Menu górne

REKLAMA

  • Reklama
Dziś jest 23 września 2017 r., imieniny Bogusława, Tekli

S8 – wygraliśmy, DZIĘKUJĘ!

(Zam: 19.08.2015 r., godz. 17.22)

Droga ekspresowa S8 i trasa kolejowa E29 to najważniejsze sprawy zajmujące mieszkańców Wyszkowa w ostatnich latach. Nawet jeśli kogoś połączenie ze światem mało interesuje, to do dla miasta i dla całego powiatu modernizacja najważniejszego połączenia drogowego i kolejowego jest kluczowa.

Wartość inwestycji infrastrukturalnych trudno porównać z jakimikolwiek innymi wydatkami. Można powiedzieć – wszystko dobrze się skończyło. Były wielkie problemy związane z ostatecznym przebiegiem trasy S8. Cieszę się bardzo, że mogłem przysłużyć się moim sąsiadom, mieszkańcom powiatu i miałem decydujący wpływ na ostateczny przebieg tej trasy. Były wielkie problemy. Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad zmieniła plany i chciała zrezygnować z budowy węzła w Knurowcu. Takie rozwiązanie doprowadziłoby do wykluczenia komunikacyjnego tysięcy mieszkańców. Brak węzła uniemożliwiłby pozyskiwanie nowych inwestycji tworzących miejsca pracy, a mieszkańcom powiatu wyszkowskiego wydłużyłby trasę do domu i do pracy. Dzisiaj już jest pewne, będziemy mieli trzy węzły w ciągu trasy ekspresowej S8. Mieszkańcy Ostrołęki dzięki naszym wyszkowskim węzłom skrócą swoją podróż do Warszawy o całe piętnaście minut. Przejazd głównego połączenia do dawnej stolicy województwa będzie miał też spory wpływ na nasz rozwój gospodarczy dzięki zwiększeniu dostępności komunikacyjnej. Już dziś mamy świetne przykłady inwestycji logistycznych w powiecie wyszkowskim. Bez dostępności komunikacyjnej inwestycje te byłyby zagrożone, nie powstałyby nowe miejsca pracy. Na szczęście, te problemy mamy już za sobą. Przez wiele miesięcy wspólnie walczyliśmy o ostateczny kształt trasy S8. Wiele spotkań z urzędnikami Dyrekcji Dróg Krajowych, z ministrami, a nawet z wicepremierami rządu. Udało się doprowadzić do ponownego badania natężenia ruchu, weryfikacji prognoz i ostatecznej zmiany projektu. W ostatnim tygodniu odbyły się rozprawy administracyjne w sprawie ostatecznego przebiegu trasy S8. Mieszkańcy mogli osobiście zapoznać się ze szczegółami inwestycji. Do 2 września można jeszcze zgłaszać swoje ostateczne uwagi w tej sprawie. Na starcie, wiosną około 15 marca na budowę wyjadą pierwsze maszyny. Jestem bardzo dumny, że udało się doprowadzić do ostatecznego finału, bardzo dobrego dla mieszkańców. Chciałem bardzo podziękować za wsparcie, jakie otrzymałem w mojej walce o ostateczny kształt przebiegu trasy, w szczególności za wsparcie w obronie węzła w Knurowcu. W walce administracyjnej wsparło mnie tysiące osób – mieszkańców naszego powiatu. Zanim na wiosnę wjadą maszyny, wcześniej ruszy wycinka drzew, a także prace administracyjne i przygotowawcze. Projekt przeszedł już wszystkie procedury środowiskowe oraz konsultacje z konserwatorem zabytków. W nowo projektowanym odcinku drogi pojawią się trzydzieści trzy obiekty inżynierskie takie jak kładki dla pieszych i zwierząt. Droga będzie budowana z wielką dbałością o środowisko, znaczna cześć inwestycji biegnie bowiem przez obszar Natura 2000. Wybudowane będą trzy „zielone mosty” dla zwierząt. Będzie też sześć dolnych przejść dla zwierząt dużych i cztery przejścia dla zwierząt średnich. Powstanie blisko cztery i pół kilometra ekranów akustycznych. Czekamy na nową drogę i na nowe węzły, o które wszyscy walczyliśmy. Warto pamiętać, że koszt jednego tylko węzła zaplanowanego w ciągu trasy S8 znacząco przekracza wartość rocznego budżetu całej średniej wielkości gminy. To znaczne kwoty i bardzo wielkie pieniądze. Nigdy w Wyszkowie nie walczyliśmy o większe kwoty. Raz jeszcze dziękuję tysiącom mieszkańców całego powiatu wyszkowskiego, za wsparcie w boju o trasę S8. Wygraliśmy – dziękuję!
Bartłomiej Bodio
Poseł na Sejm RP

Komentarze

Dodane przez Anonim, w dniu 19.08.2015 r., godz. 19.18
Najważniejsza panie pośle to sprawa dokończenia śródmiejskiej obwodnicy Wyszkowa. S8 w stronę Ostrowi owszem, też się przyda, ale niezależnie od tego odcinka mamy codzienne korki w Wyszkowie. Odcinek do Ostrowi tego nie rozwiąże.
Dodane przez Wdzięczni, w dniu 19.08.2015 r., godz. 19.30
Dziękujemy z całego serca Panie Bodio. Dojazd do pracy w Białymstoku za 3 lata skróci się o 25 minut, w skali masowej i globalnej da to oszczędności, jakich Wyszków i tysiące mieszkańców naszego powiatu jeszcze nie widziało. Te pieniądze odpowiednio zainwestowane przyniosą kolejne zyski. Całą noc nie spaliśmy po przeczytaniu pańskiego felietonu, liczyliśmy te pieniądze. Dziękujemy raz jeszcze.
Dodane przez TD, w dniu 19.08.2015 r., godz. 20.20
W Ostrołęce tę samą zasługę przypisuje sobie poseł PO Andrzej Kania. Pisał w tej sprawie interpelację, oto fragment odpowiedzi, reszta w internecie: Szanowna Pani Marszałek! (Ewa Kopacz) Odpowiadając na przesłaną przy piśmie z dnia 17 lutego br. (znak: SPS-023-24373/14) interpelację pana posła Andrzeja Kani w sprawie budowy węzła Knurowiec w ciągu drogi ekspresowej, informuję, co następuje... (14 marca 2014)
Dodane przez aaa, w dniu 19.08.2015 r., godz. 21.08
Poseł Bodio nie ma czasu na pisanie interpelacji, bo pisze śmieszne felietonami, zaś co do zaslug to więcej osób sobie je przypisuje: W Dlugosiodle Jastrzebski i była radna powiatowa, w Trzciance Pagowski, a w Białym Błocie Sołtys
Dodane przez EkoGroszek, w dniu 19.08.2015 r., godz. 22.57
Sprawa Knurowca i w ogóle kontynuacji ustalona jest juz od długiego czasu, jeszcze 2014 roku. Inwestycja nie załapała się na kończącą się w tym roku unijną transzę dotacji i czekamy na operacyjne 2016 -2020. Odcinek do Ostrowi Maz., budowany będzie w dwóch etapach: Wyszków- Poręba, Poręba Ostrów.
Dodane przez Why ?, w dniu 20.08.2015 r., godz. 00.10
Poseł Bodio chce nas wciągnąć w gierkę polityczną. Był bezruch, potem brak węzła w Knurowcu, potem marsze i modlitwy o węzeł i z powrotem węzeł czyli wróciliśmy do punktu wyjścia. Gdzie tu zwycięstwo, gdzie tu finezja. Zwykły chaos projektowy GDDKiA, a ekspresówki jak nie było tak nie ma. Panie Bodio nie jesteśmy ciemną masą, może pan imponować Nowosielskiemu, Mrozowi czy Sobczakowi.
Dodane przez Dziekujemy :-), w dniu 20.08.2015 r., godz. 07.30
Ale Pan poseł sobie posłodził. No, ale jak wiadomo - sukces ma wielu ojców.
Dodane przez Knur Owiec, w dniu 20.08.2015 r., godz. 08.25
Bodio występował w tej sprawie na sejmowej mównicy, swoje trzy grosze dorzucił i chwała mu za to. Ale tekst mówi też wiele o jego mitomanii, i że skromnością nie grzeszy.
Dodane przez Bardzo prosiemy, w dniu 20.08.2015 r., godz. 08.48
Jestem zauroczony opowieściami fantasy posła Bodio. Pytanie czy na jesieni gdy przestanie być posłem bo kandyduje na senatora, będzie nadal nas zaskakiwał swoją prozą. A tak myśląc o Wyszkowie, panie pośle proszę o interwencję w GDDKiA bo burmistrz Nowosielski nie radzi sobie w załatwianiu kładki przy moście kołowym.
Dodane przez wyszkowainin, w dniu 21.08.2015 r., godz. 13.19
Jak na posła niski poziom kampanii przedwyborczej . Komu Pan poseł dziękuje hm.....nam czytelnikom za pomoc czy duchowe wsparcie czy za głosy w październiku?
Bez komentarza.
Dodane przez roms, w dniu 21.08.2015 r., godz. 15.06
"...miałem DECEDUJĄCY wpływ na przebieg tej trasy..."
Dodane przez Rząśniczanka, w dniu 22.08.2015 r., godz. 00.27
Byleby nie przeszkadzał pimpkowi
Dodane przez wyszkowianin, w dniu 22.08.2015 r., godz. 09.10
nie wiedziałem, że jest tak wspaniale, a nie sorry zapomniałem, że to nie ja jestem posłem
Dodane przez Lami, w dniu 22.08.2015 r., godz. 13.27
Namolna propaganda sukcesu
Dodane przez Anonim, w dniu 22.08.2015 r., godz. 16.26
Chwalmy się sami jak nas nikt nie chce chwalić. Mam nadzieję, że po wyborach zniknie ta twarz z tym ironicznym uśmieszmiem z wyszkowskich czasopism.
Dodane przez TD, w dniu 24.08.2015 r., godz. 08.26
Pierwotnie inwestor (tj. generalny dyrektor dróg krajowych i autostrad) zrezygnował z realizacji węzła Knurowiec na przedmiotowej drodze. Z informacji przedstawionych przez GDDKiA wynika, że kluczowym argumentem uzasadniającym likwidację tego węzła w dokumentacji projektowej była niezgodność przedmiotowego rozwiązania z zapisami rozporządzenia ministra transportu i gospodarki morskiej z dnia 2 marca 1999 r. w sprawie warunków technicznych, jakim powinny odpowiadać drogi publiczne i ich usytuowanie (Dz. U. Nr 43, poz. 430, z późn. zm.) w zakresie odległości między sąsiednimi węzłami. Zgodnie z przedmiotowym rozporządzeniem odległość pomiędzy sąsiednimi węzłami powinna wynosić, w terenie niezabudowanym, minimum 5 km. W omawianym przypadku odległość pomiędzy węzłami Trzcianka i Knurowiec wynosi 3,8 km, zaś między węzłami Knurowiec i Poręba - odpowiednio 4,2 km.
Dodane przez TD, w dniu 24.08.2015 r., godz. 08.39
Jednocześnie informuję, że zadanie polegające na budowie drogi S8 Wyszków - Ostrów Mazowiecka zostało pierwotnie ujęte w załączniku nr 1a do "Programu budowy dróg krajowych na lata 2011-2015", czyli na liście zadań, których rozpoczęcie realizacji jest możliwe pod warunkiem zabezpieczenia środków finansowych. W wyniku działań resortu infrastruktury i rozwoju Rada Ministrów przyjęła uchwałę wprowadzającą załącznik nr 5 do programu obejmujący zadania, których realizacja przewidywana jest z wykorzystaniem środków finansowych nowej pespektywy finansowej UE 2014-2020. W dniu 4 marca br. zostały przyjęte zmiany tego załącznika.
Dodane przez TD, w dniu 24.08.2015 r., godz. 08.53
S8 na odcinku obwodnica Wyszkowa – obwodnica Ostrowi Maz o długość: ok. 29,1 km. Węzły drogowe: węzeł „Trzcianka", węzeł „Knurowiec", węzeł „Poręba", węzeł „Dybki", węzeł „Nagoszewo".
Dodane przez Anita, w dniu 24.08.2015 r., godz. 09.38
Bodio ma swój styl pisania, powinniście to przez ten czas zauważyć, bo pisze już długo. Jedni napiszą że jest bezczelny, inni że potrafi się chwalić działaniami, a to w Polsce jest nie do przyjęcia. Zależy od tego, jak kto patrzy na otaczającą rzeczywistość. Poza tym, publicznie nie słychać innych głosów, które odbierałyby mu przyczynienie się do budowy tej drogi, zarówno z koalicji jak i opozycji. Czy ktoś Wam broni zgłosić się do gazety i poprosić o publikowanie Waszych felietonów?
Dodane przez Listonosz, w dniu 24.08.2015 r., godz. 10.11
Węzeł w Knurowcu jest ważny, nie tylka dla Ostrołęki, ale i Wyszkowa, Długosiodła a nawet Brańszczyka. Miało go nie być, a będzie. Wiedząc jak w Polsce załatwia się sprawy wiem, że niezależnie od interpelacji posła Kani, poseł Bodio, jak wielu, również zrobił swoje.
Dodane przez Knur Owiec, w dniu 24.08.2015 r., godz. 16.14
Ale z jego felietonu wynika jakby on sam wszystko zrobił, jedynie przy pomocy podpisujących się mieszkańców. Takie to troche niewybredne z jego strony.
Dodane przez Knur Owiec, w dniu 25.08.2015 r., godz. 09.55
W dzisiejszym wydaniu Wyszkowiaka list otwarty posła Bodio do mieszkańców. Znów to samo. Przypisywanie całej zasługi sobie. Co z interpelacją posła Kani, który dostał pozytywną odpowiedź, którą można znaleźć w internecie, poseł Bodio, może się czymś podobnym pochwalić? Bo jak narazie chwali sam siebie, bez żadnej podkładki.
Dodane przez Lupa, w dniu 25.08.2015 r., godz. 10.37
Poseł się nie chwali, on dziękuje. Tylko za co, ma jak Kania podkładkę swoich działań? Ludzie lubią widzieć takie rzeczy. To przemawia.
moja droga
Dodane przez Anonim, w dniu 25.08.2015 r., godz. 12.20
taki wątek ciśnie mi się na usta !
Beatrix
Dodane przez Anonim, w dniu 25.08.2015 r., godz. 12.39
świetnie ,że projekt przeleciał już wszystkie procedury związane z węzłami
same przechwałki a dla nas figa. My chcemy obwodnicy w Wyszkowie
Dodane przez anetta palikotowska, w dniu 25.08.2015 r., godz. 12.41
Panie Pośle Palikoto ups... Bodio! Widać ze biznesmeni tacy jak Pan , ciągle robią ludziom wodę z mózgu. Tak się Pan starał o S 8 a nie postarał się Pan o obwodnicę Wyszkowa. Cały ryski transport przejeżdża przez Wyszków , tir a tirem a Pan obwieszcza wielkie zwycięstwo! To są przechwałki . Spadaj Pan do siebie , my Wyszkowiacy, będziemy glosować na innych kandydatów na senatorów i posłów. Takich jak Pan nadmuchanych ważniaków nam nie trzeba.
Dodane przez Marko, w dniu 25.08.2015 r., godz. 18.02
Czytam wszystkie pańskie felietony z wielkim zainteresowaniem, bez wyjątku. Jednak lektura dzisiejszego listu otwartego zamieszczonego w papierowym wydaniu Wyszkowiaka, każe zadać Panu pytanie o to, co miał Pan na myśli pisząc o komunikacyjnym wykluczeniu tysięcy mieszkańców powiatu wyszkowskiego - rozumiem, że w wypadku gdyby węzła w Knurowcu niebyło. Dawno nie czytałem podobnego kalibru polejwody. Jak to powyżej napisał jeden z internautów, odległosci między Trzcianką a Knurowcem wynosi zaledwie 3,8 km, Knurowcem a Porębą 4,2 km. Czyli chodzi o 8 km odcinek. Mieszkańcy dojeżdżając do Knurowca i chcący jechać do Warszawy, Wyszkowa mieliby do pokonania drogą serwisową, która będzie także zrealizowana, 3, 8 km do węzła, a ci jadący w stronę Białegostoku, mieliby do pokonania 4,2 km do węzła w Porębie. Nieuprawnione jest w tym wypadku mówić o komunikacyjnym wykluczeniu. Oczywiscie bardzo dobrze się stało, że węzeł w Knurowcu powstanie. Druga sprawa dotyczy tych setek miejsc pracy, ktore powstaną w pobliżu węzłów. Nie widzę tu specjalnego na to przełożenia. Miejsca takie powstają wzdłuż drogi w gminach gdzie władza wykonała odpowiedni plan zagospodarowania przestrzennego. Jak widać po upływie kilku lat, na wielu już istniejących węzłach w powiecie wyszkowskim, niewiele się w tym temacie dzieje. Mam na myśli Głuchy, Niegów, Mostówkę, Lucynów. Jedynie Turzyn w gminie Brańszczyk, dzięki odpowiedniej polityce władz i planowi zagospodarowania przestrzennego, może mówić o sukcesie.
Dodane przez Anonim, w dniu 25.08.2015 r., godz. 21.41
Tydzień temu felieton, teraz identyczny list otwarty... To działa???
Dodane przez EkoGroszek, w dniu 26.08.2015 r., godz. 12.21
Turzyn-węzeł korzysta z bezpośredniego sąsiedztwa Wyszkowa, dlatego Lidl zbudował tam swoją "maciorę". W Wyszkowie "maciorę" ma także Biedronka. Gmina Brańszczyk przystosowała plan przestrzenny i coś się dzieje. Reszta węzłów nie ma raczej szans na takie inwestycje.
Dodane przez S8, w dniu 26.08.2015 r., godz. 12.53
No może w perspektywie kilkudziesięciu lat. Ale raczej nie będą to już inwestycje większe od auto-serwis, budy z piwem i kurczakiem.

Napisz komentarz

Dane teleadresowe

Wydawca: Tygodnik Informacyjno-Reklamowy "Wyszkowiak" S.C.

Redakcja: Justyna Pochmara, Irena Prusińska, Hanna Zielińska (kolportaż).

Adres redakcji:
ul. Gen. J. Sowińskiego 61, 07-202 Wyszków, tel./fax (0-29) 742-07-05,
e-mail: redakcja@wyszkowiak.pl

Nr konta: IdeaBank 20 1950 0001 2006 0617 8079 0002

Redakcja zastrzega sobie prawo skracania nadesłanych materiałów i nie odpowiada za treść reklam oraz listów do redakcji.

Tekstów nie zamówionych nie zwracamy. Reklamy przyjmowane są w siedzibie redakcji.

REKLAMA

  • Reklama
  • Reklama
  • Reklama

Projekt witryny

Wykonanie: INFOSTRONY - Adam Podemski, e-mail: adam.podemski@infostrony.pl