Menu górne

REKLAMA

  • Reklama
Dziś jest 29 marca 2024 r., imieniny Eustachego, Wiktora



Obwodnica Aglomeracji Warszawskiej w naszym powiecie?

(Zam: 20.02.2020 r., godz. 11.52)

Centralny Port Komunikacyjny sp. z o.o. do 10 marca 2020 r. przeprowadzi konsultacje społeczne dotyczące projektu Strategicznego Studium Lokalizacyjnego Inwestycji Centralnego Portu Komunikacyjnego. Rozważane jest poprowadzenie Obwodnicy Aglomeracji Warszawskiej (OAW) m.in. przez teren gminy Zabrodzie i Somianka.

Projekt obejmuje m.in. Drogowe Inwestycje Towarzyszące - nowe odcinki dróg, których budowa związana jest z powstaniem Centralnego Portu Komunikacyjnego, dla których określono korytarze przebiegu. Warianty jasnoniebieski i granatowy przewidują przebieg Obwodnicy Aglomeracji Warszawskiej (OAW) przez nasz powiat.
Strategiczne Studium Lokalizacyjne Inwestycji Centralnego Portu Komunikacyjnego (SSL) zawiera także: Inwestycję - port lotniczy wraz ze zintegrowanym węzłem komunikacyjnym (podstawowe założenia oraz wyniki dotychczasowych analiz dotyczących lotniska, w szczególności jego lokalizacji); Kolejowe Inwestycje Towarzyszące, na które składają się nowe odcinki linii kolejowych (dla których określono korytarze przebiegu) oraz kolejowa infrastruktura badawcza; Pozostałe Inwestycje Towarzyszące, których lokalizacja jest zależna od dalszych analiz i decyzji dotyczących zarówno samej Inwestycji, jak i poszczególnych Kolejowych i Drogowych Inwestycji Towarzyszących.
Dokument nie obejmuje aspektów ekonomicznych poszczególnych przedsięwzięć, terminów ich realizacji ani nakładów. Szczegółowe analizy w tym zakresie wykonywane będą w ramach opracowań koncepcyjnych dla poszczególnych inwestycji.
Uwagi można zgłaszać za pośrednictwem strony: https://cpk.pl/pl/inwestycja/ssl.
Jak czytamy w Strategicznym Studium Lokalizacyjnym Inwestycji Centralnego Portu Komunikacyjnego „Jedną z głównych przesłanek będących podstawą do wyznaczenia w ramach opracowanego w 2019 r. Studium korytarzowego... GDDKiA75 wariantów Obwodnicy Aglomeracji Warszawskiej wraz z drogą ekspresową S10 na odcinku Toruń – Warszawa, była potrzeba znalezienia rozwiązania optymalnego nie tylko ze względu na przebieg (trasę), ale również z uwagi na powiązania z pozostałymi elementami sieci transportowej regionu (…)
Wszystkie warianty omijają Płock od północy. W okolicy miejscowości Nacpolsk i Kobylniki, gdzie przecinają istniejącą DK50, zmieniają swój kierunek z południowo-wschodniego na wschodni. Na zachód od Serocka warianty rozgałęziają się.
Warianty 1 i 3 przecinają rzekę Narew kierując się na południowy wschód w stronę S8, z którą krzyżują się w węźle Wola Rasztowska. Za skrzyżowaniem z linią kolejową Warszawa-Białystok skręcają na południe, biegnąc wzdłuż linii kolejowej Pilawa-Tłuszcz. W rejonie Stanisławowa odginają się na południowy zachód, przecinając realizowaną autostradę A2 na południe od miejscowości Dębe Wielkie i drogę S17 w rejonie Woli Duckiej. Dalej warianty prowadzą na południe przez tereny zabudowane, w miarę możliwości omijając duże skupiska ludzkie oraz lokalnie zbliżają się bądź przecinają obszary cenne przyrodniczo. W okolicach obszaru NATURA 2000 Bagno Całowanie dowiązują się do przebiegu istniejącej DK50, wzdłuż której prowadzą warianty 2 i 4.
Warianty 2 i 4 odginają się w rejonie Serocka lekko na północ i w miejscu istniejącego węzła Wierzbica wpisują się w przebieg istniejącej DK62, wykorzystując jej ślad do miejscowości Popowo Kościelne. Dalej kierując się na południowy wschód przekraczają rzekę Bug oraz tereny zalewowe, krzyżują się z S8 w niewielkiej odległości od węzła Niegów, od wschodu omijają Tłuszcz i na wysokości miejscowości Kąty-Borucza na krótkim odcinku biegną w sąsiedztwie istniejącej DK50 na południe. Omijają od zachodu Mińsk Mazowiecki i przecinają autostradę A2 w istniejącym węźle, za którym aż do S17 prowadzą po nowym śladzie wzdłuż linii kolejowej Pilawa – Tłuszcz. Omijają Kołbiel od wschodu i południa, następnie odbijają na zachód. W okolicach obszaru NATURA 2000 Bagno Całowanie ponownie dowiązują się do przebiegu istniejącej DK50 i łączą z wariantami 1 i 3.”.
Nowa droga ekspresowa S10 ma zastąpić m.in. funkcjonujący odcinek drogi krajowej nr 62 (Włocławek – Nowy Duniów – Płock – Wyszogród – Nowy Dwór Mazowiecki – Pomiechówek – Serock – Wierzbica – Wyszków – Łochów).
Na ciąg kolejowy obsługujący komunikację z portem ma się składać m.in. istniejąca linia kolejowa Tłuszcz-Ostrołęka.
J.P.

Napisz komentarz

Projekt witryny

Wykonanie: INFOSTRONY - Adam Podemski, e-mail: adam.podemski@infostrony.pl , Poczta