Menu górne

• Reklama
Dziś jest 19 kwietnia 2024 r., imieniny Adolfa, Leona

Historia, legendy i paintball

(Zam: 26.07.2012 r., godz. 10.30)

W ramach projektu „Uwierz w siebie” finansowanego przez gminę Wyszków, grupa młodzieży z „Grajcyli składu”, czyli pedagogiki niekonwencjonalnej przez dwa dni zwiedzała Lublin i jego okolice.

Ważnym punktem programu było zwiedzanie Muzeum Obozu Koncentracyjnego w Majdanku. Niektórzy z nas byli już w Treblince, do której z Wyszkowa dotarliśmy na rowerach, i Oświęcimiu, młodzież zaproponowała więc poznanie kolejnego obozu. Byliśmy pod wrażeniem filmu, ekspozycji i opowieści przewodnika. Goście słuchali i zadawali mu rzeczowe pytania.
Następnym punktem programu był Lublin ze Starym Miastem – w lubelskich podziemiach przy makietach i inscenizacji pożaru miasta przenieśliśmy się w czasie do średniowiecza. Poznaliśmy legendy o czarciej łapie, kamieniu nieszczęścia i kurze na wieży. Zwiedziliśmy katedrę z kaplicą akustyczną, skarbcem i kryptami oraz niesamowity kościół dominikanów z cudownym obrazem. Później był obiad, odwiedziliśmy zamek lubelski i pojechaliśmy na nocleg w Nałęczowie – w nogach i głowach odczuwaliśmy emocje minionego dnia, a dzień później czekały na nas kolejne atrakcje.
Po śniadaniu ruszyliśmy do Prewiednik na wojnę paintballową, którą zafundowali nam jako niespodziankę nasi dobrzy znajomi z Taekwondo. Przysłowiową wisienką na torcie był wysoko zawieszony nad rzeką Bystrzycą linowy most, po którym przeprawili się wszyscy bez wyjątku suchą nogą. Żal było odjeżdżać, ale czas gonił, mieliśmy jeszcze do zwiedzenia najwyższą lubelską wieżę – „Trynitarską”, z pięknym widokiem na miasto i okolice. Wróciliśmy do Wyszkowa wieczorem z dużą ilością pozytywnych wrażeń, bogatsi o nową wiedzę i doświadczenia w myśl powiedzenia „Podróże kształcą”.
***
Grupa pedagogiki niekonwencjonalnej działa w ramach projektu dofinansowanego przez gminę Wyszków, realizowanego przez Stowarzyszenie Inicjatyw Społecznych „Wiatrak” we współpracy z Wyszkowskim Ośrodkiem Kultury „Hutnik”.
Oprac. J.P.

Napisz komentarz

Projekt witryny

Wykonanie: INFOSTRONY - Adam Podemski, e-mail: adam.podemski@infostrony.pl , Poczta