Menu górne

REKLAMA

  • Reklama
Dziś jest 22 września 2019 r., imieniny Maurycego, Tomasza

Niemal co drugie zgłoszenie fałszywe

(Zam: 17.02.2016 r., godz. 12.15)

Aż 44 proc. zgłoszeń dokonanych na numer alarmowy 112 to fałszywe powiadomienia. Niestety bywa, że dzwoniący próbują zamówić pizzę lub taksówkę.

Połączenia od mieszkańców naszego powiatu dzwoniących pod numer 112 odbierają nie pracownicy lokalnych służb, ale Centrum Powiadamiania Ratunkowego w Radomiu, które obsługuje całe województwo mazowieckie z wyjątkiem Warszawy (dla stolicy wyznaczone jest oddzielne Centrum). W ciągu doby przyjmują średnio od 3,5 do 5,5 tys. zgłoszeń. CPR w Radomiu obsługuje 120 operatorów, którzy weryfikują każde zgłoszenie i przekazują odpowiednim służbom (policji, pogotowiu ratunkowemu, straży pożarnej). Pytają zgłaszających m.in. o miejsce zdarzenia, liczbę poszkodowanych. Niestety, wiele z połączeń, które odbierają nie powinno być nigdy wykonanych. Zdarzają się pomyłki, ale też połączenia zbędne – to 44 proc. wszystkich połączeń. Jak podaje Mazowiecki Urząd Wojewódzki „Na przykład funkcja „SOS” w telefonie, służąca do wzywania pomocy, jest traktowana jak pomoc techniczna przy zablokowaniu karty SIM. Zdarzają się też sytuacje zamawiania pizzy lub taksówek. Warto pamiętać, że telefon bez karty SIM również wykona połączenie 112, o czym rodzice zapominają, dając dzieciom telefon do zabawy”.
Wstępna weryfikacja zgłoszeń przez pracowników CPR sprawia, że od konieczności takiej selekcji odciążeni są pracownicy policji, straży pożarnej czy pogotowia ratunkowego.
Ogólnopolski system powiadamiania ratunkowego działa od dwóch lat. Dzwoniący średnio oczekuje na połączenie 10 sekund. W ubiegłym roku na Mazowszu najwięcej zgłoszeń CPR w Radomiu przekazał policji (50 proc.) i pogotowiu ratunkowemu – 42 proc. Automatyczne lokalizowanie osoby wzywającej pomoc, dzięki systemowi GPS, ułatwia ustalenie miejsca zdarzenia. Docelowo CPR-y będą także przyjmować zgłoszenia z telefonów 997, 998 i 999.
11 lutego obchodzony jest Międzynarodowy Dzień Numeru Alarmowego 112.
J.P.

Komentarze

Dodane przez A!, w dniu 17.02.2016 r., godz. 13.42
Lepiej było dzwonić do naszych miejscowych stróżów prawa. Można było pogadać...
Dodane przez Anonim, w dniu 17.02.2016 r., godz. 17.35
Zanim przyjęto ode mnie zgłoszenie tam gdzie yrzeba to trwało to 25 min . zadzwoniłam pod 112 opowiedziałam co się dzieje , a dyspozytorka mówi, ze przekieruje mnie do Wyszkowa.po przełączeniu znow opowiedziałam co się dzieje, a kobieta mi mowi, ze połączy mnie z lekarzem z pogotowia. Myslalam, ze mnie krew zaleje! Tak naprawdę to wszystko dziala!
Do 1735
Dodane przez Anonim, w dniu 19.02.2016 r., godz. 18.28
dobrze ,że odebrała.

Napisz komentarz

Dane teleadresowe

Wydawca: Tygodnik Informacyjno-Reklamowy "Wyszkowiak" S.C.

Redakcja: Justyna Pochmara, Irena Prusińska, Hanna Zielińska (kolportaż).

Adres redakcji:
ul. Gen. J. Sowińskiego 61, 07-202 Wyszków, tel./fax (0-29) 742-07-05,
e-mail: redakcja@wyszkowiak.pl

Nr konta: IdeaBank 20 1950 0001 2006 0617 8079 0002

Redakcja zastrzega sobie prawo skracania nadesłanych materiałów i nie odpowiada za treść reklam oraz listów do redakcji.

Tekstów nie zamówionych nie zwracamy. Reklamy przyjmowane są w siedzibie redakcji.

REKLAMA

  • Reklama
  • Reklama
  • Reklama

Projekt witryny

Wykonanie: INFOSTRONY - Adam Podemski, e-mail: adam.podemski@infostrony.pl