Menu górne

REKLAMA

  • Reklama
Dziś jest 20 kwietnia 2024 r., imieniny Agnieszki, Teodora



Płatne parkowanie do rozważenia

(Zam: 11.10.2018 r., godz. 18.11)

Perspektywa wprowadzenia w Wyszkowie stref płatnego parkowania to dla niektórych radnych zły pomysł. Na razie przyjęli dokument „Zrównoważona polityka transportowa miasta Wyszkowa” zawierający propozycję działań dotyczących usprawnienia ruchu m.in. w centrum.

Dokument przygotowała firma Trako Projekty Transportowe z Wrocławia. Jego sporządzenie to element szerszego projektu gminy Wyszków dofinansowanego z Unii Europejskiej, w ramach którego samorząd buduje m.in. kładkę pieszo-rowerową przy moście na Bugu. Płatne parkowanie to jedno z możliwych rozwiązań, którego celem jest wyeliminowanie problemu braku wolnych miejsc w centru miasta.
– Zysku z tego by nie było, ludzie niezadowoleni, zastawialiby parkingi przy kościołach. Może skupić się trzeba bardziej na budowaniu parkingów niż na parkometrach – stwierdził Krzysztof Sobiecki podczas sesji 27 września.
– W dokumencie nie są zawarte konkretne rozwiązania, ale propozycje specjalistów. Musimy dbać o jakość życia w naszym mieście. Jeśli będzie wprowadzone parkowanie płatne, to na pewno nie w celu zarobkowym – uznała naczelnik wydziału pozyskiwania środków finansowych Urzędu Miejskiego Żaneta Kozak.
– Wprowadzenie w centrum płatnych stref to rozwiązanie dla mieszkańców Wyszkowa, a nie przeciwko nim. Miejsca parkingowe najczęściej zastawiają na wiele godzin mieszkańcy Rząśnika czy Długosiodła, a nie wyszkowianie. Pod kościołem też zostawiają auta od samego rana i wyjeżdżają do Warszawy na 10-12 godzin – podkreślił burmistrz Grzegorz Nowosielski. – Wprowadzenie miejsc płatnych ma cel niefiskalny. Tych ludzi, którzy zostawiają samochody na długo chcemy zmusić, by parkowali na ul. Leśnej i stamtąd jechali do Warszawy do pracy.
Przy ul. Leśnej gmina zbudowała monitorowane miejsca z myślą o tych, którzy zostawiają auta osobowe i przesiadają się do komunikacji zbiorowej.
– Stamtąd też będzie można podróżować komunikacją miejską. Miasta zamykają ruch dla ciężarówek, spowalniają, upłynniają ruch. Dziś szukając miejsca parkingowego ludzie krążą wokół kilku ulic, zanieczyszczając powietrze – tłumaczył burmistrz. – Płatne parkowanie nie obciąży finansowo mieszkańców, a uporządkuje ruch w mieście.
– Wiem, że to dokument wprowadzający, ale kiedy radni go przyjmą, burmistrz powie, że wykonuje wolę radnych – stwierdził Piotr Turek. – Wszystkie auta będą przeparkowywane poza strefę, na osiedla, tereny spółdzielcze, gdzie powstanie problem z zatłoczeniem. Obecny stan to wynik polityki prowadzonej przez 16 lat, przez którą w pewnych miejscach parkingi powstawały, a w innych nie – dodał.
Burmistrz wyjaśnił, że w ramach płatnego parkowania pierwsze godziny będą darmowe, aby mieszkańcy mogli załatwić sprawy w instytucjach, punktach usługowych, sklepach itp. Płacić będą musieli ci, którzy parkują cały dzień.
– Niedawno byliśmy w Płońsku, burmistrz chwalił strefy parkowania wprowadzone na wniosek mieszkańców. Jeśli wprowadzimy system ze stosunkowo długim czasem parkowania bezpłatnego, to będzie to dobre rozwiązanie, wymierzone w tych, którzy zostawiają samochody na cały dzień. Chętnie wysłucham lepszych propozycji – skwitował burmistrz niezadowolenie oponentów.
– W dokumencie wskazane są kierunki, czyli, że w pierwszej kolejności przewidziano wyznaczenie strefy centrum, a potem stworzenie polityki parkingowej. Nie ma od razu mowy o płatnym parkowaniu – wtrąciła Żaneta Kozak.
– Nie zgadzam się z tym dokumentem. Nie chcę przenosić tu jednak kampanii wyborczej – powstrzymał się od dalszego komentarza Piotr Turek.
Adam Szczerba przyznał, że nie zgadza się ze wszystkimi założeniami dokumentu, ale, według niego, wdrożenie systemu płatnego parkowania jest kwestią do przemyślenia.
– Dokument mówi o wydzieleniu centrum, wyprowadzeniu z niego ruchu tranzytowego i skierowaniu go do obwodnicy śródmiejskiej. Już jest problem z włączeniem się do ruchu z Osiedla Młodych w obwodnicę. Są wnioski dotyczące budowania rond na obwodnicy śródmiejskiej – zauważył Adam Szczerba. – Wprowadzamy niepotrzebny dokument, bo nic za nim nie idzie, ale dajemy zielone światło dla pewnych rozwiązań. Skoro nie jest to dokument wiążący, ale zawiera rozwiązania, to dlaczego nie powinny one być wdrożone już wcześniej, np. mapa ścieżek rowerowych? Nie powinniśmy dyskutować o tych kwestiach przed wyborami, to jest sprawa do rozważenia przez nową radę miejską – uznał A. Szczerba.
– To są kierunki rozwoju, a nie konkretna organizacja ruchu. Tu są wskazane kierunki, dobre praktyki, które się sprawdziły i przyniosły zamierzone efekty – mówiła o dokumencie Żaneta Kozak.
– Zbieranie dobrych rozwiązań, katalogowanie ich w jeden dokument ma wartość, przygotowuje do dalszej pracy. Powinniśmy pracować od ogółu do szczegółu, by rozwiązania nie były przypadkowe, były kompatybilne z rozwiązaniami stosowanymi w innych częściach miasta – stwierdził Grzegorz Nowosielski.
– Czekam na parkomaty. Płatne będzie dla tych, którzy zostawiają auta na wiele godzin. Dla osób, które jadą na zakupy na godzinę zostawienie samochodu nie byłoby płatne – tłumaczyła Elżbieta Piórkowska.
Krzysztof Sobieski zwrócił uwagę, że, jego zdaniem, w Wyszkowie od budujących obiekty przeznaczone pod np. sklepy nie egzekwuje się stworzenia odpowiedniej ilości miejsc parkingowych.
– Wie pan, kto wydaje pozwolenia na budowę? A kto kontroluje parkingi? Nadzór budowlany. Nic nie mamy z tym wspólnego. Niech pan koledze (siedzący obok K. Sobieskiego pracownik nadzoru budowlanego Włodzimierz Gryz – przyp. red.) na ucho powie, gdzie są te nieprawidłowości, jeśli pan je zauważa – stwierdził Grzegorz Nowosielski.
– Jeśli mówimy o Starostwie (wydaje pozwolenia na budowę – przyp. red.) – jesteście państwo w koalicji, dlaczego nic z tym nie robicie? – podkreślił Adam Szczerba.
– Paręnaście razy ze starostą na ten temat rozmawiałem. A ile razy na sesji Marek Głowacki (startujący w wyborach z tego samego komitetu co Adam Szczerba – przyp. red.) poruszał ten temat? Miał dużą absencję i żadnej sprawy nie załatwił przez tyle lat siedzenia w powiecie – odparł burmistrz.
Adam Szczerba zauważył, że dla zmierzających rano do pracy każde 5 minut jest na wagę złota, dlatego tym bardziej, jego zdaniem, nie zaparkują na ul. Leśnej, bo to wydłuży czas dotarcia do celu.
– Można było wybudować ten parking w kierunku Warszawy – stwierdził Adam Szczerba. – Alternatywą byłby parking podziemny stworzony wraz z placem Miejskim.
– Największym błędem samorządów jest tworzenie miejsc typu „parkuj i jedź” w najdroższych częściach miasta. Jedno miejsce podziemne może dzięki temu kosztować nawet 100 tys. zł. Proszę to przeliczyć przez kilkaset samochodów. Do parkingu podziemnego nie mogą wjeżdżać samochody z instalacją gazową – mówił burmistrz. – Parking przy obwodnicy śródmiejskiej, bardzo dobrze skomunikowanej, jest najlepszą lokalizacją dla tego typu miejsca.
J.P.

Komentarze

Nowosielki musi odejść
Dodane przez Nowosielki musi odejść, w dniu 11.10.2018 r., godz. 23.28
Parkuj i jedź to wybudowali kilometr od stacji PKP PKS u Borka pod halą, amieszkańcom każą płacić za parkowanie w mieście.
Dodane przez mieszkaniec, w dniu 11.10.2018 r., godz. 23.49
Niech płacą ci którzy na całe dni pozostawiają swoje autka na parkingach przy sklepach lub okolicznych osiedlowych a sami w autobus i do stolicy. Inni natomiast urządzają sobie parkingi przed domami , na chodnikach bo się na podwórko wprowadzić autka nie chce. Nie ważne, że blokuje chodnik bo ja parkuję swego rzęcha przed domem i już . Straż miejska i policja niestety na taki parkowanie nie reaguje.
Dodane przez Anonim, w dniu 12.10.2018 r., godz. 03.25
To może jaszcze ławki do siedzenia płatne. Takie z kolcamy. Wrzucisz monetę, to kolce się chowają i możesz sobie posiedzieć. Ha ha ha
Dodane przez MAR, w dniu 12.10.2018 r., godz. 08.27
Skupić cały handel w centrum miasta a potem się dziwić, że brakuje miejsc do parkowania.
Dodane przez Joanna, w dniu 12.10.2018 r., godz. 08.57
Taczka dla Nowosielskiego i radosnych jego radnych do rozważenia.
mlekowita
Dodane przez Anonim, w dniu 12.10.2018 r., godz. 09.09
ku..a czy dziadostwa nie można pogonić
Brak szacunku
Dodane przez Anonim, w dniu 12.10.2018 r., godz. 17.05
Nowosielski, czy Szczerba mają podobny charakter jeden jak i drugi myśli tylko o kasie. Ludzi przy tak ważnej reprezentacji własnej osoby nie stać jest na garnitur lub marynarkę. Jeśli idę do znajomych lub do koleżanek lub kolegów to mnie obowiązuje etykieta, a to jest chamstwo brak szacunku, co ci ludzie swoją osobą reprezentują .Czy naprawdę brak wam jest ....trudno . Ale nie daj panie Boże ażeby Szczerba został burmistrzem to mały hit.... w stu procentach podpisuję się pod tym wpisem.;
to normalne lub nie normalne, Abramczyk Jan wasz wspiera biega jak nie daremnie tą gorzałę stawiaie
Dodane przez Anonim, w dniu 12.10.2018 r., godz. 17.21
jeśli ludzie parkują to normalne, a jeśli bydł.. uważa ze galeo to inwestycja burmistrza , to nie normalne. maci na co za służyliście.
Dodane przez Anonim, w dniu 12.10.2018 r., godz. 20.21
To, że burmistrz Nowosielski, jego służby i straż miejska nie potrafią sobie poradzić z parkującymi cały dzień w Wyszkowie to pokazuje jaki samorząd wyszkowski jest teoretyczny. H.. pupa i kamieni kupa.
Anonimie odwagi i rozwagi
Dodane przez PiS starej daty, w dniu 13.10.2018 r., godz. 16.10
Cuj piszemy drogi Anonimie przez ch. Tak sie zapamiętałeś w tej krucjacie antyburmistrzowskiej, źe Ci "c" uciekło.
Płatne parkowanie TAK
Dodane przez Mieszkaniec Chopina, w dniu 14.10.2018 r., godz. 19.42
TAK dla płatnego parkowania na ulicy Chopina. Człowiek nie może podjechać pod własny blok, bo wszystko zastawione od 6 rano do 6 wieczorem. A w weekendy jakoś dziwnie pusto. A mieszkańcy nie mają gdzie parkować. To skandal. Tu płatne parkowanie jest potrzebne i to natychmiast.
Dodane przez Aga, w dniu 14.10.2018 r., godz. 23.27
Za robotę musi się wziąć Straż Miejska. Ale wcześniej trzeba zmienić komendanta.
Dodane przez Mieszkaniec Wąskiej, w dniu 15.10.2018 r., godz. 02.18
Czyli mieszkańcy Chopina powinni płacić w pierwszej kolejności za parking będący w pasie drogowym ulicy. Nie inaczej.
Dodane przez ~(), w dniu 15.10.2018 r., godz. 18.29
mieszkańcu chopina na garaż podziemny brako kasiorki?
Dodane przez Anonim, w dniu 16.10.2018 r., godz. 09.11
Same plagi chce obecna władza z Nowosielskim rzucić na Wyszkowian. Korki, objazdy, płatne parkowanie w centrum miasta, słaba sieć wodociągowa, skoro wystarczy remont w jednym miejscu i większość Wyszkowa nie ma wody. Jak źle zrobią tą przepięcie to będziemy mieli cyrk na wiele lat. Już jeden był gdy nie potrafili konserwować sieci i Rybienko Leśne, Latoszek, Skuszew i inne tereny z drugiej części Bugu nie miały wody przez kilka dni.
TAK dla płatnego parkowania na Chopina
Dodane przez Mieszkaniec Chopina, w dniu 16.10.2018 r., godz. 11.33
Mieszkańcy mają parkingi na własnym terenie, który wykupili wraz z blokiem, grubo przed tym jak powstała tam ulica. I teraz te parkingi są zastawione przez "warszawiaków" i klientów ZUS.
Dodane przez Anonim, w dniu 16.10.2018 r., godz. 19.54
Myślę, że pasa drogowego nikt nikomu nie mógł sprzedać. Ulica nowomieszkańcu Chpina jest przedwojenna. Powstała więc grubo przed np. twoim na wsi narodzeniem.
Dodane przez Porażka Nowosielskiego, w dniu 16.10.2018 r., godz. 22.15
Jak w centrum Nowosielski zrobi płatne parkowanie, to ci co zostawiają swoje auta i jadą do Warszawy, będą je zostawiać poza strefami płatnego parkowania czyli wejdą na osiedlowe uliczki. Czy to będzie rozwiązanie problemu? Była szansa załagodzić temu budową strefy "parkuj i jedź", ale Nowosielski po złości mieszkańcom wybudował go pod bokiem kolegi biznesmena właściwie na jego potrzeby. Kto z radnych, którzy dziś mają gęby pełne frazesów i pomysłów na wszystko, odważył się głośno powiedzieć, że to chory pomysł?
do Anonim, w dniu 16.10.2018 r., godz. 19.54
Dodane przez Anonim, w dniu 16.10.2018 r., godz. 22.53
Celna uwaga! A co powiesz o ulicy Szkolnej?
do anonima z 19.54
Dodane przez Co Wyszkowianom w duszy gra?, w dniu 17.10.2018 r., godz. 07.16
Ulica Chopina jest przedwojenna, tyle że wtedy była zwana Zastodolną, z racji swego położenia. Od kiedy myszy z niej wyemigrowały została nazwana ulicą Szopena, a kiedy szczury zasiedliły piwnice apartamentowców przemianowana na ulicę Chopina. W jednym Cię POpieram, pasów drogowych się nie sprzedaje, zamienia się je na działki w centrum tego, bądź co bądź miasta, w którym słychać jeszcze ptaków śpiew a rżenia koni już nie, z zastrzeżeniem, że od czasów nieprzedwojennych, bynajmniej.
Dodane przez do 07.16, w dniu 17.10.2018 r., godz. 08.40
Chyba nie do końca. Gdzieś dzwony biją...
Dodane przez k, w dniu 17.10.2018 r., godz. 10.14
przy pkp jest tyle miejsca na parking dawnego parku juz dawno nie ma jest pare krzakow a w centrum powinni zakazac parkowania ul pultuska od daszynskiego do sowinskiego parking 1 maja to przejechac nie mozna jak po obu stronach parkuja sowinskiego pod galeria tez parking z ulicy zrobili
Dodane przez Wyszkowiak, w dniu 17.10.2018 r., godz. 21.44
Czy Wy umiecie słuchać/czytać ze zrozumieniem? Parkowanie płatne powyżej 2-ch godzin. Ot, cała filozofia. Najwięcej będą protestować ci z Brańszczyka, Długosiodła, Rząśnika i Zator. Dla mieszkańców Wyszkowa będzie to znaczne ułatwienie. Koniec i kropka. Nie ma o czym dyskutować. A parkingi "parkuj i jedź" to tylko dobra wola Wyszkowa w stosunku do "turystów" dojeżdżających do Wa-wy.
Dodane przez Typowy, w dniu 18.10.2018 r., godz. 01.43
Szukanie na sile pieniedzy w kieszeniach innych. A moze by tak zabronic pracownikom instytucji panstwowych przyjazdu wlasnymi autami? Pod gmina, posredniakiem czy skarbowym ciezko sie zatrzymac bo parkuja tam pracownicy a to oni jako pieerwsi powinni parkowac na parkingu "parkuj i jedz" dla przykladu. A Ci ktorzy maja mieszkania socjalne od gminy powinni miec stopniowo podnoszony czynsz do wartosci normalnego wynajmu, poniewaz nic ich nie motywuje do poprawy swoich warunkow a tak jak by placili 1,5 koła miesiecznie to by nie zajmowali mieszkan tym ktorzy ich potrzebuja a i do kasy gminy by wiecej wplywalo.
Co za dobroc tryska
Dodane przez Jii umba makkulu, w dniu 18.10.2018 r., godz. 06.58
"Jesli wprowadzimy platne parkowanie to napewno nie w celu zarobkowym"Hahaaa.az ekran oblułem ze smichu :)
Dodane przez MAR, w dniu 18.10.2018 r., godz. 12.07
Dobry pomysł. Pracownicy urzędów i sklepów w centrum niech parkują na Leśnej a potem komunikacją do miejsca pracy, zobaczymy czy wtedy równie chętnie będą optować za płatnym parkowaniem.
Dodane przez Anonim, w dniu 05.11.2018 r., godz. 09.26
Przejechałem się tą obwodnicą śródmiejską, żeby ją ocenić. Wjechałem z Białostockiej, od strony miasta. Wjazd niebezpieczny, szybko jadące samochody od strony Turzyna, dziwne, że nie zdecydowano się na rondo, które może wolniejsze ale bezpieczniejsze. Jedziemy obwodnicą, brak skrętu w lewo w Matejki, blokada ruchu. Jedziemy dalej płynnie, chociaż tuż przed rondem niektórzy przejeżdżają z jednej strony ulicy na drugą co jest niebezpieczne. Dojeżdżam do ronda z Świętojańska i tu widzę potężny korek na Świętojańskiej od strony Rząśnika. Nie ma co się dziwić to ostatni zjazd z obwodnicy przed wiaduktem i zarazem pierwszy jadąc od strony wiaduktu. Słabość tego rozwiązania jest widoczna, brak połączenia z Sowińskiego, droga serwisowa po prawej stronie nie rozwiązuje włączenia się ciężkich samochodów z firm i budującej się stacji benzynowej. Z drugiej strony Sowińskiego zakończona drogą serwisową z zatoczką bez możliwości połączenia z obwodnicą śródmiejską a nawet z rondem przy obwodnicy z Świętojańską, coś niespotykanego. No cóż jedziemy fajnie dalej obwodnicą przez wiadukt do ronda po przeciwnej stronie torów aż do ronda, skomunikowanie od ronda bardzo fajne, w każdym kierunku. Szkoda, że podobnie nie ma po stronie ulicy Sienkiewicza. Podsumowując III i IV etap obwodnicy śródmiejskiej nieprzemyślany, duża możliwość korkowania ulicy Świętojańskiej i brak bezpośredniego połączenia obwodnicy z główną arterią Wyszkowa czyli ulicą Sowińskiego. Co z komunikacją dalekobieżną autobusów, totalne kręcenie autobusami na Świętojańskiej i Dworcowej i z powrotem. Ta obwodnica to dobre rozwiązanie dla dzielnicy przemysłowej natomiast nie ma polepszenia komunikacji w centrum miasta.Burmistrz zamiast inwestować swoja energię w obwodnicę północną, która znacznie pomogłaby miastu, wybrał rozwiązanie zastępcze, które niewiele pomogło. Upada też dalsze inwestowanie w transport kolejowy, które proponowało PiS, bo duża ilość szynobusów czy pociągów towarowych zablokuje całkowicie ul. Pułtuską i miasta nic nie uratuje, chyba, że całkowicie przestawimy się na rowery.

Napisz komentarz

Projekt witryny

Wykonanie: INFOSTRONY - Adam Podemski, e-mail: adam.podemski@infostrony.pl , Poczta