Deklaracje PIT dla niektórych firm tylko elektronicznie
(Zam: 26.11.2014 r., godz. 16.07)Od 1 stycznia 2015 r. wszystkie firmy zatrudniające powyżej 5 pracowników będą miały obowiązek przesyłania deklaracji PIT-11, PIT-8C, PIT-R, PIT-40 w formie elektronicznej.
Mniejsze firmy zachowują prawo do składania ich w formie papierowej, jednak w krótszym terminie – do końca stycznia (do tej pory był to czas do końca lutego).
Wyszkowski Urząd Skarbowy zachęca podatników do przetestowania programu e-Deklaracje na stronie www.mf.gov.pl już teraz. Przez Internet można wysłać, oprócz swoich zeznań podatkowych także deklaracje: VAT-7, VAT-7D, VAT-7K, PCC-3, PIT-16, PIT-16A, PIT-19A. Nie trzeba mieć do tego podpisu elektronicznego weryfikowanego za pomocą ważnego kwalifikowanego certyfikatu. Deklaracje podpisywane są na podstawie danych identyfikacyjnych podatnika tj. numeru NIP/PESEL, imienia, nazwiska, daty urodzenia oraz kwoty przychodu wykazanej w zeznaniu podatkowym dwa lata wcześniej niż rok, w którym jest składany dokument elektroniczny (obecnie to przychód z zeznania podatkowego za 2012 rok, w 2015r. przychód za 2013 rok).
Podatnicy niebędący osobami fizycznymi, aby wysyłać deklaracje przez Internet muszą mieć podpis elektroniczny (ten, którym posługują się do rozliczeń w ZUS). Przed wysłaniem deklaracji należy jednorazowo złożyć w Urzędzie Skarbowym w wersji papierowej pełnomocnictwo do podpisywania deklaracji – UPL-1.
Informacje na temat e-Deklaracji można uzyskać w wyszkowskim Urzędzie Skarbowym pod nr tel. 29 743 02 41 wew. 354 (problemy merytoryczne) lub 313 (problemy techniczne) oraz na stronie internetowej Ministerstwa Finansów (www.mf.gov.pl).
Oprac. J.P.
Wyszkowski Urząd Skarbowy zachęca podatników do przetestowania programu e-Deklaracje na stronie www.mf.gov.pl już teraz. Przez Internet można wysłać, oprócz swoich zeznań podatkowych także deklaracje: VAT-7, VAT-7D, VAT-7K, PCC-3, PIT-16, PIT-16A, PIT-19A. Nie trzeba mieć do tego podpisu elektronicznego weryfikowanego za pomocą ważnego kwalifikowanego certyfikatu. Deklaracje podpisywane są na podstawie danych identyfikacyjnych podatnika tj. numeru NIP/PESEL, imienia, nazwiska, daty urodzenia oraz kwoty przychodu wykazanej w zeznaniu podatkowym dwa lata wcześniej niż rok, w którym jest składany dokument elektroniczny (obecnie to przychód z zeznania podatkowego za 2012 rok, w 2015r. przychód za 2013 rok).
Podatnicy niebędący osobami fizycznymi, aby wysyłać deklaracje przez Internet muszą mieć podpis elektroniczny (ten, którym posługują się do rozliczeń w ZUS). Przed wysłaniem deklaracji należy jednorazowo złożyć w Urzędzie Skarbowym w wersji papierowej pełnomocnictwo do podpisywania deklaracji – UPL-1.
Informacje na temat e-Deklaracji można uzyskać w wyszkowskim Urzędzie Skarbowym pod nr tel. 29 743 02 41 wew. 354 (problemy merytoryczne) lub 313 (problemy techniczne) oraz na stronie internetowej Ministerstwa Finansów (www.mf.gov.pl).
Oprac. J.P.
Napisz komentarz
- Komentarze naruszające netykietę nie będą publikowane.
- Komentarze promujące własne np. strony, produkty itp. nie będą publikowane.
- Za treść komentarza odpowiada jego autor.
- Regulamin komentowania w serwisie wyszkowiak.pl