Frontem do przedsiębiorców
(Zam: 07.03.2012 r., godz. 10.42)Wyszkowski samorząd zaprosił lokalnych przedsiębiorców do współpracy. Ma skorzystać i gmina, i firmy. Obie strony zaczynają od wzajemnej publikacji linków do stron internetowych.
W Urzędzie Miejskim powstał projekt „Przedsiębiorczy Wyszków”, który ma zacieśnić współpracę między władzami a właścicielami firm. Samorząd 1 marca zaprosił ich na spotkanie, na którym burmistrzowie przedstawili założenia przedsięwzięcia. Grzegorz Nowosielski wspomniał, że gmina otrzymała ostatnio certyfikat za współpracę z organizacjami pozarządowymi. Chciałby, by samorząd był równie dobrze oceniany pod względem relacji z lokalnymi przedsiębiorcami. Mówił o logo projektu, na którym zamieszczono herb Wyszkowa wsparty na dłoniach.
- Te dłonie to przedsiębiorcy, którzy podtrzymują samorząd, by lepiej się rozwijał, bo samorząd to ludzie, którzy wspierają lokalną społeczność – powiedział. – Będziemy wsłuchiwali się w państwa sugestie, propozycje, by podejmować wspólne działania, publikować wydawnictwa promocyjne.
- Chodzi o poznanie państwa firm, potencjałów, byśmy wiedzieli o sobie jak najwięcej, choć nie chodzi tu oczywiście o strategie, czy tajemnice handlowe – zaznaczył Adam Mróz. – Chcemy, byście jeszcze bardziej otwarcie współpracowali z nami w obszarze różnych dziedzin, którymi gmina się zajmuje.
Wśród nich wymienił konsultowanie planów zagospodarowania przestrzennego.
- Wasza obecność jest również wskazana podczas tworzenia budżetu na następny rok, czy plan inwestycji – dodał.
Pierwszym krokiem do współpracy ma być wzajemna promocja za pośrednictwem stron internetowych. Gmina zaproponowała zamieszczenie na swojej stronie znaków graficznych i linków do firm w zamian za publikację linku do strony samorządu na witrynach przedsiębiorców. Już teraz na www.wyszkow.pl funkcjonuje zakładka „Przedsiębiorczy Wyszków”, gdzie znajdują się informacje o założeniach projektu i jego logo.
- Ma to być efekt promocyjny nie tylko dla gminy. Nasz projekt może spowodować dla państwa współpracę z innymi firmami, nowe miejsca pracy, które oznaczają podatki, dzięki którym finansujemy pewne przedsięwzięcia – podkreślił Adam Warpas.
- Chcielibyśmy, by na naszej stronie internetowej pojawiły się informacje przydatne dla państwa – deklarował Adam Mróz.
Wzajemnemu poznaniu ma służyć też badanie kondycji wyszkowskich firm, jakie samorząd zlecił Instytutowi Studiów Marketingowych „Eurotest” z Gdańska. Raport ma być gotowy do 5 kwietnia. Odpowie on na pytanie m.in. jaka jest struktura firm według branż działalności, jakie przeważają i jak się rozwijały. W raporcie podany będzie wskaźnik przedsiębiorczości mieszkańców gminy oraz porównanie go do skali województwa i kraju.
Dokument pozwoli dowiedzieć się m.in. jaki jest zasięg działalności lokalnych firm, czy i jakie nastąpiły zmiany wielkości obrotów w zależności od branż. Wykazane zostaną plany rozwojowe i inwestycyjne przedsiębiorstw, a także wnioski dotyczące lokalnego rynku pracy, tego, jacy pracownicy są i będą poszukiwani w Wyszkowie i okolicach. „Eurotest” przeprowadzi badanie na reprezentacyjnej próbie stu dwudziestu firm funkcjonujących w mieście. Z przedsiębiorcami przeprowadzi wywiady telefoniczne oraz ankietę internetową.
- Wiedzą wynikającą z raportu chcemy podzielić się ze Starostwem, Powiatowym Urzędem Pracy, by szkolenie przyszłych pracowników odbywało się w branżach potrzebnych na rynku – podkreślił Grzegorz Nowosielski.
- Nareszcie dożyliśmy czasów, kiedy będziemy promowani przez naszych ojców miasta – zabrał głos jeden z przedsiębiorców, Julian Bielawski. – To sposób nie tylko na to, by przyciągnąć turystów, ale też osoby zainteresowane naszymi produktami.
Inni chwalili samorząd za otwartość, dopytywali o szczegóły projektu. Podczas spotkania otrzymali też ankiety dotyczące współpracy z gminą.
J.P.
- Te dłonie to przedsiębiorcy, którzy podtrzymują samorząd, by lepiej się rozwijał, bo samorząd to ludzie, którzy wspierają lokalną społeczność – powiedział. – Będziemy wsłuchiwali się w państwa sugestie, propozycje, by podejmować wspólne działania, publikować wydawnictwa promocyjne.
- Chodzi o poznanie państwa firm, potencjałów, byśmy wiedzieli o sobie jak najwięcej, choć nie chodzi tu oczywiście o strategie, czy tajemnice handlowe – zaznaczył Adam Mróz. – Chcemy, byście jeszcze bardziej otwarcie współpracowali z nami w obszarze różnych dziedzin, którymi gmina się zajmuje.
Wśród nich wymienił konsultowanie planów zagospodarowania przestrzennego.
- Wasza obecność jest również wskazana podczas tworzenia budżetu na następny rok, czy plan inwestycji – dodał.
Pierwszym krokiem do współpracy ma być wzajemna promocja za pośrednictwem stron internetowych. Gmina zaproponowała zamieszczenie na swojej stronie znaków graficznych i linków do firm w zamian za publikację linku do strony samorządu na witrynach przedsiębiorców. Już teraz na www.wyszkow.pl funkcjonuje zakładka „Przedsiębiorczy Wyszków”, gdzie znajdują się informacje o założeniach projektu i jego logo.
- Ma to być efekt promocyjny nie tylko dla gminy. Nasz projekt może spowodować dla państwa współpracę z innymi firmami, nowe miejsca pracy, które oznaczają podatki, dzięki którym finansujemy pewne przedsięwzięcia – podkreślił Adam Warpas.
- Chcielibyśmy, by na naszej stronie internetowej pojawiły się informacje przydatne dla państwa – deklarował Adam Mróz.
Wzajemnemu poznaniu ma służyć też badanie kondycji wyszkowskich firm, jakie samorząd zlecił Instytutowi Studiów Marketingowych „Eurotest” z Gdańska. Raport ma być gotowy do 5 kwietnia. Odpowie on na pytanie m.in. jaka jest struktura firm według branż działalności, jakie przeważają i jak się rozwijały. W raporcie podany będzie wskaźnik przedsiębiorczości mieszkańców gminy oraz porównanie go do skali województwa i kraju.
Dokument pozwoli dowiedzieć się m.in. jaki jest zasięg działalności lokalnych firm, czy i jakie nastąpiły zmiany wielkości obrotów w zależności od branż. Wykazane zostaną plany rozwojowe i inwestycyjne przedsiębiorstw, a także wnioski dotyczące lokalnego rynku pracy, tego, jacy pracownicy są i będą poszukiwani w Wyszkowie i okolicach. „Eurotest” przeprowadzi badanie na reprezentacyjnej próbie stu dwudziestu firm funkcjonujących w mieście. Z przedsiębiorcami przeprowadzi wywiady telefoniczne oraz ankietę internetową.
- Wiedzą wynikającą z raportu chcemy podzielić się ze Starostwem, Powiatowym Urzędem Pracy, by szkolenie przyszłych pracowników odbywało się w branżach potrzebnych na rynku – podkreślił Grzegorz Nowosielski.
- Nareszcie dożyliśmy czasów, kiedy będziemy promowani przez naszych ojców miasta – zabrał głos jeden z przedsiębiorców, Julian Bielawski. – To sposób nie tylko na to, by przyciągnąć turystów, ale też osoby zainteresowane naszymi produktami.
Inni chwalili samorząd za otwartość, dopytywali o szczegóły projektu. Podczas spotkania otrzymali też ankiety dotyczące współpracy z gminą.
J.P.
Napisz komentarz
- Komentarze naruszające netykietę nie będą publikowane.
- Komentarze promujące własne np. strony, produkty itp. nie będą publikowane.
- Za treść komentarza odpowiada jego autor.
- Regulamin komentowania w serwisie wyszkowiak.pl