Jakie rozwiązanie dla Targowej?
(Zam: 23.04.2014 r., godz. 17.14)Ulica Targowa w Rybienku Leśnym będzie przebudowana. Kiedy? Wiele zależy od materiału, jakiego zdecyduje się użyć samorząd realizując inwestycję. W przygotowanej przez siebie koncepcji Przemysław Woźniak proponował rozwiązania uczestnikom ubiegłotygodniowych konsultacji dotyczących drogi.
W Urzędzie Miejskim spotkali się przedstawiciele władz oraz mieszkańcy, którzy przez godzinę dyskutowali na temat możliwych rozwiązań dla ul. Targowej. Wiadomo, że budową ma być objęte 1430 m drogi – będzie to ciąg pieszo-jezdny o szerokości 5,5 m, ze zjazdami do nieruchomości i metrowej szerokości poboczem. Przemysław Woźniak wskazywał na problem odwodnienia ulicy – ta w alei Wolności, w którą można by włączyć ul. Targową jego zdaniem jest słaba, a większość wody trafia do rzeki Rudy, która ze względu na wahania stanu często podtapia okoliczne posesje.
Inny problem to sieci, które są pod ul. Turystyczną, m.in. kanalizacja, wodociąg, gazociąg. W przypadku zastosowania nawierzchni z kostki betonowej lub betonu asfaltowego trzeba będzie je przebudować – wpływa to z kolei na wyższą cenę inwestycji. Przemysław Woźniak zasugerował alternatywne rozwiązanie – nawierzchnię z kruszywa. Nie wymagałaby ona przebudowy podziemnej infrastruktury, a co za tym idzie, inwestycja byłaby znacznie tańsza. Czy jednak kruszywo jest trwałe? Burmistrz Grzegorz Nowosielski zasugerował wykonanie w tej technologii na próbę krótkiego odcinka którejś z dróg.
– Przy wyborze tańszego wariantu inwestycja mogłaby być w przyszłym roku. Nam jednak zależy na wyborze optymalnych rozwiązań – zaznaczył.
J.P.
Inny problem to sieci, które są pod ul. Turystyczną, m.in. kanalizacja, wodociąg, gazociąg. W przypadku zastosowania nawierzchni z kostki betonowej lub betonu asfaltowego trzeba będzie je przebudować – wpływa to z kolei na wyższą cenę inwestycji. Przemysław Woźniak zasugerował alternatywne rozwiązanie – nawierzchnię z kruszywa. Nie wymagałaby ona przebudowy podziemnej infrastruktury, a co za tym idzie, inwestycja byłaby znacznie tańsza. Czy jednak kruszywo jest trwałe? Burmistrz Grzegorz Nowosielski zasugerował wykonanie w tej technologii na próbę krótkiego odcinka którejś z dróg.
– Przy wyborze tańszego wariantu inwestycja mogłaby być w przyszłym roku. Nam jednak zależy na wyborze optymalnych rozwiązań – zaznaczył.
J.P.
Napisz komentarz
- Komentarze naruszające netykietę nie będą publikowane.
- Komentarze promujące własne np. strony, produkty itp. nie będą publikowane.
- Za treść komentarza odpowiada jego autor.
- Regulamin komentowania w serwisie wyszkowiak.pl