Spór o stanowiska w sprawie podwyżek
(Zam: 02.12.2015 r., godz. 12.46)Radni powiatowi przyjęli stanowisko, w którym wnoszą o podwyżki dla grup zawodowych nieobjętych rozporządzeniem ministra zdrowia. Większość nie zaakceptowała jednak wniosku klubu PiS, który w formie stanowiska Rady chciał zobowiązać dyrekcję szpitala do pełnej realizacji porozumienia postrajkowego podpisanego w czerwcu tego roku.
Na tej samej sesji Jerzy Żukowski w imieniu klubu radnych PiS złożył wniosek o dodanie do porządku sesji stanowiska w sprawie zobowiązania dyrekcji SPZZOZ do pełnej realizacji porozumienia postrajkowego zawartego 20 czerwca 2015 r. pomiędzy Związkiem Zawodowym Pielęgniarek Anestezjologicznych a dyrekcją SPZZOZ przy współudziale ministra zdrowia Mariana Zembali i starosty Bogdana Pągowskiego. Stanowisko miało brzmieć: „Rada Powiatu w Wyszkowie w poczuciu odpowiedzialności za Samodzielny Publiczny Zespół Zakładów Opieki Zdrowotnej w Wyszkowie, dla którego jest organem tworzącym, zwraca się do Pani Cecylii Domżały – Dyrektora SPZZOZ w Wyszkowie o podjęcie koniecznych i natychmiastowych działań w celu pełnego wywiązania się z realizacji porozumienia postrajkowego, zawartego z protestującymi pielęgniarkami Związku Zawodowego Pielęgniarek Anestezjologicznych w Wyszkowie w dniu 20.06.2015 r. W wyniku długich negocjacji został osiągnięty kompromis płacowy, który miał zakończyć wieloletni spór ze Związkiem Zawodowym Pielęgniarek Anestezjologicznych a Dyrekcją Szpitala. Dawało to nadzieję na budowanie potrzebnego zaufania między pracodawcą i pracownikami szpitala. Realizacja wzrostu wynagrodzenia dla grupy zawodowej pielęgniarek byłaby też usatysfakcjonowaniem ich roszczeń płacowych. Niewywiązanie się przez Panią Dyrektor SPZZOZ w pełni z podpisanego porozumienia może stać się ponownie powodem nowych konfliktów”.
– Na dzisiejszej sesji Rady Powiatu w porządku obrad znalazł się punkt wprowadzony przez zarząd dotyczący stanowiska rady w sprawie podwyżki dla grup zawodowych szpitala, których nie uwzględniono w rozporządzeniu ministra zdrowia z 8 września 2015 r. Klub proponuje w związku z tym przyjęcie drugiego stanowiska – stwierdził Jerzy Żukowski. – Jest ono odpowiedzią na wystąpienie na ostatniej sesji radnej Justyny Garbarczyk, która zaapelowała do dyrekcji szpitala i Zarządu Powiatu o jak najszybsze rozwiązanie problemu wynikającego z osiągniętego porozumienia ze Związkiem Zawodowym Pielęgniarek Anestezjologicznych w Wyszkowie. W związku z tym, że jedna ze stron nadal nie wykazuje woli realizacji porozumienia, wnosimy o przegłosowanie naszego wniosku i uwzględnienie go w dzisiejszym porządku obrad Rady Powiatu.
Wniosek klubu PiS o wprowadzenie projektu stanowiska do porządku obrad nie uzyskał jednak wymaganej większości głosów radnych.
– Dzisiaj mieliśmy klasyczny przykład zachowania radnych koalicyjnych, jak chcą załatwić sprawę narastającego problemu w szpitalu powiatowym w Wyszkowie – skomentował Waldemar Sobczak. – Było przygotowane przez nasz klub stanowisko, które dawało przesłanki do tego, by ten problem jak najszybciej rozwiązać – podkreślił. – Nie chcecie problemu rozwiązać, daliście temu wyraz w głosowaniu – dodał.
– Zawsze pan podnosił, by nie zaskakiwać uchwałami przed samą sesją. W tym wypadku przygotowaliście stanowisko, co do którego nie wiemy, jaką ma treść – argumentował starosta Bogdan Pągowski. – My, kiedy przygotowujemy materiały na sesję, chcemy państwa z nimi zapoznać podczas obrad komisji. W tym przypadku można było przedstawić sprawę na komisji zdrowia, ale nie było z waszej strony takiej chęci. W takim trybie zaskakiwania nie będziemy przyjmować do porządku obrad tego typu spraw. Kwestia jest rzeczywiście poważna i chcemy do niej poważnie podejść.
– Dziś również przyjęliśmy do porządku obrad uchwałę dotyczącą wykorzystania herbu powiatu, której też nie przedstawiono na komisji. Tak samo postępujecie – polemizował Waldemar Sobczak.
– Na komisji zdrowia pielęgniarki były, okazało się, że problem podwyżek nie jest rozwiązany. W związku z tym zaproponowaliśmy to stanowisko, którego treść wynikła z przebiegu obrad komisji – dodał Jerzy Żukowski.
– Trzeba było naszą propozycję dotyczącą stanowiska przyjąć do porządku obrad, wtedy przez głosowanie można było je albo przyjąć albo odrzucić. Wy na samym początku nie dopuściliście, by stanowisko znalazło się w porządku obrad. Chcecie po prostu nadal kneblować nam usta – uznał Waldemar Sobczak.
– Nie, chcemy po prostu zachować pewne procedury – podkreślił Bogdan Pągowski.
Odnosząc się do stanowiska dotyczącego podwyżek dla innych grup zawodowych o głos poprosiła Renata Rębała.
– Że płace tych grup są niskie, wiadomo nie od dziś. Minister ani władze szpitala nie widzieli jednak tego problemu – podkreśliła. – Sprawa pielęgniarek do dziś nie została załatwiona. Porozumienie nie zostało wykonane. Czy jest sens rozbudzać nadzieję pozostałych grup zawodowych?
– Po dwóch tygodniach od ukonstytuowania się nowego rządu w powiecie nastąpiło pijarowskie przebudzenie – zaznaczył Waldemar Sobczak. – W szpitalu są olbrzymie dysproporcje płacowe. Niektóre grupy zarabiają duże, atrakcyjne pieniądze. Inni ciężko pracują, a zarabiają niewiele. To stanowisko zaproponowane przez zarząd ma wymiar stricte pijarowski.
– Stanowisko jest jednoznaczne – dotyczy podjęcia działań legislacyjnych i nieważne, że był minister Zembala, a teraz jest Radziwiłł. To minister zdrowia i nie znaczy, że takich działań nie może podjąć – zaznaczył Bogdan Pągowski. – Dlaczego nie mielibyśmy przyjmować tego stanowiska? Bo minister jest z PiS-u? Są sygnały od premier, że szpital ma być przedsiębiorstwem o charakterze publicznym. Ma sięgać po kredyty? Kto je będzie pokrywał? Ma pan kontakty, proszę zapytać, jak oni tę sprawę widzą – starosta zwrócił się do Waldemara Sobczaka.
– Jest pewien niesmak. Jako Rada Powiatu moglibyśmy wspomóc szpital. W budżecie są zaplanowane inwestycje, o których z nami nikt nie rozmawiał, a nie jest załatwiona sprawa tego porozumienia. Przykrycie tego faktu tym stanowiskiem jest pewnym niesmakiem – odparł W. Sobczak wypominając, że większość nie chciała dopuścić stanowiska zaproponowanego przez klub PiS.
– Wyciągacie propozycję jak z kapelusza jakiś magik. Trzeba było ją do nas wcześniej zgłosić – podkreślał starosta.
– Dobro szpitala, pielęgniarek jest nam bliskie. Nie chcemy bawić się w politykę, tylko problem rozwiązać – podkreślił Krystian Pędzich.
Zdaniem przysłuchującej się tej debacie przewodniczącej Związku Zawodowego Pielęgniarek Anestezjologicznych Jadwigi Pyt apele powinny być wystosowane dużo wcześniej, gdy trwały rozmowy nad ustaleniem regulaminu wynagrodzeń szpitala.
– Pielęgniarki okazały się najbardziej zdesperowane, ale do strajku nie musiało dojść, gdybyście obiektywnie odnieśli się do naszych pism, doprowadzili do uzgodnienia regulaminu wynagrodzeń – oświadczyła. – To stanowisko jest potrzebne, dysproporcje płacowe są ogromne.
– To stanowisko ma sens, bo szpitale walczą o podniesienie poziomu ich finansowania – podkreślił starosta.
Radni przyjęli stanowisko zaproponowane przez Zarząd Powiatu jednogłośnie.
J.P.
Komentarze
Dodane przez Anonim, w dniu 02.12.2015 r., godz. 13.10
"Ma pan kontakty, proszę zapytać, jak oni tę sprawę widzą – starosta zwrócił się do Waldemara Sobczaka." No głowy pan Waldek to już nie ma co kiedyś, ale plecy ma szerokie. Widzieliśmy.
"Ma pan kontakty, proszę zapytać, jak oni tę sprawę widzą – starosta zwrócił się do Waldemara Sobczaka." No głowy pan Waldek to już nie ma co kiedyś, ale plecy ma szerokie. Widzieliśmy.
Dodane przez G., w dniu 02.12.2015 r., godz. 13.23
Uda się, uda. W końcu jakieś konkrety. PiS w pełni władzy.
Uda się, uda. W końcu jakieś konkrety. PiS w pełni władzy.
Dodane przez Socjalny, w dniu 02.12.2015 r., godz. 16.43
Pielęgniarki to mają zdrowie!
Pielęgniarki to mają zdrowie!
Dodane przez Nie wiem co o tym sądzić., w dniu 04.12.2015 r., godz. 08.51
A dlaczego nie zgłosił Sobczak wniosku o odwołanie starosty Pągowskiego? Przecież także on odpowiada za niedotrzymanie porozumień w stosunku do pielęgniarek. Przecież nie odwołał dyrektor Domżały, która nie dotrzymuje porozumień. Są i inne zarzuty w stosunku do Pągowskiego. Sobczak woli bić pianę, bo nie chce się narazić swojemu kumplowi Mrozowi i liczy na stanowisko wice jeszcze w tej kadencji.
A dlaczego nie zgłosił Sobczak wniosku o odwołanie starosty Pągowskiego? Przecież także on odpowiada za niedotrzymanie porozumień w stosunku do pielęgniarek. Przecież nie odwołał dyrektor Domżały, która nie dotrzymuje porozumień. Są i inne zarzuty w stosunku do Pągowskiego. Sobczak woli bić pianę, bo nie chce się narazić swojemu kumplowi Mrozowi i liczy na stanowisko wice jeszcze w tej kadencji.
Dodane przez Stolec Mazowsza, w dniu 04.12.2015 r., godz. 09.43
Pisowska Stolica niewiele ma do POwiedzenia. Wojenki na każdym froncie, historia niczego nie nauczyła?
Pisowska Stolica niewiele ma do POwiedzenia. Wojenki na każdym froncie, historia niczego nie nauczyła?
Zielony kabel
Dodane przez Zbyszek, w dniu 04.12.2015 r., godz. 17.00
Czołem jak można domniemać. Cóś wreszcie drgnęło . I żyj tu człowieku nie wiedząc , że masz cóś takiego w swoim otoczeniu naprawdę nadal !
Dodane przez Zbyszek, w dniu 04.12.2015 r., godz. 17.00
Czołem jak można domniemać. Cóś wreszcie drgnęło . I żyj tu człowieku nie wiedząc , że masz cóś takiego w swoim otoczeniu naprawdę nadal !
Dodane przez mieszkaniec, w dniu 04.12.2015 r., godz. 20.26
POwcy wyrzucani z ciepłych posadek w Warszawie wracają na prowincję. Wywalają Paradowskiego bo już przygotowana jest koleżanka partyjna Mroza.Niedługo inni z PO zajmą stanowiska w magistracie i starostwie, bójcie się urzędnicy, apetyty partii są duże. Wyszków pisowska stolica Mazowsza a tu rządzi PO. Śmiech na całe Mazowsze, a co na to Jarosław. Pielęgniarki, dogadajcie się z PSL, lepiej na tym wyjdziecie.
POwcy wyrzucani z ciepłych posadek w Warszawie wracają na prowincję. Wywalają Paradowskiego bo już przygotowana jest koleżanka partyjna Mroza.Niedługo inni z PO zajmą stanowiska w magistracie i starostwie, bójcie się urzędnicy, apetyty partii są duże. Wyszków pisowska stolica Mazowsza a tu rządzi PO. Śmiech na całe Mazowsze, a co na to Jarosław. Pielęgniarki, dogadajcie się z PSL, lepiej na tym wyjdziecie.
Dodane przez Sumienie, w dniu 04.12.2015 r., godz. 23.36
Nie zgadzam się na wypowiedzenie pracy panu Paradowskiemu. Co pan Pągowski mu zarzuca?
Nie zgadzam się na wypowiedzenie pracy panu Paradowskiemu. Co pan Pągowski mu zarzuca?
Dodane przez Iza, w dniu 05.12.2015 r., godz. 11.32
Warto żeby w takich sytuacjach starosta miał jasną motywację swojej decyzji. Nie może być tak, że zwalnia kierownika bez uzasadnienia, a trzyma np. dyrektor szpitala pomimo uzasadnienia do zwolnienia. Wierzę, że starosta nie kieruje się racją polityczną
Warto żeby w takich sytuacjach starosta miał jasną motywację swojej decyzji. Nie może być tak, że zwalnia kierownika bez uzasadnienia, a trzyma np. dyrektor szpitala pomimo uzasadnienia do zwolnienia. Wierzę, że starosta nie kieruje się racją polityczną
Do Izy
Dodane przez Anonim, w dniu 05.12.2015 r., godz. 14.32
Myślę podobnie
Dodane przez Anonim, w dniu 05.12.2015 r., godz. 14.32
Myślę podobnie
Dodane przez A!, w dniu 05.12.2015 r., godz. 20.33
Nie racją polityczna, a raczej zemsta polityczną.
Nie racją polityczna, a raczej zemsta polityczną.
Dodane przez anonim, w dniu 06.12.2015 r., godz. 13.39
Nadzór budowlany podlega pewnie wojewodzie, więc tak Mróz się śpieszy aby wywalić Paradowskiego i przyjąć kandydatkę PO. Niedługo będzie wojewoda z prawicy, ciekawe czy radni miejscy zgodzą się, żeby radnego zwolnić z Nadzoru, czy wezmą udział w wojence politycznej. Paradowski nie był wrogiem w radzie miejskiej i zobaczymy czy nie zgodzą się czy będzie poprawność polityczna i wszyscy co nie nasi to do zwolnienia.
Nadzór budowlany podlega pewnie wojewodzie, więc tak Mróz się śpieszy aby wywalić Paradowskiego i przyjąć kandydatkę PO. Niedługo będzie wojewoda z prawicy, ciekawe czy radni miejscy zgodzą się, żeby radnego zwolnić z Nadzoru, czy wezmą udział w wojence politycznej. Paradowski nie był wrogiem w radzie miejskiej i zobaczymy czy nie zgodzą się czy będzie poprawność polityczna i wszyscy co nie nasi to do zwolnienia.
KOD
Dodane przez Sąsiad z naprzeciwka, w dniu 06.12.2015 r., godz. 23.42
Ja się jutro zapytam Mroza co to ma za kandydatkę z PO i wam powiem. Może sprawę warto nagłośnić na ogólnopolskich forach i salonach. Dla przykładu, jak to nieboszczka PO i zwiędłe PSL... Walczą w obronie demokracji.
Dodane przez Sąsiad z naprzeciwka, w dniu 06.12.2015 r., godz. 23.42
Ja się jutro zapytam Mroza co to ma za kandydatkę z PO i wam powiem. Może sprawę warto nagłośnić na ogólnopolskich forach i salonach. Dla przykładu, jak to nieboszczka PO i zwiędłe PSL... Walczą w obronie demokracji.
Sobczak Was urządzi.
Dodane przez A.K., w dniu 07.12.2015 r., godz. 10.50
Sobczak was urzadzi jeszcze się przekonacie jaki to "działac społeczny" PiS krajowy tak, PiS wyszkowski to samo dno. Dno moralne.
Dodane przez A.K., w dniu 07.12.2015 r., godz. 10.50
Sobczak was urzadzi jeszcze się przekonacie jaki to "działac społeczny" PiS krajowy tak, PiS wyszkowski to samo dno. Dno moralne.
Do A. K
Dodane przez ---?, w dniu 07.12.2015 r., godz. 11.50
Czy aby na pewno wszyscy samo dno?
Dodane przez ---?, w dniu 07.12.2015 r., godz. 11.50
Czy aby na pewno wszyscy samo dno?
RAdni pozamiastowi ?
Dodane przez Korytowska, w dniu 07.12.2015 r., godz. 11.50
Wczytując się w w poprzedno zamieszczane teksty komentarzy, jasno nasuwa się wniosek : taki radny podejmie swoje czy inne , nieopłacalne dla mieszkańców miasta decyzje, weźmie kasę , cós przekręci, pojedzie do stolicy. Zawsze suma sumarum można zrezygnować, żeby mieszkańcy miasta nie mieli za złe.
Dodane przez Korytowska, w dniu 07.12.2015 r., godz. 11.50
Wczytując się w w poprzedno zamieszczane teksty komentarzy, jasno nasuwa się wniosek : taki radny podejmie swoje czy inne , nieopłacalne dla mieszkańców miasta decyzje, weźmie kasę , cós przekręci, pojedzie do stolicy. Zawsze suma sumarum można zrezygnować, żeby mieszkańcy miasta nie mieli za złe.
Do koda
Dodane przez Nietoperz, w dniu 07.12.2015 r., godz. 11.53
Dobre!
Dodane przez Nietoperz, w dniu 07.12.2015 r., godz. 11.53
Dobre!
Doradzę a i podbuduję się
Dodane przez Anonim, w dniu 07.12.2015 r., godz. 16.35
Kwestię zamieszkania radnych powinna regulować Ustawa, w przypadku złego lub bardzo złego szukaj wiatru w polu.
Dodane przez Anonim, w dniu 07.12.2015 r., godz. 16.35
Kwestię zamieszkania radnych powinna regulować Ustawa, w przypadku złego lub bardzo złego szukaj wiatru w polu.
Lubię czytać
Dodane przez judyta, w dniu 07.12.2015 r., godz. 16.39
KUmentarze. Komuś się to nie podoba ?!
Dodane przez judyta, w dniu 07.12.2015 r., godz. 16.39
KUmentarze. Komuś się to nie podoba ?!
Czerwony krawat jest głupi
Dodane przez Anonim, w dniu 07.12.2015 r., godz. 16.53
nie sugeruj też się tym . Marek Kondrat w reklamie mówi - liczą się ludzie... , żeby to zrozumieć nie można być butnym chamem.
Dodane przez Anonim, w dniu 07.12.2015 r., godz. 16.53
nie sugeruj też się tym . Marek Kondrat w reklamie mówi - liczą się ludzie... , żeby to zrozumieć nie można być butnym chamem.
laptop
Dodane przez inez, w dniu 08.12.2015 r., godz. 20.52
chyba rada laptopów nie wydzielała :)
Dodane przez inez, w dniu 08.12.2015 r., godz. 20.52
chyba rada laptopów nie wydzielała :)
Napisz komentarz
- Komentarze naruszające netykietę nie będą publikowane.
- Komentarze promujące własne np. strony, produkty itp. nie będą publikowane.
- Za treść komentarza odpowiada jego autor.
- Regulamin komentowania w serwisie wyszkowiak.pl