To samorządowe cwaniactwo
(Zam: 05.04.2012 r., godz. 10.00)- Sprzeciwiam się specyficznemu, samorządowemu cwaniactwu, które zaprezentowało w ostatnich dniach Starostwo – stwardził burmistrz Grzegorz Nowosielski odnosząc się do dyskusji na temat przebudowy ul. I Armii Wojska Polskiego.
Tak mocnych słów krytyki pod adresem realizującego inwestycję Starostwa już dawno nie było. Radni i burmistrz wielokrotnie już wyrażali swoje niezadowolenie z powodu jakości prac. Zarówno im, jak i mieszkańcom nie podobają się m.in. wysunięte w stronę chodnika skrzynki energetyczne, które od czasu oddania inwestycji do użytku ulegały już kilkakrotnie dewastacji. Niezałatwiona jest także sprawa podłączeń mieszkańców do sieci, przez co ulicę nadal szpecą stare słupy energetyczne.
Dyskusję na nowo rozniecili w połowie marca powiatowi radni opozycyjni z gminy Wyszków, którzy na konferencji prasowej przedstawili swoje oświadczenie. Stwierdzili w nim m.in. „My Radni Powiatu z gminy Wyszków wyrażamy swoje oburzenie i sprzeciw dla działań koalicji rządzącej i Zarządu Powiatu Wyszkowskiego dotyczących finansowania i realizacji inwestycji pn. przebudowa ul. I AWP w Wyszkowie. Uważamy, że mieszkańcy Wyszkowa zostali oszukani!”. Ich zdaniem, mimo wcześniejszej umowy ze Starostwem, wkład własny gminy wyniósł znacząco więcej niż pięćdziesiąt procent kosztów dzielonych z powiatem.
Zostaliśmy oszukani
– Dzięki radnym opozycji i prasie lokalnej dowiedzieliśmy się, że gmina jest oszukiwana przez Starostwo – zauważył na sesji 29 marca szef komisji finansów, radny Jan Abramczyk. – Zawsze powtarzaliśmy, że Starostwo ma szukać środków zewnętrznych, a nie w gminie Wyszków. Ileś lat tak było, ostatnio to się troszeczkę zmieniło. Rozumiem i nas, i pana burmistrza, bo tu mieszkają nasi mieszkańcy, jeździmy tymi samymi ulicami, nikt nie musi wiedzieć, czy jest to powiatowa, czy gminna droga. Zawsze byłem przeciw, nie mogłem się pogodzić, że mieszkańcy gminy proszą, żeby im zrobić kawałek inwestycji za 100-200 tys. zł, a my nie mogliśmy, bo dofinansowywaliśmy milion złotych na ten odcinek drogi, który został rozliczony źle. To jest udowodnione, że zostaliśmy oszukani. W związku z tym będę prosił pana burmistrza, żeby zastanowić się wspólnie nad dalszym dofinansowaniem i dalszą współpracą z powiatem. Bo ja po tym incydencie, nie wyobrażam jej sobie – powiedział.
Zastępca burmistrza Adam Mróz przypomniał, że na przebudowę ul. I Armii Wojska Polskiego w 2009 r. gmina Wyszków przeznaczyła 1 300 000 zł, w 2010 r. – 20 000 zł, a w 2011 r. – 975 500 zł. Jak zaznaczył, miejski samorząd na poczet rozliczenia swojego wkładu dostał odpowiednie dokumenty.
- Powiat zrekompensował swój wkład własny dofinansowaniem. Sam fakt, że powiatowi udało się takie dofinansowanie uzyskać, należy tylko pochwalić. Natomiast uważamy za nieprzyzwoite, niedżentelmeńskie i niewłaściwe ukrycie przed gminą Wyszków faktu, że swój wkład własny można było zrekompensować, a gmina Wyszków wyłożyła całą kwotę 975 500 zł – zaznaczył. – Pozostawiam to do państwa oceny i oceny naszych mieszkańców – dodał.
Zwrócił też uwagę zebranych, że powiat do dziś nie zrealizował wszystkich postanowień umowy z gminą.
- Powiat zobowiązał się w niej do wypromowania naszego wkładu. Miała być zamontowana tablica o wysokości kosztów zadania i poszczególnych wkładach – powiedział. – Do dnia dzisiejszego jej nie ma. Na stronie internetowej powiatu także taka informacja się nie znalazła. Pozostaje pewne rozczarowanie. Mam nadzieję, że te elementy pojawią się zgodnie z umową – skwitował.
Burmistrz zawiedziony
Przebudowa ul. I AWP w trakcie realizacji inwestycji była przedmiotem zainteresowania i kontroli komisji finansów Rady Miejskiej. W związku z zastrzeżeniami, Jan Abramczyk zwrócił się do burmistrza, żeby poprosił starostę o spotkanie przed ogłoszeniem kolejnego przetargu (na odcinek ul. I AWP od ul. Sienkiewicza do Komunalnej). Urząd Miejski wysłał pismo w tej sprawie, jednak powiat stwierdził, iż nie widzi potrzeby zorganizowania spotkania w związku z przebudową ul. I AWP.
- Dziś wiemy, że przetarg jest ogłoszony, a do spotkania nie doszło – skwitował Adam Mróz.
- Jestem rozczarowany i zawiedziony postawą Starostwa w tej sprawie – oświadczył burmistrz Grzegorz Nowosielski. – Od kilku lat jesteśmy solidnym partnerem w prawie wszystkich inwestycjach powiatowych na terenie gminy Wyszków. Niestety, nie jesteśmy po partnersku traktowani przez Starostwo. Chcemy być partnerem, a nie tylko płatnikiem
W ostatnim czasie gmina Wyszków m.in. przekazała 320 tys. zł na przebudowę ul. Zakręzie, którą w grudniu ubiegłego roku oficjalnie otworzyli przedstawiciele samorządów.
– Pan starosta nie przecinałby tylu wstęg na terenie gminy Wyszków, gdyby nie dofinansowanie z naszego budżetu – skomentował Grzegorz Nowosielski. – Żeby złożyć wniosek o dofinansowanie, trzeba mieć wkład własny. Gmina Wyszków ten wkład uzupełnia w pięćdziesięciu procentach, ale zdarzało się w przeszłości wielokrotnie, że było to o wiele więcej, bo to miasto jest sercem powiatu, uważaliśmy, że trzeba. Natomiast nie możemy się zgodzić z takim traktowaniem przez Starostwo. Sprzeciwiam się specyficznemu, samorządowemu cwaniactwu, które zaprezentowało w ostatnich dniach Starostwo. Co innego przyjść, negocjować i poprosić o większą dotację, a co innego naliczyć sobie samemu i robić później dobrą minę do złej gry.
Odniósł się do słów wicestarosty Zdzisława Bociana, który tłumacząc zasady rozliczenia inwestycji na ul. I AWP stwierdził, że milion milionowi nie jest równy.
– Naszym zdaniem, jednak milion milionowi jest równy i dżentelmeńska umowa też jest ważna. Mimo wszystko, powinniśmy dalej dofinansowywać powiatowe inwestycje, ale musimy zmusić Starostwo do zmiany podejścia do nas – oświadczył burmistrz. – Ja już nie chcę się pastwić nad I AWP, wyciągnijmy wnioski na przyszłość. Dlaczego nie porozmawialiśmy ze Starostwem i ludźmi, dla których teraz będziemy budowali. Może mają jakieś cenne spostrzeżenia, oni przy niej żyją, pracują, z niej korzystają. Jak gmina Wyszków robi inwestycje, to przed projektem w trakcie jego wykonywania i inwestycji jest spotkanie. Przed nikim nie uciekamy, nie boimy się ludzi.
Zaznaczył, że gmina Wyszków przeznaczyła już 300 000 zł na kolejny etap przebudowy ul. I AWP.
- Będę prosił radnych, by 150 000 zł dołożyć, ale nie z góry. Dołożymy z dołu. Niech inwestycja zostanie wykonana zgodnie ze standardami. Niech wszystkie punkty z umowy, łącznie z promocją, zostaną wykonane. Taki system jako partnerzy, a nie płatnicy, zaproponujemy powiatowi do rozliczeń – uznał G. Nowosielski.
Słowa burmistrza zebrani zagrodzili oklaskami.
Po linii PSL
Goszczący na miejskiej sesji opozycyjny radny powiatowy Bogusław Frąckiewicz przedstawił, ile powiat w przeliczeniu na metry kwadratowe inwestycji, zamierza wydać w poszczególnych gminach: Somianka – 19 250 m kw., Rząśnik – 16 185 m kw., Długosiodło – 10 0 25 ma kw., Brańszczyk – 9 000 m kw., Zabrodzie – 6 600 m kw. Wyszków – 2 000 m kw.
- Wnioski nasuwają się same – skwitował.
- Ja nie wiem, czy tak się składa, czy tak wyszło, ale pierwsze cztery gminy, które mają znacząco więcej, to są wójtowie z PSL-u albo ci, którzy startowali z listy PSL. Pod koniec tej listy jest niepokorny wójt Ołdak z Zabrodzia i na końcu podpadnięta gmina Wyszków – stwierdził Grzegorz Nowosielski. – Dość traktowania inwestycji od strony politycznej, popatrzmy na to gospodarsko i traktujmy się rzeczywiście po partnersku. W końcu to nasz powiat i starosta jest starostą wyszkowskim a nie długosiedlańskim, czy brańszczykowskim – dodał.
J.P.
Dyskusję na nowo rozniecili w połowie marca powiatowi radni opozycyjni z gminy Wyszków, którzy na konferencji prasowej przedstawili swoje oświadczenie. Stwierdzili w nim m.in. „My Radni Powiatu z gminy Wyszków wyrażamy swoje oburzenie i sprzeciw dla działań koalicji rządzącej i Zarządu Powiatu Wyszkowskiego dotyczących finansowania i realizacji inwestycji pn. przebudowa ul. I AWP w Wyszkowie. Uważamy, że mieszkańcy Wyszkowa zostali oszukani!”. Ich zdaniem, mimo wcześniejszej umowy ze Starostwem, wkład własny gminy wyniósł znacząco więcej niż pięćdziesiąt procent kosztów dzielonych z powiatem.
Zostaliśmy oszukani
– Dzięki radnym opozycji i prasie lokalnej dowiedzieliśmy się, że gmina jest oszukiwana przez Starostwo – zauważył na sesji 29 marca szef komisji finansów, radny Jan Abramczyk. – Zawsze powtarzaliśmy, że Starostwo ma szukać środków zewnętrznych, a nie w gminie Wyszków. Ileś lat tak było, ostatnio to się troszeczkę zmieniło. Rozumiem i nas, i pana burmistrza, bo tu mieszkają nasi mieszkańcy, jeździmy tymi samymi ulicami, nikt nie musi wiedzieć, czy jest to powiatowa, czy gminna droga. Zawsze byłem przeciw, nie mogłem się pogodzić, że mieszkańcy gminy proszą, żeby im zrobić kawałek inwestycji za 100-200 tys. zł, a my nie mogliśmy, bo dofinansowywaliśmy milion złotych na ten odcinek drogi, który został rozliczony źle. To jest udowodnione, że zostaliśmy oszukani. W związku z tym będę prosił pana burmistrza, żeby zastanowić się wspólnie nad dalszym dofinansowaniem i dalszą współpracą z powiatem. Bo ja po tym incydencie, nie wyobrażam jej sobie – powiedział.
Zastępca burmistrza Adam Mróz przypomniał, że na przebudowę ul. I Armii Wojska Polskiego w 2009 r. gmina Wyszków przeznaczyła 1 300 000 zł, w 2010 r. – 20 000 zł, a w 2011 r. – 975 500 zł. Jak zaznaczył, miejski samorząd na poczet rozliczenia swojego wkładu dostał odpowiednie dokumenty.
- Powiat zrekompensował swój wkład własny dofinansowaniem. Sam fakt, że powiatowi udało się takie dofinansowanie uzyskać, należy tylko pochwalić. Natomiast uważamy za nieprzyzwoite, niedżentelmeńskie i niewłaściwe ukrycie przed gminą Wyszków faktu, że swój wkład własny można było zrekompensować, a gmina Wyszków wyłożyła całą kwotę 975 500 zł – zaznaczył. – Pozostawiam to do państwa oceny i oceny naszych mieszkańców – dodał.
Zwrócił też uwagę zebranych, że powiat do dziś nie zrealizował wszystkich postanowień umowy z gminą.
- Powiat zobowiązał się w niej do wypromowania naszego wkładu. Miała być zamontowana tablica o wysokości kosztów zadania i poszczególnych wkładach – powiedział. – Do dnia dzisiejszego jej nie ma. Na stronie internetowej powiatu także taka informacja się nie znalazła. Pozostaje pewne rozczarowanie. Mam nadzieję, że te elementy pojawią się zgodnie z umową – skwitował.
Burmistrz zawiedziony
Przebudowa ul. I AWP w trakcie realizacji inwestycji była przedmiotem zainteresowania i kontroli komisji finansów Rady Miejskiej. W związku z zastrzeżeniami, Jan Abramczyk zwrócił się do burmistrza, żeby poprosił starostę o spotkanie przed ogłoszeniem kolejnego przetargu (na odcinek ul. I AWP od ul. Sienkiewicza do Komunalnej). Urząd Miejski wysłał pismo w tej sprawie, jednak powiat stwierdził, iż nie widzi potrzeby zorganizowania spotkania w związku z przebudową ul. I AWP.
- Dziś wiemy, że przetarg jest ogłoszony, a do spotkania nie doszło – skwitował Adam Mróz.
- Jestem rozczarowany i zawiedziony postawą Starostwa w tej sprawie – oświadczył burmistrz Grzegorz Nowosielski. – Od kilku lat jesteśmy solidnym partnerem w prawie wszystkich inwestycjach powiatowych na terenie gminy Wyszków. Niestety, nie jesteśmy po partnersku traktowani przez Starostwo. Chcemy być partnerem, a nie tylko płatnikiem
W ostatnim czasie gmina Wyszków m.in. przekazała 320 tys. zł na przebudowę ul. Zakręzie, którą w grudniu ubiegłego roku oficjalnie otworzyli przedstawiciele samorządów.
– Pan starosta nie przecinałby tylu wstęg na terenie gminy Wyszków, gdyby nie dofinansowanie z naszego budżetu – skomentował Grzegorz Nowosielski. – Żeby złożyć wniosek o dofinansowanie, trzeba mieć wkład własny. Gmina Wyszków ten wkład uzupełnia w pięćdziesięciu procentach, ale zdarzało się w przeszłości wielokrotnie, że było to o wiele więcej, bo to miasto jest sercem powiatu, uważaliśmy, że trzeba. Natomiast nie możemy się zgodzić z takim traktowaniem przez Starostwo. Sprzeciwiam się specyficznemu, samorządowemu cwaniactwu, które zaprezentowało w ostatnich dniach Starostwo. Co innego przyjść, negocjować i poprosić o większą dotację, a co innego naliczyć sobie samemu i robić później dobrą minę do złej gry.
Odniósł się do słów wicestarosty Zdzisława Bociana, który tłumacząc zasady rozliczenia inwestycji na ul. I AWP stwierdził, że milion milionowi nie jest równy.
– Naszym zdaniem, jednak milion milionowi jest równy i dżentelmeńska umowa też jest ważna. Mimo wszystko, powinniśmy dalej dofinansowywać powiatowe inwestycje, ale musimy zmusić Starostwo do zmiany podejścia do nas – oświadczył burmistrz. – Ja już nie chcę się pastwić nad I AWP, wyciągnijmy wnioski na przyszłość. Dlaczego nie porozmawialiśmy ze Starostwem i ludźmi, dla których teraz będziemy budowali. Może mają jakieś cenne spostrzeżenia, oni przy niej żyją, pracują, z niej korzystają. Jak gmina Wyszków robi inwestycje, to przed projektem w trakcie jego wykonywania i inwestycji jest spotkanie. Przed nikim nie uciekamy, nie boimy się ludzi.
Zaznaczył, że gmina Wyszków przeznaczyła już 300 000 zł na kolejny etap przebudowy ul. I AWP.
- Będę prosił radnych, by 150 000 zł dołożyć, ale nie z góry. Dołożymy z dołu. Niech inwestycja zostanie wykonana zgodnie ze standardami. Niech wszystkie punkty z umowy, łącznie z promocją, zostaną wykonane. Taki system jako partnerzy, a nie płatnicy, zaproponujemy powiatowi do rozliczeń – uznał G. Nowosielski.
Słowa burmistrza zebrani zagrodzili oklaskami.
Po linii PSL
Goszczący na miejskiej sesji opozycyjny radny powiatowy Bogusław Frąckiewicz przedstawił, ile powiat w przeliczeniu na metry kwadratowe inwestycji, zamierza wydać w poszczególnych gminach: Somianka – 19 250 m kw., Rząśnik – 16 185 m kw., Długosiodło – 10 0 25 ma kw., Brańszczyk – 9 000 m kw., Zabrodzie – 6 600 m kw. Wyszków – 2 000 m kw.
- Wnioski nasuwają się same – skwitował.
- Ja nie wiem, czy tak się składa, czy tak wyszło, ale pierwsze cztery gminy, które mają znacząco więcej, to są wójtowie z PSL-u albo ci, którzy startowali z listy PSL. Pod koniec tej listy jest niepokorny wójt Ołdak z Zabrodzia i na końcu podpadnięta gmina Wyszków – stwierdził Grzegorz Nowosielski. – Dość traktowania inwestycji od strony politycznej, popatrzmy na to gospodarsko i traktujmy się rzeczywiście po partnersku. W końcu to nasz powiat i starosta jest starostą wyszkowskim a nie długosiedlańskim, czy brańszczykowskim – dodał.
J.P.
Komentarze
Dodane przez Wanda, w dniu 05.04.2012 r., godz. 08.40
Trzech burmistrzów, troje starostów, armia urzędników-specjalistów a wy państwo zawieracie na gebę "dzentelmeńskie" umowy? To może jeszcze dokoptować jakiegoś staroste, burmistrza i naczelnika, co by pilnował naszych spraw i przygotowywał odpowiednie umowy. Umowa dzentelmeńska obowiązuje dzentelmenów, ja tu takich nie widzę panie Mróz. Wesołych Świąt! - czytelniczka "Wyszkowiaka"
Trzech burmistrzów, troje starostów, armia urzędników-specjalistów a wy państwo zawieracie na gebę "dzentelmeńskie" umowy? To może jeszcze dokoptować jakiegoś staroste, burmistrza i naczelnika, co by pilnował naszych spraw i przygotowywał odpowiednie umowy. Umowa dzentelmeńska obowiązuje dzentelmenów, ja tu takich nie widzę panie Mróz. Wesołych Świąt! - czytelniczka "Wyszkowiaka"
cb
Dodane przez as, w dniu 05.04.2012 r., godz. 09.03
Gminę zaorają niedługo z takimi burmistrzami, kwestia czasu.
Dodane przez as, w dniu 05.04.2012 r., godz. 09.03
Gminę zaorają niedługo z takimi burmistrzami, kwestia czasu.
er
Dodane przez w, w dniu 05.04.2012 r., godz. 09.23
Wszyscy się dogadują tylko Grzesia nikt nie lubi.
Dodane przez w, w dniu 05.04.2012 r., godz. 09.23
Wszyscy się dogadują tylko Grzesia nikt nie lubi.
Hej hola,hola moze nadjechac kontrola.
Dodane przez Kazimierz Wielki, w dniu 05.04.2012 r., godz. 09.32
CBA wzielo na cej samorzady, poniewaz: -to przez nie przchodzi wiekszosc srodkow publicznych,-realizowanych jest wiele inwestycji,-tam najczesciej tworza sie lokalne sitwy i uklady,-w ich gestii sa zamowienia publiczne,zarzadzanie majatkiem,wydawanie zezwolen.W sumie najwieksze zagrozenie korupcja.Po drugie.Praca w calej budzetowce,a szczegolnie administracji samorzadowej uwazana jest w Polsce za najatrakcyjniejsza.Poniewaz,BO:nie wystepuja opoznienia w wyplacaniu wynagrodzen i mozna liczyc na rozne dodatki do pensji/trzynastki,funkcyjne/A bez tychze dodatkow czesto zarobki tez nie sa kiepski.Najwieksze parcie jest na etat w administracji publicznej.Publiczne firmy kusza glownie stabilnoscia zatrudnienia i nie podlegaja wahaniom koniunkturalnym.To przeklada sie potem na efektywnosc pracy.Z reguly trzy osoby robia w urzedach to,co w prywatnej instytucji jedna.Kazimierz
Dodane przez Kazimierz Wielki, w dniu 05.04.2012 r., godz. 09.32
CBA wzielo na cej samorzady, poniewaz: -to przez nie przchodzi wiekszosc srodkow publicznych,-realizowanych jest wiele inwestycji,-tam najczesciej tworza sie lokalne sitwy i uklady,-w ich gestii sa zamowienia publiczne,zarzadzanie majatkiem,wydawanie zezwolen.W sumie najwieksze zagrozenie korupcja.Po drugie.Praca w calej budzetowce,a szczegolnie administracji samorzadowej uwazana jest w Polsce za najatrakcyjniejsza.Poniewaz,BO:nie wystepuja opoznienia w wyplacaniu wynagrodzen i mozna liczyc na rozne dodatki do pensji/trzynastki,funkcyjne/A bez tychze dodatkow czesto zarobki tez nie sa kiepski.Najwieksze parcie jest na etat w administracji publicznej.Publiczne firmy kusza glownie stabilnoscia zatrudnienia i nie podlegaja wahaniom koniunkturalnym.To przeklada sie potem na efektywnosc pracy.Z reguly trzy osoby robia w urzedach to,co w prywatnej instytucji jedna.Kazimierz
Dodane przez Zdzich, w dniu 05.04.2012 r., godz. 11.03
Pisano juz tu o tych super oszczędnościach (100 tyś rocznie) na PO-łączeniu TBS i ZADM. Panie Biernacki tyle to kosztuje tych trzech zatrudnionych ponad potrzebę pracowników urzędu. M.in. syn prezesa spółdzielni Marszał. Chcecie oszczędzać zacznijcie od siebie przewodniczący Biernacki!
Pisano juz tu o tych super oszczędnościach (100 tyś rocznie) na PO-łączeniu TBS i ZADM. Panie Biernacki tyle to kosztuje tych trzech zatrudnionych ponad potrzebę pracowników urzędu. M.in. syn prezesa spółdzielni Marszał. Chcecie oszczędzać zacznijcie od siebie przewodniczący Biernacki!
Dodane przez Róża L., w dniu 05.04.2012 r., godz. 19.58
Czy wszystkie umowy w tym urzędzie załatwiają panowie po "dzem-telmeńsku"? Zastanawiam się, po co ta cała szopka. Płacz dzieci nad rozlanym mlekiem. Nauczkę mają wszyscy.
Czy wszystkie umowy w tym urzędzie załatwiają panowie po "dzem-telmeńsku"? Zastanawiam się, po co ta cała szopka. Płacz dzieci nad rozlanym mlekiem. Nauczkę mają wszyscy.
df
Dodane przez s, w dniu 06.04.2012 r., godz. 13.57
burmistrz przemija gmina się zwija
Dodane przez s, w dniu 06.04.2012 r., godz. 13.57
burmistrz przemija gmina się zwija
Dodane przez O.N.A., w dniu 06.04.2012 r., godz. 16.22
Ten tytuł chyba nakazał wam sam burmistrz. Powtórzony został w trzech gazetach :)
Ten tytuł chyba nakazał wam sam burmistrz. Powtórzony został w trzech gazetach :)
a moim zdaniem
Dodane przez Anonim, w dniu 06.04.2012 r., godz. 20.52
"cb", "er" i "df" to jedna i ta sama osoba :) Kod w rodzaju qwerty, tyle że prostszy :)
Dodane przez Anonim, w dniu 06.04.2012 r., godz. 20.52
"cb", "er" i "df" to jedna i ta sama osoba :) Kod w rodzaju qwerty, tyle że prostszy :)
Dodane przez Wierny czytelnik, w dniu 06.04.2012 r., godz. 21.24
Milion milionowi nie jest równy - cytat roku! A swoją drogą, to tylko wstyd i dowód na niekompetencję urzędu miasta.
Milion milionowi nie jest równy - cytat roku! A swoją drogą, to tylko wstyd i dowód na niekompetencję urzędu miasta.
Dodane przez Grześ, w dniu 07.04.2012 r., godz. 07.38
Sprzeciwiam się samorządowemu nieróbstwu, cwaniactwu i trzem nieefektywnym burmistrzom. Tak przewodniczący Biernacki powinien otworzyć sesję. A wychodzi, że kolesiowo to towarzystwo wzajemnej adoracji.
Sprzeciwiam się samorządowemu nieróbstwu, cwaniactwu i trzem nieefektywnym burmistrzom. Tak przewodniczący Biernacki powinien otworzyć sesję. A wychodzi, że kolesiowo to towarzystwo wzajemnej adoracji.
Dodane przez Janie, w dniu 07.04.2012 r., godz. 07.52
Myślał, by kto, że podoba się komentującym lipa przy "przebudowie" tej ulicy. Burmistrz ma rację! Zaufanie jest mimo wszystko podstawą współdziałania między samorządami działającymi na tym samym terenie - jego nadużywanie jest karygodne! I o tym należałoby przede wszystkim podyskutować.
Myślał, by kto, że podoba się komentującym lipa przy "przebudowie" tej ulicy. Burmistrz ma rację! Zaufanie jest mimo wszystko podstawą współdziałania między samorządami działającymi na tym samym terenie - jego nadużywanie jest karygodne! I o tym należałoby przede wszystkim podyskutować.
Dodane przez FRED, w dniu 07.04.2012 r., godz. 07.53
Zapamiętać to wszystko chłopkom na następne wybory. Chłopków trzeba koniecznie odciąć od koryta
Zapamiętać to wszystko chłopkom na następne wybory. Chłopków trzeba koniecznie odciąć od koryta
do Freda
Dodane przez Jan4P, w dniu 07.04.2012 r., godz. 10.01
Zapamiętać, zapamiętać! Mówiąc chłopek - musimy mieć na mysli również burmistrzów Grzegorza - na co nawet wskazuje jego nazwisko, który wcale nie pochodzi z Pułtuska i Adama Mroza z Ostrowów w gm. Somianka. Do Janie - masz rację - nie podoba mi się lipa na I AWP! Chodzi o to, że winne sa tu obie strony. Mając trzech burmistrzów, jeden PO-winien siedzieć wręcz na tej budowie. Miasto by nie straciło na jego nieobecnosci za korytkiem. A dobrymi checiami, to wybrukowane jest piekło
Dodane przez Jan4P, w dniu 07.04.2012 r., godz. 10.01
Zapamiętać, zapamiętać! Mówiąc chłopek - musimy mieć na mysli również burmistrzów Grzegorza - na co nawet wskazuje jego nazwisko, który wcale nie pochodzi z Pułtuska i Adama Mroza z Ostrowów w gm. Somianka. Do Janie - masz rację - nie podoba mi się lipa na I AWP! Chodzi o to, że winne sa tu obie strony. Mając trzech burmistrzów, jeden PO-winien siedzieć wręcz na tej budowie. Miasto by nie straciło na jego nieobecnosci za korytkiem. A dobrymi checiami, to wybrukowane jest piekło
Burmistrz niestety ma rację
Dodane przez robo, w dniu 07.04.2012 r., godz. 11.22
Całe te wyszkowskie starostwo to tylko delegatura Długosiodła zarządzana przez p. Jastrzębskiego. Starosta i wicestarosta mają tylko wykonywać rozkazy. O ile ten pierwszy ma jeszcze trochę własnego zdania to ten drugi wykona wszystko a nawet więcej bo jego kariera jest całkowicie w rękach wójta z Długosiodła. Po co Wyszkowowi taki powiat, który pracuje na rzecz jednej, peryferyjnej gminy a kantuje gminę, która jest jego siedzibą?
Dodane przez robo, w dniu 07.04.2012 r., godz. 11.22
Całe te wyszkowskie starostwo to tylko delegatura Długosiodła zarządzana przez p. Jastrzębskiego. Starosta i wicestarosta mają tylko wykonywać rozkazy. O ile ten pierwszy ma jeszcze trochę własnego zdania to ten drugi wykona wszystko a nawet więcej bo jego kariera jest całkowicie w rękach wójta z Długosiodła. Po co Wyszkowowi taki powiat, który pracuje na rzecz jednej, peryferyjnej gminy a kantuje gminę, która jest jego siedzibą?
Dodane przez Zołza, w dniu 07.04.2012 r., godz. 12.40
a co, zblizają się jakieś wybory? Coś się odtatnio nasiliła jakaś dziwna nagonka na powiat. Wcześniej tzw. opisycja, teraz sama wierchuszka. czyzby przygotowywali się do zamach stanu na fotel starosty. Kto ostrzy sobie na ten żłób zęby? Ja chyba wiem...
a co, zblizają się jakieś wybory? Coś się odtatnio nasiliła jakaś dziwna nagonka na powiat. Wcześniej tzw. opisycja, teraz sama wierchuszka. czyzby przygotowywali się do zamach stanu na fotel starosty. Kto ostrzy sobie na ten żłób zęby? Ja chyba wiem...
Dodane przez Wlad, w dniu 07.04.2012 r., godz. 14.58
A w Wyszkowie, co niby sami święci? Zwróccie uwagę na szopkę z dyrektorem Ośrodka Kultury! Jak ktoś taki jak pan M. Kowalski zostaje dyrektorem nie mający karty czytelniczej w bibliotece, pojęcia o sztuce, muzyce i ogulnie kulturze również osobistej, to czego się czepiać starostwa? Wsadzając go na stołek szanowna komisja pod przewodnictwem JPIIW.Chodkowskiego sama sobie wystawiła świadectwo. Nie daj Boże żeby ta sitwa opanowała także powiat.
A w Wyszkowie, co niby sami święci? Zwróccie uwagę na szopkę z dyrektorem Ośrodka Kultury! Jak ktoś taki jak pan M. Kowalski zostaje dyrektorem nie mający karty czytelniczej w bibliotece, pojęcia o sztuce, muzyce i ogulnie kulturze również osobistej, to czego się czepiać starostwa? Wsadzając go na stołek szanowna komisja pod przewodnictwem JPIIW.Chodkowskiego sama sobie wystawiła świadectwo. Nie daj Boże żeby ta sitwa opanowała także powiat.
Dodane przez Widz, w dniu 07.04.2012 r., godz. 16.36
To kto jest cwańszy? Trzech amigos z miasta okazało się cienkimi bolkami i dało się wy... starym lisom. Ale mnie g.. to obchodzi jakie umowy dzentelmenskie zawierali. Narazili na straty moją gminę i powinni podać się do dymisji. Dzentelmeni by tak zrobili
To kto jest cwańszy? Trzech amigos z miasta okazało się cienkimi bolkami i dało się wy... starym lisom. Ale mnie g.. to obchodzi jakie umowy dzentelmenskie zawierali. Narazili na straty moją gminę i powinni podać się do dymisji. Dzentelmeni by tak zrobili
Robią z naas idiotów
Dodane przez Adam, w dniu 07.04.2012 r., godz. 18.11
Gmina przyłącza kanalizacyjne na Rybnie ciągnie tylko do ogrodzeń a nie do budynków, więc nie ma co się dziwić szafkom przy ulicy na I AWP. Gmina nie śpieszy się z doprowadzeniem do przejezdności drogi powiatowej na Rybnie, jazda jest w katastrofalnych warunkach przez wiele miesięcy. PSL to jedyna partia w powiecie wyszkowskim, któa pozyskuje kasę z zewnątrz na drogi. Jak tego zabraknie to będzie totalna bryndza. A czy Frąckiewicz to nie jest z PSL. W co grają ludzie z gminy?
Dodane przez Adam, w dniu 07.04.2012 r., godz. 18.11
Gmina przyłącza kanalizacyjne na Rybnie ciągnie tylko do ogrodzeń a nie do budynków, więc nie ma co się dziwić szafkom przy ulicy na I AWP. Gmina nie śpieszy się z doprowadzeniem do przejezdności drogi powiatowej na Rybnie, jazda jest w katastrofalnych warunkach przez wiele miesięcy. PSL to jedyna partia w powiecie wyszkowskim, któa pozyskuje kasę z zewnątrz na drogi. Jak tego zabraknie to będzie totalna bryndza. A czy Frąckiewicz to nie jest z PSL. W co grają ludzie z gminy?
Dodane przez 123456, w dniu 07.04.2012 r., godz. 18.18
NOWE BUDOWAĆ A NIE STARE REMONTOWAĆ.Nie będzie fermentu.
NOWE BUDOWAĆ A NIE STARE REMONTOWAĆ.Nie będzie fermentu.
Dodane przez Jan, w dniu 07.04.2012 r., godz. 18.57
PO u władzy burmistrz z PO, drugi z Pis a trzeci niby neutralny. Starości z PSL i PJN czyli wszystkie opcje do wyciągnięcia kasy obstawione. Powinnismy być krainą mlekiem i miodem płynącą. Jakie korzysci mamy z PO-Mroza? Co załatwił Tuskowi ponad 20 tysięcy głosów. On swoje ugrał tylko my nic nie mamy. To ja powinienem POwiedzieć zostałem oszukany!!!
PO u władzy burmistrz z PO, drugi z Pis a trzeci niby neutralny. Starości z PSL i PJN czyli wszystkie opcje do wyciągnięcia kasy obstawione. Powinnismy być krainą mlekiem i miodem płynącą. Jakie korzysci mamy z PO-Mroza? Co załatwił Tuskowi ponad 20 tysięcy głosów. On swoje ugrał tylko my nic nie mamy. To ja powinienem POwiedzieć zostałem oszukany!!!
do Freda
Dodane przez robo, w dniu 07.04.2012 r., godz. 19.05
Uważam, że od czegoś a raczej kogoś trzeba zacząć. Starostwo to siedlisko PSL, ostatniej chyba nomenklaturowej partii w Polsce. Korzystając z wojenek głownie pomiędzy PIS a PO stoją spokojnie z boku i nic nie robią zajmując się jedynie obsadzaniem swoich na posadach. Definiując "chłopków" nie zapomnij o tym, że jedynie starosta pochodzi spod Wyszkowa. I Jastrzębski ( z Goworowa) i Bocian ( rodem z jakiejś wiochy za Ostrowią Maz.) to klasyczni "spadochroniarze". Nie są z Wyszkowem związani i jak czas pokazał nic dla Wyszkowa nie zamierzają robić. Zainteresowani są tylko własnymi sprawami i karierami
Dodane przez robo, w dniu 07.04.2012 r., godz. 19.05
Uważam, że od czegoś a raczej kogoś trzeba zacząć. Starostwo to siedlisko PSL, ostatniej chyba nomenklaturowej partii w Polsce. Korzystając z wojenek głownie pomiędzy PIS a PO stoją spokojnie z boku i nic nie robią zajmując się jedynie obsadzaniem swoich na posadach. Definiując "chłopków" nie zapomnij o tym, że jedynie starosta pochodzi spod Wyszkowa. I Jastrzębski ( z Goworowa) i Bocian ( rodem z jakiejś wiochy za Ostrowią Maz.) to klasyczni "spadochroniarze". Nie są z Wyszkowem związani i jak czas pokazał nic dla Wyszkowa nie zamierzają robić. Zainteresowani są tylko własnymi sprawami i karierami
do Adama
Dodane przez robinho, w dniu 07.04.2012 r., godz. 22.03
Dlaczego uważasz, że gmina powinna robić ci przyłącze na podwórku? Na własnym podwórku tylko Ty możesz inwestować. Takie jest prawo. Nie możesz oczekiwać, że gmina na własny koszt wybuduje Ci przyłacze do domu podobnie jak Ci nie wyremontuje łazienki i nie będzie kosić trawnika przed domem. To co na twoim podwórku jest twoje a granicą jest ogrodzenie. Będziesz miał przyłącze zrobione do ogrodzenia a to już jest coś bo są gminy, które nawet tego nie robią zostawiając kwestię przyłączy w 100% mieszkańcom. Gdybyś był zainteresowany to powiem Ci, że sam projekt jednego przyłącza to koszt grubo ponad 1000 zł (wiem, bo sam całkiem niedawno płaciłem za taką przyjemność) a przecież ty już to masz, za darmo razem wykonaniem odcinka do ogrodzenia. Moim zdaniem nie powinieneś narzekać. Co do pozyskiwania pieniędzy na drogi też nie wygląda to tak jak to przedstawiłeś. To nie PSL pozyskało kasę tylko powiat. Łatwiej jest uzyskać dofinansowanie na drogi powiatowe niż na gminne. Te pieniądze leżą po prostu na oddzielnych kupkach i można powiedzieć, że o wiele łatwiej jest wziąć coś z tej kupki powiatowej. Wystarczy po prostu chcieć i złożyć odpowiednio wniosek o dotację. Najlepszym dowodem na to jest powiat w Ostrowi Mazowieckiej. Ze wszystkich okolicznych powiatów to Ostrów uzyskała najwięcej pieniędzy na drogi chociaż wcale nie rządzi tam PSL tylko PO.
Dodane przez robinho, w dniu 07.04.2012 r., godz. 22.03
Dlaczego uważasz, że gmina powinna robić ci przyłącze na podwórku? Na własnym podwórku tylko Ty możesz inwestować. Takie jest prawo. Nie możesz oczekiwać, że gmina na własny koszt wybuduje Ci przyłacze do domu podobnie jak Ci nie wyremontuje łazienki i nie będzie kosić trawnika przed domem. To co na twoim podwórku jest twoje a granicą jest ogrodzenie. Będziesz miał przyłącze zrobione do ogrodzenia a to już jest coś bo są gminy, które nawet tego nie robią zostawiając kwestię przyłączy w 100% mieszkańcom. Gdybyś był zainteresowany to powiem Ci, że sam projekt jednego przyłącza to koszt grubo ponad 1000 zł (wiem, bo sam całkiem niedawno płaciłem za taką przyjemność) a przecież ty już to masz, za darmo razem wykonaniem odcinka do ogrodzenia. Moim zdaniem nie powinieneś narzekać. Co do pozyskiwania pieniędzy na drogi też nie wygląda to tak jak to przedstawiłeś. To nie PSL pozyskało kasę tylko powiat. Łatwiej jest uzyskać dofinansowanie na drogi powiatowe niż na gminne. Te pieniądze leżą po prostu na oddzielnych kupkach i można powiedzieć, że o wiele łatwiej jest wziąć coś z tej kupki powiatowej. Wystarczy po prostu chcieć i złożyć odpowiednio wniosek o dotację. Najlepszym dowodem na to jest powiat w Ostrowi Mazowieckiej. Ze wszystkich okolicznych powiatów to Ostrów uzyskała najwięcej pieniędzy na drogi chociaż wcale nie rządzi tam PSL tylko PO.
Dodane przez Grześ, w dniu 07.04.2012 r., godz. 23.08
U nas też mamy burmistrza z PO i to szefa POwiatówki, dlaczego tak u nas cienko z tym POzyskiwaniem?
U nas też mamy burmistrza z PO i to szefa POwiatówki, dlaczego tak u nas cienko z tym POzyskiwaniem?
Dodane przez jestem pod wrażeniem..., w dniu 08.04.2012 r., godz. 19.13
Polecam wnikliwe przeczytanie wywiadu w jednej z gazet z panem Bocianem dotyczącego tego tematu, pełno tam bezcennych "złotych myśli". Zacytuję najciekawsze - "nie wiem czy burmistrz nie będzie musiał (!!) nam jeszcze dołożyć?" "skoro ktoś ma więcej pieniędzy a my mamy ich mniej to dlaczego ma nam nie dać". Jak ktoś ma mniej pieniędzy od starosty czy wicestarosty to rozumiem, że on też mu dołoży? :) pokazała nam władza swoje prawdziwe oblicze. Aż wierzyć się nie chce, że ktoś tak wsprost mówi o sobie, że dżentelmenem to on nie jest, bo przecież umowa z burmistrzem o dofinansowaniu była dżentalmeńska...
Polecam wnikliwe przeczytanie wywiadu w jednej z gazet z panem Bocianem dotyczącego tego tematu, pełno tam bezcennych "złotych myśli". Zacytuję najciekawsze - "nie wiem czy burmistrz nie będzie musiał (!!) nam jeszcze dołożyć?" "skoro ktoś ma więcej pieniędzy a my mamy ich mniej to dlaczego ma nam nie dać". Jak ktoś ma mniej pieniędzy od starosty czy wicestarosty to rozumiem, że on też mu dołoży? :) pokazała nam władza swoje prawdziwe oblicze. Aż wierzyć się nie chce, że ktoś tak wsprost mówi o sobie, że dżentelmenem to on nie jest, bo przecież umowa z burmistrzem o dofinansowaniu była dżentalmeńska...
do Grzesia
Dodane przez Anonim, w dniu 08.04.2012 r., godz. 20.32
Pewnie dlatego,że burmistrz z PO jest burmistrzem miasta a nie starostą powiatu Z PSL :):)
Dodane przez Anonim, w dniu 08.04.2012 r., godz. 20.32
Pewnie dlatego,że burmistrz z PO jest burmistrzem miasta a nie starostą powiatu Z PSL :):)
3 burmistrzów, 3 starostów
Dodane przez szem, w dniu 10.04.2012 r., godz. 11.49
Proszę Państwa, to jakaś kpina z mieszkańców naszego powiatu!jak można zatrudniać 3 starostów i 3 burmistrzów!!! nie wystarczy po jednym, góra dwóch?? ludzie, za co oni biorą po 10 tyś każdy!!! to jakieś nienormalne!!! pęsje to ok 100 tyś/m brutto!!!! okazuje się że 6 osób zatrudnionych na kierowniczych stanowiskach nie może sobie poradzić z inwestycją za klika milionów! co gorsze nie ma odpowiedzialnego, nikt nie poniesie odpowiedzialności za to co robi.
Dodane przez szem, w dniu 10.04.2012 r., godz. 11.49
Proszę Państwa, to jakaś kpina z mieszkańców naszego powiatu!jak można zatrudniać 3 starostów i 3 burmistrzów!!! nie wystarczy po jednym, góra dwóch?? ludzie, za co oni biorą po 10 tyś każdy!!! to jakieś nienormalne!!! pęsje to ok 100 tyś/m brutto!!!! okazuje się że 6 osób zatrudnionych na kierowniczych stanowiskach nie może sobie poradzić z inwestycją za klika milionów! co gorsze nie ma odpowiedzialnego, nikt nie poniesie odpowiedzialności za to co robi.
do szem oraz do innych Mieszkańców, którym nie podobają się działania obecnych władz i osób schowanych za ich placami...
Dodane przez Anonim, w dniu 10.04.2012 r., godz. 15.21
najgorsze, że tylko można ponarzekać na forach a to nic nie zmieni! a szanowni Panowie przekonani o swojej bezkarności osiągają szczyty niekompetencji i arogancji. Czy nic z tym nie można zrobić? Każdy człowiek ponosi konsekwensje swoich działań ale to jak widzę nie dotyczy władz starostwa, które powiedzmy wprost "spartoliło" tę inwestycję. uważam, że ktoś powinien ponieść konsekwencje. Czy jest ktoś kto się ze mną zgadza? Proszę o typowanie kandydatów
Dodane przez Anonim, w dniu 10.04.2012 r., godz. 15.21
najgorsze, że tylko można ponarzekać na forach a to nic nie zmieni! a szanowni Panowie przekonani o swojej bezkarności osiągają szczyty niekompetencji i arogancji. Czy nic z tym nie można zrobić? Każdy człowiek ponosi konsekwensje swoich działań ale to jak widzę nie dotyczy władz starostwa, które powiedzmy wprost "spartoliło" tę inwestycję. uważam, że ktoś powinien ponieść konsekwencje. Czy jest ktoś kto się ze mną zgadza? Proszę o typowanie kandydatów
ulice w Wyszkowie
Dodane przez aga51, w dniu 10.04.2012 r., godz. 19.37
Ulice w Wyszkowie są w gorszym stanie od ulic w większych wsiach powiatu. NP Długosiodło. Przykadem osiedle Latoszek. Dopiero w tym roku zdecydowano sie po wielkich podchodach wybudować jedną ulicę, choć jest tu ich coś koło siedmiu. Żenada.
Dodane przez aga51, w dniu 10.04.2012 r., godz. 19.37
Ulice w Wyszkowie są w gorszym stanie od ulic w większych wsiach powiatu. NP Długosiodło. Przykadem osiedle Latoszek. Dopiero w tym roku zdecydowano sie po wielkich podchodach wybudować jedną ulicę, choć jest tu ich coś koło siedmiu. Żenada.
Dodane przez Jan4P, w dniu 11.04.2012 r., godz. 07.18
Starostwo spartoliło tę inwestycję, to bez dyskusji wiadomo. Teraz słyszymy wielkie larum burmistrzów, że i też się to nie podoba. Gmina Wyszków dofinansowała inwestycję pokaźnym wkładem i dlatego upatruję winy burmistrzów, za to, że nie przypilnowali naszych pieniędzy. Jest ich trzech i nie było komu się tym zająć! Zajęci byli zamykaniem szkół i sadzeniem kwiatków. Kampanią Mroza. Powinni ponieść konsekwencje!
Starostwo spartoliło tę inwestycję, to bez dyskusji wiadomo. Teraz słyszymy wielkie larum burmistrzów, że i też się to nie podoba. Gmina Wyszków dofinansowała inwestycję pokaźnym wkładem i dlatego upatruję winy burmistrzów, za to, że nie przypilnowali naszych pieniędzy. Jest ich trzech i nie było komu się tym zająć! Zajęci byli zamykaniem szkół i sadzeniem kwiatków. Kampanią Mroza. Powinni ponieść konsekwencje!
Lepiej smażyć karpia niż wgryzać się w rozliczenia. To takie niepijarowskie.
Dodane przez A, w dniu 11.04.2012 r., godz. 11.35
Masz rację Janku4P. Szczególnie, że rozliczenie dostali już w listopadzie.
Dodane przez A, w dniu 11.04.2012 r., godz. 11.35
Masz rację Janku4P. Szczególnie, że rozliczenie dostali już w listopadzie.
Dodane przez Zołza, w dniu 11.04.2012 r., godz. 12.05
W listopadzie! to dowód, że całe zamieszanie, to jest temat zastępczy na zmylenie podatnika. Co zamierzają ukryć?
W listopadzie! to dowód, że całe zamieszanie, to jest temat zastępczy na zmylenie podatnika. Co zamierzają ukryć?
Dodane przez Julian, w dniu 12.04.2012 r., godz. 07.36
Wszyscy zgadzają się, że "zwaliło" starostwo. Czy tam "pracują święte krowy"? Za co biorą pieniądze? Nie ma odpowiedzialnego za błędy? Pobełkoczą jakieś kłamstwa w gazetach i z promiennym uśmiechem idą dalej. Co musi się stać żeby ktoś zauważył niekompetencję panów z PSL? Czy tak musi to trwać?
Wszyscy zgadzają się, że "zwaliło" starostwo. Czy tam "pracują święte krowy"? Za co biorą pieniądze? Nie ma odpowiedzialnego za błędy? Pobełkoczą jakieś kłamstwa w gazetach i z promiennym uśmiechem idą dalej. Co musi się stać żeby ktoś zauważył niekompetencję panów z PSL? Czy tak musi to trwać?
Napisz komentarz
- Komentarze naruszające netykietę nie będą publikowane.
- Komentarze promujące własne np. strony, produkty itp. nie będą publikowane.
- Za treść komentarza odpowiada jego autor.
- Regulamin komentowania w serwisie wyszkowiak.pl