanym POwcem. To się nazywa mieć nosa.
Marek Kamiński z Kamieńczyka bogobojny PiSowiec, teraz jest zadeklarowanym POwcem. To się nazywa mieć nosa.
życzenia przedwyborcze
Dodane przez Życzliwy, w dniu 21.10.2015 r., godz. 12.15
Panie Bodio, spływaj Pan Bugiem do Narwi a potem Wisłą do Płocka, matecznika mazowieckiego PSL. Niech Pan tam, przy pomocy swoich partyjnych kolegów wyposażonych w kije rozpocznie wielki program zawracania rzeki. Stopy wody pod kilem w podróży życzy Panu Życzliwy
Dodane przez Życzliwy, w dniu 21.10.2015 r., godz. 12.15
Panie Bodio, spływaj Pan Bugiem do Narwi a potem Wisłą do Płocka, matecznika mazowieckiego PSL. Niech Pan tam, przy pomocy swoich partyjnych kolegów wyposażonych w kije rozpocznie wielki program zawracania rzeki. Stopy wody pod kilem w podróży życzy Panu Życzliwy
Napisz komentarz
- Komentarze naruszające netykietę nie będą publikowane.
- Komentarze promujące własne np. strony, produkty itp. nie będą publikowane.
- Za treść komentarza odpowiada jego autor.
- Regulamin komentowania w serwisie wyszkowiak.pl