Menu górne

REKLAMA

  • Reklama
Dziś jest 22 grudnia 2024 r., imieniny Honoraty, Zenona



Węzeł w Knurowcu ocalony

(Zam: 26.02.2014 r., godz. 17.04)

To radosna wieść dla mieszkańców i samorządowców z naszego terenu, którzy walczyli o zachowanie tego rozwiązania drogowego. Architektem sukcesu jest poseł Bartłomiej Bodio, który jak mówi „wychodził” przywrócenie węzła do realizacji.

Chodzi o węzeł będący elementem rozbudowywanej trasy S-8 w kierunku Ostrołęki. Walczyli o niego samorządowcy, mieszkańcy zebrali ok. 6 000 podpisów pod petycją o zachowanie węzła. Na początku lutego informowaliśmy o zabiegach Bartłomieja Bodio, który w sprawie węzła spotykał się najpierw z wiceministrem w resorcie infrastruktury Zbigniewem Rynasiewiczem, a potem wspólnie z dyrektorem Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad Lechem Witeckim. Uzgodnili, że ponownie zostaną przeliczone koszty inwestycji w przypadku niewybudowania węzła (ten wariant oznaczał konieczność doprowadzenia wielu kilometrów dróg serwisowych). Zdaniem posła Bodio, ich koszt oraz budowa wiaduktu nad trasą S-8 w ciągu drogi powiatowej byłby porównywalny z kosztami budowy węzła. Podczas spotkania uzgodniono również ponowne pomiary natężenia ruchu w obrębie projektowanych inwestycji.
„Dzisiaj podczas spotkania samorządowców dawnego woj. ostrołęckiego Poseł B. Bodio przekazał zgromadzonym decyzję o powrocie do planów realizacji budowy węzła Knurowiec. Decyzja ta została podjęta na skutek współpracy Posła Bodio z GDDKiA. Realizowane będą również węzły w Trzciance i Porębie” – informowało 11 lutego biuro prasowe posła.
Zdaniem B. Bodio sporą rolę w sukcesie odegrała wcześniejsza jego inicjatywa i stworzenie klastra Inteligentnych Systemów Transportowych, który skupił specjalistów, naukowców z tej dziedziny.
– Walcząc w ministerstwie i GDDKiA o węzeł w Knurowcu korzystałem z argumentów technicznych przygotowanych w oparciu o ich wiedzę i autorytet – podkreśla parlamentarzysta. – Generalna Dyrekcja zorganizowała liczenie ruchu. Moja twarda postawa, wsparcie ekspertów doprowadziło do sukcesu. Wychodziłem, wywalczyłem tę decyzję ważną przecież dla 6 000 mieszkańców, którzy podpisali się pod petycją, samorządowców.
Jak mówi poseł, petycja dotyczyła zachowania węzła w Knurowcu kosztem węzła w Trzciance – dzięki jego staraniom udało się zachować nie tylko te dwa, ale i węzeł w Porębie.
– Węzeł w Trzciance to dodatkowo tereny inwestycyjne, szansa na nowe miejsca pracy dla mieszkańców. Pozostawienie wszystkich węzłów to wielka sprawa dla Wyszkowa i Ostrołęki – jestem dumny, że miałem w tym swój udział – podkreśla.
Ostateczne decyzje zapadły jeszcze przed odwołaniem Lecha Witeckiego ze stanowiska, którego premier dokonał w minionym tygodniu.
J.P.

Komentarze

sąsiedzka życzliwość
Dodane przez asa, w dniu 28.02.2014 r., godz. 15.26
Kto złożył petycję dotyczącą zachowania węzła w Knurowcu kosztem węzła w Trzciance?

Napisz komentarz

Projekt witryny

Wykonanie: INFOSTRONY - Adam Podemski, e-mail: adam.podemski@infostrony.pl , Poczta