Menu górne

REKLAMA

  • Reklama
Dziś jest 03 grudnia 2024 r., imieniny Franciszka, Ksawerego



Asfaltu w Sitnie nie będzie

(Zam: 04.02.2015 r., godz. 17.01)

Miejscy radni zrezygnowali z realizacji tej inwestycji, mimo że wcześniej była zapisana w budżecie. Sołtys wsi mówi, że to „sprawa polityczna”. – Panie burmistrzu, czy to nie jest już zemsta? – zwracała się podczas sesji Rady Miejskiej do Grzegorza Nowosielskiego.

Foto
Sołtys Jadwiga Ickiewicz ma pretensje do radnych, że przeznaczają pieniądze na wymianę chodników, a po raz kolejny nie uwzględnili drogi w Sitnie w budżecie
fot. Justyna Pochmara

W projekcie budżetu na 2015 r. budowa drogi w Sitnie pierwotnie znalazła się – na tę inwestycję było 1 500 000 zł. Podczas sesji Rady Miejskiej 29 stycznia skarbnik gminy Dariusz Korczakowski poinformował, że pieniądze te będą przeznaczone między innymi na wkład własny do przebudowy ul. Geodetów i Zapole (na tę inwestycję gmina dostała dofinansowanie z tzw. schetynówki). Według niego, burmistrz pierwotnie proponował rezygnację z przebudowy ul. Zakolejowej i Polnej, ale to radni ostatecznie uznali, że pieniądze zostaną „zdjęte” z drogi w Sitnie.

Sołtys: rezygnuję z funkcji
– Okłamał pan mnie, moich mieszkańców – mówiła do burmistrza na wieść o tej decyzji sołtys wsi Jadwiga Ickiewicz, która od lat ubiega się o asfaltówkę w miejscowości.
Przypomniała, że to ona namówiła mieszkańców do tego, by ci zgodzili się na wykup przez gminę gruntów pod przyszłą drogę.
– Samorząd ma dyplom „Gmina Fair Play”, z tego co czytałam. Panie burmistrzu, czy to nie jest już zemsta? Dochodzą do mnie słuchy, że pana ludzie przyjeżdżają do mojej miejscowości i szantażują, że jak ja nie odejdę… – mówiła J. Ickiewicz, ale przerywała jej przewodnicząca Rady Miejskiej Elżbieta Piórkowska.
– Prosimy o konkretne pytania, nie pomówienia. Prosimy o dowody, nazwiska – mówiła Elżbieta Piórkowska. – Prosimy nie pomawiać – stwierdziła i upominała sołtys o dyscyplinę czasową.
– Czy to nie jest sprawa polityczna? Ja się wyłamałam, nie podpisałam lojalki jak reszta sołtysów. Pan zarzekał się, mówił „droga w Sitnie będzie” – zwróciła się do Grzegorza Nowosielskiego. – Pana Abramczyka podczas obrad komisji finansów zapytałam, czy ta droga w końcu będzie, czy nie wyrzucicie jej z budżetu. Pan Abramczyk zapewnił mnie, że nie. Co zrobiliście, żeby odwodnić tę drogę i co zrobicie jak na wiosnę przyjdą roztopy i znów droga będzie zalana? Uważam, że to polityczna sprawa. Panie burmistrzu, rezygnuję z funkcji sołtysa na rzecz moich mieszkańców, niech pan drogę wrzuci teraz w budżet i da nam święty spokój – powiedziała sołtys podniesionym głosem.
Poinformowała też, że złożyła pismo do przewodniczącej Rady E. Piórkowskiej w sprawie budowy drogi. Odczytała fragment odpowiedzi, w której jest informacja, że inwestycja została zapisana na 2015 r.

Burmistrz: nie zrobiła pani nic nadzwyczajnego
– Proszę, żeby pani zmieniła ton współpracy – odpowiadał Jadwidze Ickiewicz burmistrz G. Nowosielski. – Jeśli wszyscy będziemy na siebie krzyczeć, trzaskać drzwiami, pomawiać, mówić półprawdy to nie będzie efektów. Jest 27 sołtysów, a pani się zachowuje jakby jedna jedyna miała drogę gruntową, nieutwardzoną, jakby pani droga była najgorsza w gminie. A to nieprawda – stwierdził. – Skoro przeszła pani po wsi i zebrała pani chętnych do tego, żeby odsprzedali grunty pod drogę, to nie zrobiła pani nie wiadomo czego, bo to robi każdy sołtys. Nie zrobiła pani nic nadzwyczajnego, żeby wybudować tę drogę. Ona jest zaprojektowana, uzyskane jest pozwolenie na budowę. Nie jest to jedyna droga o takim statusie w naszej gminie. Radni naprawdę patrząc na kształt budżetu szukali inwestycji, która w tym momencie nie musi być realizowana. Miałem inny pomysł dotyczący ul. Zakolejowej, ale generalnie zgadzam się z radnymi i ich decyzją. Nie ma to nic wspólnego z polityką – nie pani jedna startowała w wyborach z innego komitetu (Przymierze Samorządowe – przyp. red.), ale pani jedna zarzuca, że to takie działanie (polityczne – przyp. red.). Droga jest zalewana nie dlatego, że jest nieutwardzona, ale dlatego, że na gruntach rolnych zostały pozasypywane rowy. Przez fakt budowy asfaltu nie poprawi się sytuacja z odwodnieniem, bo nie gmina odpowiada za meliorację. Droga będzie podniesiona, odwodnienie będzie tak robione, by woda przepływała pod nią, a nie nad nią.
– Nie mamy takiego zamiaru i celu, aby mieszkańcom utrudniać, ale pomagać. Nie jest pani jedna, jest 27 sołectw – stwierdził przewodniczący komisji finansów Jan Abramczyk. – Dlaczego inni potrafią się z nami dogadać, poczekać? Inne drogi wiejskie są w dużo w gorszym stanie od pani drogi. Proszę, żeby pani zrozumiała też nas. My, 21 radnych, zastanawialiśmy się, mieliśmy bardzo duży problem – oznajmił. – Nie było to robione złośliwie, niech pani nie dopatruje się nieprawidłowości z naszej strony. Kadencja się zaczyna, jest czas, by tę drogę zrobić na spokojnie – dodał.
– Pismo od pani sołtys wpłynęło, droga została zapisana w budżecie, ale w tej chwili decyzja radnych jest inna. Byłam na tej drodze i nie jest ona gorsza jak inne w mieście – uznała Elżbieta Piórkowska.
– Radni są nie po to, by podejmować łatwe decyzje. A ta decyzja o zamianie inwestycji była trudna – stwierdził Wojciech Rojek. – W poprzednich latach też były trudne decyzje, jak likwidacja placówek oświatowych. To był naprawdę wstrząs, radni musieli wziąć to „na klatę”. Ja też jestem ze wsi i też bym chciał, by drogi były dobre. Co ma powiedzieć sołtys z Fidestu, gdzie nie ma centymetra drogi utwardzonej. Droga w Sitnie na pewno w tej kadencji będzie zrobiona – zapewniał.

Wniosek Adama Szczerby
Radny Adam Szczerba podczas sesji zaproponował, żeby jednak zbudować drogę w Sitnie kosztem inwestycji planowanych na ten rok w Lucynowie (ul. Słoneczna), w Latoszku (ul. Przelotowa, Ogrodowa) oraz zakładając większe wpływy ze sprzedaży gminnego mienia. Jak mówił, budowa dróg w Latoszku będzie kolejną realizowaną w tym osiedlu w ciągu ostatnich lat, dlatego jego zdaniem, pieniądze powinny być przeznaczone na te miejsca, gdzie jeszcze inwestycji nie było. Jego zdaniem, dla ul. Słonecznej w Lucynowie w ciągu roku znajdą się pieniądze (350 000 zł).
Z propozycją podniesienia wpływów ze sprzedaży gminnych nieruchomości nie zgodził się D. Korczakowski.
– I tak dość optymistycznie założyliśmy te dochody – powiedział. – Nie mamy tylu działek, by przyjmować wyższą kwotę. Nie dzielmy skóry na niedźwiedziu.
– To drugi raz, kiedy radny Szczerba podczas sesji składa propozycje. Był czas na zaprezentowanie ich podczas obrad komisji – zwracał uwagę J. Abramczyk. – Jesteśmy tu kilka kadencji i mieszkańcy chyba dobrze nas oceniają, uważają, że dobrze podejmujemy decyzje.
Według A. Szczerby, informacja o rezygnacji z budowy drogi w Sitnie pojawiła się późno i nie miał czasu na przemyślenie konkretnych rozwiązań, by je zaproponować na komisji.
O swoją drogę upomniała się za to sołtys Lucynowa i miejska radna Kazimiera Białek.
– Jestem sołtysem od 12 lat, od 10 lat piszę pisma do budżetu w tej sprawie, a 2 lata temu oddałam fundusz sołecki na przygotowanie projektu drogi. Na 10 lat czekania, brodzenia w błocie będziemy mieli zrobiony 330-metrowy odcinek, czyli połowę drogi – oświadczyła. – Nie powinniśmy skakać sobie do oczu, a więcej rozmawiać i nie wyceniać swoich talentów, bo każdy szkołę ma, trzeba z niej umieć skorzystać. Trzeba pomóc, drugiego zrozumieć i działać wspólnie, a działanie wtedy będzie lepsze, skuteczniejsze – uznała.
– Czy pan był na ul. Przelotowej, Ogrodowej? – zwrócił się do A. Szczerby radny Czesław Lach. – Nigdy nie zobaczymy stamtąd takich zdjęć jak z Sitna. Tam jest naprawdę tragedia, proszę to wziąć obiektywnie pod uwagę.
– Nie było nam miło inwestycji w Sitnie usuwać z budżetu. Jakiej by decyzji nie podjął, to za nią zawsze są ludzie i ich problemy, czy to będzie Lucynów, czy Tumanek – mówił Sławomir Wróbel. – Jeżdżę po terenie, wiele dróg w gminie jest do zrobienia. Krakowa od razu nie zbudowano. Emocje są najgorszym z doradców. Podjęliśmy trudną decyzję, ale dziękuję członkom swojej komisji za nią.

„Budżet jest nasz, nie wasz”
– Jak mieliście taki problem, to dlaczego nie wyrzuciliście własnej drogi? – zwróciła się J. Ickiewicz do S. Wróbla. – Moja teściowa, która ma 90 lat, jest najstarsza w naszej miejscowości. Powiedziała „chciałabym dożyć, żeby w naszej miejscowości powstała droga”. Ktoś mówi, że 10 lat walczy o drogę. Ja do tej pory nie walczyłam, siedziałam cichutko, znosiłam niedogodności – powiedziała.
Poinformowała, że złożyła wniosek do burmistrza o udostępnienie informacji na temat inwestycji realizowanych w każdej wsi w przeliczeniu na mieszkańca w latach 2002-2014. Na to S. Wróbel wniósł o udostępnienie wpływów podatkowych do gminy z poszczególnych wsi.
– Walczę o swoje, a wy jesteście u władzy – 20 osób przeciw 1. Nie dam wam rady, zrezygnuję. Nasza ulica ma ponad 100 lat, czy taki czas to mało na budowę drogi? Wy zrywacie dobre chodniki i budujecie nowe – walczyła dalej J. Ickiewicz. – Za 2 600 000 zł zrobiliście chodniki, przeznacza się pieniądze na bzdety, fontanny, kwiatki. Czy jak państwa radnych by zalewało, to też byście budowali chodniki? Może niech mieszkańcy się przeniosą na ul. Stolarską.
– Budżet jest nasz, nie wasz i chcemy go w spokoju uchwalić – próbowała studzić emocje Elżbieta Piórkowska.
Dyskusja na sesji nic nie zmieniła – radni odrzucili propozycję Adama Szczerby (za nią było 2 radnych, przeciw – 14, wstrzymało się 2) i zatwierdzili budżet na 2015 r., w którym inwestycji w Sitnie nie ma.
Naczelnik wydziału gospodarki komunalnej Zdzisław Mikołajczyk zapewnił za to, że wydział będzie drogę w Sitnie uzupełniał na tyle, by była przejezdna.
J.P.

Komentarze

Dodane przez osevatorre, w dniu 04.02.2015 r., godz. 19.00
Nikt jak Nowosielski nie skonfliktował tego miasta. Zacznijmy mu to uświadamiać.
burmistrz Nowosielski - mieszkańcy Wyszkowa 1:0
Dodane przez Sitno,, w dniu 04.02.2015 r., godz. 19.10
Nieczęsto inwestycja o numerze 1 spada w ogóle z budżetu. Zapole i Geodetów to dobre jeszcze ulice, Zakolejowa mało przejezdna. Zrobiono 11 Listopada i i dużo lepszy jest tam standard. Natomiast w Sitnie jest nieprzejezdna. Nowosielski postawił na swoim, okazał się zakapiorem. Pani Jadziu dzięki za próbę, była pani najbliżej realizacji tej drogi. Zasługuje pani na szacunek. Oczywiście i bukiet kwiatów, mimo, że się nie udało. Buziaki.
Kropla drąży skałę
Dodane przez Mieszkaniec/wyborca, w dniu 04.02.2015 r., godz. 20.48
Spytałem kilkoro sąsiadów co sądzą na temat "swojego" burmistrza w kontekście tej całej buty związanej z Sitnem. Nie byli dumni z arogancji swojego pupila.
Dodane przez Jadwiga, w dniu 04.02.2015 r., godz. 21.57
To czyj ten budżet jest? NASZ czy wasz?
Dodane przez Jadwiga, w dniu 04.02.2015 r., godz. 22.00
Bo ja myślałam że NASZ jest budżet.
Dodane przez anarchista, w dniu 04.02.2015 r., godz. 22.04
Taka osoba aktywna jak pani Jadwiga w zachodnich demokracjach przedstawiana byłaby za wzór postaw obywatelskich. To że pomaga przy inwestycji, powinna być i w Wyszkowie pochwalona a jej praca powinna być doceniona. A tak mamy wielkich fachowców od inwestycji jak Nowosielski, Rojek, Wróbel czy Abramczyk a "głupia sołtys z Sitna" psuje im tylko interes. Bo tylko inwestycje przyklepane przez tych fachowców są ważne a pozostałe to mogą być realizowane przez wiele lat. Czekać, czekać, czekać a może wielki wódz i demokrata Nowosielski pozwoli w końcu na zrobienie czegoś i to rozłożywszy na kilka etapów. I nie gadajmy z tymi co nie potrafią się zachować, tylko potrafią..."krzyczeć, trzaskać drzwiami, pomawiać, mówić półprawdy ", "podnosić ton współpracy", konsultujmy się tylko z swoimi, nie piszmy w plugawym Wyszkowiaku i nie reagujmy na ich zaczepki, bo my jesteśmy z klasą. a oni to bydło."Jesteśmy tu kilka kadencji i mieszkańcy chyba dobrze nas oceniają, uważają, że dobrze podejmujemy decyzje". Relacje z sesji gminy powinny być nagrywane w całości aby pokazać "klasę tej nowosielskiej ekipy".
Dodane przez Adam Kępka, w dniu 04.02.2015 r., godz. 23.03
To towarzystwo należało pognać już dawno. Szkoda, że wybory nic nie dały, ale społeczeństwo z czasem zauważy, że ten balonik jest sztucznie napompowany. Żywiołowość dyskusji pomiędzy radnymi jest na poziomie radnego Abramczyka, czy przewodniczącej Piórkowskiej. Jakim? Jakże by inaczej? Wiadomo, że z klasą. Pozna nielicznymi osobami/osobą radni wzięli sobie do serca, że "lepiej jest nie odzywać się wcale i wydać się głupim, niż odezwać się i rozwiać wszelkie wątpliwości". Odniosę się jeszcze do dyskusji na temat drogi w Sitnie. Tu adekwatny cytat z kultowego filmu "Miś": "Nie mamy pańskiego płaszcza i co pan nam zrobi?"
Dodane przez Brawo panie Kępka, w dniu 04.02.2015 r., godz. 23.33
"Nie mamy pańskiego płaszcza i co pan/pani nam zrobi?" Pamiętam ten kawałek.
Who is Who
Dodane przez By żyło się lepiej, w dniu 05.02.2015 r., godz. 00.35
Żeby coś zmienić trzeba połączyć siły i dobrze rozpoznać przeciwnika, wiedzieć kto jest kim i kto komu buty pastuje.
Dodane przez Anonim, w dniu 05.02.2015 r., godz. 02.46
Nie tak, to miało być. Z panią Jadwigą nie udało się panu. Tak, jak pan chciał, zrezygnoawała z sołtysowania, ale to się odbiło dla pana czkawką. Nie pasowała do pańskiego "dworu": krzyczy, trzaska drzwiamy, i nie czeka pokornie na pańską łaskię. Psuje to pański wizerunek. Ale co dale? Takie komentarze są bardzo szkodliwe dla pańskiej dalszej kariery. Wyborcy mogą na własne oczy zobaczyć jak pan i pańscy "wojownicy" zachowujecie się z tymi, którzy nie zgadzają się z waszą dyktaturą. Jak to jest, że jedna baba ze wsi maże narobić takiego szumu. Myślał pan, że publicznie pan ją wyśmieje, koledzy poprą, to zwieje do tego Sitna i będzie siedzieć jak mysz pod miotłą. Podczas operacji (radni przyjeli ją na klaty) likwidacji szkoły w Olszance przekonał się pan, że to nie jest jeden z pańskich mięczaków.
Dodane przez kibic, w dniu 05.02.2015 r., godz. 06.57
Pani Jadwiga walczyła o drogę dla swoich mieszkańców, jak tylko mogł. Można przekonać się o tym oglądając fim z sesji stczeń 2015 na infowyszkow. pl. Ciekawi mnie, czy ktoś będzie tak walczył o to, żeby stadion został na swoim miejscu. Sitno miało uczciwego reprezentanta. A do skarbnika rady gminy mam pytanie, dlaczego rada uważa, że nie będzie wpływów do budżetu z gruntów, jeśli już zniena przeznaczenie gruntów na ulicy Kościuszki i Sowińskego pod zabudowę wielorodzinną. Czy te działki będą zbyte po 10 zł, tak jak zakupione w Sitnie? Watość działki też zależy od "widzimisię"burmistrza.
Dodane przez omen, w dniu 05.02.2015 r., godz. 07.24
Jak się zwykli ludze za pana wezmą, to i płaszcz pana nie uchroni , choćby był ze stali.
Dodane przez Ja obywatel tej ziemi, w dniu 05.02.2015 r., godz. 07.47
Jesteśmy ogłupiani przez propagandę niczym PRL.
Dodane przez ja prosty chłop, w dniu 05.02.2015 r., godz. 08.44
Wystarczy,żaby mieszkańcy Sitna i Olszanki pochodzili sobie po pasach na Pułtuskiej ze 4 godziny w "szczycie", a Wyszków całkowicie się zakorkuje, przecież nie doczekaliśmy się obiecanej obwodnicy. Tyle może zrobić biedny chłop w swojej sprawe.
Dodane przez sokole oko, w dniu 05.02.2015 r., godz. 09.19
Jak mogła coś takiego powiedzieć,że budżet jest nasz a nie wasz.Tacy ludzie piastują stanowiska ,,DYREKTORÓW,PRZEWODNICZĄCYCH,,hańba.
Dodane przez ludzik, w dniu 05.02.2015 r., godz. 09.34
Ciekawi mnie ile burmistrz dał za puste pola pod stadion. Na wsiach za uzbrojone działki daje po 10 zł/m2. Ile na tym zgarnoł kościely za to, że namówił proboszcza do tak wylewnych podziękowań za parking i oświetlenie przed wyborami. Dawniej kościół stał po stronie dobra ogółu nie jednostki.
Dodane przez buhahaha, w dniu 05.02.2015 r., godz. 10.26
Nie włączajmy w to księdza proboszcza. Jak Go znam to jest osobą otwartą na swoje owieczki i przy okazji swojej wrażliwej owieczce z Sitna kilka ciepłych słów powie i się o nią pomodli. Bo zasługuje ona na to po stokroć. A parking, przecież z naszych podatków został zrobiony i ma nam służyć. A Nowosielski i kościelny, modlą się pod figurą a mają diabła za skórą.
Dodane przez ..., w dniu 05.02.2015 r., godz. 11.41
Pani Jadwigo, jestem z Panią. Niestety nie mieszkam w Sitnie, ale chętnie poprę każdą Pani inicjatywę.
ludzik
Dodane przez Jadwiga, w dniu 05.02.2015 r., godz. 13.30
Proszę nie mieszać w to wszystko Kościoła.
Droga
Dodane przez Demokrata, w dniu 05.02.2015 r., godz. 13.50
Brawo Pani Sołtys. Zachowanie wymienionych radnych paskudne, wystąpienie Pani przewodniczącej to skandal. Od kiedy budżet gminy jest "nasz" czyli koalicji. Powinna złożyc rezygnacje za arogancję.
Dodane przez I., w dniu 05.02.2015 r., godz. 13.57
Kapciówna, i wszystko w temacie.
Dodane przez pani, w dniu 05.02.2015 r., godz. 20.02
Popieram panią. Jest pani WIELKA. Proszę nie popuszczać i ludzi brać ze soba, przeciwko szlachcie zaściankowej ze starostwa
Dodane przez przyjaciel, w dniu 06.02.2015 r., godz. 05.57
Pani Jadwigo "olej" to wszystko. Nie daj się podpuszczć tym, co czekają na sensację. Dobrze, że znamy przebieg tej sprawy, nie podmalowany. Możemy oglądać relację filmową z sesjii. Już nikt nam nie wmówi, że pani się żle zachowywała. Trochę pani puściły nerwy, ale widzieliśmy dlaczego.
Nowos - PO trupach do celu
Dodane przez Solidarność, w dniu 06.02.2015 r., godz. 13.51
W Wyszkowie niszczy się LUDZI!
Dodane przez Anonim, w dniu 06.02.2015 r., godz. 23.40
nowosiołkowe śmiecie płyną tylko z prądem, brawa dla tej Pani
Dodane przez Grzegorz Gajewski, w dniu 07.02.2015 r., godz. 00.45
Wyszków to bogate miasto, bo ludzie są bogaci. Świadczą o tym samochody jeżdżące po naszych ulicach czy stawiane przez nich domy. Jest to efekt ciężkiej pracy i umiejętności. Za tym nie idzie jednak dobre zarządzanie naszym miastem(drogi, infrastruktura techniczna czy społeczna, gospodarka komunalna) czy umiejętne pobudzanie lokalnej gospodarki aby dochody naszego miasta wzrastały. Mimo najlepszego okresu dla Polski związanego z funduszami z UE czy innymi inwestycjami, w Wyszkowie panuje stagnacja i nie gonimy najważniejszych miast naszego regionu. W 2014 roku dochody Gminy Wyszków wynosiły 108 mln zł a na 2015 rok planowane jest 103 mln zł. Wydatki w 2014 roku wynosiły ok. 120 mln a na 2015 rok planowane są w wysokości 111 mln zł. Co roku wydłuża się kolejka planowanych, koniecznych inwestycji. Nie ma planu inwestycji, realizowane są w/g widzimisię władzy, dlatego mamy takie przypadki jak droga w Sitnie. Władza uchwala plany a później ich nie realizuje np. plan odnowy Rybienka Nowego został uchwalony pod koniec 2010 roku, jeszcze w kadencji 2006-2010 a m.in. wydatki na drogi nie są realizowane. Przechodząc do inwestycji w obecnym budżecie, polepszające komfort życia mieszkańców dziwi, że chcemy wydać 4 mln na drogę Geodetów, Zapole. Dlaczego schetynówką nie jest ulica Handlowa wraz z Księżycową lub Dobrej Wróżki. Koszt inwestycji podobny. Drogi te są w fatalnym stanie podobnie jak ta w Sitnie czy np. ul. Włościańska pod Leszczydołem Starym. Na Handlową przeznaczono 1 mln zł, gdy koszty Handlowej i Dobrej wyniosą pewnie z 3 mln zł. 16 mln złotych ma być wydane na polepszenie komfortu życia a ile na inwestycje prorozwojowe, uzbrojenie nowych trenów pod budownictwo jednorodzinne. Ile przeznaczone ma być na modernizacje czy budowę obiektów sportowych, o których burmistrz tak dużo mówi, ile na inwestycje aby rozładować korki itd. Oczywiście ktoś powie nic się nie stanie jak inwestycja zostanie przesunięta o rok, kilka lat, kilkanaście lat. Niekoniecznie. Władza się np skarży, że ludzie nie przyłączają się do kanalizacji sanitarnej, mimo że mają wykonane przyłącza do swoich posesji. Mieszkańcy czekając wiele lat, sami poradzili sobie z problemem budując m.in kanalizację ekologiczną czy montując szczelne zbiorniki. Teraz ruch należy do zarządcy sieci. Pozdrowienia.
!!!!!
Dodane przez ewa, w dniu 07.02.2015 r., godz. 14.01
kurde jesteśmy za Panią i Pomożemy
w
Dodane przez Ania, w dniu 07.02.2015 r., godz. 14.01
ciekawe w czym ???
.....
Dodane przez bmw, w dniu 07.02.2015 r., godz. 14.03
zobaczysz w czym :)
Dodane przez Widz, w dniu 07.02.2015 r., godz. 17.56
Żyjemy w realiach, które pod wieloma względami bardziej zaszczuwają ludzi niż PRL. Demokratyczny burmistrz, jak nikt przedtem konfliktuje społeczność. Pani Jadwigo, zawstydziła Pani wielu wyszkowskich niewolników. Chylę czoła.
Nowa ordynacja to lepsza czy gorsza?
Dodane przez Może to dobra rada, w dniu 07.02.2015 r., godz. 21.15
Moim zdaniem te wybory teraz to są jak obstawianie na wyścigach konnych: Stawiasz SAM na jakiegoś "Konia" i jak on wygrywa to bierzesz jakąś pulę, a jak ten twój "Koń" przegrywa to nie idziesz po wygraną , ale czekasz na drugą gonitwę i znowu wybierasz SAM sobie konia ale takiego który wygra. Ps. Jak ten "Koń" nie będzie dbał o interesy w swoim okręgu to w następnych wyborach wygra ten co dostanie więcej głosów. Pozdrawiam
Dodane przez rada dla rzdy, w dniu 08.02.2015 r., godz. 01.39
Czy ty przypadkiem nie jesteś hazardzistą? Z tego trzeba się leczyć.
Nowosiel niszczyciel ludzi
Dodane przez mieszkanka, w dniu 08.02.2015 r., godz. 09.14
Nowosilcow to cyniczny bezwzględny gracz. Pani Jadwiga się postawiła to ją niszczy. Teraz ludziom w Sitnie wmówi, że droga nie powstała przez nią. A panienki szwagierki zagryzły by każdego żeby go bronić. Widać po tej aroganckiej przewodniczącej.
Dodane przez beta, w dniu 08.02.2015 r., godz. 09.31
Ludzie wiedzą, że jak pani Jadwiga ustąpi , to droga będzie. Taką im obietnicę przekazano od władz. Teraz jest wielu świadków nie tylko pani Jadzia, jak on oszukuje. Kto mądry to zrozumi, że ta kasa przyda się do tego, aby gdzie indziej się promować. A tu osiągnie to co chce, zniszczy przeciwnika. Ukarze ją za szkołę i będzie robił co będzie chciał bez oporów.
Dodane przez sitno, w dniu 08.02.2015 r., godz. 10.30
PANI JADZIA NIE USTĄPI I PONOWNIE ZOSTANIE WYBRANA BO NIKT TAK NIE BĘDZIE WALCZYŁ JAK ONA,PRZEZ TYLE LAT NAWET W BUDŻECIE NIE BYŁO NIGDY NIE MÓWIĄC JUŻ O PROJEKCIE
Dodane przez Anonim, w dniu 08.02.2015 r., godz. 11.41
Niszczyć, to niech sobie niszczy, ale na właśnym grzebieniu
Dodane przez AWP, w dniu 08.02.2015 r., godz. 12.51
Poczytajcie artykuł ponizej. Pan Jerzy Osęka trafnie diagnozuje podstawę funkcjonowania tej niedemokratycznej władzy. Nowosilcow jest do odwołania poprzez np. referendum. Połączcie siły i do dzieła. Chętnie pomożemy.
Wiać z tamtych okolic
Dodane przez Byly mieszkaniec, w dniu 08.02.2015 r., godz. 16.03
Mieszkałem obok tej wioski 34 lata do 2004 roku . Ani drogi ani telefonu , oprócz gsm w ogóle dziewietnasty wiek.Proponuję aby wszyscy sie z tamtąd wyprowadzili., i nie bedzie problemu drogi ani władzy lokalnej, bo nie bedzie kim rzadzić , a obecni wlodarze wezmą sie za lopatę i będzie po problemie.
Dodane przez Nie Czekamy z referendum, w dniu 08.02.2015 r., godz. 16.06
Tak sobie mysle,ze Nowosielski wygral wybory tylko na swoje nieszczescie. Teraz przyjdzie odejsc mu w nie slawie,nie wspominajac jakie moga byc dla niego nastepstwa. Szwagierki i klika ,,radnych"( bo tylko sa z nazwy,a nie po to co powinni robic,bedacych naszymi przedstawicielami)tez nalezy zweryfikowac co do ich dzialalnosci i przegonic te zaraze. Oczywistym jest,ze spoleczenstwo swoimi wypowiedziami daje obraz jak postrzega niszczaca dzialalnosc burmistrza. Tyle jego kadencji powinno uczynic nasze miasto i wioski madrze zagospodarowane,przyjazne w otoczeniu . A co w zamian mamy? Jedno z bardziej brzydkich miast,bez ladu architektonicznego,nepotyzm,kumoterstwo,nie liczenie sie z potrzebami spoleczenstwo,wrogosc I zawzietosc wobec osob,ktore slusznie domagaja sie swoich spraw.Panie Nowosielski praca burmistrza to praca na rzecz ludzi z ktorych podatkow zyle sie panu nadzwyczaj wygodnie,a musi pan pamietac I przede wszystkim rozumiec,ze nie jest to tylko I wylacznie cyrk z klaunami wlacznie
wybory sołtysów
Dodane przez detektyw inwektyw, w dniu 08.02.2015 r., godz. 19.40
Prognozy się sprawdzają. Dowiedziałem się od znajomego, ze wczoraj w jednej z wiosek soltysem została kobieta z ramienia burmistrza, ktorej wujkiem jest radny Abramczyk.do końca było tajemnicą, że stary sołtys będzie miał konkurencje.i wszystko jasne.
Dodane przez Wiochmen, w dniu 08.02.2015 r., godz. 19.55
Rada jest uległa i mało kreatywna, niewch zostanie. Bo na muła zawsze znajdzie się albo kij albo marchewka. Referendum niech dotyczy odwołania samego nadętego różowego balonika. Nie całej rady.
Dodane przez do byłego, w dniu 08.02.2015 r., godz. 20.00
Mieszkańcy Sitna nie chcą uciekać ze swojej miejscowości. Nareszcie mają kogoś, kto podjął walkę o poprawę warunków ich życia. Tyle lat była to miejscowość zapomiana przez władzę. Nawet jak nam się nie uda z tą drogą, to i tak nie damy o sobie zapomieć. My chcemy, aby nasze dzieci chciały tu mieszkać, nie wstydziły się swoich korzeni.
Dodane przez aaaa, w dniu 08.02.2015 r., godz. 20.38
ale tylu klownów wykształcił a raczej wytresował a oni maja teraz swoich klownów,ze cholera wie jak ten cyrk pogonić
Dodane przez do wiochmena, w dniu 09.02.2015 r., godz. 07.22
Z motyką na słońce.
Dodane przez Anonim, w dniu 09.02.2015 r., godz. 07.26
Wybory były, uczciwe, demokratyczne, to czego teraz się ciskacie? Referendum? A na co to komu? A kto niby ma lepiej rządzić?
Dodane przez Sąsiad, w dniu 09.02.2015 r., godz. 08.33
Jak to kto, demokratycznie wybrany ktoś, kto zastąpi obecnego burmistrza. Obojętnie kto. Referendum razem z wyborami parlamentarnymi. Kropka.
Dodane przez sportowiec, w dniu 09.02.2015 r., godz. 09.05
W nowosielskiej gazecie przeczytałem, że rodzice z szkoły nr 2 wolą salę gimnastyczną a nie nowe boisko, bo dzieci ich ćwiczą na korytarzu. Na Polonezie nie chcą aby podnosić hali tylko oddać całą do korzystania dla szkoły i dla UKS Polonez. Mieszkańcy nie chcą przenosić stadionu, nie chcą bloków na miejscu boiska tylko modernizować stadion, budować boiska treningowe i bieżnię. Widać, że komitet Masz Wybór, na którego głosowałem, lepiej wsłuchiwał się w głosy społeczeństwa Wyszkowa, niż Nowosielski i jego komitet "co by tu jeszcze zepsuć albo sprzedać" Władza może jest demokratyczna ale szkodzi naszemu miastu i trzeba to zatrzymać.
Dodane przez STP, w dniu 09.02.2015 r., godz. 09.51
Władza powołuje się na demokratyczność, ale tylko sferach, które tej władzy pasują. W wielu wypadkach, jak chociażby dyskryminacja czytelników Wyszkowiaka, już tak demokratycznie nie jest. Przykładów na białoruskość wyszkowskiego samorządu jest więcej.
Dodane przez zawiedziona, w dniu 09.02.2015 r., godz. 10.35
Ostatnie wybory to porażka. Następne 4 lata zmarnowane .tzn.dla nas zwyklych obywateli bo dla rzadzacych to kolejne lata korzystania z diet.jak patrze na tych radnych to cisnienie mi się podnosi. Nie chce nikogo obrażać, ale kto na nich głosował? Ani ladu ani składu w ich wypowiedziach, a o wiedzy nie wspomnę.
Dodane przez Kulczycki show po wyszkowsku, w dniu 09.02.2015 r., godz. 12.48
Na Śląsku w wyborach do Senatu wygrał kandydat PiS, w wyścigu na Prezydenta dobrze zaprezentował się kandydat Duda, podnoszą głowę rolnicy, górnicy i inne grupy, udało się obronić Lasy Państwowe. Trochę to potrwa wstanie z kolan ale zaczyna się właściwy trend. W Wyszkowie nastąpi to później bo PiS spółkuje z obecną władzą z PO, Nowosielskiego i Mroza. Co można się po tej władzy spodziewać? Popatrzmy co robią? Pani Jadwiga i mieszkańcy czekają na drogę ponad dwadzieścia lat a burmistrz Nowosielski w krótkim czasie robi Stolarską dla zaprzyjaźnionego biznesa za 1,2 miliona. Wcześniej robi kawałek Ratuszowej jako dojazd do Galerii innego biznesa za 800 tysięcy. A stadion też dla biznesa. Wygra Duda i PiS na jesieni to zajmiemy się także Nowosielskim, rośnie postawa obywatelska w Wyszkowie, a pani Jadzie się wydatnie do tego przyczyniła. Mamy w Wyszkowie Wyszkowiaka, w Polsce radio Maryja, telewizja Republika. My cię Nowosielski nie lubimy za to co robisz. Kpisz ale to do czasu.
Dodane przez ola, w dniu 09.02.2015 r., godz. 13.12
Burmistrz ma organizować referendum w sprawie stadionu. Dodać do tego należy od razu referendum, czy mieszkańcy uważają, że droga w Sitnie powinna być zrobiona priorytetowo już w tym roku oraz o odwołanie burmistrza takie 3 w 1. Żeby też nie urządzać trzech oddzielnych referendów. A może przy okazji załatwić coś jeszcze?
Dodane przez do Jadwigi, w dniu 09.02.2015 r., godz. 14.23
ty przegralas wybory i co chcesz aby przy Tobiee tanczyc
Dodane przez wyborca, w dniu 09.02.2015 r., godz. 14.42
ostatni wpis jest sednem sprawy,mimo pewnych braków ze strony rządzących,ujemnych braków.
Dodane przez Jadwiga, w dniu 09.02.2015 r., godz. 15.54
Ja chcę tylko,żeby burmistrz i jego radni dotrzymali słowa.Nic więcej.
Dodane przez do tego wygranego wyborcy, w dniu 09.02.2015 r., godz. 19.05
Wszyscy doskonale wiemy przy kim tańczy burmistrz. Przykładem Stolarska, Ratuszowa i jeszcze inne inwestycje. On ma przeznaczać fundusze dla wszystkich a nie wybrańców. Ta droga jest potrzebna mieszkańcom Sitna a nie tylko p.Jadwidze. Do czego to podobne, że nasze nie wasze pieniądze dzielone są tylko dla wygranych.
Dodane przez mieszkaniec wsi, w dniu 09.02.2015 r., godz. 19.22
Sołtysi są typowani przez Burmistrza po to, aby za cztery lata było komu wieszać jego plakaty na wsiach, nawoływać z ambony i dowozić wyborców do urn. W zanian za to sołtysi będą w łasce pana. Komu nie pasuje wybrany sołtys, niech podatek płaci sam w urzędzie, to sołtys nie będzie miał prowizji. Jak chce się płaszczyć za marną dietę, to jego sprawa. Ja już mu nie dam zarobić.
aaa
Dodane przez buba, w dniu 09.02.2015 r., godz. 20.26
Ja tak samo nie dam zarobić i nie zapłacę podatku i ........... :)
do mieszkańca wsi
Dodane przez tez mieszkaniec wsi, w dniu 09.02.2015 r., godz. 21.02
Ja swojemu sołtysoli tez nie wpłacam podatku i wielu innych mieszkańców tez tego nie robi.dopóki się nie zmienił sołtys nie było osoby która by wpłacala bezpośrednio do kasy gminnej,a odkąd jest drugi to 1/3 mieszkańców to robi.tak to jest jak się woli włazić w tylek władzy niż żyć w zgodzie z ludźmi.Najgorsze jest to , że na mojej wiosce nikt oprócz starego sołtysa nie chce objąć tego stanowiska.niech Pani Jadzia z Sitna będzie autorytetem dla innych soltysow, i niech zrozumieją ,ze są dla mieszkańców danej wsi, a nie dla burmistrza i załatwiania swoich interesow.A burmistrz też niech zrozumie, że robiąc z soltysow swoje marionetki, robi im wrogów, co widać w ostatnim czasie.Z drugiej strony jak nie będą mu oddani nic nie otrzymają.
Dodane przez gryzli, w dniu 09.02.2015 r., godz. 21.55
Nikt uczciwy i honorowy nie chce być sługusem burmistrza . Dobry pomysł z tym podatkie. Sołtysi od Burmistrza niech się płaszczą jak chcą, ale my ich nie musimy za to wynagradzać. Pozdrawiam
Dodane przez Myśliwscy, w dniu 10.02.2015 r., godz. 20.47
Pani Jadwigo, z wielkim zaciekawieniem przeczytaliśmy wywiad z Panią w Wyszkowiaku. Ma Pani w naszych oczach wielkie uznanie, czego nie możemy powiedzieć o duecie Mróz-Nowosielski. Nie powinna Pani rezygnować ze swojej funkcji, zrezygnować ze swojej powinien burmistrz. Jak można upaść tak nisko? Mowa oczywiście o panu specjaliście od kościenego prawa.
Dodane przez obserwacja, w dniu 10.02.2015 r., godz. 21.28
Dobrze, że pani rezygnuje, nie ma co robić z siebie kłębek nerwów. Patrzę na wybory sołtysów, W Leszczydole wybrano na sołtysa np. Nozderkę która startowała z trójkomitetu Nowosielskiego na radnego. Czyli stare chwyty. Nowosielski postawił na Pijar bo to mu przyniósł sukces i będzie prowadził gierki. Jedyne co nie wytrzyma do końca kadencji to wiceburmistrz Kowalewska, która zostanie odwołana przez żonę Nowosielskiego.
Dodane przez I., w dniu 10.02.2015 r., godz. 22.59
Pani Sylwia wie, że kapciówna, to jedynie ozdobna paprotka na burmistrza parapecie. Wabik na knąbrnych sołtysów i co niektórych radnych. Nie ma o kogo być zazdrosnym, naprawdę.
do obserwacja
Dodane przez walenty, w dniu 10.02.2015 r., godz. 23.23
Wujek Abramczyk poprowadzil i się udało. Może bycie soltysem to nie jakieś super stanowisko, ale pasowaloby mieć trochę umiejętności wypowiadania się. Niestety stwierdzam, że większość tych umiejętności nie posiada (z radnymi na czele).często ci ludzie zdają sobie sprawę, ze nic swoją osobą nie wniosą, ale chęć pokazania się i zawarcia znajomości z ludźmi władzy jest silniejsza, nawet kosztem osmieszenia się.
Dodane przez izis, w dniu 11.02.2015 r., godz. 06.35
Sołtys był dla mieszkańców wiosek, teraz to jest funkcja lizusa władzy potrzebna do kampani przed każdymi wyborami. Teraz będą agitować na prezydenta i posła, później na radnych i burmistrza. Tylko do tego są wybierani. Jak się dobrze będą starać, to zrobi się dla nich jakąś inwestycję. Nie dla wsi, tylko dla nich. Tak jak kiedyś światkowie nawracali na ich wiarę, tak teraż sołtysi i radni łażą po domach przed wyborami i namawiają na swego pana.
Dodane przez do walentego, w dniu 11.02.2015 r., godz. 06.52
W tym roku we wszystkich wioskach do ostatniej chwili nikt nie wie, kto bęfzie kandydował na sołtysa. To jest specjalna zagrywka. Jak mało przyjdzie mieszkańców na wybory, to wymażony kandydat burmistrza wygra. Już on i jego świta wie jak się przygotować do każdych wyborów. Zwiozą wszystkich możliwych, przychylnych wyborców do urn. W takim wypadku uczciwy kontrkandydat jest bez szans.
Ad I.
Dodane przez Anonim, w dniu 11.02.2015 r., godz. 09.12
Paprotka i Grześ? Niesądzę, nie ten target.
DROGI WIEJSKIE
Dodane przez Obserwator rzeczywistości, w dniu 11.02.2015 r., godz. 11.11
Popieram w 100% stanowisko Pani Sołtys - jestem mieszkańcem innej wsi i równie bezskutecznie od kilku lat walczę o to, aby modernizacja jednej z wąskich ulic znalazła się w budżecie gminy. Ulica wygląda równie fatalnie jak ta znajdująca się w Sitnie - suchą stopą nie sposób po niej przejść zwłaszcza w okresie zimowo-wiosennym. Co prawda sołtysem wsi o której piszę jest radny powiatu, więc wydawałoby się, że powinno być łatwiej ale niestety... zmodernizowano jedynie drogi dojazdowe do posesji pana sołtysa.
wybory soltysow
Dodane przez obiektywny, w dniu 11.02.2015 r., godz. 14.11
Zgadzam się z wczesniejszymi komentarzami.w leszczydole St.tez nikt nie wie kiedy będą i kto startuje? W zasadzie oprócz starego soltysa nikt nie chce.moze byc tez tak, ze celowo przedłużają bo jeszcze za sesje wpadnie, to podatek zdąży zebrać i prowizje wziąć, elektorat urobic też trzeba.nikt wczesniej nie miał tyle żali do sołtysów co teraz, ale kiedyś sołtys wsi byl dla ludzi, a nie dla burmistrza jak to teraz się dzieje I dotyczy to wiekszosci wiosek. Każdy widzi tylko czubek swojego nosa. Dlaczego z soltysow nikt nie poparl Pani Jadwigi? Bo każdy się boi wychylic, zeby nie podpasc władzy. powinna być solidarnosc między soltysami, a nie rywalizacja o wzgledy burmistrza (nie mówię o wszystkich bo są wyjątki).
Dodane przez do przedmowcy, w dniu 11.02.2015 r., godz. 14.12
a na wiosne to wiesz ile jest takich drog
Dodane przez Anonim, w dniu 11.02.2015 r., godz. 15.06
To co czytam jak dzieje sie w zarzadzaniu to wyglada na to,ze jEst Jak na Sycylii .Pomyslalby kto,ze osobnik raczej o niskim ilorazie inteligencji stworzy taka siatke sobie podobnych i poddanych ktorych zadaniem jest niszczenie. Wyszkow ma bardzo duzo madrych, wyksztalconych ludzi o wielkim potencjale w wielu dziedzinach,ktorzy zasiadajac we wladzach umieliby gospodarowac z rozsadkiem,wiedza i checia czynienia dobra dla spoleczenstwa. Nie nalezy czekac z rozbiciem tej patologicznej grupy pasozytow i wziac jak najszybciej sprawy w swoje rece. Przy kazdej okazji uswiadamiac sasiadow,znajomych o tym co nam wladza podarowala,bowiem wiekszosc ludzi nie zna dokladnie co jest,bowiem zapracowani z gonitwa za chlebem wracaja pozna noca do domow nie majac skad wiedziec o ,dobrodziejstwie" moznowladcy.
Dodane przez Stachu, w dniu 11.02.2015 r., godz. 15.17
Mialem okazje rozmawiac z niektorymi radnymi o tak ogolnie. Sa to ludzie o niskich horyzontach,a zalem nie dziwi,ze burmistrz dobiera ich do siebie I sa jemu wierni. Takimi jak oni latwo manewrowac. A my z kolei olewaimy ich,skoro dzialaja wspolnie z burmistrzem na nasza szkode wiec nie sa warci aby ich tolerowac i marnowac czas dla nich. A co do soltysow,to dobra inicjatywa nie placac u nich podatkow.
Dodane przez Anonim, w dniu 11.02.2015 r., godz. 15.58
Nikt nie chce objąć funkcji soltysa oprócz starych, dlatego bo popsuli sami sobie reputację i nikt nie chce być teraz źle kojarzony. Po co komu nerwy? Pasowaloby jednak żeby ludzie na wsiach też poszli po rozum do glowy, i zaczeli wybierać ludzi na poziomie, a nie takich co wyżej s...ą, niż d..ę mają.
Dodane przez iii, w dniu 11.02.2015 r., godz. 16.29
Ktoś mówi, że na wiosnę tyle jest takich dróg, to czemu w Gulczewie robi się drogę na pole radnego W. Zapraszam tych, którzy mają pozalewane drogi do zobaczenia gdzie idą pieniądze co roku.
Dodane przez Marta, w dniu 11.02.2015 r., godz. 16.40
Podatek muszę zapłacić, ale sołtys i ode mnie nie zarobi. I tak za śmieci muszę płacić w urzędzie, to przy okazji zapłacę podatek. Niech się wypchają sianem.
Dodane przez czytelnik, w dniu 11.02.2015 r., godz. 16.54
Bardzo się cieszę ,że choć jedno czasopismo nie jest skorumpowane przez władzę. Wyszkowiaka bardzo chętnie kupuję. Jest to gazeta uczciwie przedstawiająca fakty. Troszkę za mało w nim rozrywki, dla rozładowania nerw (dowcipy, krzyżówki). Dzięki.

Napisz komentarz

Projekt witryny

Wykonanie: INFOSTRONY - Adam Podemski, e-mail: adam.podemski@infostrony.pl , Poczta