Menu górne

REKLAMA

  • Reklama
Dziś jest 19 kwietnia 2024 r., imieniny Adolfa, Leona



Reklamy bez kontroli

(Zam: 01.07.2015 r., godz. 16.50)

– Jeśli będziemy mieć skuteczne instrumenty egzekucji przepisów to będziemy to robić – mówi burmistrz o problemie reklam usytuowanych w różnych miejscach w gminie Wyszków. Samorząd ustanowił lokalne przepisy dotyczące zasad umieszczania reklam zewnętrznych, ale są one martwym prawem. W mieście panuje reklamowy chaos, zdaniem wielu psujący estetykę przestrzeni publicznej.



– Przepisy dotyczące reklam wielkopowierzchniowych nie są egzekwowane. Burmistrz zapewniał, że po wyborach zajmie się sprawą. A w ostatnich tygodniach pojawiły się reklamy salonu kosmetycznego na budynku komunalnym i naprzeciwko stadionu na budynku WTBS – zwracał uwagę podczas sesji 25 czerwca radni Adam Szczerba. – Zamiast panować nad tym, dopuszczamy do kolejnych reklam. Kiedy i jak planujemy zająć się tą sprawą – zwracał się do burmistrza.
– Jeśli reklamy są na budynkach komunalnych to zakładam, że prezes (Marek Siekierski – przyp. red.) ma na nie umowy i wiedział, co podpisuje – stwierdził Grzegorz Nowosielski. – Z reklamami jest tak jak z zakazem dotyczącym palenia śmieci w piecach – nikt nie znalazł sposobu egzekucji. Ja nie zmieniam zdania. Dobrze by było jednak przed egzekwowaniem zapisów uzasadnić firmom, że są inne nośniki reklam, nie tylko te wielkopowierzchniowe. Są media drukowane, elektroniczne – i dobrze by było, by tymi kanałami informacji się zainteresowali.
Mimo, że podczas sesji nie padła tego typu deklaracja, reklamy w sprawie których interweniował Adam Szczerba, pod koniec tygodnia zostały zdjęte z obu budynków.
Według planu zagospodarowania przestrzennego dla centrum Wyszkowa reklamy mogą być realizowane w formie tablicy reklamowej, szyldu, szyldu reklamowego, reklamy świetlnej lub podświetlanej o całkowitej powierzchni ekspozycyjnej maksymalnie 3 m kw. (przy czym powierzchnia reklam dwustronnych oraz zmiennych nie sumuje się, traktuje się je jak reklamy jednostronne). Reklam nie można mocować m.in. na ażurowych ogrodzeniach terenów, barierkach oddzielających jezdnie i przystanki, latarniach ulicznych, balustradach balkonów i tarasów. Szyldy i tabliczki informacyjne umieszczane przy wejściach do budynków mogą mieć powierzchnię nie większą niż 1 m kw., a ich zewnętrzne krawędzie powinny być oddalone od krawędzi tabliczek adresowych o co najmniej 50 cm. Umieszczanie reklamy na ścianie budynku jest możliwe pod warunkiem dostosowania jej formy i wielkości do kompozycji architektonicznej całej ściany, z uwzględnieniem funkcji budynku. Odległość pomiędzy reklamami powinna wynosić co najmniej 20 m.
J.P.

Komentarze

Miasto seksu i biznesu -
Dodane przez Pirx, w dniu 01.07.2015 r., godz. 16.53
Nic dziwnego
Dodane przez Anonim, w dniu 01.07.2015 r., godz. 21.39
Nikomu te reklamy nie przeszkadzają.Dają pracę ludziom,którzy je wykonują.Macie też z tego podatki...A ,haraczu nima do urzędu..i to jest Wasz problem.
Dodane przez knom, w dniu 01.07.2015 r., godz. 22.19
Oplakatujmy reklamami sanktuarium św. Idziego, urząd miasta, szpital, szkoły, biblioteką, sąd, urząd skarbowy. Nikomu te reklamy nie przeszkadzają, dają pracę ludziom, mamy z tego podatki. Pirx - masz rację, Wyszków to wschodnia dzicz - miasto seksu i biznesu i tandetnej, taniej kostki i plastikowych latartni.
Dodane przez elle, w dniu 02.07.2015 r., godz. 07.47
Mi przeszkadzają. Jak się otwiera z założenia luksusowy gabinet kosmetyczny i ceny za maseczkę to 300 zł, to niech szukają luksusowych klientów, a nie żebrzą na budynkach komunalnych. Powiązania burmistrza z prezesikami komunalnymi też są chyba oczywiste. Spacerując po Wyszkowie wolę oglądać elewacje budynków, niż reklamy. Jak chcecie reklamami zasłaniać to może te bohomazy na Sowińskiego, a nie normalne budynki.
Dodane przez Sa, w dniu 02.07.2015 r., godz. 13.31
reklamy? Niech zaslonia nimi "Transformersy" na Sowinskiego. Kto to projektowal? Leonardo?
Tajemnicą piliszynela jest,że...
Dodane przez Jaś Bambinek-Męczyłapa III, w dniu 03.07.2015 r., godz. 09.42
....docelowym targetem tego luksusowego salonu kosmetycznego były urzędniczki, żony notabli z urzędu miasta i wyszkowskich biznesmenów,które o "kasie " nie wiedzą i miały by się gdzie spotkać na psiapsiółkowe ploteczki i pogawędki.Ot i tyle o tym gabinacie dla "elyt".
Dodane przez jdudyd, w dniu 03.07.2015 r., godz. 20.51
Burmistrz miał się po wyborach reklamą zająć, to się zajął. A od ścigania mamy Straż Miejską i urzędników w magistracie. Do tego brak solidniej kampani informującej chociażby firmy z tej branży. Burdel na kółkach.
Dodane przez do Anonima, w dniu 04.07.2015 r., godz. 00.23
Mi one przeszkadzają.
Dodane przez Anonim, w dniu 07.07.2015 r., godz. 09.01
Popieram.Reklama nikomu przeszkadza.Reklama informuje mnie o usługach czy towarach.Miasto jest bardziej kolorowe.Szare to mieliśmy za komuny.Reklama daje pracę i podatki.
Dodane przez ..., w dniu 07.07.2015 r., godz. 21.46
Anonim zapisz się do szkoły, poczytaj z 10 lat wartościowe książki, a jak już rozwiniesz się intelektualnie trochę więcej niż absolwent szkoły z Zakolejowej to dopiero przemyśl to jeszcze raz i wypowiadaj się na forum.
Dodane przez Anonim, w dniu 07.07.2015 r., godz. 21.50
Oj,ktoś chce wyrywać kasiorkę ze wszystkiego co się da.Znaczy ma mało.Znaczy sprawy idą w złym kierunku.
Dodane przez Anonim, w dniu 08.07.2015 r., godz. 09.57
Jako absolwent U.W. popieram rozwój rynku reklam w Polsce.
Dodane przez Anonim, w dniu 08.07.2015 r., godz. 11.12
Widzialam parę zdjęć z pokazu tego "salonu z reklam" i widać na nich większości urzędnikow miejskich(urzedniczki) , radnych(radne) i tych co kręcą się koło burmistrza.jedna wielka klika.

Napisz komentarz

Projekt witryny

Wykonanie: INFOSTRONY - Adam Podemski, e-mail: adam.podemski@infostrony.pl , Poczta