Menu górne

REKLAMA

  • Reklama
Dziś jest 20 kwietnia 2024 r., imieniny Agnieszki, Teodora



"Odejście ks. Ledy przesądzone"

(Zam: 12.04.2018 r., godz. 21.11)

O tym przekonani są członkowie Komitetu Społecznego Parafian Kościoła w Rybienku Leśnym, których delegacja spotkała się z biskupem diecezji warszawsko-praskiej.

W czwartek 12 kwietnia na jednym z portali społecznościowych komitet wydał oświadczenie, w którym pisze m.in. „W trakcie spotkania Ks. Biskup zapewnił nas, że decyzja o przyjęciu rezygnacji Ks. Ledy z funkcji proboszcza naszej parafii już zapadła”. Poniżej jego treść.
„Odejście ks. Ledy przesądzone – ks. Biskup przyjął delegację parafian w siedzibie kurii
W dniu 11 kwietnia 2018 Ksiądz Biskup Romuald Kamiński przyjął kilkuosobową delegację Komitetu Społecznego Parafian Kościoła MBKP w Rybienku Leśnym. Spotkanie miało miejsce w siedzibie Kurii Diecezji Warszawsko-Praskiej w Warszawie i trwało ponad godzinę.
Ks. Biskup ujął nas swoją osobowością i umiejętnością życzliwego dialogu (nie przypadkiem jest laureatem nagrody „Człowiek Dialogu” nadanym przez jedną z organizacji dialogu międzyreligijnego). W ciągu szczerej, otwartej rozmowy członkowie komitetu przedstawili Księdzu Biskupowi kryzysową sytuację w parafii Rybienko Leśne będącą skutkiem wieloletnich, nieodpowiedzialnych działań Ks. Proboszcza E. Ledy, których tragicznym finałem była samowolna przebudowa prezbiterium naszego kościoła, dewastująca jego uświęcony tradycją wygląd. Ks. Biskup z uwagą wysłuchał naszej relacji. Jak się okazało w trakcie rozmowy, Ks. Biskup jest doskonale zorientowany w tej dramatycznej sytuacji i rozumie jej konsekwencje w postaci duchowej i materialnej dewastacji naszej wspólnoty. Ks. Biskup osobiście zapoznał się z naszymi obszernymi listami, szczegółowo przedstawiającymi postulaty parafian oraz uzasadniające je fakty dotyczące nagannego postępowania Ks. Ledy. Niezależnie od działań naszego komitetu także specjalna diecezjalna komisja wspiera Ks. Biskupa w tej sprawie. Spotkanie ujawniło zasadniczą zgodność między postrzeganiem tej bolesnej sprawy przez nas i Ks. Biskupa.
W trakcie spotkania Ks. Biskup zapewnił nas, że decyzja o przyjęciu rezygnacji Ks. Ledy z funkcji proboszcza naszej parafii już zapadła. W chwili obecnej trwają natomiast przygotowania do wdrożenia tej decyzji w życie poprzez wprowadzenie do parafii nowego proboszcza. Wymaga to przeprowadzenia szeregu procedur kościelnych i czynności technicznych. Najdalej do wakacji sprawa powinna jednak zostać sfinalizowana.
W tej sytuacji powinniśmy się powstrzymać z przekazywaniem Ks. Ledzie jakichkolwiek środków finansowych zbieranych pod pozorem remontu kościoła, ponieważ jest to niecelowe zważywszy, że Ks. Leda ma kategoryczny zakaz prowadzenia dalszych prac remontowych wydany przez Kurię Diecezjalną. Każdy, kto zechce partycypować w dalszych kosztach remontu kościoła będzie mógł dokonać wpłat już do rąk nowego proboszcza, który niebawem zagości w naszej parafii.
Podsumowując to owocne spotkanie, Ks. Biskup stwierdził, że „najważniejsze, aby wyprowadzić z tego jakieś dobro”, a członkowie komitetu zadeklarowali pełne wsparcie dla nowego proboszcza w dziele odbudowy duchowej i materialnej naszej parafii (w myśl pierwszej części naszego hasła – „Tak dla renowacji! Nie dla dewastacji”). Wszyscy zgodzili się, że pierwszorzędnym zagadnieniem, jakie stanie przed nowym proboszczem i parafianami będzie odnowa duchowa – „wtedy sprawy organizacyjne i materialne nie stanowią problemu”.
Komitet Społeczny Parafian Kościoła MBKP w Rybienku Leśnym”.
J.P.

Komentarze

Dodane przez Anonim, w dniu 12.04.2018 r., godz. 21.41
A tak szczerze powiedzcie mi,W której parafi proboszcz pyta o zdanie radę parafialną?oprócz "opłatka"" nie ma żadnych spotkań i wymiany zdań.W zasadzie,jak proboszcz jest dobrym gospodarzem, to nie ma potrzeby mu się mieszać.ale takich rzeczy jak w Rybienku Leśnym nie można tolerować.
Dodane przez k, w dniu 13.04.2018 r., godz. 12.54
to dobry chłopak był i mało pił :)
do "k"
Dodane przez Rybienko Leśne, w dniu 13.04.2018 r., godz. 13.43
Skorą dobry był, to dlaczego został odwołany przez Biskupa ? Ks. Leda zniszczył kościół i życie parafialne, oby jeszcze się rozliczył z zebranych pieniędzy i nie zostawił parafii z długami, bo MATERIALISTĄ jest strasznym o czym wszyscy parafianie się już przekonali.
Doigrał się w końcu.
Dodane przez Boruta, w dniu 13.04.2018 r., godz. 14.35
Mam nadzieję że tak poprostu nie odejdzie, może go kijami obiją albo czym obrzucą,nie koniecznie warzywami.chetnie go przyjmiemy u siebie
Dodane przez E....., w dniu 13.04.2018 r., godz. 14.42
Rybienk Lesne nie ma szczescia do dobrego duszpasterza. Jeden przez wiele,wiele lat,doslownie nic nie robil,drugi zrobil za wiele. Stad ten szum medialialny,podsycany wiadomo przez kogo i dlaczego. Przypatrujac sie osobom,najglosniej krytykujacym,zastanawiamy jedno,od kiedy to stali sie tacy wrazliwi na prawde. Mieszkancy Rybienka znaja ich ,,upodobania" Zarzuty wobec ksiedza,ze podzielil rodziny,sa nie tylko absurdalne,a wrecz klamliwe. Czy to ten ksiadz byl przyczyna rozwodu co nie ktorych i ich malzenskich awantur? Przykladow absurdalnej krytyki wobec ksiedza mozna podaj wiele. Chociazby gorliwy chrzescijanij zarzuca ksiedza milosc do zwierzat i podaje klamliwe o duzej ilosci posiadanych psow I rzekomo zniszczonej plebanii. Juz samo to mowi o tym czlowieka I jego uczciwosci w mowieniu prawdy. Ludzie nie szanujacy zwierzat, potrafia tez byc nie dobrze,czesto tez okrutni wobec ludzi. Mysle sobie,ile osobistej satysfakcji maja ci,ktorzy tak ochoczo atakuja innych,nie zastanawiajac sie czy mam do tego prawo,aby klamliwie oskarzac innego czlowieka,czy ja jestem bez winy. Czy kiedys Los nie odplaci mi za to,albo mom najblizszym ktorych kocham? Nie zaprzeczam,ze mozna wnosi can uwagi do pracy ksiedza,ale niech to beda uczciwe zarzuty i trzymajace sie konkretow. A teraz prosba do tak aktywnych parafian,doswiadczonych w bojach. Moze w tak licznej grupie zawalczcie o dobro i wyglad Rybienka Lesnego,ktore jest perelka i urzeka naturalnym pieknem,ktore przez nic robienie wladz,albo tylko nie wiele traci poprzez wandalizm,gdzie za przyzwoleniem wladzy,wycina sie nagminnie drzewa,w czym aktywny w tym jest,radny waszego Rybienka. Pokazcie jako chrzescijanie,ze kochacie nature,ktora obdarzyl nas Bog.
Do Rybienko Lesne 13.43
Dodane przez Marta, w dniu 13.04.2018 r., godz. 14.50
Badz laskaw wypowiadac sie tylko i wylacznie w swoim imieniu. O jakim zniszczeniu zycia parafian mowisz? Moze o swoim,a to juz inna sprawa. A nie pomyslisz co czuje porzucona zona? Oj,sprawiedliwy,sprawiedliwy,czy tak latwo przychodzi ci atak na innych. POdejrzewam,ze nie znasz 10 przykazan. Pozdrawiam i zycze niecheci do pieniedzy.
Do Boruta
Dodane przez E...., w dniu 13.04.2018 r., godz. 14.59
To co piszesz,wszystko mowi o tobie. To jest styl i zachowanie wobec innego czlowieka. Delikatnie,zachowanie o jakim marzysz,mozna nazwac tylko patologia,a z tego podobno juz sie nie wychodzi. Mamy jasny obraz,kto tak licznie i glosno oskarza innych. W niedziele, bedziesz znowu gorliwym katolikiem. Fuj,obluda,falsz to jest to na co tylko cie stac i co umiesz.
Do Wpisu z 14.35
Dodane przez Pawel, w dniu 13.04.2018 r., godz. 15.08
Czy grozba wobec ksiedza,nie powinna zainteresowac sie policja. Nie trudno ustalic autora grozb? To juz przekracza granice praworzadnosci,to jest poprostu karalne. Mamy teraz obraz,kto tak atakuje i metody katolickiego przeslania. Warto pisane grozby,przekazac kurii,aby wiedziala o poboznosci i intencjach delegacji,ktora przyjmowala.
Do 13.43
Dodane przez Parafianin, w dniu 13.04.2018 r., godz. 15.12
To tak samo,jak ty niszczysz zycie ksiedza,widac przychodzi ci latwo. Coz, doswiadczenie i staz w tym temacie robi swoje. Jestes w tym dobry,ale tylko w tym.
Doigrał się w końcu.
Dodane przez Boruta, w dniu 13.04.2018 r., godz. 15.26
Mam nadzieję że tak poprostu nie odejdzie, może go witkami obiją albo czym obrzucą,nie koniecznie warzywami.chetnie go przyjmiemy u siebie, kocioł już czeka
Odprawa dla księdza
Dodane przez Latoszek, w dniu 13.04.2018 r., godz. 15.58
Panie ksionc idź Pan z Bogiem, wstydu oszczędź.
List do E
Dodane przez Boruta, w dniu 13.04.2018 r., godz. 17.21
Nie chodzę do kościoła więc nie mam co udawać szanowny?szanowna? E. Obłuda i fałsz to ten ksiądz i tacy jak Ty co stoją i się patrzą i nic nie robią. Pomyśl o tym zanim pójdziesz też do piekła jak ten cały pseudo ksiądz.
Dodane przez xxx, w dniu 13.04.2018 r., godz. 18.44
Ale się xionc drwał do klawiatury! Tyle komentarzy napisać! Fiu fiu fiu...
Do tych co nabrali teraz odwagi
Dodane przez Anonim anonim anonim anonim anonim, w dniu 13.04.2018 r., godz. 19.50
DLACZEGO PISZECIE TU A NIE NA Facebook? Wiem bo tu można anonimy pisać. A na Facebook każdy podpisany z imienia i nazwiska. Ale pamiętajcie nikt w Internecie nie jest anonimowy do wszystkich można dotrzeć.
Dodane przez SPYGLASS, w dniu 13.04.2018 r., godz. 22.14
"Społeczny Komitet Parafian " w Rybienku Leśnym odtrąbił sukces - proboszcz zostanie odwołany . Zastanawiam się jaki był rzeczywisty cel całej tej zadymy z wyrzuceniem kapłana z parafii.Załóżmy,że proboszcz jest winien tych wszystkich zarzucanych mu czynów i w związku z tym należało podjąć pewne kroki by uzdrowić życie parafialne . Sposób w jaki zostało to przeprowadzone według mnie jest nie do zaakceptowania.Wybrano metodę żywcem przeniesioną z czasów PRL-u- nagonka medialna we wszystkich gazetach i publiczny sąd nad nieobecnym proboszczem podczas spotkania w miejscowej szkole.Już sama nazwa tego ruchu "komitet" jest wyjęta z najgorszych praktyk propagandy z epoki "starej " komuny.Jeśli proboszcz robił rzeczy niegodne należało pójść z tym do kurii i spokojnie rozmawiać z urzędnikami kurialnymi, a nie robić krzykliwy show gdzie się tylko dało.Wielu odebrało ten krzyk jako atak na Kościół i chęć podzielenia parafian.Paradoksem jest, że obecny proboszcz w sferze materialnej zrobił więcej niż jego trzej poprzednicy razem wzięci.Robienie z tego zarzutu to niewiedza albo hipokryzja.Gdy wielce " zasłużony " ksiądz emeryt mieszkający obecnie na ulicy Batorego finansował budowę domu dla "siostry " to nie słychać było słów potępienia dla tego bardzo niemoralnego czynu.Komitetów nie było i artykułów w prasie też.Proboszcz ,który ochronił budynek kościoła przed totalną degradacją zasłużył w pojęciu "komitetu" na pogardę i atak.
Boruta 17.21
Dodane przez Andrzej, w dniu 13.04.2018 r., godz. 23.37
Skoro nie chodzisz do kosciola,to dlaczego wypowiadasz sie na nieznany temat. Wyglada,ze lubisz tylko zadyme i to zadawala cie. Wybrales nick Boruta i to pasuje jak ulal do ciebie. SPYGLASS napisal madry komentarz,przedstawiajacy prawde i sposob z jaka zacietoscia,wrogoscia i bezwzglednoscia atakowano ksiedza. Przygladajac sie tej tluszczy,to nie wiele z nich uczeszczalo do kosciola,wiadomo komu sluzyli. Podajacy sie za Latoszek,Boruta czy xxx daja swiadectwo swojej kultury osobistej i wiary w poszanowanie czlowieka. Nie ulega watpliwosci,ze zadymiarzy sa sterowani I chwaleni za odwage w chamstwie. Ten ktos pracujac wiele lat,wiedzial kogo zachecic do rozroby,nie zwazajac na to,ze wtedy byl post,czas zadumy,wybaczenia i pokory. Wszystkim tym,ktorzy wybrali ,,metode,zywcem przeniesiona z PRL-u ". Przytoczylem slowa SPYGLASS,zycze,aby oni ani nikt z ich najblizszych nie doznal tego,co oni sami zgotowali temu czlowiekowi,bowiem los jest pamietliwy. Nagradza za dobre i okrutnie kaze za zlo wyrzadzony innym. Jestesmy tylko w goscinie na tym swiecie i nikt z nas nie wie,co bedzie jutro.
Dodane przez Anonim, w dniu 14.04.2018 r., godz. 06.55
Nareszcie ksiądz zaczął się wypowiadać szkoda tylko, że anonimowo :)
do anonim iles tam razy
Dodane przez sowa, w dniu 14.04.2018 r., godz. 07.28
Nie przyszło ci do głowy że nie wszyscy mają konta na FB? a jak masz ochotę na nazwiska to podaj najpierw swoje.
Dodane przez Anonim, w dniu 14.04.2018 r., godz. 09.27
Wyszukiwanie nie powinni wypowiadać się o sprawach Rybienka, bo najwyraźniej nic nie wiedzą. Tyle zrobił? Zniszczył budynek? Zmienił prezbiterium? Opustoszył Kościół? Świetna robota.
Warto gruntownie zapoznać się ze sprawą
Dodane przez Kasia, w dniu 14.04.2018 r., godz. 10.09
Myślę, że wszyscy obrońcy księdza powinni najpierw zapoznać się z całą sprawą: z wypowiedziami parafian, z szokującymi historiami, które przeżywali z ,,ks. proboszczem", z zaproszeniami do rozmowy i na spotkania które wielokrotnie zostały do niego wysyłane i których nie zechciał przyjąć, z listami do Kurii itd. Sprawa nie jest tak prosta jak się może niektórym (niezapoznanym gruntownie ze sprawą) wydawać. A to że w odniesieniu do innych księży takie sytuacje nie miały miejsca- mówi samo za siebie. Dla wszystkich nie zapoznanych ze sprawą polecam najpierw zapoznać się z faktami (poczytać gazety, facebooka, posłuchać parafian) a później się wypowiadać.
Do obrońców
Dodane przez Bety, w dniu 14.04.2018 r., godz. 10.33
Jeśli taki dobry pleban, to dlaczego ksiądz Biskup już w lutym zakazał mu prowadzenia remontów, zbiórki pieniędzy i epatowania ludzi swoim odejściem, a następnie przysłał komisję, która potwierdziła tragiczny stan parafii?
Dodane przez Ewa, w dniu 14.04.2018 r., godz. 10.33
Gdyby nie było powodu to by nie został odwołany. Tyle co przykrości ludziom zrobił... i w końcu miarka się przebrała. Bo ile można? I dobrze że głośno o tym i że w końcu nie pod dywan.. glowa w piasek.Niech to będzie przestroga dla innych tego typu proboszczy. Smutne, ale konieczne.
dziwne
Dodane przez B..., w dniu 14.04.2018 r., godz. 10.35
Dziwne, że nikt z obrońców Ledy nie ma konta na FB?
Do sowa
Dodane przez Anonim anonim anonim anonim anonim, w dniu 14.04.2018 r., godz. 11.12
Tu akurat nie muszę :) bo tu nikt nie podaje! Dlatego można oszukiwać i pisać co się chce i kto chce. Nawet ksiądz :)
Do E.....
Dodane przez Parafianie z Rybienka Leśnego, w dniu 14.04.2018 r., godz. 11.28
Panie księże a były proboszczu... Pana komentarz ujmuje całą Pana księdza osobowość i naturę. To smutne i przykre, ale już nie zaskakujące... Niczym nas Pan już nie zaskoczy. Chyba, że rozliczeniem finansowym, które będzie się zgadzać z wydanym przez Pana pieniędzmi parafian i gminy. Szkoda że Pan ksiądz nie ma odwagi cywilnej porozmawiać ze swoimi parafianami a ma ksiądz odwagę obrażać i bezpodstawnie zniesławiać i wbrew pozorom nie jest to anonimowo, gdyż ID Pana komputera łatwo odszukać w sieci. Przypominam tylko, że znieslawianie jest karalne z Kodeksu Karnego.
Dodane przez Anonim, w dniu 14.04.2018 r., godz. 11.30
Dobre zdjęcie! Cóż za wzrok. To zdjęcie mówi więcej niż tysiąc słów.
Do Anonim godz 09,27
Dodane przez SPYGLASS, w dniu 14.04.2018 r., godz. 12.54
Zmiana prezbiterium odbyła się za zgodą kurii biskupiej, więc atak na proboszcza w tej sprawie tak naprawdę jest atakiem na biskupa.Określenie tych zmian mianem dewastacji jest haniebne. Umieszczenie krzyża w prezbiterium to bardzo dobry pomysł- jest to najświętszy znak chrześcijański i powinien być w ołtarzu.
Do SPYGLAS
Dodane przez B..., w dniu 14.04.2018 r., godz. 13.53
Jesteś kolego/żanko kiepsko poinformowany/a na co Kuria wydała zgodę. Nie opowiadaj ludziom bzdur.
Do obrońców plebana
Dodane przez B..., w dniu 14.04.2018 r., godz. 13.57
Zamiast pisać o czymś, o czym nie macie zielonego pojęcia lepiej idźcie i posprzątajcie dookoła Kościoła, wsadźcie np. wiosenne kwiatki. Macie chody u księdza to może otworzy wam furtę. My obrońcy Kościoła nie mamy tam wstępu, nadal zamknięte, nie możemy zadbać nawet o otoczenie.
Co tam
Dodane przez B..., w dniu 14.04.2018 r., godz. 14.03
Piszcie, piszcie, płaćcie, płaćcie, wycieczka tuż, tuż. 26 wylot do Francji. Co tam Pierwsza Komunia dzieciaków z Rybienka, co tam duchowe przygotowania, spowiedź, porządki, trzeba jechać.
Do niszczacych czlowieka
Dodane przez E...., w dniu 14.04.2018 r., godz. 14.40
Co niektorzy piszacy z zawiscia,maja w sobie tyle prawdy,ile w tym,ze komentarze pisze osoba zaatakowana metodami znanymi w PRL. Nie wstydze sie swojego nazwiska piszac podajac nick,a to dlatego,ze w podobny sposob,jaki stosuja napastnicy,moglaby byc atakowana maja rodzina. Uczestniczy nagonki,to niektorzy znani z awantur z sasiadami,awantur rodzinnych z zonami i innym niechlubnymi zachowaniami. Takich osobnikow latwo zachecic do rozroby. Czytajac komentarze atakujacych,nie trudno rozpoznac ich charakter,gdzie poza msciwoscia,obelgami,klamstwem nic innego nie wnosza. Nie widac z ich strony ani jednego rozsadnego,madrego komentarza. Pisza tylko z agresja. Tak sie sklada,ze kij ma dwa konce,pozyjemy i zobaczymy czym odwdzieczy sie los za te hucpe.
Do SPYGLASS
Dodane przez Stach, w dniu 14.04.2018 r., godz. 14.53
Wszystko wskazuje na to,ze nie ktorym nie podoba sie wizerunek Krzyza i stad ta walka i atak na proboszcza. Jezeli chodzi o rozliczenie z remontu,to powinni domagac sie instytucje,ktore przekazaly pieniadze. Podejrzewam,ze wiekszosc awanturnikow,nie przekazaly ofiary na ten cel,a wiec przed kim ma sie rozliczyc ksiadz? Jezeli chodzi o mnie, to idac do kosciola,chce sie pomodlic a nie lustrowac wystroj. Nie mam w tym wiedzy. Jedno znaja sie na sprzataniu,inni na spalaniu itd I itd. To co kosciola,zostawmy im.
Do 11.28
Dodane przez Roma, w dniu 14.04.2018 r., godz. 15.08
Badz uprzejmy pisac w swoim imieniu,jestem parafianka tego kosciola,zarowno ja jak i wiele moich sasiadow i znajomych nie uczestniczyla i nie chce byc utozsamiana z ta nagonka. Prosze uszanowac nasza prosbe i wypowiadac sie tylko w swoim imieniu. Teraz probujesz nie ktorych zastraszyc.,pomysl lepiej o sobie kto powinien sie bac i kto dopuscili sie tak paskudnego ataku i znieslawienia ksiedza proboszcza.
Do B... 13.5
Dodane przez Anonim, w dniu 14.04.2018 r., godz. 16.16
Piszesz o duchowym przygotowaniu dzieci przystepujacych do I komuni sw. Dziwne,ze wymagasz to od innych. Najwspanialszymi nauczycielami sa rodzice,tylko oni i tylko oni powinni przekazywac wartosci swoim pociechom i w codziennych czynnosciach uczyc ich i przygotowac duchowo do sakramentu. Co ma do tego wycieczka do Francji,jedzie ten kto chce,a co ci do tego? Nie placisz za ich uczestnictwo. Widac,ze nie masz merytorycznych argument ow,czepiajac sie tego co cie nie dotyczy. Oj,zawisc,zawisc,niszczy osobowosc!!!
Do Stacha, Romy, E...
Dodane przez Eugenia, w dniu 14.04.2018 r., godz. 16.43
Ksiądz sam pisze, czy komuś dyktuje? Dziwne ten sam charakter, te same błędy, ciekawe...
Dodane przez Anonim, w dniu 14.04.2018 r., godz. 16.52
SAME ANONIMY LUDZIE MIEJCIE ODWAGĘ PODPISAĆ SIĘ POD WŁASNYM ZDANIEM. MOŻE PO PROSTU TO WSZYSTKO JEDNA OSOBA PISZE.
Do Roma
Dodane przez Anonim, w dniu 14.04.2018 r., godz. 17.14
Ksiądz sam się zniesławił. A teraz zamiast odejść godnie dalej się niestety sam pogrąża :(
Dodane przez xxx, w dniu 14.04.2018 r., godz. 17.42
Za inteligentny to ten wypisywacz komentarzy nie jest. Pisać nauczyli, ale opanowanie swojego nicka to za duży wysiłek wątłego umysłu. Z racji wieku klawiatury nie opanował.
ale o co chodzi
Dodane przez parafianin, w dniu 14.04.2018 r., godz. 18.18
Postulaty Społecznego Komitetu Parafian sciągnięte z oficjalnej strony na facebooku: 1. Prezbiterium kościoła parafialnego – przywrócenie uświęconego tradycją wystroju sprzed remontu. 2. Przyjęcie rezygnacji Ks. Eugeniusza Ledy z funkcji Proboszcza, złożonej przez niego publicznie, wobec wiernych zgromadzonych w kościele parafialnym w dn. 20.02.2018 r. 3. Reaktywacja Rady Parafialnej i powołanie w jej skład osób cieszących się zaufaniem parafian. 4. Dokończenie i rozliczenie remontu kościoła parafialnego. 5. Umożliwienie wiernym dostępu do kościoła parafialnego pomiędzy nabożeństwami. Piszmy konkretnie z którym postulatem się nie zgadzamy i dlaczego. Prezbiterium powstało jeszcze za księdza Jerzego .Wiele lat nikomu nie przeszkadzało ,aż przeszedł ,,wizjoner" Leda ze swym zamiłowaniem do ,,świątynnego złota" . Nie wiem czy ktoś zwrócił uwagę ale Chrystus na obecnym krzyżu ma koronę i przepaskę na biodrach w złotym kolorze. Jak na czasy ukrzyżowania nieco dziwne nieprawdaż ? Ksiądz Leda ogłosił swoje odejscie z ambony w dniu 20,02,2018r i powtarzał te oświadczenia w prasie wciągając w to swojego przełożonego stwierdzeniem ,że została przyjęta. O ile wiem Komitet nie ma żadnej możliwości odwołania proboszcza .Są to wyłączne kompetencje Księdz Biskupa. Rada Parafialna Ekonomiczna, w odróżnieniu od Duszpasterskiej,zakończyła swój żywot po dwóch zebraniach. Tym samym nie ma możliwości prowadzenia dialogu. Czy to jest zły postulat,że ludzie chcą by ich głos był słyszalny? Rozliczeniem remontu zajmuje się już komisja z kurii. Faktem jest,że ksiądz wydał lekką ręką kilkadziesiąt tysięcy złotych na pobyt w hotelu ekipy remontowej zamiast udostępnić im pokój na plebanii o który prosili. Jesli tak ksiądz proboszcz rozdawał pieniądze parafian to można domniemywać ,że taką zasadę ksiądz przyjmował również przy rozliczaniu rachunków za remont. W czym zawinili ksiedzu parafianie ,że zamyka przed nimi kościół? To takie trudne do spełnienia, umożliwić dostęp do kościoła wiernym poza mszami ? To, że proboszcz odchodzi nie jest wynikiem nagonki medialnej jak ksiadz pisze ,, szumu medialialnego,podsycanego wiadomo przez kogo i dlaczego" , bo przecież to zdanie nic właściwie nie znaczy. Jest to decyzja podjęta na najwyższym szczeblu przez ludzi ,którzy mają doskonałe rozeznanie na temat ,,działalności duszpasterskiej'' proboszcza Ledy. Odejdź człowieku i nie kompromituj instytucji ,która dla nas jest świętością.
Do Anonima
Dodane przez B.., w dniu 14.04.2018 r., godz. 19.19
Właśnie że płacę. Całe życie łożę na tę parafię i wymagam od księdza, żeby służył ludziom, przygotowywał rodziców i ich dzieci do sakramentów. Dzięki takim jak ja ma pieniądze, którymi niestety ten pasterz kiepsko zarządza. Ważniejsze dla niego podróże, blichtr, mamona niż potrzeby wiernych,
Dodane przez Do 16.16, w dniu 14.04.2018 r., godz. 19.47
Takie ceny za posługę to i na Francję stać. Jakoś wcale mnie to nie dziwi. Jedzie ten co go stać Ale dziś ksiądz się napisał ;)
Dodane przez RUT, w dniu 14.04.2018 r., godz. 21.23
Żyjemy w czasach niezwykle trudnych.Przestał liczyć się człowiek,ważniejsze są ideologie ,partykularne lub ,,plemienne '' interesy.Księże Eugeniuszu ,miałeś niefart trafić właśnie w taką strukturę plemienną a ona z natury nienawidzi wszystkiego ,co inne ,co nie myśli jak plemię tubylców co inaczej widzi świat i ludzi.Będą Ci stawiać najgorsze zarzuty,oskarżać o wszystko co zrobiłeś lub czego nie zrobiłeś.Oni potrzebują SWOJEGO ,nawet za cenę zamykania oczu na niemoralne życie ,zaniedbywanie przez całe lata dóbr parafialnych z kościołem włącznie.Nie mówię tu o wszystkich ludziach z tej parafii bo sa też tacy,co w kościele szukają nauki o miłości Boga i bliżniego.Oni nie atakują ,nie niszczą bezlitośnie człowieka ,nawet gdy popełnia błędy.Ta cała historia kiedyś się skończy,przyjdzie nowy proboszcz,ale pozostanie w pamięci ,to co wyrządziliście temu księdzu i temu kościołowi .Wasze racje to wasze prawo do prawdziwej oceny sytuacji ale nie do niszczenia ,poniewierania człowieka ,jego godności ,autorytetu jakim obdarzył go kościół .Mówicie ,ze jesteście chrześcijanami ,chodzicie do kościoła a doprowadzacie swoją nagonką do podziału wspólnoty parafialnej i TO pozostanie po was na wiele lat .Chrystus Pan powiedział ''Cokolwiek uczyniliście jednemu z tych braci moich najmniejszych mieście uczynili.''Wśród tych co wyrzucają księdza są ojcowie rodzin ,prawnicy ,biznesmeni ,lokalni aktywiści --ludzi niby pełno ,tylko człowieka nie widać .
Do E.....
Dodane przez Aga, w dniu 14.04.2018 r., godz. 21.36
Prawda, że ksiądz L. "zrobił za wiele". Za wiele publicznego zgorszenia. Za wiele deptania ludzkiej godności. Za wiele złych słów. Za wiele połajanek. Za wiele żenady. Za wiele straszenia ludzi. Za wiele chrztów, komunii, bierzmowań, ślubów i pogrzebów, które stały się koszmarnym wspomnieniem ich uczestników. Za wiele pychy, buty i pogardy dla zwykłego, prostego człowieka. Za wiele ludzi odepchniętych od kościoła. Za wiele niejasności w rozliczeniach finansowych. Za wiele lekceważenia. Za wiele zniewag. Za wiele nie liczenia się z nikim. Za wiele samowoli. Za wiele upokorzeń. Za wiele wstydu parafian za swojego proboszcza. Za wiele zażenowania. Za wiele obciachu. Za wiele zwykłych błędów. Za wiele złych pomysłów na "upiększenie" kościoła. Za wiele zaniedbań przy remoncie kościoła (gdzie jest zabezpieczenie odgromowe?) Za wiele deptania tradycji parafii Za wiele ... można tak w nieskończoność. Chciałoby się powiedzieć "kończ Waść - wstydu oszczędż!" Piszesz "przykladow absurdalnej krytyki wobec ksiedza mozna podaj wiele". To przoszę podaj je! Wtedy podyskutujemy. Gdzie widziałeś, że ktoś "zarzuca ksiedza milosc do zwierzat i podaje klamliwe o duzej ilosci posiadanych psow I rzekomo zniszczonej plebanii" (pisownia oryginalna). Nikt nie zarzuca mu miłości do zwierząt, lecz to, że zamienił plebanię w psiarnię (dosłownie!) i nieważne jest czy to jest motywowane jego miłością do zwierząt - dobrymi chęciami pekło jest wybrukowane. Czy ktoś sobie wyobraża, że np. burmistrz zamienia urząd gminy na schrionisko do psów. Że psy biegają wokół urzędu i po jego korytarzach i gabinetach a interesancji są witani napisem na furtce "wchodzisz na własne ryzyko" i obrazkiem szczerzącego kły rottweilera? Czy kilkanaście psów biegających stale wokół plebanii, uniemożliwiających wejście na jej teren to nie jest "duża ilość". Tak to właśnie wygląda na plebanii w Rybienku L. Każdy może podejść i sobie to obejrzeć. I niech spróbuje dostać się do plebanii osaczony sforą psów. I żeby było jasne - krytyka zamiany plebanii w psiarnię nie oznacza, że ktoś nie szanuje zwierząt. Chodzi o to, że wszystko ma swoje miejsce. Piszesz o "kłamliwym oskarżaniu człowieka" a gdzie są te rzekome kłamstwa. Który z zarzutów jest nieprawdziwy. Pokaż to konkretnie i nie zasłaniaj się ogólnikami. Wtedy można na serio dyskutować. Piszesz, żeby to były "uczciwe zarzuty i trzymajace sie konkretow". A które są nieuczciwe i które nie są konkretne? Zarzucasz brak konkretności a gdzie są konkrety w twoim komentarzu. Przecież to są puste słowa ogólniki. Jeżeli coś jest nieprawdą z zarzutów przeciw ks. L. to wskaż które zarzuty są nieprawdziwe? Wtedy pogadamy konkretnie.
DO RUT
Dodane przez Anonim, w dniu 14.04.2018 r., godz. 21.55
Oj jaki aktywny dziś ten nasz ksiądz :)
Dodane przez Pastore, w dniu 14.04.2018 r., godz. 22.20
Czytając te wszystkie komentarze dochodzę do wniosku , że to pęknięcie we wspólnocie parafialnej będzie niezwykle trudno zlikwidować.Rozwiązanie powstałego problemu jest sporym wyzwaniem dla kurii.Parafia w Rybienku Leśnym nie jest atrakcyjnym miejscem dla księży."Komitet" uważa,że przyjdzie nowy proboszcz i załatwi wszystkie trudne sprawy.Moim zdaniem jest to mało realne myślenie . Aby parafia zaczęła funkcjonować w duchu wspólnoty potrzeba będzie bardzo wyczerpującej pracy duszpasterskiej.Wiele komentarzy pokazuje jak spora liczba osób ma niewielkie pojęcie o wierze chrześcijańskiej , jak niewiele dla nich znaczy miłość do bliżniego .Odnoszę wręcz wrażenie ,że niektórzy są po prostu poganami.Tu potrzebna jest niemalże praca misyjna jak na Czarnym Lądzie."Krzyż to jest znak,któremu sprzeciwiać się będą" ten cytat z Pisma Św najlepiej oddaje intencje"Komitetu". Zwrócę się z apelem do Ordynariusza Warszawsko- Praskiego aby przekazał tę parafię w ręce jakiegokolwiek zakonu i nie przysyłał księdza diecezjalnego.Większość parafian trzeba po prostu nawracać jak pustynne plemiona. Stosowny list w tej sprawie zostanie przeze mnie osobiście doręczony do kurii.
Do SPYGLASS
Dodane przez Aga, w dniu 14.04.2018 r., godz. 22.21
To co nazywasz "nagonką medialną" i "publicznym sądem nad nieobecnym proboszczem podczas spotkania w miejscowej szkole" to są działania podjęte w rekcji na odmowę rozmowy z parafianami przez ks. Ledę. Zapoznaj się z relacjami z tego zebrania i zobaczysz tam zdjęcie z listem zawierającym zaproszenie ks. Ledy na to spotkanie - - ks. Leda ostentacyjnie odmówił przyjęcia tego listu od listonosza. Został także na zaproszony na zebranie osobiście przy świadkach. Przecież musisz wiedzieć, że to spotkanie odbyło się właśnie dlatego, ze ks. L. odmówił dialogu z parafianami. To co nazywasz "publicznym sądem" to była otwarta dyskusja wszystkich zaintersowanych, zgodna z wszelkimi zasadami prowadzenia publicznych zebrań. Każdy miał zagwarantowane prawo swobodnej wypowiedzi i każdy mówił co chciał i ile chciał. Każdy kto chciał mógł wystąpić w obronie ks. Ledy. Na zebraniu było sto kilkadziesiąt osób. I zgadnij ilu z nich wzięło w obronę ks. Ledę? Słaba pamięć? Pomogę ci - zero (słownie "zero"). Nikt go nie poparł! Dziś widzimy jakieś anonimowe komentarze oburzone na krytykę księdza przez parafian. A wtedy nikt nie zechciał z otwartą przyłbicą powiedzieć jaki to rzekomo wspaniały jest ks. Leda. Dlaczego w całej parafii nie nalazła się ani jedna osoba, która była gotowa ująć się za nim? Przypadek? To, że próbujesz skojarzyć ruch oburzonych parafian z komuną to jest po prostu pożałowania godna insynuacja, właściwie niewarta reakcji. Ale jeśli uważasz, że nazwa "komitet" jest "wyjęta z najgorszych praktyk propagandy z epoki "starej " komuny" to coś ci powiem - jesteś zwykły ignorant. Nie słyszałeś np. o Prymasowskim Komitecie Pomocy Osobom Pozbawionym Wolności i ich Rodzinom funkcjonującym w stanie wojennym. Nie słyszałeś? Czyli co - prymas Glemp też komuch bo komitet powołał? Wygugluj to sobie. A potem przeproś. Piszesz, że "jeśli proboszcz robił rzeczy niegodne należało pójść z tym do kurii i spokojnie rozmawiać z urzędnikami kurialnymi". No proszę! A więc dopuszczasz możliwość, ze ksiądz robił "niegodne rzeczy". Brawo! A więc ty też to widzisz. Ale twoja reakcja jest zadziwiająca. Nie masz pretensji do tego kto robił "niegodne rzeczy" ale do tych, którzy się temu przeciwstawili. A przecież musisz wiedzieć, że parafianie zanim zaczęli pisać listy do kurii, organizować zebrania i nagłaśniać sprawę w mediach, w pierwszej kolejności zwrócili się do ks. Ledy z prośbą o rozmowę. Jaka była jego reakcja? Typowa dla niego - ksiądz odmówił jakiejkolwiek rozmowy. Zamiast dialogu parafianie usłyszeli jedynie obelgi rzucane z ambony. Więc co twoi zdaniem parafianie mieli z tym robić? Dalej łykać łzy upokorzenia, jak to było przez cztery lata jego proboszczowania? Nie! Trzeba było w końcu powiedzieć - dosyć tego! Źle się bawisz pasterzu kosztem swych owieczek! Krytyka "niegodnych rzeczy" wyprawianych przez proboszcza to nie jest atak na Kościół, ponieważ proboszcz to jeszcze nie Kościoł. Kościoł to jest wspólnota wiernych a proboszcz jest jednym ze sług tej wspólnoty (dlatego mówimy "posługa duszpasterska"). Proboszcz nie jest udzielnym księciem parafii lecz sługą dusz w danej wspólnocie parafialnej. A niegodnego sługę się usuwa po to aby nie zatruwał już dłużej wspólnoty. Piszesz, ze ks. Leda "w sferze materialnej zrobił więcej niż jego trzej poprzednicy razem wzięci". A z czyich pieniędzy to robił? Czy przypadkiem nie z pieniędzy parafian? A wiec czy nie wypadało zapytać tychże parafian czy podoba się im koncepcja zmian w kościele na którą łożyli? No ale wiadomo - udzielny książe nie pyta pospólstwa o zdanie. Pospólstwo ma płacić daniny na fanaberie księcia a wszystkie ewentualne zasługi należą się tylko księciu. Piszesz, też "proboszcz ,który ochronił budynek kościoła przed totalną degradacją zasłużył w pojęciu "komitetu" na pogardę i atak. Otoż wiedz, że konstruktywana krytyka konkretnych poczynań proboszcza to nie to samo co pogarda i atak. Nikt nie atakuje jego osoby lecz jego poczynania. Czy naprawdę uważasz, że ochrona drewnianego budynku polega na tym, że pozbawia się go instalacji odgromowej? Czy ty wiesz czym to grozi? Ja ci nie powiem, żeby nie zapeszyć. Może ci się wydaje, że proboszcz jest świętą krową i nie wolno poddawać jego działań ocenie. Ale powiem ci coś na ucho - na szczęście jest dostatecznie wielu takich, którzy mają odwagę myśleć i działać inaczej.
Do Andrzej
Dodane przez Aga, w dniu 14.04.2018 r., godz. 23.05
Piszesz o parafianach "tłuszcza", "zadymiarze". Piszesz "z jaka zacietoscia,wrogoscia i bezwzglednoscia atakowano ksiedza". Podaj jakieś konkrety, które o tym świadczą, ponieważ, jak na razie, to tylko obrażasz ludzi bez powodu. A jeśli straszysz, że "los jest pamietliwy. Nagradza za dobre i okrutnie kaze za zlo wyrzadzony innym. Jestesmy tylko w goscinie na tym swiecie i nikt z nas nie wie,co bedzie jutro." - to powiem ci, że takie strachy na lachy można było usłyszeć przez ostatnie cztery lata z ambony w Rybienku. Ale wiesz co ci powiem? To już nie działa.
Do SPYGLASS
Dodane przez Aga, w dniu 14.04.2018 r., godz. 23.07
Kurią i biskupem ty sobie gęby nie wycieraj i nie rób ludziom wody z mózgu. Nie nastawiaj ludzi przeciw biskupiowi bo to ci się nie uda. Jak przeczytasz artykuł, który komentujesz, to zobaczysz co biskup uważa o sprawie. Ludzie z parafii na własne uszy bezpośrednio od księdza biskupa słyszeli jak jest. A co do prezbiterium to w pierwszej kolejności trzeba było o tym rozmawiać z ludźmi. Określenie zmian w prezbiterium mianem dewastacji jest prawdziwe a haniebne to było lekceważenie ludzi przez ks. Ledę. Ludzie byli przywiązani do tradycyjnego wyglądu prezbiterium. To był element ich tożsamości i godności. A zmiany zrobiono cichcem, bez żadnych konsultacji. Nie uszanowałeś księże proboszczu prostego człowieka!
Do Stach
Dodane przez Aga, w dniu 14.04.2018 r., godz. 23.09
Insynuacja, że kto krytykuje karygodne poczynania proboszcza oznacza, że nie podoba mu się wizerunek Krzyża - to jest dość podłe zagranie. Bardzo nieładnie zasłaniać się Krzyżem w dyskusji. Jeśli np. ktoś wytyka błędy techniczne w remoncie budynku kościoła to jest atak na Krzyż, jeśli się pokazuje, że zdjęto instalację odgromową narażając budynek kościoła na pożar od pioruna to jest atak na Krzyż? Jeśli komuś nie podoba się zamiana plebanii w psiarnię to jest atak na Krzyż? Jeśli mowa jest o niegospodarnym zarządzaniu funduszami parafialnymi to jest atak na Krzyż? Jeśli się żąda dostępu do kościoła pomiędzy nabożeństwami to jest atak na Krzyż? Jeśli się chce szacunku dla tradycyjnego wyglądu kościoła to jest atak na Krzyż? A jeśli się przypomina, że w tradycyjnym wystroju prezbiterium także był wyeksponowany Krzyż tyle, że w witrażu a nie na złoto to także jest atak na Krzyż? Itd. Itp. Według takiego myślenia to cokolwiek powie ksiądz jest niepodważalne a jak ktoś podejmuje z tym rzeczową polemikę to jest to atak Krzyż. Absurd!
Dodane przez Aga, w dniu 14.04.2018 r., godz. 23.11
Zniesławienie jest wtedy gdy się mówi albo pisze o kimś nieprawdę. A w tym przypadku jeszcze nikt nie pokazał na konkretach, w którym miejscu komitet parafian napisał albo powiedział nieprawdę. Mówienie prawdy to jest moralny obowiązek chrześcijanina. Więc gdzie tu zniesławienie?
do RUT 14.04.2018 godz. 21.23
Dodane przez parafianka, w dniu 14.04.2018 r., godz. 23.36
Wygląda na to, że obecny ksiądz proboszcz, jest jedynym chrześcijaninem w naszej parafii, który nie rozumie słów Chrystusa: ''Cokolwiek uczyniliście jednemu z tych braci moich najmniejszych mieście uczynili."
do RUT
Dodane przez B..., w dniu 14.04.2018 r., godz. 23.53
Dzięki Bogu, że w naszej parafi są rozsądni ojcowie rodzin, prawnicy biznesmeni, lokalni aktywiści i dostrzegli zło w naszym kościele, którego postanowili się pozbyć. Wstyd RUT (proboszczu), że tą drogą jeszcze próbujesz się wybielić. Odejdź wstydu oszczędź.
Do Anonim, w dniu 14.04.2018 r., godz. 16.16
Dodane przez Kasia, w dniu 15.04.2018 r., godz. 00.01
Rozumiem, że według Ciebie Anonimie ksiądz nie odgrywa żadnej roli w przygotowaniach do Komunii Świętej? Czy według Ciebie nauczyciele w szkole też są nie potrzebni?- bo są Rodzice? uważam, że tak jak pisał ktoś w komentarzu powyżej: sprzątaczka najlepiej zna się na sprzątaniu, lekarz na leczeniu itd... A w naszej parafii ksiądz nie ma czasu, bo wyjeżdża, a do pierwszej spowiedzi dzieci przystępujące do Komunii Świętej mogą przystąpić gdziekolwiek... ,,w naszym mieście jest wiele kościołów i tam też można przystępować do spowiedzi, bo ja nie mam czasu..." Czy nauczyciel może nie sprawdzić egzaminu, bo nie miał czasu?.... -nie! a lekarz może nie przeprowadzić operacji, bo nie ma czasu? - nie... bycie księdzem to również praca za którą dostaje się pieniądze (często dosyć duże)- nie jest to wolontariat, a tak jak w każdej pracy są też obowiązki.... ja jako parafianka wymagam tylko, by ksiądz wykonywał swoje obowiązki, za które jest wynagradzany... i tak jak każdy zwykły pracownik powinien być za swoje działania rozliczany przez szefa (w tym przypadku Kurię- Biskupa): dobrze się spisuję- kontynuuję pracę, źle- zostaję zwolniony. Nikt z Nas nie ma na to wpływu, bo ksiądz proboszcz ma swojego szefa i to on decyduje, nikt inny.
"Do RUT
Dodane przez Stanislaw, w dniu 15.04.2018 r., godz. 00.14
Slowa szacunku i uznanie za tak madry,mowiacy cala prawde komentarz. Pieknie napisane, ,,ludzi niby pelno,tylko czlowieka nie widac" Smutne,ze zyjemy w czasach,kiedy czlowiek,czlowiekowi jest wilkiem. Mysle sobie,czy ci co nazywaja sie parafianami ( a czy chrzescijanie?) odmawiajac pacierz,rozumieja slowa ,,odpusc nam nasze winy,jako i my odpuszczamy" Czy zasypiaja w zgodzie z wlasnym sumieniem, czy nie lekaja sie,ze los sie do nich odwroci. Przeciez budujacy coraz to inne oskarzenia,wymyslajac coraz to inne hejty. B...aktywna w zjadliwosci nakazuje posprzatac teren kosciola I zasadzic wiosenne kwiatki. Kazdy z nas mieszkancow,nie pamieta,aby kiedykolwiek sadzono tam kwiaty, moze u tej osobki zakwitly w glowie kaczence i rozum odpoczywa. Co do zamknietego kosciola,prawdopodobnie podyktowane jest obawa,zeby nie doszlo do kradziezy,czy profanacji swietosci,o czym prasa czasami donosi. Ale wszystko to nie wazne,najwazniejsze aby znowu oskarzac nawet o to czego nie bylo. Mozna tylko wspolczuc tym,ktorzy za nic maja czlowieka.
Od serca
Dodane przez Parafianin, w dniu 15.04.2018 r., godz. 00.29
Księże proboszczu ,który ukrywasz się pod wieloma pseudonimami czy taką rolę wyznaczył ci Kościół ? Czy coś tracisz? Przeniosą cię na kolejną parafię na której znów będziesz mógł siać nienawiść i tworzyć kult jednostki . Będziesz znów wywyższać bogatych ,tych, którzy dają sowite koperty i poniżać biednych, ,których nie stać na twoje usługi. Będziesz służyć mamonie i kupczyć sakramentami , jak kupcy ,których Chrystus wypędził że świątyni. Wiemy ,ktoś jest i tam gdzie pojedziesz, też się o tym dowiedzą. To dlatego chodzisz po Rybienku ze spuszczoną głową i mam nadzieję, że w końcu coś do ciebie dotrze. Naprawdę chcesz ,żebyśmy poszli tam ,gdzie już posługiwałeś i przynieśli relację ludzi ? Nawet ci ,którzy cię dzisiaj bronią, ugną się pod ciężarem argumentów. Dziś nie wierzą ,że mogłeś robić takie rzeczy, ale gdy odejdziesz wszystko sobie wyjaśnimy. Szczęść Boże.
do RUT
Dodane przez Tubylec, w dniu 15.04.2018 r., godz. 03.00
Szanowny RUT, a gdzie godność naszych zmarłych? Z trumną stojącą w kościele na podłodze, bo za mała opłata? Gdzie godność cierpiących po stracie bliskich? W kazaniu bez słowa pociechy i w opowieściach o wizjach św. Faustyny o piekle gdy żegna ojca 10 letnie dziecko? Gdzie empatia i miłość bliźniego? Masz rację RUT - Chrystus Pan powiedział „Cokolwiek uczyniliście jednemu z tych braci moich najmniejszych, Mnieście uczynili”. Ksiądz proboszcz uczynił nie jednemu i nie cokolwiek. Resztę sobie dopowiedz, pokrzywdzony RUT... Piszesz "ludzi niby pełno ,tylko człowieka nie widać". Ja nie widzę człowieka w księdzu, który swoim postępowaniem wobec bliźnich zniszczył autorytet jakim obdarzył go kościół.
no cóż ...
Dodane przez Fred, w dniu 15.04.2018 r., godz. 03.32
Ksiądz proboszcz może mieć pretensje tylko do siebie. To ksiądz proboszcz "potrzebuje SWOJEGO ,nawet za cenę zamykania oczu na niemoralne życie ,zaniedbywanie przez całe lata dóbr parafialnych z kościołem włącznie", sam zniszczył i sponiewierał swoją godność i autorytet, którym obdarzył go kościół. Nic nie jest nam dane na zawsze. Nawet to co daje kościół. Bóg dał nam 10 przykazań i wolną wolę. Ma ją również ksiądz proboszcz. Wykorzystał ją tak jak wykorzystał, zrobił to co zrobił i on sam już najlepiej wie. A jeśli nie wie to znaczy, że nie jest zdolny do obiektywnej oceny sytuacji, którą sam stworzył. Może potrzebuje w takim razie pomocy? Jedno jest pewne - nie wystarczy nazywać się "ksiądz". Trzeba jeszcze nim być.
Panie księże nie ma Pan sumienia tak straszyć ludzi...
Dodane przez Justyna, w dniu 15.04.2018 r., godz. 06.47
To się ksiądz znowu rozpisał.... Współczuję wszystkim z nowej parafii, do której ksiądz trafi. Oby tylko wiedzieli skąd ksiądz przyszedł i dlaczego... To będzie już 12 czy 13 parafia, którą ksiądz też załatwi, bo tracę rachubę? Ciekawe dlaczego w poprzednich parafiach nam też współczują?
Do Aga
Dodane przez SPYGLASS, w dniu 15.04.2018 r., godz. 08.35
Biedna kobieto - zamiast siać nienawiść wez do reki Pismo Św.Poczytaj o Miłosierdziu Bożym,wybaczaniu,miłości blizniego ,o nienawiści ,która zabija.Może coś z tego zrozumiesz. Na opętanie najlepsze są egzorcyzmy - w diecezji jest paru egzorcystów może Ci pomogą.
Dodane przez anonim, w dniu 15.04.2018 r., godz. 09.13
Tworzenie Komitetu Społecznego Parafian Kościoła w Rybienku Leśnym, żeby wyrzucić księdza proboszcza Ledę, świadczy o wielkiej demoralizacji na tym terenie. Dziekani odchodzili, pojedynczy księża odchodzili, ale świeccy robili to taktownie i wykorzystując postawę katolicką, a tu mamy do czynienia z zwykłą bezradnością związaną z brakiem wiary.
Do Justyny
Dodane przez Aga, w dniu 15.04.2018 r., godz. 09.27
Pamiętam kiedy ks. L. przyszedł do nas cztery lata temu. I mówiono wtedy, że parafianie z Gwizdał świętowali uwolnienie od niego. Pomyślałem, że to chyba jakaś przesada bo przecież wygląda on na człowieka kulturalnego i całkiem do rzeczy. No ale miodowy miesiąc trwał chwilę a potem pleban się "rozkręcił". Aż do teraz kiedy po zamachu na prezbiterium ludzie powiedzieli - dość! Więc faktycznie - ludzkie uczucia nakazywały współczuć następnej parafii, którą obejmie ten nieszczęśnik. Pan Bóg jednak łaskawy! - Wiewiórki rozpowiadają, że Rybienko to będzie jego ostatnie probostwo. Nikt przy zdrowych zmysłach przecież nie powierzy mu już po tym co tu nawywijał nowej parafii. Co daj Boże, Amen!
Do Pastore - "Pustynne Plemiona"
Dodane przez Aga, w dniu 15.04.2018 r., godz. 10.17
Brawo Pastore! Pisz swój list do kurii czym prędzej! I niech nam tu przysyłają tuzin misjonarzy! Godnie ich przyjmiemy, otworzymy przed nimi swoje serca i umysły. I będziemy gorliwymi uczniami. My właśnie tego potrzebujemy - misjonarza rozumiejącego, że Ewangelia Chrystusa to jest Dobra Nowina - ("Nie przyszedłem potępić lecz zbawić"), rozumiejącego co to miłość bliźniego, rozumiejącego, że Miłość nie ma nic wspólnego ze strachem i lękiem, który wciąż jest rozsiewany z ambony i widać go w komentarzach Rut, SYGLASS, Stacha i innych awatarów ks. L. Że "pęknięcie we wspólnocie parafialnej będzie niezwykle trudno zlikwidować" - to my wiemy. Cztery lata pracował w pocie czoła na to pęknięcie ks. L. A teraz drugie tyle my tu będziemy naprawiać to co on zepsuł w ludzkich duszach i sercach. Ale damy radę! Niech nam tylko już ks. L. nie dolewa oliwy do ognia. Resztę ogarniemy sami - z Bożą pomocą! Żalisz się, że "Parafia w Rybienku Leśnym nie jest atrakcyjnym miejscem dla księży". To na tym ma polegać kapłańskie powołanie? Na objęciu atrakcyjnej posady? A jednocześnie piszesz o misyjności Kościoła. Czy ty nie widzisz w jakie sprzeczności popadasz w jednym krótkim tekście pisanym nocą? Kapłan to ma być bezinteresowny, oddany ludziom misjonarz niezależnie czy pracuje w Afryce czy w Polsce. Próbujesz nieudolnie wmawiać ludziom, że sprzeciw wobec proboszcza to jest to samo co sprzeciw wobec Krzyża. Czy tu nie widzisz jaką herezję głosisz? Jak możesz utożsamiać człowieka-proboszcza-Eugeniusza L. z człowiekiem-Bogiem-Chrystusem? Naprawdę nie widzisz różnicy? Wydaje ci się może, że obrażasz kogoś pisząc o ludziach z Rybienka, Drogoszewa i Latoszka - "pustynne plemiona". A ja ci powiem, że Żydzi idący 40 lat z Egiptu do Ziemi Obiecanej to były "pustynne plemiona". Że Jezus z Nazaretu rozpoczął swoją działalność po chrzcie w Jordanie od tego, ze udał się na 40 dniowy post na pustynię. A słyszałeś coś-niecoś o Ojcach Pustynii? Było o tym w seminarium? Otóż powiem Ci, Pastore, że to Twoje określenie parafian jako "pustynnych plemion" przejdzie do historii tej parafii jako określenie chwalebne. Będzie się nam kojarzyć z początkiem naszej "drogi przez pustynię" zmierzającej do odnowy duchowej tej wspólnoty w duchu Ewangelii Jezusa Chrystusa. Amen!
NOWY PROBOSZCZ
Dodane przez Do Pastore, w dniu 15.04.2018 r., godz. 10.31
To Ty jeszcze nic nie wiesz!!!???My już mamy przydzielinego nowego proboszcza i Twoje pismo nic tu nie zmieni. Lepiej napisz lis z prośbą aby obecnego proboszcza nie wysłali na Czarny Ląd.
Do Stanisława
Dodane przez B..., w dniu 15.04.2018 r., godz. 14.35
Wydaje mi się księże, że w twojej głowie nie zakwitną kwiatki. Zielsko.....perz..... Ty nawet nie jesteś w stanie sobie wyobrazić, że kiedyś, choćby pod Krzyżem przed naszym Kościółkiem ludzie sadzili kwiaty. To za twoich czasów ich tam nie ma. Rugujesz wszystko tak jak ludzi z tego Kościółka. Warto uświadomić sobie, że jeśli nie będzie ludzi to i ksiądz nie będzie tu potrzebny.
Do Aga
Dodane przez B..., w dniu 15.04.2018 r., godz. 14.40
Dziękuję Aga, że tak rozsądnie i uczciwie piszesz o sytuacji. Ja nie mam cierpliwości odpowiadać na takie prostackie, niekonkretne i bezmyślne hejty. Tak przy okazji, miłośników zwierząt zapraszam do pracy w schronisku.
Mam nadzieję
Dodane przez B..., w dniu 15.04.2018 r., godz. 14.47
Mam nadzieję, że już nigdy ksiądz nie trafi do żadnej parafii, bo jeśli tak będę tam natychmiast i uprzedzę ludzi. Diabeł nie śpi. Moralnym obowiązkiem chrześcijanina jest dopilnować, aby nie opętał kolejnych grzesznych.
Tubylec, Fred. i inni naganiacze
Dodane przez E..., w dniu 15.04.2018 r., godz. 15.04
Charakteru czlowieka nie zmienisz,skoro urodziles sie w rodzinne,gdzie nie uczono cie poszanowania do wszystkiego co nas otacza,swoich bliskich,zwierzat,roslin. Kiedy byles swiadkiem obmawiania innych,cieszenia sie z ich nieszczescia,to wtedy nigdy nie bedziesz mial empatii do czlowieka. Atakujecie tez tych,ktorzy w sposob rozsadny pisza komentarze, potepiajace,nieludzkie zachowanie wobec ksiedza. Nikt z piszacych nie broni tego,ze ksiadz powinien rozliczyc sie wobec przekazujacych pieniadze. Chodzi jedynie o ,naganne osaczenie czlowieka z ktorgo zrobiliscie worek do bicia,przez zaprawionych w bojach bokserow,ktorzy jak wyglada nigdy nie popelnili bledu. Sa surowymi katonami,bezwzglednie wydajacymi wyrok,bez zakonczenia sprawy. Zastanawiam sie,kto poniesie odpowiedzialnosc za utrate zdrowia ksiedza,kiedy jest zastraszanym. Smiale,butne oskarzanie go,rzucajace najciezsze zarzuty, uwazajace za nie ludzkie. go
optymistycznie
Dodane przez Bety, w dniu 15.04.2018 r., godz. 15.14
Gdy już nastanie ten dzień radości w Rybienku znowu spokój zagości. Rano uśmiechnie się mąż do żony, sąsiadom też skinie - Pochwalony! Znów będzie pięknie, tak jak przed laty pod Krzyżem latem zakwitną kwiaty. Dzieci przybiegną na mszę - o rety! Zostawią w domu swoje tablety. Miły Ksiądz zgarnie dziatwę w niedzielę opowie historię o Naszym Kościele. Marzę o cudzie, bo wszyscy wiecie, cuda zdarzają się na tym świecie. Tuż po śniadaniu w letnią niedzielę spotkamy się wszyscy w Naszym Kościele.
Dodane przez Adam, w dniu 15.04.2018 r., godz. 16.22
Czy mozna miec zal do osob ktore z taka zajadloscia,msciwoscia atakuja ksiedza. Chyba nie,oni sie tacy urodzili. Kiedy juz nie beda mogli wyzywac sie na ofiarze,napewno beda slac wymyslone donosy do nowej parafii,beda robili tak dlugo,dopuki nie znajda inna ofiare swoich ulubionych praktyk. Wychowanie i doswiadczenie w tym temacie robia swoje. Od woda,ognia i takich osob,chron nas Boze. Moze warto przyjrzec sie ich nieskazitelnosci.
Do SPYGLASS
Dodane przez Aga, w dniu 15.04.2018 r., godz. 17.44
Drogi SPYGLASS. Nazywanie mnie "biedną kobietą" świadczy raczej o tym, że próbujesz poprawić sobie zachwianą samooocenę wyrażając się o kobiecie z protekcjonalnym lekceważeniem. To jest dość niskie. Otóż przyjmij do wiadomości, że zarzucać siania nienawiści jest łatwe. Nic nie kosztuje. A odsyłanie mnie do egzorcysty to już naprawdę szczyt żenady. A czemu Ty - znawco Pisma Świętego, nie podejmiesz rzeczowej polemiki z tym co piszę? Argumentów brak? Zatkało kilka słów prawdy? Domagasz się miłosierdzia dla XL? Proszę bardzo: encyklika Dives in misericordia Jana Pawłą II mówi, że miłosierdzie nie oznacza pobłażliwości wobec zła, a warunkiem przebaczenia jest naprawienie tego zła i zadośćuczynienie. To teraz powiedz mi SPYGLASS kiedy i w jaki sposób XL naprawił wyrządzone ludziom zło i im zadośćuczynił? Niech się w końcu dowiem!
Do B.....
Dodane przez .obserwator, w dniu 15.04.2018 r., godz. 18.25
Pojechales z fantazja i pisaniem nieprawdy.a moze to tylko jeden z objawow schorzenia,ktore daje takie objawy. Sadziles kwiatki przed kosciolem? Niesamowite,co twoj umysl jeszcze przekaze. Czekasz na dzien radosci,czas pokaze jakim on bedzie dla ciebie. Doswiadczenie uczy jak Kuba Bogu,tak Bog Kubie. Lepiej pomysl o sobie,a wiesz o czym? O tym sie pamieta.
Dodane przez Obserwator, w dniu 15.04.2018 r., godz. 18.50
Analizujac komentarze,nasuwa sie jedno,odwrocenie uwagi od bylego proboszcza,ktory jak wiemy,nic a nic nie zrobil w czasie ponad dwudziestu lat,pracujac w naszym kosciele. Jedynym osiagnieciem jego pracy jest okazaly budynek mieszkalny z komfortowym wnetrzem,ktory zamieszkuje z siostra czy siostrzenica i jej synem. Dziwne,ze nikomu nie przeszkadzalo i nikt nie probowal rozliczyc z naszych ofiar? Skad nagle przebudzenie i atak na obecnego. Przeciez ks. Piotr,tez odszedl,ze nie pasowal co nie ktorym. Nie wpadajcie w euforie,ze nastepca bedzie czul sie dobrze. Podejrzewam,ze przybedzie wystraszony i nie zwykle ostrozny i z dystansem,zakladajac,ze tacy ludzie co krzywdza jednego,nie zawachaja sie robic to nagminnie. Niby katolicy,podszyci nienawiscia i zemsta,a demonstruja sie jako gorliwi chrzescijanie. Wczesniej osoby te nie byly widziany w kosciele. A zatem kim one sa? Zastanawiajace,ze zaden z miejscowy ksiezy,nie probuje wyciszyc agresje wobec blizniego? Czyzby utozsamiali sie z atakujacymi? Czym dla nich jest nauka Kosciola i jego wartosci. Czy to wszystko mowi nam o upadku wiary i milosci blizniego. Temat warty do przemyslenia.
Dodane przez RUT, w dniu 15.04.2018 r., godz. 20.31
Nie będę się odnosić do wypowiedzi osób ,które w obronie swoich wątpliwych racji,w obronie swego anty-ludzkiego postępowania nadużywają Drugiego Przykazania-NIE BĘDZIESZ BRAŁ IMIENIA PANA BOGA TWEGO NA DAREMNO,cytując co drugie zdanie, Pismo Święte.Myślą,że to ich uwiarygodni i usprawiedliwi.Przywoływanie takich świętych słów to wielka odpowiedzialność ,bo na świadka wzywa się SAMEGO BOGA .Wzywa się imienia Pana, i dobrze bo on jeden zna intencje każdego i sam je osądzi.I '' psychologizująco -teologizujące '' komentarze AGI również. Nie do tych ludzi chcę teraz mówić.Chcę prosić ,tych będących po drugiej stronie sporu ,aby nie bali się stawać w obronie człowieka -księdza .Nawet wtedy ,gdy macie przeciwko niemu swoje racje.Szacunek dla innych jest podstawą ,każdej dyskusji, każdego sporu.Nie pozwalajcie na osaczanie człowieka ,nie pozostawiajcie go samemu sobie w tak trudnej sytuacji.Są przecież rzeczy dobre ,które zdarzyły się w czasie jego probostwa.Pokażmy je ,powiedzmy prawdę o jego służbie i jego pracy.To nasze świadectwo jest bardzo ważne ,dla nas samych ,dla jego przeciwników i dla tych ,co będą wkrótce decydować o jego przyszłości.ECCE HOMO -nasz brat w wierze potrzebuje naszego dobrego słowa,słowa prawdy ! ps.Niektórzy myślą że jestem księdzem, stając w obronie tego człowieka ,to jeszcze jeden dowód na to,że pogardzacie ludzmi myślącymi inaczej !
Do oberwator Różnica w cenach za posłógę. Duża różnica.
Dodane przez Anonim, w dniu 15.04.2018 r., godz. 21.31
Ja tak opserwyjesz to pewnie wiesz, że ksiądz emeryt za posługę nie miał wygórowanych cen. Masz rację stać go było na dom. W takim razie ksiądz Leda przy takich cenach to musi mieć na koncie sumkę z dość pokaźną ilością zer. Chciał się zbyt szybko dorobić i niestety nie wyszło mu. Komitet namięszał mu w planach. I odstawił od "miseczki". Dziękujemy Wam! Parafianie są Wam bardzo wdzięczni. Wielki szacun za odwagę.
Do obserwator
Dodane przez Anonim, w dniu 15.04.2018 r., godz. 21.48
Masz żal, żaden miejscowy ksiądz nie próbuje tego wyciszyć. Nie bronią roboszcza, ponieważ wiedzą jaka jest prawda i dlatego siedzą cicho. Nawet księża z okolicznych parafii znają prawdę.
Do Obserwator
Dodane przez SPYGLASS, w dniu 15.04.2018 r., godz. 21.57
Brawo za obiektywizm i prawdę!!!!
do wszystkich zwolenników księdza i jego samego
Dodane przez Boruta, w dniu 15.04.2018 r., godz. 23.20
Radzę się opamiętać, bo jak nie, to kotły na was już się grzeją.
Dodane przez Parafianin, w dniu 16.04.2018 r., godz. 07.46
Nie czaruj obserwatorze ,ksiądz Piotr odszedł na polecenie księdza Biskupa do parafii w Tłuszczu . Mamy z nim doskonały kontakt. Nie przyszło ci do głowy,że księża nie zajmują stanowiska ,bo parafianie mają po prostu rację. Pewnie wiesz ,że księża mają swój prywatny majątek i mogą nim rozporządzać wedle własnego uznania. Nikomu nic do tego. Ksiądz Jerzy zostawił świeżo wybudowaną plebanię i nie było potrzeby jej remontować . Za ksiądza Zenona dach kościoła przechodził coroczny przegląd i nie było takich cyrków z podstawianymi podczas deszczu miskami. To za księdza Ledy świeżo wyremontowana plebania i budynek kościoła został zdewastowany. Ksiądz systematycznie odmawiał prośbom członków rady parafialnej o podjęcie niezbędnych napraw. I nie ma żadnego pęknięcia wśród parafian . Jest ksiądz Leda i reszta świata i czas to wreszcie zrozumieć.
Dodane przez Anonim, w dniu 16.04.2018 r., godz. 08.11
Uważam, że powinno się tu sprawdzić adres IP. A wtedy okazało by się że Ci wielcy obrońcy piszą z jednego komputera (jedna i ta sama osoba wszyscy wiemy kto) Niestety fakty mówią same za siebie. A tych dobrych świadectw jakiś niestety nie widać i daleko ich szukać. Może w poprzedniej parafii?
Prawda
Dodane przez Zadowolona, w dniu 16.04.2018 r., godz. 08.28
Kochani znamy prawdę! Nawet biskup zna. Przestańcie tu pisać i tłumaczyć nie warto. Prawda zwycięży! Już zwyciężyła. Mamy wiosnę. Jeszcze troszkę i w Naszych Sercach też będzie. Pozdrawiam.
Do RUT
Dodane przez Zadowolona, w dniu 16.04.2018 r., godz. 08.44
Cytuję "Niektórzy myślą że jestem księdzem, " myślę że te słowa są warte głębszych przemyśleń. Pomyślmy o tym kochani. Pozdrawiam.
Dodane przez RUT, w dniu 16.04.2018 r., godz. 09.15
SERDECZNIE DZIĘKUJĘ ZA NOMINACJĘ.JESTEM PIERWSZĄ NA ZIEMI KOBIETĄ -KSIĘDZEM. Takie cuda to tylko w Wyszkowie !pomyślcie o tym głębiej -pozdrawiam !
Do RUT
Dodane przez Anonim, w dniu 16.04.2018 r., godz. 10.10
Czytając Twoje wypowiedzi wnioskuje że sama/sam nie wiesz w jakiej osobie piszesz :) to jest PO PROSTU śmieszne. I Po co mięszać do naszych spraw miasto Wyszków? Nie obrażaj mieszkańców Wyszkowa oni tu nic nie są winni.
Do RUT
Dodane przez B..., w dniu 16.04.2018 r., godz. 14.57
Może kobieta, może Rut, może ksiądz, ale na pewno podszyty tchórzem. Nie stanęła w obronie proboszcza oficjalnie ani w Kościele, ani na zebraniu, ani na FB. Byłem w tych miejscach i żadnej konstruktywnej obrony nie słyszałem.obrony
Do Zadowolona
Dodane przez B..., w dniu 16.04.2018 r., godz. 15.01
Masz rację, wielu się nabrało na cyt. "niektórzy myślą, że jestem księdzem". Sutanna nie czyni księdza.
D obserwatoro
Dodane przez B..., w dniu 16.04.2018 r., godz. 15.10
Widzę, że wiesz w jakich warunkach mieszka poprzedni proboszcz, a to by znaczyło,że byłeś i widziałeś, a to z kolei oznacza, że dawny proboszcz wpuszczał do domu żmije. Ten wspaniały człowiek zasłużył sobie na stare lata na to co najlepsze. Bo nie wiem czy wiesz, że na godną starość pracuje się całe życie. Ale co ty tam wiesz....
Do RUT
Dodane przez Anonim, w dniu 16.04.2018 r., godz. 16.03
Nie ksiądz i w dodatku kobieta! Brzmi ciekawie ;)
Do B....
Dodane przez Obserwator, w dniu 16.04.2018 r., godz. 16.32
Widac,ze umysl twoj nie odpoczywa, jestes przesiakniety i naladowany agresja do kazdego kto ma moraine podejscie do ataku na ksiedza. Tylko tacy jak ty zdolni sa do takich zachowan. Kazdy myslacy i obserwujacy atakujacych,nie zauwazyl uczestnictwa ludzi z klasa i inteligencja ,poza ta szpagatowa. Nikt z szanujacych sie spoleczenstwa nie uczestniczyl w tym zbiegowisku. Zwolano was agitujac przez computer,wiedzac,ze do tego sie nadajecie,ze nie zawachacie sie w czynach. Widac tez,ze kawke czy inny poczestunek bedziecie starac sie przypodobac zleceniodawcom. Wasze zyciowe kompleksy z dnia na dzien rosna do agresji. Atakujecie osoby,ktore podchodza do tego z empatia,ludzkim podejsciem,a nie Pilata. Wyzywasz od zmij,na miejscu ks.emeryta,lekalbym sie ciebie, B..... ,,trzymanie w sobie zlosci jest jak picie trucizny,oczekujac,ze umrze ktos inny". - Budda.
Anonim 21.31
Dodane przez Jodla, w dniu 16.04.2018 r., godz. 16.40
Teraz rozumiem,walka idzie o to,ze obecny wiecej zgarnia od poprzedniego. Nareszcie wszystko jasne. Wskaz jeszcze,gdzie poslugi koscielne sa gratis,albo male. Przykladow grabienia owieczek jest mnostwo. Zajrzyj do sasiednich parafii,porozmawiaj z mieszkancami,nie mysl,ze jest tam cudownie. Placisz za wszystko
Helenka
Dodane przez Rybienko Leśne, w dniu 16.04.2018 r., godz. 18.05
Helenka, ujawnisz się ???
amen
Dodane przez amen, w dniu 16.04.2018 r., godz. 19.15
amen
Do Jodla
Dodane przez Anonim, w dniu 16.04.2018 r., godz. 20.13
Oczywiście, po części chodzi o ceny za posługę. Pytać się mieszkańców sąsiednich parafii nie muszę. Ponieważ wiem jakie są ceny. Myślisz że dlaczego mieszkańcy naszej parafii z ślubem lub chrztem uciekają do sąsiednich parafii? Na naszego księdza ich nie stać.
"Szacunek dla innych jest podstawą każdej dyskusji"
Dodane przez Aga, w dniu 16.04.2018 r., godz. 20.25
Usiłujesz, droga RUT stawiać XL w roli osaczanej ofiary. Apelujesz aby ktoś wziął go w obronę. Hm … “odwracasz kota ogonem” jak to mówią, bo prawda jest taka, że przez długie cztery lata to XL był sprawcą wielu ludzkich krzywd a to, co teraz robią zdesperowani parafianie, to tylko uzasadniona obrona przed opresją z jego strony. Widzimy sytuację, kiedy czara goryczy się przelała i krzywdzeni latami ludzie powiedzieli w końcu – dosyć tego! XL zamiast dobrym pasterzem był dla nich “wilkiem w owczej skórze”. Popytaj ludzi, którzy mieli z nim do czynienia, ile różnych krzywd, zniewag i urazów od niego doznali. I znajdź jeden przypadek kiedy XL za coś przeprosił albo przyznał się do błędu. Prawda jest taka, że to co się tu nazywa “szumem medialnym”, “nagonką” albo “zadymą” zaczęło się od odmowy podjęcia przez XL dialogu z parafianami niezadowolonymi z jego procederu. Nie pamiętasz co było 20 lutego tego roku? Zamiast ich wysłuchać i podjąć z nimi dialog – on odwrócił się na pięcie i wezwał na swych parafian siły porządkowe! Zamiast szacunku i dialogu pokazał nagą fizyczną siłę! A potem jeszcze – jako pierwszy – poszedł do lokalnych mediów i rozpowiadał, że “nie ma sobie nic do zarzucenia”. Czyżby zapomniał, że “grzech mój jest zawsze przede mną” (Psalm 51). To tak się okazuje “szacunek dla innych” który “jest podstawą każdej dyskusji, każdego sporu”? (Twoje słowa, droga RUT – swoją drogą bardzo trafne). No ale, jak to mówią – tym razem się oszukał!
Do RUT "Nie samym chlebem żyje człowiek, lecz każdym Słowem, które pochodzi z ust Bożych"
Dodane przez Aga, w dniu 16.04.2018 r., godz. 20.29
Zarzucasz mi, droga RUT, że naruszam drugie Przykazanie Boskie "Nie będziesz brał imienia Pana Boga swego nadaremno", na co dowodem ma być cytowanie Pisma Świętego. Hm "Takie rozumienie tego przykazania to coś nowego. Ale jedno wiem na pewno " Twoja interpretacja nie ma nic wspólnego z chrześcijaństwem. Żeby nie było, że tu coś się wymyśla na poczekaniu, zilustruję się to tu kilkoma cytatami, które niech Ci dadzą do myślenia " droga RUT: "Nieznajomość Pisma Świętego jest nieznajomością Chrystusa" (św. Hieronim). "Zaiste, podobnie jak ulewa i śnieg spadają z nieba i tam nie powracają, dopóki nie nawodnią ziemi, nie użyźnią jej i nie zapewnią urodzaju, tak iż wydaje nasienie dla siewcy i chleb dla jedzącego, tak słowo, które wychodzi z ust moich, nie wraca do Mnie bezowocne, zanim wpierw nie dokona tego, co chciałem, i nie spełni pomyślnie swego posłannictwa" (Iz 55,10-11). "Pismo Święte, jest jak orzeźwiająca woda i jak pożywienie, którym karmi się człowiek wierzący. Dlatego zachęcam wszystkich do jak najbliższych i najczęstszych kontaktów ze Słowem Bożym, do otwarcia się na jego działanie, na jego uzdrawiającą i stwórczą moc" (Jan Paweł II). "Gdy już żadnemu słowu zaufać nie można, bo słowa okazały się kłamliwe, pozostaje jeszcze Słowo Ewangelii" (Kardynał Stefan Wyszyński). "Będziesz Biblię nieustannie czytał - powiedział do mnie dziadek. Będziesz ją kochał więcej niż rodziców. Więcej niż mnie, nigdy się z nią nie rozstaniesz. A gdy zestarzejesz się, dojdziesz do przekonania, że wszystkie książki, jakie przeczytałeś w życiu, są tylko nieudolnym komentarzem do tej jedynej Księgi" (Roman Brandstaetter). "Biblia to list Boga do ludzi" (Św. Grzegorz). "Bez Pisma Świętego nie dojdziemy do świętości!" (Św. Hieronim) "Badajcie Pisma, ponieważ to one dają świadectwo o mnie" ( J 5,39; J 20,30-31). "Słowa, które Ja wam powiedziałem, są Duchem i życiem" (J 6,63). "Jestem przerażony stratami, jakie ponoszą dusze zaniedbujące czytanie Pisma Świętego (Ojciec Pio). "Nie znając Biblii przypominamy człowieka idącego w ciemnościach. Słowo Biblii jest lampą umożliwiającą dostrzeżenie drogi (Ps. 119,105). Nikomu nigdy nie wolno zapominać, że Słowo Boże, jest lampą dla naszych kroków i światłem na naszej drodze." (Benedykt XVI) "Aby poznać prawdziwą tożsamość Chrystusa, chrześcijanie powinni powrócić z odnowionym zapałem do Biblii" (św. Jan Paweł II). "W Piśmie Świętym każdy może znaleźć, jeśli tylko szuka, odpowiedź na dręczące go pytania" (Św. Grzegorz). "Wiara rodzi się z tego, co się słyszy, tym zaś, co się słyszy, jest słowo Chrystusa" (Rz 10,17). "Niech ta Księga Prawa będzie zawsze na Twych ustach: rozważaj ją w dzień i w nocy" (Joz 1,8). "Jeżeli będziecie trwać w moich słowach poznacie prawdę i prawda was wyswobodzi" (J 8,31-32). "Bóg nie jest Bogiem umarłych, lecz żywych. Bardzo błądzicie, bo nie znacie Pism ani mocy Boga" (Mk 12,24-27). "Od początku stworzenia Bóg prowadzi dialog z człowiekiem a Pismo Święte jest właśnie jednym z elementów tego odwiecznego dialogu" (II Sobór Watykański). "Kościół usilnie i szczególnie upomina wszystkich wiernych, aby przez częste czytanie Pisma Świętego nabywali najwyższą wartość poznania Jezusa Chrystusa" (Flp 3, 8). (punkt 133 Katechizmu Kościoła Katolickiego). Także encykliki PROVIDENTISSIMUS DEUS Leona XIII, PASCENDI DOMINICI GREGIS Piusa X, SPIRITUS PARACLITUS Benedykta XV zachęcają aby czytać Pismo Święte. Więc przemyśl oskarżenia, które tak łatwo rzucasz i zastanów się " droga RUT " czy Ty należysz do Kościoła Chrystusa czy do jakiejś sekty wg której, że nie wolno poznawać Słowa Bożego, nie wolno go cytować i w ten sposób upowszechniać. Do sekty, która uważa, że wystarczy tylko z uwielbieniem słuchać słów proboszcza. Chcesz słowami proboszcza zastąpić słowa Chrystusa? Encykliki papieskie, Katechizm KK, wypowiedzi św. Jana Pawła II, Benedykta XVI i wielu innych niech Ci dadzą do myślenia i przyczynią się do Twej przemiany. I ja się w tej intencji pomodlę za Ciebie " droga RUT!
Helenka,
Dodane przez 123, w dniu 17.04.2018 r., godz. 16.16
Helenka milczy, bo obawia się, że Faktury jest męża za remont kościoła zostaną ujawnione...
Do 20.29
Dodane przez Sasiad, w dniu 17.04.2018 r., godz. 19.31
Drugi panie Aga. A.B.,nie jestem zdziwiony tym co napisales,Ty lubisz to robic,tylko pytanie dla kogo ten elaborat? Co chcesz przez to powiedziec ? Czyz to objaw chwiejnosci zachowania,czyli raz agresja,zlozeczenie,msciwosc do osoby ktora atakujesz,a za innym razem przepisywanie tresci z Biblii.Prawdziwy chrzescijanin nie demonstruje swojej poboznosci,jego modlitwa to rozmowa z Bogiem, Smutne,ze korzystanie z tych madrosci o ktorych piszesz nie nauczylo cie milosci i poszanowania blizniego. Wniosek jest jeden ze kazda wies czy tez miasto ma swojego cudaka,dziwAka - a Ty prawdopodobnie robisz za dwoch. Pozdrawiam
Do Sasiad
Dodane przez Aga, w dniu 18.04.2018 r., godz. 22.15
Nie jestem zdziwiony tym co napisałeś, bo tak to już często jest, że komu braknie argumentów, ten próbuje chociaż obrażać. Żal mi takich bo pokazują w ten sposób tylko swoją bezsilność i frustrację. Pytasz dla kogo ten "elaborat"? Dla RUT i dla każdego kto zechce czytać. Pytasz, co chcę przez to powiedzieć? Przeczytaj to się dowiesz. Tam wszystko jest jasno napisane.
Dodane przez RUT, w dniu 19.04.2018 r., godz. 19.30
Pozwól Ago ,znawco wszystkich cytatów Pisma Świętego,że zadam ci kilka prostych pytań , na koniec naszej dyskusji.Czy wiesz , kto w czasach Jezusa Chrystusa najlepiej znał Biblię i wszystkie ważne Pisma ,i całe prawo i posługiwał się nimi z ogromną swobodą ?Kto cytując Pisma i prawo udowadniał swoją wyższość nad narodem?Kto zadawał podstępne pytania samemu Panu Jezusowi ?Kto osądzał,oskarżał , niszczył ,pomawiał ?Kto Stawiał przed sądem ?Kto podburzał lud ?Kto wymuszał straszliwe kary dla nie przestrzegających PRAWA ?Kto chciał rządzić w świątyniach uważając je za swoje ?Podpowiem ci , to byli FARYZEUSZE .Jak rozumiesz , doskonała znajomość nawet najświętszych słow nie powstrzymała ich przed haniebnymi czynami ,a Chrystus mówił o nich ''plemię żmijowe ''. Pismo Święte jest po to ,aby nim żyć,aby je wypełniać , a nie popisywać się cytatami dla obrony swoich wątpliwych racji ,dla poniewierania człowieka ,podburzania do awantur ,oskarżania , wypędzania i karania.Niestety dzisiejszy świat ma wielu FARYZEUSZY ,którzy nie znając największego ze wszystkich przykazań chcą wprowadzać swoje PRAWO bez względu na dobro człowieka .Pewnie też znasz Pawłowy Pierwszy List do Koryntian 1 ,13,ale dla pewności przypomnę : ''Gdybym mówił językami ludzi i aniołów ,a miłości bym nie miał,stałbym się jak miedż brzęcząca albo cymbał brzmiący.Gdybym też miał dar prorokowania i znał wszystkie tajemnice,i posiadał ,wszelką wiedzę ,i wszelką wiarę ,tak iż bym góry przenosił,a miłości bym nie miał,byłbym niczym .......'' Tę moją krótką wypowiedz dedykuję tobie i tym wszystkim współczesnym FARYZEUSZOM gotowym za wszelką cenę dochodzić swoich racji !
Do RUT
Dodane przez Aga, w dniu 20.04.2018 r., godz. 09.56
Droga RUT! Nawet nie wiesz jaką radość z rana sprawiłaś mi swoim wpisem! Nareszcie stawiasz sprawę na właściwej płaszczyźnie poprzez odniesienie wprost do treści Pisma. Pełna zgoda, że najważniejszym pytaniem w tej sprawie jest kto i w którym momencie zachowuje się tu jak faryzeusz a kto jak wierny uczeń Chrystusa wypełniający słowem i czynem Jego naukę. Jaka szkoda, że ks. L. nie dał nam szansy na taką rozmowę! No ale wiadomo - do rozmowy, jak do tanga, trzeba dwojga. A teraz, kiedy ks. L. odchodzi z parafii to już trochę "po ptakach". Podsumowując - pomijając Twoje intencje i kontekst sprawy - podpisuję się pod wszystkim co napisałaś. Słowo pracuje i wierzę, ze jeszcze w Tobie popracuje. Idź tą drogą a będą z Ciebie ludzie. Szczęść Boże!

Napisz komentarz

Projekt witryny

Wykonanie: INFOSTRONY - Adam Podemski, e-mail: adam.podemski@infostrony.pl , Poczta